Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
[Grand Vitara II] Montaż lamp wyładowawczych (xenony) https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=10261 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mcgyver [ 27-10-2012, 21:37 ] |
Tytuł: | [Grand Vitara II] Montaż lamp wyładowawczych (xenony) |
Koledzy czy ktos z Was ma wstawiony xenon HID do swojej Vitary? Zasnatawiam się nad taką modyfikacją i chciałem zapytać gdzie najlepiej schować przetwornice? Zdecydowałem się na taki zestaw: http://allegro.pl/gwarancja-hid-xenon-h ... 28605.html Zamontowałem takie prawie dwa lata temu koledze w Audi A4 i do dzis spisuje się znakomicie. |
Autor: | Mariusz757 [ 28-10-2012, 19:37 ] |
Tytuł: | |
Ja mam u siebie w ten sposób zamontowane: ![]() ![]() |
Autor: | Mcgyver [ 28-10-2012, 19:43 ] |
Tytuł: | |
Dzieki za zdjecia, bede musiał zrobic coś podobnego. Powiedz mi czy masz w zderzaku zaślepki spryskiwaczy? Bede musiał kupić takie o ile się da je kupić oddzielnie i zamontowac przynajmniej jako atrapy |
Autor: | bluedog [ 28-10-2012, 20:20 ] |
Tytuł: | |
Tak po koleżeńsku - najpierw się zastanów, gdzie robisz badania techniczne... tzw."wstawienie xenonów" to podstawa do zatrzymania dowodu rejestracyjnego nie tylko przez policjanta ale i przez diagnostę... tak, tak - przez diagnostę ![]() ![]() Potem zastanów się, czy warto ryzykować na drodze - "wstawiane" ksenony widać z daleka a czym gorsza pogoda, tym bardziej! I pamiętaj, że jednym czynem naruszasz aż cztery normy t.j: - niehomologowana zmiana w pojeździe, - montaż żarnika do nieprzystosowanego reflektora, - brak instalacji oczyszczającej reflektor z lampą wyładowczą, - brak automatycznego układu samopoziomowania reflektora z lampą wyładowczą, ergo dajesz policjantowi do ręki narzędzie, z którego umiejętnie korzystając może po zabraniu Ci dowodu rejestracyjnego nałożyć grzywnę w drodze mandatu karnego o podwójnej wysokości a na dodatek zastosować holowanie pojazdu jako zagrażającemu bezpieczeństwu w ruchu, bo tak traktowane jest oślepianie innych uczestników ruchu... w zależności od miejsca jesteś natychmiast finansowo w plecy komplet reflektorów i osprzętu z "używki" z profesjonalnym założeniem + oczywiście koszt tego, co założyłeś ![]() Pytanie, czy warto... o ślepionych kolegach-kierowcach już nawet nie wspominam i oczywiście przez usta mi nawet nie przechodzi określenie "wiejski tuning" ![]() |
Autor: | Mcgyver [ 28-10-2012, 20:50 ] |
Tytuł: | |
Od 5 lat jeżdze na reflektorach bixenonowych z których sam zmieniłem soczewki z oryginalnych na bixenonowe z merca w211 i jak narazie nie miałem z nimi żadnych problemów. Pozmianie soczewek zajechałem na stacje diagnostyczną gdzie bez problemów ustawiono mi prawidłową linie odciecia świateł. Na drodze podczas kontroli nikt sie nie czepiał do lamp, a auto ma już 15 lat. Jeżeli chodzi o badania techniczne, pomine to milczeniem. Poziomowania rzeczywiście nie ma ale lampa ma soczewkę więc nie przesadzajmy tak bardzo z tym oslepianiem. Jak wjeżdzasz pod górę to równie mocno oślepiają kierowcy ze zwykłymi światłami bez samopoznimowania. Przecież były takie modele AUDI z fabrycznymi reflektorami xenonowymi bez układu poziomowania i spryskiwaczy. Co do wiejskiego tuningu wybacz ale nie rozumiem do czego miałby się on tyczyć. |
Autor: | bluedog [ 28-10-2012, 21:32 ] |
Tytuł: | |
Miałeś szczęście na drodze i tyle... i wyjątkowo niedouczonego albo leniwego diagnostę... co do oślepiania proponuję, byś spojrzał w taki reflektor zmoczony np.deszczem... "Wiejski tuning" zwany też "agrotuningiem" to bezmyślne poprawianie fabryki, bez szacunku dla przepisów i współuczestników ruchu a szczególnie ich bezpieczeństwa, w tym montaż niehomologowanych części i udziwnień, czasem niebezpiecznych dla samego montującego i jego pasażerów... Cytuj: Przecież były takie modele AUDI z fabrycznymi reflektorami xenonowymi bez układu poziomowania i spryskiwaczy
Tak - i w efekcie doprowadziło to do aktualnych przepisów... Curie-Skłodowska też pracowała bez stosownej ochrony przy pierwiastkach radioaktywnych i dostała ostateczną nauczkę ![]() Nie mam zamiaru wywoływać tutaj awantury ale liczę na minimum rozsądku... bo niby po co do świateł wyładowczych stosuje się specjalną konstrukcję reflektora, sampoziomowanie i samooczyszczanie - nie sądzisz chyba, ze dla kawału lub podniesienia kosztów? Ja wiem - dla bezpieczeństwa... co oznacza, że brak wymienionych jest niebezpieczny... wolisz, żeby było bezpieczniej czy mniej bezpiecznie ![]() |
Autor: | Mariusz757 [ 29-10-2012, 07:37 ] |
Tytuł: | |
Masz na pewno rację. Lampy w GVII są przystosowane do żarników, za nim to zamontowałem zorientowałem się. |
Autor: | bluedog [ 29-10-2012, 08:48 ] |
Tytuł: | |
Dla przypomnienia - lampy homologowane do żarników xenon posiadają następujące oznaczenia: - xenon mijania: DC - xenon drogowe: DR - bi-xenon: DC/R |
Autor: | r3b [ 10-03-2015, 22:19 ] |
Tytuł: | |
A ja dołożę coś od siebie do tematu. Jeśli ktoś wjedzie Ci w samochód po czym zezna ze oslepily go Twoje światła, to policja i sąd wyda orzeczenie o Twojej winie bo samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu z takim oświetleniem. Nie warto ryzykować. Lepiej kupić dobre żarówki. |
Autor: | RSSYSTEM [ 13-03-2015, 17:06 ] |
Tytuł: | |
Nie zapomnijcie o jednej sprawie o której nigdzie na forach nie bardzo piszą, xenon zabija odbłyśniki w lampach jeśli nie są robione pod xenona. Mnie po roku zauważalnie słabiej już świeciły lampy i to mam przykład z trzech moich kolejnych samochodów (Honda, Mazda 6, Mazda 323), po dwóch latach lepiej świeciła żarówka samochodu obok mnie niż mój "xenon", co prawda nadal ładnie odbijał białe pasy i znaki drogowe jednak samo światło już mało oświetlało drogę. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |