Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 13-06-2025, 11:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 512 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 29-11-2009, 17:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
Ludzie nawet w krótkiej grand vitarze da się zbiornik z gazem zamontować po spodem auta tylko musi to zrobić dobry gazownik i musi mu się chcieć i bagażnik macie wolny i wiem bo widziałem takie grand vitary


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-11-2009, 17:35 
Offline

Rejestracja: 16-10-2009, 18:16
Posty: 246
ok tylko trzeba ciac podloge w jakis miejscach!!dokladnie nie wiem sam sie zastanawiam nad tym ale nie wiem czy jest sens !!


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-11-2009, 17:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
nie wiem może inni podłogę tną Ci u których ja widziałem nie tną podłogi co najwyżej wyjmują oryginalny zbiornik paliwa i dają inny na cięcie podłogi nikt by im nie pozwolił a zmiana zbiornika podłogi komu przeszkadza?
Nawet jak kiedyś gaz będzie po 10 zł czy odwidzi się klientowi posiadania gazu to po prostu zdejmie butle cylindryczną zainstaluje sobie oryginalny zbiornik paliwa

i nie robi tego ASO ani żadna inna duża firma , poprostu popytajcie gaziarzy ale tych mających naprawdę dobrą opinię bo to jednak trudniejsza oparacja od zainstalowania gazu w passacie


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2010, 10:26 
Offline

Rejestracja: 19-07-2008, 14:58
Posty: 79
Witam,

Orientujecie sie, ile obecnie trzeba zaplacic za instalacje LPG ?
Czy ceny jakos ulegly zmianie ?

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2010, 11:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
w moich okolicach około 2500 zł za instalację sekwencyjną o dobrego sprawdzonego gazownika


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2010, 11:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-11-2008, 17:37
Posty: 348
Lokalizacja: śląskie
Instalacje BRC w cenie ...2300-2900 PLN + 800 PLN LUBRYFIKACJA............................

www.czakram.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2010, 12:46 
Offline

Rejestracja: 19-07-2008, 14:58
Posty: 79
Ja dzwonilem dzis do jednego gazownika i 4500zl powiedzial. Te 3500 to bym mogl jeszcze zaplacic.
Pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-05-2010, 10:49 
Offline

Rejestracja: 12-04-2010, 11:21
Posty: 20
Lokalizacja: Kraków
Założyłem instalację miesiąc temu po dokładnym sprawdzeniu konfiguracji do mojego silnika (zapytania na forum LPG). STAG 300 Premium, Scorpion GT, Valteki 24, butla 60L. Cena w Krakowie 3800 zł. Istotne jest, żeby instalację montował ktoś, kto się na tym zna, a nie paprok :| Jeździ fajnie, nie ma różnicy w pracy silnika, może jest delikatnie słabszy, ale może to tylko moje subiektywne odczucie. Jak na razie jestem zadowolony. Spalania nie podaję, gdyż dopiero po kilkunastu tankowaniach uśrednię. Zatankowałem do pełna za ok. 100 zł :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-05-2010, 14:42 
Offline

Rejestracja: 19-07-2008, 14:58
Posty: 79
Drugi gazownik powiedzial wlasnie 3800 bez lubryfikacji.

Jak u Ciebie z ta lubryfikacja? (cokolwiek to jest)

I czy wchodzila opcja montazu butli pod podloga?


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-05-2010, 05:48 
Offline

Rejestracja: 12-04-2010, 11:21
Posty: 20
Lokalizacja: Kraków
Do silnika 2,7 lubryfikacja jest zbędna (zerknij na jakieś forum LPG). Podobno ktoś montował zbiornik pod podłogą, ale trzeba przerabiać wydech. Ja się nie bawiłem, gdyż jeżdżę przeważnie z pustym bagażnikiem, a butla weszła za pojedynczym siedzeniem (mam dostęp zarówno do lewarka, jak i do schowka pod podłogą)


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-05-2010, 08:13 
Offline

Rejestracja: 19-07-2008, 14:58
Posty: 79
A jak jest ze zuzyciem paliwa?
Bo na poczatku to auto chodzi na benzynce prawda?
Czy sa to jakies koszty ktore nalezy brac pod uwage, bo jesli ktos robi duzo km w miescie na krotkich odcinkach to chyba troche tego paliwka pojdzie, szczegolnie w zime ?
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-05-2010, 17:40 
Offline

Rejestracja: 12-04-2010, 11:21
Posty: 20
Lokalizacja: Kraków
Ustawione mam na 30 st.C lub 8 sekund (jeśli ma temperaturę). W praktyce rano przełącza się po kilkuset metrach, w zimie na pewno będzie gorzej, choć silnik grzeje się szybciej niż w Focusie 1,4. Spalanie w mieście ok. 17 litrów gazu (tylko krótkie odcinki) + trochę benzyny (za miesiąc ok. 8 litrów- na oko) ale i tak prawie dwa razy taniej, a odczuję naprawdę dopiero na wakacjach, kiedy machnę kilka razy po kilkaset km.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-05-2010, 16:31 
Offline

Rejestracja: 19-07-2008, 14:58
Posty: 79
Dzieki za podpowiedzi.
Znalazlem gazownika sensownego za 3700zl.

Musze tylko przemyslec, czy przy moich 15 tys rocznie oplaca sie zainstalowac lpg.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-05-2010, 10:31 
Offline

Rejestracja: 20-12-2009, 12:17
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Ja jutro bede wstawial gaz do Gv 2004 r 2,0 benzynka. Gazownik zaspiewal mi 2100 zl :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-05-2010, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-05-2006, 07:24
Posty: 691
Lokalizacja: Nowy Sącz
kaman01 pisze:
Ja jutro bede wstawial gaz do Gv 2004 r 2,0 benzynka. Gazownik zaspiewal mi 2100 zl :)

Strach się bać jak taka cena.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-06-2010, 21:19 
Offline

Rejestracja: 19-09-2009, 13:12
Posty: 21
Lokalizacja: Bydgoszcz / Włocławek
Ja również planuje wstawić gaz do swojej GV 2009 2.0 w lipcu tego roku . Oszczędności w moim przypadku są na tyle duże, że warto mi nawet utracić gwarancje. Gazownik zaśpiewał 2600zł, jest to normalna sekwencja 4 generacji bez lubrykatora. Podobną miałem w poprzednim aucie przez 4 lata 80 tys km i nie miałem z nią ani samochodem najmniejszych problemów. Mam takie pytania :
1) czy warto jest montować lubrykacje wg mnie i gazownika nie ponieważ nie ma w tym silniku takich rozwiązań jakie można spotkać np w 1.6 zetec Forda Focusa ,które wymuszają lubrykację. Co Wy o tym myślicie ?Jeśli się mylę proszę o jak najbardziej fachową wypowiedz ponieważ nie chce montować czegoś co nie jest potrzebne.
2) gdzie zrobiliście wlew gazu ? Ja myślałem o najprostszym ,najwygodniejszym miejscu czyli w zderzaku z tyłu auta (przy kole potwornie się brudzi ). Minus tego rozwiązania to,że wlew jest bardzo widoczny. Akurat dla mnie nie jest to jakaś ujma na honorze . Moje pytanie wynika bardziej ze tego ,że w ogłoszeniach widziałem dużo G.Vitar z lpg i jakoś w żadnej nie dopatrzyłem się tego wlewu..gdzie oni mogą go montować ? Pod klapką ? Nie szkoda blachy niszczyć ,która pewnie po pewnym czasie skoroduje ?
3) dlaczego wasze instalacje kosztują po 4 tyś zł ? U mnie od wieków sekwencja kosztuje około 2.4-2.6 tys zł .
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedz.

Proszę nie cytować ostatniego komentarza - Sebastian


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-06-2010, 20:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Ja uważam, że warto założyć lubryfikację do tego silnika. GV ma miękkie gniazda zaworowe. Poza tym zlecam sprawdzenie luzów zaworowych przy każdym przeglądzie. Wlew gazu mam w dolnej części zderzaka po lewej stronie od tablicy rejestracyjnej. Trzeba kucnąć, żeby go zobaczyć. Instalacja do mojej GV w 2006 roku kosztowała 3300 zł. Na gazie mam już przejechane ponad 178 000 km.

Proszę nie cytować ostatniego komentarza - Sebastian


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-06-2010, 20:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-05-2006, 07:24
Posty: 691
Lokalizacja: Nowy Sącz
Odpowiem jako użytkownik, który spędził kilkanaście dni przekopując wszelkiej maści fora o tematyce lpg. Nawiasem mówiąc, chcesz konkretnych odpowiedzi na swoje pytania, zajrzyj na to forum -> www.lpg-forum.pl
BartekGV2009 pisze:
1) czy warto jest montować lubrykacje wg mnie i gazownika nie ponieważ nie ma w tym silniku takich rozwiązań jakie można spotkać np w 1.6 zetec Forda Focusa ,które wymuszają lubrykację. Co Wy o tym myślicie ?Jeśli się mylę proszę o jak najbardziej fachową wypowiedz ponieważ nie chce montować czegoś co nie jest potrzebne.

Wg każdego gazownika z jakim rozmawiałem, nie warto. Nikt nie był w stanie odpowiedzieć na moje pytanie, gdzie dokładnie wpuszcza się lubryfikant i gdzie/na co, konkretnie on pada.Nawet w zakładach montujących instalacje BRC nie potrafili mi na to odpowiedzieć. Nawiasem mówiąc lubryfikację polecają w większości przypadków zakłady współpracujące z firmą Czakram, montujące instalki BRC. Dziwnym zbiegiem okoliczności jedynym dystrybutorem lubryfikacji Flashlube na Polskę jest firma Czakram.
Od lubryfikacji ważniejsza jest regularna kontrola zaworów.
Na drugim forum są dwa SX4. Oba z BRC, oba z lubryfikacją. W jednym wypaliło jeden zawór, w drugim jeszcze nie. Odpowiedz sobie sam :)
BartekGV2009 pisze:
2) gdzie zrobiliście wlew gazu ? Ja myślałem o najprostszym ,najwygodniejszym miejscu czyli w zderzaku z tyłu auta (przy kole potwornie się brudzi ). Minus tego rozwiązania to,że wlew jest bardzo widoczny. Akurat dla mnie nie jest to jakaś ujma na honorze . Moje pytanie wynika bardziej ze tego ,że w ogłoszeniach widziałem dużo G.Vitar z lpg i jakoś w żadnej nie dopatrzyłem się tego wlewu..gdzie oni mogą go montować ? Pod klapką ? Nie szkoda blachy niszczyć ,która pewnie po pewnym czasie skoroduje ?

Wlew montują tak jak w tej GV -> http://autonagaz.net/grand_vitara_2006_27_v6.htm
Ja również mam w tym miejscu. Dla mnie montaż wlewu w zderzaku szpeci bardzo auto.
Jeśli blacha ma skorodować to skoroduje i od wlewu paliwa.
Takie teksty rzucają gazownicy którym nie chce się tego robić bo dłubania jest nieco więcej niż przy zrobieniu dziury w zderzaku.

BartekGV2009 pisze:

3) dlaczego wasze instalacje kosztują po 4 tyś zł ? U mnie od wieków sekwencja kosztuje około 2.4-2.6 tys zł .
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedz.

Odpowiedź na to pytanie znajdziesz na forum, którego adres podałem na początku. Wszystko to kwestia komponentów.
Mogłem mieć instalację za 2600 zł, wybrałem za 3100 zl. Dlaczego? Ponieważ wolałem mieć lepszej jakości komponenty i w związku z tym rzadziej jeździć do gazownika na ewentualne regulacje gdy mi się mapy wtrysków porozjeżdżają lub wtryski rozrkalibrują.
W zakładzie gdzie montowałem (ten, którego link ze zdjęciami podałem i zdecydowanie polecam) w niższej kwocie instalacja zawierała słabszy komputer oraz gorszej jakości wtryski.
Różnica w kwotach może wynikać również ze sposobu montażu. Jeden gazownik zrobi Ci nawierty w kolektorze, bez ściągania kolektora (będziesz miał opiłki w cylindrach) inny zada sobie trudu i ściągnie kolektor. W przypadku kolektorów plastikowych (jak u mnie) kolektor był ściągany, a nawierty wykonane tuż przy wtryskach benzynowych, czyli tam gdzie najlepiej.
Kolejna sprawa - reduktor. Poznałem wiele przypadków, gdzie reduktory były dopierane niewłaściwie. Za slaby reduktor do zbyt mocnego silnika. Efektem było np. podpieranie się benzyną (przechodzenie na benzynę) przy wyższych obrotach.
Na forum lpg polecam wątek Mega Drut Team. Zobaczysz tam, dlaczego są takie różnice w instalacjach.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2010, 20:48 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Witam

15 czerwca zamierzam zalozyc gaz do SX4 - silnik 2.0 - J20A - czyli taki sam jak Grand Vitarze (chyba że się mylę). W związku z tym mam pytanie do znaców tematu.
Mam 2 propozycje:

1. BRC za 2600 bez lubryfikacji
2. KME DIEGO + lubryfikacja za 2600 - w kolektorach nie bedzie nawiertów - wymontowują tryski benzynowe - zakladaja przejsciówki z dodatkoym podlaczeniem i w to kręcają tryski benzynowe - a z boku jest wejscie na wtrysk gazu.

