Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 01-06-2025, 19:19

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 08-04-2025, 12:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-04-2025, 09:16
Posty: 6
Lokalizacja: Tarnów
Suzuki: Grand Vitara II
Witam wszystkich ! Jestem tutaj nowy, chociaż przeglądam to forum od dłuższego czasu.
Chciałbym poznać wasze opinie o funkcjonowaniu hamulców w modelu Grand Vitara II 1.6 lub zbliżonym.
Mam problem od około pół roku z mocno grzejącym się bębnem hamulcowym tylnego prawego koła.
Zauważyłem też wzrost spalania o 1,5 l/100km przy moim zwykłym stylu jazdy.
Dawniej mogłem w garażu przepchnąć na luzie samochód, a teraz ani nie dygnie.
Byłem u mechanika w tej sprawie, wymienił płyn hamulcowy i podregulował ręczny oraz przeglądnął wszystkie, ale nie wiele to zmieniło.
Koło (felga) dosłownie promieniuje ciepłem z daleka a bęben nie daje się dotknąć po jeździe,
podczas gdy pozostałe hamulce kół ledwie są ciepłe.
Rozglądam się za innym mechanikiem, bo dotychczasowy coraz bardziej mnie zbywa.
Czy mieliście w swoich Grand Vitarach podobne problemy, jak często ?

_________________
Suzuki Grand Vitara II 1.6 Benzyna 3D 2010r


Na górę
Post: 09-04-2025, 06:59 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 191
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Cześć, dobrze że rozglądasz się za innym mechanikiem. Myślę że wystarczy kupić zestaw naprawczy i zregenerować zacisk hamulcowy, najlepiej z obu stron- pewnie za chwilę padnie druga strona. do sprawdzenia w pierwszej kolejności prowadnice zacisku i tarcze czy nie mają dużego bicia, w razie wymiany tarcz może być problem z odkręceniem jarzma ale to problem majstra. w moim przypadku wyglądało to tak:
Oprócz tarcz i klocków musiałem wymienić jeszcze kilka ciartoków.
- osłonka tłoczka hamulcowego nr Suzuki 5588077K00 użyłem zamiennika z kompletu naprawczego Autofren D41920
- śruby prowadnice zacisku nr Suzuki 5547577K00 oraz 5547277K00 użyłem kompletu Autofren D7178C
śruby mocujące jarzmo (uległy uszkodzeniu podczas wykręcania, były poważne problemy z ich odkręceniem - klucz
udarowy i grzanie palnikiem pomogło) nr Suzuki 0911712012 kupiłem w sklepie ze śrubami M12x1,25x32 twardość 10,9(ważne)
- tarcze hamulcowe nr Suzuki 5561177K01 zdecydowałem się na TRW DF6351
- klocki nr Suzuki 5580077K02 też TRW GDB3294
Jeszcze mała uwaga dotycząca hamulca ręcznego.
Jeżeli jest słaby a podciągnięcie linki niewiele pomaga, regulacji można spróbować przez otwór w tarczy hamulcowej
zaślepiony gumowym korkiem. Ustawić tarczę otworem mniej-więcej na godzinę 7-8, powinno być widoczne coś w rodzaju
zębatki, obracać ją można wkrętakiem, powinno być słyszalne coś w rodzaju kliknięć.
Może sprawdź jeszcze ręczny czy nie blokuje koła
Pozdrawiam.

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 09-04-2025, 08:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-04-2025, 09:16
Posty: 6
Lokalizacja: Tarnów
Suzuki: Grand Vitara II
Dziękuję Marku za cenne informacje.
Będę działał w sprawie na miarę swoich możliwości.
Pozdrawiam

_________________
Suzuki Grand Vitara II 1.6 Benzyna 3D 2010r


Na górę
Post: 09-04-2025, 09:02 
Offline

Rejestracja: 14-02-2019, 21:58
Posty: 54
Lokalizacja: opolskie
Suzuki: GVII 2007 DDiS
zydon pisze:
Cześć, dobrze że rozglądasz się za innym mechanikiem. Myślę że wystarczy kupić zestaw naprawczy i zregenerować zacisk hamulcowy, najlepiej z obu stron- pewnie za chwilę padnie druga strona. do sprawdzenia w pierwszej kolejności prowadnice zacisku i tarcze czy nie mają dużego bicia, w razie wymiany tarcz może być problem z odkręceniem jarzma ale to problem majstra. w moim przypadku wyglądało to tak:
Oprócz tarcz i klocków musiałem wymienić jeszcze kilka ciartoków.[...]
Pozdrawiam.


Ekstra opis, tylko że Suzuki ma z tyłu bębny, a nie tarcze. Hamulec ręczny też jest jest podpięty do bębnów.

_________________
Pozdrawiam


Na górę
Post: 09-04-2025, 12:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-04-2025, 09:16
Posty: 6
Lokalizacja: Tarnów
Suzuki: Grand Vitara II
Tak, to prawda. Ale i te wskazówki są pomocne.
Muszę tą sprawę dopilnować, bo z tego co się dowiaduję to taki stan grozi ugotowaniem łożyska w kole.
Hamulce z racji swej funkcji muszą się grzać mniej lub bardziej i to rozumiem.
Martwi mnie tylko ta patologiczna sytuacja.

Pozdrawiam. Krzysiek.

_________________
Suzuki Grand Vitara II 1.6 Benzyna 3D 2010r


Na górę
Post: 10-04-2025, 07:29 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 191
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Moje autko to Suzuki Grand Vitara II 1,9 po lifcie z 2008r. hamulec z tyłu - tarczobębny

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 23-04-2025, 08:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-04-2025, 09:16
Posty: 6
Lokalizacja: Tarnów
Suzuki: Grand Vitara II
Cześć !

Byłem u innego mechanika z moją GV, i oto rezultat mych zabiegów.
W obu tylnych hamulcach bębnowych zostały wymienione cylinderki hydrauliczne (były już mocno zapieczone).
Wymianie uległy też metalowe przewody hydrauliczne połączone bezpośrednio do cylinderków (korozja).
Tak jak proponował Marek (zydon) wymienione zostały obydwa a nie tylko ten jeden najbardziej problematyczny cylinderek.

Po tych czynnościach serwisowych, auto rzeczywiście ożyło, czuć znowu lekkość ruchu.
Średnie spalanie wykazywane przez komputer spadło i wróciło do normy z przed lat.
Grzanie się tarcz i bębnów wyrównało się do mniej więcej konstrukcyjnych proporcji (70% przód / 30% tył).

Koledzy, bardzo polecam wam przyglądnąć się hamulcom naszych maszyn, bo szkoda energii, paliwa i naszych pieniędzy.
Proste sprawdzenie proporcji temperatury tarcz, bębnów (felg) poszczególnych kół po spokojnej jeździe wiele już nam powie
o ich stanie, oczywiście ostrożnie z dotykaniem bo jeżeli felga już z daleka promieniuje ciepłem to jest źle.
Dobrym testem jest też próba przepchnięcia ręcznie samochodu na luzie w garażu lub parkingu bez pochyłości,
auto powinno dać się swobodnie bez większego wysiłku przetoczyć.
Jeżeli macie tylko same hamulce tarczowe, to dobrym wskaźnikiem jest też stopień zapylenia felg od tarcia klocków.

Czasami ludzie narzekają na swe auta że straciły moc lub stały się przymulone, a często winne są temu zaniedbane hamulce ...

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
Suzuki Grand Vitara II 1.6 Benzyna 3D 2010r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]