Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=22872 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | THUN [ 30-03-2024, 19:06 ] |
Tytuł: | Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D |
Dzień dobry, Zgodnie z obietnicą wrzucam przeprowadzone badanie oleju i zachęcam do dyskusji: https://www.youtube.com/watch?v=_HjdK4RZurI |
Autor: | Jaclaw [ 30-03-2024, 20:22 ] |
Tytuł: | Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D |
Dzięki. Ja wprawdzie jeżdżę na 0W20, ale też olej czuć paliwem, czyli pewnie wyniki będą podobne lub gorsze. Niestety taki chyba urok jazdy na krótkich trasach i może w takiej sytuacji lepiej w ogóle zrezygnować z systemu start/stop? Chyba wtrysk bezpośredni dokłada tu jeszcze swoje trzy grosze i niestety jest to problematyczne rozwiązania, a korzyści z niego są dość słabe, ale co zrobić... "ekologia" rządzi. |
Autor: | prebenny [ 30-03-2024, 21:25 ] |
Tytuł: | Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D |
Tu nie tyle problemem jest start stop co 'rozgrzewanie' katalizatora przy odpalaniu zimnego silnika - wtedy ECU zalewa silnik paliwem. W dieslach z kolei podobny problem jest przez wypalanie DPFa. Nie wiem w sumie jak często wypala się GPF w benzyniakach więc też ciężko powiedzieć czy to ma jakiś wpływ. |
Autor: | Remote [ 31-03-2024, 12:54 ] |
Tytuł: | Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D |
prebenny pisze: Nie wiem w sumie jak często wypala się GPF w benzyniakach więc też ciężko powiedzieć czy to ma jakiś wpływ. GPF w benzyniakach wypala się co ok. 0.8-1 tys km. (jak auto eksploatowane w mieście) Jak w trasie to rzadziej. Kia czy Hyundai zalecają jazdę od 1,8 do 4k rpm aby wypalić prawidłowo filtr. |
Autor: | Arborysta [ 31-03-2024, 19:00 ] |
Tytuł: | Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D |
To gdzie tutaj zalecana wymiana co 20 tys. km… Ostatnio byłem w Nowej Zelandii, i tam Vitara jest dość popularnym samochodem. Z ciekawości sprawdziłem częstotliwość serwisów - dla silników z turbiną serwis olejowy co 10 tys. km. Mitsubishi Outlander, którego wynajęliśmy ma serwis olejowy co 7,5 tys km. |
Autor: | DS [ 31-03-2024, 19:51 ] |
Tytuł: | Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D |
Instrukcja obsługi: Obsługa zalecana w trudnych warunkach eksploatacji. Harmonogram określony w zamieszczonej dalej tabeli należy stosować, jeśli pojazd jest zwykle użytkowany w warunkach odpowiadających co najmniej jednej z następujących sytuacji: • Jazda przeważnie na odcinkach do 6 km. • Jazda przeważnie na odcinkach do 16 km przy ujemnej temperaturze otoczenia. • Częsta praca silnika na biegu jałowym lub powolna jazda w gęstym ruchu ulicznym. • Jazda przy bardzo niskich temperaturach i/lub drogami posypanymi solą. • Jazda po nierównych i/lub błotnistych drogach. • Jazda w warunkach znacznego zapylenia. • Częsta jazda z dużą prędkością lub z wysokimi prędkościami obrotowymi silnika. • Holowanie przyczepy (jeżeli jest dozwolone). Olej silnikowy i filtr oleju - Wymiana co 7500 km lub 6 miesięcy. • Klasa 1: silnik K10C • Klasa 2: silnik K14C • Klasa 3: silnik K14D |
Autor: | niuteq [ 01-04-2024, 10:07 ] |
Tytuł: | Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D |
Ostatnio zrobiłem zmianę po przejechaniu 12 tys. Mechanik powiedział żeby skrócić interwał bo olej był strasznie czarny, nie adekwatny do przejechanych kilometrów. A że miałem już zakupiony opisywany olej to już zalałem ale po ok7tys pójdzie zmiana na Shell Wysłane z mojego RMX3521 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | DS [ 01-04-2024, 11:40 ] |
Tytuł: | Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D |
To nie jest kwestia oleju, tylko sposobu użytkowania, mówi o tym instrukcja. Paliwo w oleju to nie wina oleju. |
Autor: | THUN [ 03-04-2024, 10:24 ] |
Tytuł: | Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D |
Auto w poniedziałek-piątek ma do pokonania 5 km w jedną stronę w tym kilkaset metrów drogą gruntową (jadąc drogą gruntową obroty silnika wynoszą 1000-1200). Kilka razy na tydzień wyjazd na miasto i/lub do sklepu (auto więc jest często gaszone i odpalane pomimo, że system Start&Stop jest wyłączony). Raz na miesiąc trasa powyżej 100 km. Wydaje mi się, że robię po prostu zbyt małe przebiegi. Następna wymiana oleju za poł roku lub za 4000-5000 km + kolejny test na youtubie. Planuję zmienić olej na 0W20 Shell HELIX ULTRA SP 0W-20 (strukturalnej lepkości oleju w niskich temperaturach tj. CCS nie podają) i wtedy jeszcze kolejny test po sezonie zimowym. Komputer pokładowy w momencie wymiany oleju miał 70 motogodzin (driving time). Wydaje mi się, że jednak nieświadomie zrestartowałem ten wynik jakoś wcześniej. PS. Na niektórych rynkach producent zaleca wymianę co 6 miesięcy lub 7500 km: https://www.oils-finder.com/index.php?m ... e=vitara15 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |