Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 03-05-2024, 23:51

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15-10-2012, 10:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-10-2012, 08:09
Posty: 32
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Witam,

Jako że dopiero oswajam się z moją "czarną Suzi" mam do Was drodzy współposiadacze najpiękniejszego auta na świecie jakim bez wątpienia jest czarna Suzi;)

1. Jaki olej powinno się lać do Suzi Grand Vitara 2.0 benz (moja z 2006r)
syntetyk czy półsyntetyk? Poprzedni właściciel mojej zalał Castrol Magnatec 5W30 (kartka przy silniku;) - czy to jest sytetyk???.
A wy jaki zalewacie i polecacie i dlaczego?

2. Ile litrów oleju wchodzi przy wymianie w tym silniku? Starczy 4L czy trzeba kupić 5L?

3. Czy trzeba od razu kupić więcej na ewentualne dolewki (no właśnie ile wam ten silnik 2.0 bierze oleju, starczy 1L między wymianami co 15tys km?)

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam,

Sławek

PS. Proszę o pomoc!


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-10-2012, 15:27 
Offline

Rejestracja: 29-12-2010, 22:52
Posty: 85
Lokalizacja: Chorzów
Co prawda posiadam GV II z silnikiem 2,4l ale pewne prawdy są uniwersalne :)
W instrukcji stoi:olej 5W30 ale 5W40 też przechodzi w każdym razie w ASO mnie z nim nie wyrzucili. Reklama robi swoje, bo generalnie Castrol nie ma zbyt dobrych opinii i w testach wypada raczej poniżej oczekiwań. Ja zalewam 5W30 syntetyk firmy Vavoline. Jeden z nielicznych olejów na rynku, który nie jest u nas rozlewany.

W instrukcji stoi ile masz litrów oleju wlać, ponieważ nie mam jej przy sobie to tylko napiszę, że u mnie z filtrem powinno wejść 4,8l, daję 5l i nigdy mi reszty nie oddali. Jak lali swój olej to 5l wychodziło na fakturze... więc może ciutkę weź więcej niż powinieneś.

Silnik 2,4l oleju mi nie bierze (póki co) zresztą inerwał przeglądów jest bardzo częsty więc nie mając wycieków bez problemu powinien przejeździć bez dolewki.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-10-2012, 16:24 
Offline

Rejestracja: 14-05-2008, 20:35
Posty: 32
Lokalizacja: Katowice
Gratuluje zakupu. Faktycznie czarna jest bardzo ladna - ja mam srebrna bo .... czarnych zabraklo . Mamy ten sam silnik 2.0 w benzynie. Mnie niestety lubi wypic oleju tak z litr / moze wiecej nawet na 5000 km... i niestety tak ma od nowosci. Na gwarancji jak zglaszalem ten problem to mi wmawiali, ze jest ok. bo w instrukcji dopuszcza sie zuzycie 1 litr na 1000 km. Po gwarancji stwierdzili, ze najpewniej silnik zuzyty!!!! Sek w tym, ze mam ja od nowosci i ma na liczniku 78tysiecy przebiegu i to kilometrow, nie mil:-)))) . Zreszta zapodalem osobny watek odnosnie zuzycia oleju - poczytaj.
Poza tym od nowosci na gwarancji wymieniono : silniczek spryskiwaczy reflektorow , silniczek wycieraczki tyl, KATALIZATOR , komplet felg (po pierwszym sezonie sie utlenialy) , uszczelniono wal i reduktor (wycieki) wymieniono ramie wycieraczki kierowcy (korozja), znaczek z przodu (po zimie sie utlenil) ... niezle jak na 4 latka... A ja ja dalej lubie, chociaz jak widzisz technicznie pewna jest jak za przeproszeniem stara Alfa R. Mam nadzieje, ze u Ciebie bedzie wszystko OK!!! Pozdrawiam,


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-10-2012, 16:38 
Offline

Rejestracja: 29-12-2010, 22:52
Posty: 85
Lokalizacja: Chorzów
1 litr oleju na 1000km? Może masz dwusuwa hehe...


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-10-2012, 16:42 
Offline

Rejestracja: 14-05-2008, 20:35
Posty: 32
Lokalizacja: Katowice
Daro_72 pisze:
1 litr oleju na 1000km? Może masz dwusuwa hehe...


W sumie chcialbym to moc "zrzucic" na dwu-suwa ale niestety....
Polecam zapis w instrukcji obslugi , chyba rozdzial 5.3 jak dobrze pamietam
Niestety tak jest .


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-10-2012, 22:18 
Offline

Rejestracja: 29-12-2010, 22:52
Posty: 85
Lokalizacja: Chorzów
To Cię ASO zrobiło w bambuko. A raczej producent klientów jeżeli wprowadził taki zapis w instrukcji (równie dobrze mogłoby być 5l/1000km?)


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-10-2012, 11:08 
Offline

Rejestracja: 14-05-2011, 22:08
Posty: 78
Wystarczy zerknąć właśnie do instrukcji różnych marek i zauważyć że producent zaznacza, że zużycie oleju może być na poziomie 1l/1000km. I to nie tylko w Suzuki tak jest.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-10-2012, 11:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-10-2011, 17:09
Posty: 357
Lokalizacja: Kaszuby
Suzuki: Vitara 1.0 2019 ZQN
witam,

wracając do tematu : pojemnosc dla silnika 2.0 : 5,2 z filtrem. Olej 5w40 chyba bedzie lepszy. Zauwazylem ze na oleju Shell 5w40 bierze duzo mniej oleju niz na 5w30 Castrola. Probowalem tez 5w40 i 0w40 EDGE, ale znowu duzo musialem dolac i bardzo szybko czarnieją.

pzdr

ced


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-10-2012, 19:34 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Mobil 1 5W40, weszło deko ponad 5l .. Nalanie, odczekanie kilku minut, kontrola na bagnecie, dolewka.. tak ze 2 razy. Później odpalenie silnika, kilka minut na jałowy, wyłączenie, odczekanie ze 20 min i ponowna kontrola

Ale czy nie bierze oleju muszę sprawdzić :skromny:

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2012, 23:23 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Odgrzeję temat, jestem przed wymianą oleju w mojej GV I 2.0 benzyna (2004r), z karteczki w komorze silnika wynika że poprzedni właściciel zalał Castrol Magnatec 5W-40, ja z racji zimy chciałem zalać 5W-30.
1. Czy są jakieś przeciwwskazania żeby przechodzić z jednej klasy lepkościowej na drugą??
2. Jakiego producenta oleju polecacie bo wszyscy "jadą" po castrolu że przereklamowany.
3. Ile oleju wam wchodzi?


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-12-2012, 21:29 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Panie i Panowie! Może inaczej. Taka ankieta: "Jaki olej leję do swojej Grand Vitary" piszemy niżej :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2012, 16:56 
Offline

Rejestracja: 13-12-2012, 15:10
Posty: 28
Ja osobiście leję Castrol Edge 5W-30 do Grand Vitary 1.9 DDIS. Do silnika J20A mieści się 5,2 litra. Oczywiście potrzebna ilość będzie trochę mniejsza. Nie spłynie wszystko po prostu.

Nie powinno przechodzić się na olej np: syntetyk lub półsyntetyk z mineralnego, czyli ogólnie rzecz biorąc z klasy niższej na wyższą, a to dlatego iż olej wyższej klasy posiada większą ilość dodatków myjących itp.
Stosowanie takiego zabiegu może skutkować w starszych silnikach wypłukaniem nagromadzonych przez lata nagarów i co zatym idzie powstanie nieszczelności w silniku. ("...ale dziadostwo ten Castrol wlałem i silnik zaczoł brać olej k..wa mać ") :lol:

Ale zerknijcie sobie na ten opis, tu trochę jest:
http://www.opelastrag.seonetshop.pl/kla ... ne-pojecia

Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2012, 10:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Ja zalałem shella 5w30,wszystko wydaje się być ok :D
Wg mnie każdy dobry olej 5W30 się sprawdzi,kwestia upodobania sobie marki... :)

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2012, 10:48 
Offline

Rejestracja: 13-12-2012, 15:10
Posty: 28
Otóż to !


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-02-2013, 07:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2012, 14:13
Posty: 126
Lokalizacja: LDZ TEO - B
Witam, a czy do silnika 2.0 z przebiegiem 190.000 tyś, można zalać Castrola EDGE 5W30 ?, czy przy takim przebiegu powinno wlać się półsyntetyk ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-02-2013, 08:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
ciapus4 ja moją poprzednią sprzedałem, jak miała ponad 220 tys km i do końca u mnie jeździła na syntetyku 5W40.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-02-2013, 09:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Do końca syntetyk,żadnych zmian na półsyntetyk,ani tym bardziej na mineralny :szok:

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-02-2013, 15:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2012, 14:13
Posty: 126
Lokalizacja: LDZ TEO - B
Dzięki, a jakie przekładniowe polecicie oleje ?


Na górę
 Tytuł: VITARA 2.0 '97
Post: 08-02-2013, 16:14 
Offline

Rejestracja: 30-01-2013, 13:21
Posty: 3
Lokalizacja: Grajewo
Do swojej starej Vitarki (znalazlem gdzies w necie na forum) leje w/g tej instrukcji i jest ok


Do silnika benzynowego olej zalecany to 5W-30 o klasie lepkości API SE; SF; SG; SH; SJ lub SL,
do skrzyni biegów(w automatycznej skrzyni biegów płyny DEXRON-IIE lub DEXRON-III,
skrzyni rozdzielczej i przedniego mostu olej przekładniow o klasy API GL-4 o lepkości SAE 75W-90 lub 75W-85.
Do tylnego mostu zalecany jest olej przekładniowy o lepkości SAE 80W-90 o klasy API GL-5.
Ilość oleju w silniku 4,2L, w skrzyni biegów manualnej - 1,5L, w automacie 2,5L,
w przednim moście 1L a w tylnym 2,2L.

_________________
Vitarka 2.0 V6 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2013, 09:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-06-2008, 22:09
Posty: 75
A do GV I 2.0 diesel jaki olej. Bo kupiłem i poprzedni właściciel podobno lał 10W40 ELFa.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2013, 09:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Ja do mazdowskiego klekota 10W40 Mobil1 zlewam i nie narzekam

_________________
Marcin
GV II 2.0


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2013, 10:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-06-2008, 22:09
Posty: 75
Moja GV 2003r. to chyba HDI


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2013, 14:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Raczej HDI :] Zalej 10W40 albo takim jak instrukcja podaje tj: Właściwy olej (silnik o zapłonie samoczynnym RHW) 65D311 Minimalne wymagania w zakresie gatunku oleju: 5W-30: API CF (nie CF-2) lub ACEA B3-98. 15W-40: API SG/CF (nie CF-2) lub ACEA B2-96.

_________________
Marcin
GV II 2.0


Na górę
Post: 21-04-2024, 18:30 
Offline

Rejestracja: 06-03-2024, 15:29
Posty: 8
Suzuki: Grand Vitara II
Ja z kolei mam pytanie o to która wersja oleju 5w30 będzie lepsza do GV2, benzyny 2.0.
Wg klasyfikacji Acea
olej a3b4 - taki miałem wcześniej
a5b5 - znalazłem dobry olej Elfa, paliwooszczędny. I tak się teraz zastanawiam czy ta norma, jako że jest wyższa to zakładam, że olej jest lepszy, ale potem sobie przypomniałem że teraz wszędzie jest bardzo mocny nacisk na ekologiczność olei i paliw więc może ten starszy olej jest mnie eko ale lepiej smaruje, choć też mocniej zapycha dpfa. Ktoś się kiedyś wgryzał w temat?


Na górę
Post: 22-04-2024, 07:37 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3909
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Paliwooszczędny - ciekawe ile paliwa zaoszczędzi... ;) Osobiście bym nie eksperymentował. Przyzwoity olej bez cudów typu "eko". Trzymaj się specyfikacji producenta auta. Ważne, aby go wymieniać co te 10k km, a przy jeździe tylko w mieście nawet nieco częściej.

W benzynie masz raczej katalizator, a nie dpf. ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]