Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

GV DDiS Syczenie i kontrolka ^^^^ zugzak
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=10024
Strona 1 z 1

Autor:  Artsuzuki [ 10-09-2012, 09:58 ]
Tytuł:  GV DDiS Syczenie i kontrolka ^^^^ zugzak

Witam

Mam problem z moja GV DDis 2007 jakies 2 tygodnie temu zauwazylem kontrolke ^^^ na obrotomierzu i uslyszalem syczenie podczas dodawania gazu. Sprawdzalem intercooler jest ok, wymienilem weze dolotowe od intercoolera do turbo + filtr powietrza i nadal syczy moc samochodu w zasadzie nie spadla i nie dymi, tylko troche wiecej pali. W momencie kiedy puszczam gaz syczenie tez jest slyszalne ale slabiej. Kontrolka gasnie w momencie kiedy wylacze silnik i odczekam az ostygnie, jeszcze dodam ze nie zapala sie przy delikatnej jezdzie w miescie tylko na trasie jak turbina jest obciazona dluzszy czas.
Pojechalem do mechanika i stwierdzil odrazu ze turbina do wymiany, ale nie podoba mi sie ta diagnoza.
Prosba czy ktos wie gdzie jeszcze moge szukac "tanszej" przyczyny tej usterki poniewaz wymiana turbo kosztowalaby fortune a ze jestem w UK to koszt wymiany turbo na nowe bedzie w granichach 1200 funtow.
Prosze o pomoc
Dzieki

Autor:  Dziadek Maciek [ 10-09-2012, 10:03 ]
Tytuł: 

Właśnie dzisiaj odstawiłem GV do "majstra", objawy podobne, ale czasami traci też moc. Dzieje się to tylko na trasie, w mieście nie.
Diagnoza mojego speca, po odczytach kompa, EGR.
Będzie próbował czyścić, ew dopiero gdy to nie pomoże, wymiana.
Czy robi dobrze, czy źle ... czas pokaże

Autor:  Artsuzuki [ 10-09-2012, 12:23 ]
Tytuł: 

Jeszcze jedna prosba czy ktos zna moze cene nowego turbo w polsce?
Numer czesci 760680-2
dzieki

Autor:  mrquad [ 10-09-2012, 14:08 ]
Tytuł: 

EGR niedawno czyściliśmy u kolegi w GV II, nawet ma chyba jeden wyczyszczony za 300 zł do sprzedania ( kontakt mogę podać na PW ). Objawy były podobne, ale dochodził spadek mocy, teraz jest ok.
Nową turbinę Gareta dostaniesz tutaj http://motoarena.pl/

Autor:  Mariusz [ 10-09-2012, 23:10 ]
Tytuł: 

Artsuzuki pisze:
Jeszcze jedna prosba czy ktos zna moze cene nowego turbo w polsce?
Numer czesci 760680-2
dzieki


W grudniu 2011 kupiłem turbinę nową Garrett w firmie Moto Remo Burzyńscy z Iławy za 3.600 zł brutto. Kupiłem bo poprzednia rozsypała się w proch po takich właśnie objawach - syczenie, potem gwizdanie, wreszcie wystrzał olejem przez wydech. Mocnych nerwów życzę. Ja SGV pozbyłem się już i teraz jestem szczęśliwym posiadaczem wolnossącej benzyny 2.0 w Hondzie Accord :-)

Autor:  Artsuzuki [ 11-09-2012, 05:18 ]
Tytuł: 

Jeszcze jedna rzecz która mnie zastanawia to kiedy zdjąłem wąż z turbiny idący do intercoolera byl w nim olej na całej długości. Czy tam powinno być sucho czy mokro?

Autor:  Mariusz [ 11-09-2012, 09:35 ]
Tytuł: 

Mnie się zawsze wydawało, że powinno być sucho, ale kiedy zdjąłem analogiczny wąż w Golfie IV TDI, to było mokro :-) Mało prawdopodobne, aby było zupełnie sucho.

Autor:  Artsuzuki [ 20-09-2012, 17:53 ]
Tytuł: 

Witam ponownie
Turbine już mam ale jeszcze jej nie wymieniłem, natomiast wymieniłem węże dolotowe do turbo i nadal syczenie jest. Doszła teraz kolejna rzecz a mianowicie syczenie gdy puszczam gaz. Wygląda to tak: daje gazu - syczy, zaczynam powoli puszczać gaz to zaczyna syczec ale dopiero w momencie kiedy wyczuwalne jest hamowanie silnikiem. Tutaj mam problem czy faktycznie wymienic ta turbine czy jest jeszcze jakas przyczyna ponieważ nowe turbo zawsze mogę zwrócić.
Auto nie dymi, może bardzo minimalnie straciło na mocy, kontrolka zapala się tylko na trasie gdy turbo jest obciążone caly czas.
Pomóżcie proszę jeżeli ktoś wie coś więcej w tym temacie
Dzięki

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/