Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

[Grand Vitara II] Montaż lamp wyładowawczych (xenony)
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=10261
Strona 1 z 1

Autor:  Mcgyver [ 27-10-2012, 21:37 ]
Tytuł:  [Grand Vitara II] Montaż lamp wyładowawczych (xenony)

Koledzy czy ktos z Was ma wstawiony xenon HID do swojej Vitary? Zasnatawiam się nad taką modyfikacją i chciałem zapytać gdzie najlepiej schować przetwornice? Zdecydowałem się na taki zestaw:
http://allegro.pl/gwarancja-hid-xenon-h ... 28605.html
Zamontowałem takie prawie dwa lata temu koledze w Audi A4 i do dzis spisuje się znakomicie.

Autor:  Mariusz757 [ 28-10-2012, 19:37 ]
Tytuł: 

Ja mam u siebie w ten sposób zamontowane:

Obrazek

Obrazek

Autor:  Mcgyver [ 28-10-2012, 19:43 ]
Tytuł: 

Dzieki za zdjecia, bede musiał zrobic coś podobnego. Powiedz mi czy masz w zderzaku zaślepki spryskiwaczy? Bede musiał kupić takie o ile się da je kupić oddzielnie i zamontowac przynajmniej jako atrapy

Autor:  bluedog [ 28-10-2012, 20:20 ]
Tytuł: 

Tak po koleżeńsku - najpierw się zastanów, gdzie robisz badania techniczne... tzw."wstawienie xenonów" to podstawa do zatrzymania dowodu rejestracyjnego nie tylko przez policjanta ale i przez diagnostę... tak, tak - przez diagnostę :!: :idea:

Potem zastanów się, czy warto ryzykować na drodze - "wstawiane" ksenony widać z daleka a czym gorsza pogoda, tym bardziej! I pamiętaj, że jednym czynem naruszasz aż cztery normy t.j:

- niehomologowana zmiana w pojeździe,
- montaż żarnika do nieprzystosowanego reflektora,
- brak instalacji oczyszczającej reflektor z lampą wyładowczą,
- brak automatycznego układu samopoziomowania reflektora z lampą wyładowczą,

ergo dajesz policjantowi do ręki narzędzie, z którego umiejętnie korzystając może po zabraniu Ci dowodu rejestracyjnego nałożyć grzywnę w drodze mandatu karnego o podwójnej wysokości a na dodatek zastosować holowanie pojazdu jako zagrażającemu bezpieczeństwu w ruchu, bo tak traktowane jest oślepianie innych uczestników ruchu... w zależności od miejsca jesteś natychmiast finansowo w plecy komplet reflektorów i osprzętu z "używki" z profesjonalnym założeniem + oczywiście koszt tego, co założyłeś :roll:

Pytanie, czy warto... o ślepionych kolegach-kierowcach już nawet nie wspominam i oczywiście przez usta mi nawet nie przechodzi określenie "wiejski tuning" :zly:

Autor:  Mcgyver [ 28-10-2012, 20:50 ]
Tytuł: 

Od 5 lat jeżdze na reflektorach bixenonowych z których sam zmieniłem soczewki z oryginalnych na bixenonowe z merca w211 i jak narazie nie miałem z nimi żadnych problemów. Pozmianie soczewek zajechałem na stacje diagnostyczną gdzie bez problemów ustawiono mi prawidłową linie odciecia świateł. Na drodze podczas kontroli nikt sie nie czepiał do lamp, a auto ma już 15 lat. Jeżeli chodzi o badania techniczne, pomine to milczeniem. Poziomowania rzeczywiście nie ma ale lampa ma soczewkę więc nie przesadzajmy tak bardzo z tym oslepianiem. Jak wjeżdzasz pod górę to równie mocno oślepiają kierowcy ze zwykłymi światłami bez samopoznimowania. Przecież były takie modele AUDI z fabrycznymi reflektorami xenonowymi bez układu poziomowania i spryskiwaczy. Co do wiejskiego tuningu wybacz ale nie rozumiem do czego miałby się on tyczyć.

Autor:  bluedog [ 28-10-2012, 21:32 ]
Tytuł: 

Miałeś szczęście na drodze i tyle... i wyjątkowo niedouczonego albo leniwego diagnostę... co do oślepiania proponuję, byś spojrzał w taki reflektor zmoczony np.deszczem...

"Wiejski tuning" zwany też "agrotuningiem" to bezmyślne poprawianie fabryki, bez szacunku dla przepisów i współuczestników ruchu a szczególnie ich bezpieczeństwa, w tym montaż niehomologowanych części i udziwnień, czasem niebezpiecznych dla samego montującego i jego pasażerów...
Cytuj:
Przecież były takie modele AUDI z fabrycznymi reflektorami xenonowymi bez układu poziomowania i spryskiwaczy

Tak - i w efekcie doprowadziło to do aktualnych przepisów... Curie-Skłodowska też pracowała bez stosownej ochrony przy pierwiastkach radioaktywnych i dostała ostateczną nauczkę :roll:

Nie mam zamiaru wywoływać tutaj awantury ale liczę na minimum rozsądku... bo niby po co do świateł wyładowczych stosuje się specjalną konstrukcję reflektora, sampoziomowanie i samooczyszczanie - nie sądzisz chyba, ze dla kawału lub podniesienia kosztów? Ja wiem - dla bezpieczeństwa... co oznacza, że brak wymienionych jest niebezpieczny... wolisz, żeby było bezpieczniej czy mniej bezpiecznie :idea:

Autor:  Mariusz757 [ 29-10-2012, 07:37 ]
Tytuł: 

Masz na pewno rację. Lampy w GVII są przystosowane do żarników, za nim to zamontowałem zorientowałem się.

Autor:  bluedog [ 29-10-2012, 08:48 ]
Tytuł: 

Dla przypomnienia - lampy homologowane do żarników xenon posiadają następujące oznaczenia:

- xenon mijania: DC
- xenon drogowe: DR
- bi-xenon: DC/R

Autor:  r3b [ 10-03-2015, 22:19 ]
Tytuł: 

A ja dołożę coś od siebie do tematu. Jeśli ktoś wjedzie Ci w samochód po czym zezna ze oslepily go Twoje światła, to policja i sąd wyda orzeczenie o Twojej winie bo samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu z takim oświetleniem. Nie warto ryzykować. Lepiej kupić dobre żarówki.

Autor:  RSSYSTEM [ 13-03-2015, 17:06 ]
Tytuł: 

Nie zapomnijcie o jednej sprawie o której nigdzie na forach nie bardzo piszą, xenon zabija odbłyśniki w lampach jeśli nie są robione pod xenona.
Mnie po roku zauważalnie słabiej już świeciły lampy i to mam przykład z trzech moich kolejnych samochodów (Honda, Mazda 6, Mazda 323), po dwóch latach lepiej świeciła żarówka samochodu obok mnie niż mój "xenon", co prawda nadal ładnie odbijał białe pasy i znaki drogowe jednak samo światło już mało oświetlało drogę.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/