Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Koniec katalizatora https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=11777 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MarekC [ 08-09-2014, 15:56 ] |
Tytuł: | Koniec katalizatora |
miał ktos jakieś problemy jeżdżąc z wyciętym katalizatorem ?? |
Autor: | kipulo [ 08-09-2014, 16:37 ] |
Tytuł: | |
W witarce miałem wstawiony tłumik i problemów nie było,ale w gv mogą wyskakiwac błęy.Ja w swojej Gv z 2003 r próbowałem zaslepic egr ale wywala błąd,a w vitarce z takim samym silnikiem tz 20 16v żadnych błedów nie było |
Autor: | leniwiec [ 08-09-2014, 16:41 ] |
Tytuł: | |
Jeśli Ci nie przeszkadza świecący czek,to wycinaj,za katem jest druga sonda,która sprawdza sprawność kata,jeśli go wytniesz to będzie świecić... Niektórzy stosują takie tulejki,które mają oszukać sondę,ale nie wiem,czy to się sprawdza... http://allegro.pl/g41-emulator-drugiej- ... 97096.html |
Autor: | MarekC [ 08-09-2014, 18:21 ] |
Tytuł: | |
Okazuje się, że brzęczy drugi kat.. |
Autor: | gajowy [ 08-09-2014, 19:18 ] |
Tytuł: | |
A nie chcesz poszukać jakiejś używki? Myślę, że to rozsądniejsze rozwiązanie. |
Autor: | Jaczek [ 08-09-2014, 19:31 ] |
Tytuł: | Re: Koniec katalizatora |
MarekC pisze: miał ktos jakieś problemy jeżdżąc z wyciętym katalizatorem ?? nie wiem jak w benzynach ale w starszych dieselach nic się nie dzieje a nawet polepsza osiągi silnika...
|
Autor: | leniwiec [ 08-09-2014, 22:32 ] |
Tytuł: | |
MarekC pisze: Okazuje się, że brzęczy drugi kat..
Jaki drugi kat ? |
Autor: | MarekC [ 09-09-2014, 08:49 ] |
Tytuł: | |
Jeden jest tuż za silnikiem (pomiędzy 2-ma lambdami), Drugi za nim ułożony równolegle do podłogi. Podobno można go zstąpić strumienicą.. poszukam też używek i zobaczymy jak to sie skończy |
Autor: | leniwiec [ 09-09-2014, 10:21 ] |
Tytuł: | |
To jest tłumik środkowy,a nie katalizator.... |
Autor: | MarekC [ 09-09-2014, 14:01 ] |
Tytuł: | |
Piszę o GVII 2.0B - masz gdzieś schemat wydechu ?? Mechanik twierdzi, że to drugi katalizator.. |
Autor: | kipulo [ 09-09-2014, 15:43 ] |
Tytuł: | |
To jest drugi kat, zamiast niego możesz założyc strumiennicę albo tłumik w kształcie katalizatora żeby na przeglądzie było ok. |
Autor: | xcracing [ 09-09-2014, 15:50 ] |
Tytuł: | |
Przeczytałem "cały" internet i coś nie znalazłem pełnego schematu wydechu ale jedyne katalizatory jakie znalazłem to właśnie te zaraz za kolektorem, z dwoma sondami. Ostatnio brzęczała mi z przerdzewienia obudowa tej kolejnej puszki i mechanik mówił, że to tłumik. W każdym razie dając tam strumienice nie powinna świecić kontrolka bo to już poza obszarem pracy sond. Ty to się masz Marek z tą Twoją Vitarką, ciągle coś wyłazi. Jak coś czytam u Ciebie to od razu robię listę na co się przygotowywać. |
Autor: | MarekC [ 10-09-2014, 07:57 ] |
Tytuł: | |
Albo taka "wyjątkowa", albo tylko ja nie obawiam się pisać wprost jak jest ;-) Doszło skrzypienie podwozia przy pokonywaniu spowalniaczy - gumy czy cos ?? Obecnie ma niecałe 77kkm (rocznik 2007) EDIT (15/09/2014): Katalizator naprawiony - nic nie grzechocze, podobno udało się przykleić wkład do obudowy - nie udało się dobrać odpowiedniej strumienicy. Skrzypiały gumy, przez zardzewiałą końcówkę stabilizatora. Na razie smar do hamulców. Zobaczymy co będzie dalej. Po piątkowych naprawach Suza zrobiła ponad 500 km i wszystko sprawuje się dobrze :-) |
Autor: | kipulo [ 15-09-2014, 16:58 ] |
Tytuł: | |
Witam dzis własnie wybebeszyłem ten katalizator przed tłumikiem bo brzeczał,puchę narazie zostawiłem.To co w srodku sprzedałem niecałe 0,5 kg.W nim sondy nie ma ,sa 2 w pierwszym katalizatorze zaraz za kolektorem,ale moja jest z 2003 r 2.0 16v ,więc jeszcze w starej budzie. Tochę brzeczy przy schodzeniu z obrotów może dlatego że kat jest pusty. |
Autor: | MarekC [ 16-09-2014, 08:23 ] |
Tytuł: | |
Zostawiłeś samą obudowę, czy wstawiłeś w środek choć rurkę dającą jakieś opory w wydechu ?? Gdzie można sprzedać zużyty wkład kata ? |
Autor: | kipulo [ 16-09-2014, 09:18 ] |
Tytuł: | |
Narazie zostawiłem puchę i trochę huczy,może potem pomyslę o rurce bo itak muszę go wyjąc żeby założyc tę uszczelkę plecioną nową.A kata sprzedałem w punkcie złomu po 65 za kilo |
Autor: | MarekC [ 16-09-2014, 09:30 ] |
Tytuł: | |
Wyczytałem gdzieś w necie, że lambdy potrzebują pewnej minimalnej objętości spalin, by dokładnie zmierzyć zawarty w nich poziom O2. Dlatego za taką sondą musi być precyzyjnie wyliczony opór dla spalin, by taka objętość była zapewniona. Z tego wynika, że sama puszka może oprócz hałasu powodować błędy lambdy i zapalanie check engine. Z tego też by wynikało, że powinna być wstawiana rurka o mniejszej średnicy... |
Autor: | kipulo [ 16-09-2014, 18:07 ] |
Tytuł: | |
Na razie nic się nie pali ,a czy autko lepiej chodzi to cholera wie , bo jak wiecie vitara chodzi tylko na wyższych obrotach to trudno wyczuc ,tak jaby trochę lepiej startowała z miejsca |
Autor: | sebano79 [ 30-03-2015, 18:24 ] |
Tytuł: | |
Krótkie pytanie na temat emulatora sondy w postaci tulei. Ktoś montował? Jeśli tak to działa , czy nie? Koszt niewielki , bo 2x15zł, kątowe 2x30zł (gdy nie ma miejsca, -choć podobno działają lepiej od prostych). Jest jeszcze elektroniczny ale to już około 150zł. Choć to też nie majątek. Kontrolka drażni a spaliny mieszczą się w fabrycznych normach, więc nie widzę sensu wymieniać kata - póki co. Tym bardziej , że oryginał to 2x 500$ ![]() edit. Tulejki wstawione (emulatory). Najpierw proste, a gdy nie pomogły kątowe wkęcone w proste. Bank 1 już nie wyskakuje, tylko bank2. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |