Avalanche pisze:
Podobno silnik 1.9 od Renault jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa. Tankując na dobrych stacjach i eksploatując silnik jak należy nie powinno być problemów.
W odróżnieniu od znanego m.in. z Qashqaia 1.5 (dCi) też Renault, który poza tym jest bardziej awaryjny.
No może tak nie do końca, pochodną spalania ropy jest sadza, która to jest przede wszystkim przyczyną zapychania zaworu EGR
Zawór na skutek niedomykania lub zablokowania zamkniętego powoduje zakłócenia w pracy silnika.
Głównym powodem zapychania pozostaje podobnie jak w filtrach DPF jazda na krótkich odcinkach i w ruchu miejskim. Oczywiście jakość paliwa jest ważna, ale nie eliminuje ona całkowicie osadzania się sadzy. Całe szczęście, że wyjęcie, umycie i założenie zaworu jest dosyć proste i nie wymaga dodatkowych kosztów wymiany części ( pomijam oczywiście przypadek uszkodzenia spowodowany np. zatarciem ośki zaworu )
Wracajac do przytoczonego silnika 1,5 dCi, który posiadam w Jimny. Mimo podniesienia mocy do 100KM nie zanotowałem szczególnego przypadku zwiększonej awaryjności, ale może jest to efekt szczególnego dbania o ten silnik

. Myślę, że ludzie dopiero się uczą eksploatacji silników diesla z turbo i teraz zdobywaja wiedzę na temat ich eksploatacji, dlatego te wszystkie złe opinnie pochodzą albo od tych co nie wiedzieli jak postepować, albo kupili samochody z zakatowanymi silnikami.