W zakladzie BRC nie ma kolejek i za bardzo nie polecają tego zakladu. zakladzie LandiRenzo z KME DIEGO kolejki ok 2 tygodnie i polecają i zaklad i instalację.

Może macie jakieś doświadczenia z tymi instalacjami i możecie coś doradzić w tej kwestii. W kwestii lubryfikacji też miloby uslyszeć jakieś konkretne informacje.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2010, 21:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Czemu chcesz gazować 2.0 w sx4? Przecież to całkiem ekonomiczny silnik jest. Aż takie dystanse robisz rocznie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2010, 21:23 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Planuje troche czesciej nim jeździć - maluch w nim się lepiej czuje i każdy większy wyjazd bedziemy odbywać w SX4. Poza tym spalanie 2.0 w automacie jest na poziomie: 7.5-8 na trasie przy spokojnej jeździ, 15-16 w miesice na krókich odcinkach do 24l w zimę na krótkich :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2010, 21:53 
Offline

Rejestracja: 04-06-2010, 21:47
Posty: 1
Witam. ma ktos info na temat jak sprawuje sie vitara z 2006 1,6 (3d) z gazem o ile wystepuja takie 8) Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2010, 15:42 
Offline

Rejestracja: 19-09-2009, 13:12
Posty: 21
Lokalizacja: Bydgoszcz / Włocławek
Kitza bardzo dziękuje za tak długa odpowiedz :) chciałbym jeszcze tylko spytać się:
1. czy prostopadle (taka pozycja jak w tej http://autonagaz.net/grand_vitara_2006_27_v6.htm) w bagażniku wejdzie butla 50 tka czy tylko 40 tka ? Pytam z tego względu ,że moja vitara jest zarejestrowana jako ciężarówka i ma "kratę" bez ingerencji w tą kratę czyli wycięciu dolnej jej części na pewno wchodzi butla 40 dziestka a jak jest bez tej kraty ? W tej Vitarze na zdjęciu jest 50 tka czy też 40 stka ? Jeśli 50 tka to muszę zastanowić się nad wycięciem połowy tej "kratki" aby uzyskać więcej miejsca.
2. Kolega mówił ,że w jednym autko zawór wypaliło. Jaki jest przypuszczalny koszt takiego zaworu (najlepiej poza ASO) ? Jest to jakaś droga awaria. Kiedyś przez 4 lata i 80 tys km jeździłem co prawda totalnie innym samochodem na instalacji landirenzo + stag i totalni nic mi się nie przydarzyło. Pozdrawiam serdecznie :)
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje wszystkim na pomoc :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2010, 16:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
BartekGV2009 pisze:
Kolega mówił ,że w jednym autko zawór wypaliło. Jaki jest przypuszczalny koszt takiego zaworu (najlepiej poza ASO) ? Jest to jakaś droga awaria.


Koszt wymiany gniazda zaworowego nie jest wielki. Najdrożej wychodzi zdjęcie głowicy i zakup oryginalnych uszczelek :) Regenerację głowicy w mojej GV (w tym wymiana wszystkich gniazd zaworowych na utwardzone) kosztowała ok. 3000zł, w tym demontaż i montaż. Robione poza ASO.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2010, 16:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Wunsch pisze:
Koszt wymiany gniazda zaworowego nie jest wielki. Najdrożej wychodzi zdjęcie głowicy i zakup oryginalnych uszczelek :) Regenerację głowicy w mojej GV (w tym wymiana wszystkich gniazd zaworowych na utwardzone) kosztowała ok. 3000zł, w tym demontaż i montaż. Robione poza ASO.

Plus 2-3 tyś. zł za dobrą instalację gazową.
Ktoś policzył dokładnie po jakim przebiegu zwraca się instalacja gazowa, uwzględniając nie tylko koszty instalacji, ale i wzmocnień/napraw niektórych elementów oraz np. droższych przeglądów?

Nie jestem przeciwnikiem instalacji gazowych, uważam że w wozach o dużych silnikach robiących duże przebiegi (kolega ma zagazowanego Forda Galaxy 2.3, gdyby nie gaz poszedłby z torbami) jest to dobry pomysł, podobnie jak samochody z taką instalacją fabryczną.
Po prostu zastanawia mnie czy w Polsce LPG nie jest czasem "nowym dieslem" -- w Polsce samochody z silnikiem wysokoprężnym często kupuje się jako typowe wozy miejskie, robiące 15-30 tyś. km rocznie, w których po doliczeniu wyższych kosztów serwisowania się diesel zwyczajnie mało opłaca.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 512 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]