Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=22629
Strona 1 z 1

Autor:  ADAMK101 [ 27-01-2024, 19:17 ]
Tytuł:  Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Hej.
Mam problem z autem córki.
Po wymianie chłodnicy wody i napełnieniu układu chłodzenia z korka , auto po 3 minutach pracy zaczęło pracować nierówno aż do całkowitego samo zgaszenia.
Ponowne uruchomienie nie jest możliwe.
Po wykręceniu świec okazało się , że we wszystkich cylindrach stoi płyn wlewany z korka :(
Do czasu zagaszenia silnik pracował równo i temperatura rosła płynnie.
Prawdopodobnie problem z głowicą silnika.
Szukam kogoś ze Szczecina , kto zna się na rzeczy i pomoże lub zrobi naprawę na zlecenie.
Jak wygląda sprawa napełniania układu chłodniczego w K14D ?
Czy taki zestaw do próżniowego napełniania za stówkę będzie przydatny ?
Gdzie najlepiej wysłać głowice do regeneracji sprawdzenia ciśnieniowego ?
pozdrawiam Adam

Autor:  endriu333 [ 28-01-2024, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Dziwne, wlewanie płynu do chłodnicy nie powinno spowodować wlania płynu do cylindrów, ewidentnie coś jest nie tak. A dlaczego zmieniałeś chłodnicę? Od suzuki znam ambros-serwis ale raczej masz tam kawałek...

Autor:  ADAMK101 [ 28-01-2024, 22:45 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Potrzebuję więcej informacji bez lawety powyżej 50 kilometrów.
1 instrukcja ustawiania łańcucha rozrządu w K14D ?
2 czy jest dostępny zestaw blokady wałków i łańcucha , koła zamachowego i tak dalej.
3 czy uszczelka pod głowice ma być z SUZUKI czy może być z REINZ-a ?
4 pytanie nr 3 o uszczelniacze trzonków zaworów i inne materiały przy ściąganiu/zakładaniu głowicy ?
Czas zdjęcia głowicy szacuję na dwie godziny technologiczne , oby operacja odwrotna nie zakończyła się lawetowaniem do ASO , tak jak 6 lat temu , zdarzyło mi się z BMW :)
Tylko Szczecin i okolice i tylko kumaty i rzetelny mechanik z pojęciem o tym co robi...

Autor:  sowaadas [ 28-01-2024, 23:46 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

To wygląda jakby ktoś nalał płynu nie do chłodnicy a do wlewu oleju...
No bo co by to mogło być? Popękana głowica? Popękany blok? Tuleje?
Dziwna sprawa.

Autor:  ADAMK101 [ 29-01-2024, 05:38 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Proszę o nie wtrącanie dywagacji w temacie.
Olej czysty- nie ma emulsji i poprawny poziom.
Silnik po nagrzaniu zasysa płyn chłodniczy po nagrzaniu do czterech cylindrów jednocześnie.
Komputer OBD pokazuje temperaturę 96 stopni , ale wskaźnik na zegarach pokazuje około 30% skali (skala nie jest w stopniach tylko ma czerwone kreski na końcu).
To zasysanie jest prawdopodobnie wynikiem ciśnienie wytwarzanego w układzie chłodzącym i wtłaczania płynu do kolektora ssącego.
Prawdopodobne usterki to UPG lub deformacja termiczna G lub mikropęknięcie G .
Blok w zasadzie odpada , bo nie ma w nim kanałów zasysanego powietrza.
Potrzebujemy konkretnych informacji bądź odpłatnego wsparcia w mieście Gryfa lub okolicach.
Jeszcze nie sprawdziłem czy pasek od pompy wodnej jest obecny na kołach.
Taki motor mam w rękach po raz pierwszy i robię niewielki doktorat , bo to frajda jest umieć zrobić coś samemu :)

Autor:  Tomasz62 [ 29-01-2024, 11:53 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Może jednak do specjalisty mechanik/ASO a nie dywagacje na forum ? skoro robisz doktorat to z tego co wiem robi się go nie u funfli, a na uczelni ?

Autor:  wawax [ 29-01-2024, 11:58 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Oj, ja rozumiem, że operację serca to raczej w szpitalu, a nie scyzorykiem w domu. Ale jak ktoś chce się bawić w samodzielny remont silnika, to czemu nie? A forum jest od tego, żeby pomóc. :-)

Oczywiście pewnie 90% użytkowników forum nie odczuwa potrzeby podnoszenia maski i to też jest ok. Ale każdy ma inne potrzeby i oczekiwania względem auta. Czasem to po prostu hobby. :-)

Autor:  ADAMK101 [ 29-01-2024, 12:03 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Kąśliwa uwaga , zupełnie bez powodu..
Mój doktorat pozwoli użytkownikom uratowanie 15tys PLN , w przypadku powtarzalnej i popularnej awarii, które mogą pozostawić w takim przypadku w ASO.
Z informacji od handlarzy SUZUKI z alledrgo i olx wynika, że głowica to najczęstsza awaria tego silnika/
UPG ORG 270PLN , UPG REINZ 167PLN , obie brutto.

Autor:  Tomasz62 [ 29-01-2024, 12:06 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Ja Ci nie wróg :) Na forum 99,9 nie ma specjalistycznej wiedzy :) Moim zdaniem oczywiście ;) a tu jest taka potrzebna :) próbuj :)masz wiedzę na temat tej popularnej jak twierdzisz usterki jak widać z wiarygodnych źródeł :P
Skoro robisz doktorat znasz taki przedmiot "metodologia badań naukowych" ? Auto z takim silnikiem mam 4 rok znaczy mam się bać ? :pa:

Autor:  wawax [ 29-01-2024, 14:03 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

No to przyznam, że jestem zaskoczony problemem z UPG. Myślałem, że ten temat zostawiliśmy za sobą jakieś 20 lat temu. Sądziłem, że dziś to raczej wynik awarii termostatu czy coś podobnego, a nie wada głowicy. Dodatkowo zaskakuje ta losowość awarii w japońskim aucie.

@Tomasz62: jeśli nie akceptujesz idiomu "doktoryzować się na temat", to może chociaż zaakceptujesz doktorat wdrożeniowy. ;-)

Autor:  Tomasz62 [ 29-01-2024, 14:20 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

wawax pisze:
No to przyznam, że jestem zaskoczony problemem z UPG. Myślałem, że ten temat zostawiliśmy za sobą jakieś 20 lat temu. Sądziłem, że dziś to raczej wynik awarii termostatu czy coś podobnego, a nie wada głowicy. Dodatkowo zaskakuje ta losowość awarii w japońskim aucie.

@Tomasz62: jeśli nie akceptujesz idiomu "doktoryzować się na temat", to może chociaż zaakceptujesz doktorat wdrożeniowy. ;-)


Wszystko akceptuję :) :reggae:

Autor:  Simluczek [ 30-01-2024, 08:42 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

ADAMK101 pisze:
Hej.
Mam problem z autem córki.
Po wymianie chłodnicy wody i napełnieniu układu chłodzenia z korka , auto po 3 minutach pracy zaczęło pracować nierówno aż do całkowitego samo zgaszenia.
pozdrawiam Adam


Cześć,

Jeżeli ci to coś pomoże:

Obrazek

oraz link opisu silnika 14KD (Chłodzenie coś około 93 strony. Jest tez pokazana głowica):

https://www.scribd.com/document/4548026 ... ISG48V-pdf

Autor:  ADAMK101 [ 05-02-2024, 06:44 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Ta instrukcja poprzeplatana reklamami z NETTO jest bezcenna dla początkujących.
U mnie głowica idzie do roboty i zastanawiam się jak ustawić przy zakładaniu łańcuszek rozrządu?
Na kołach w głowicy są tajemnicze trójkąciki i otwory na pręciki ustawienia startowego.
Na kole wału pewnie tez , ale to za nisko jak na poniedziałkowy poranek.
Śruby głowicy zakrywa wałek, więc musi pojechać w górę.

Autor:  endriu333 [ 17-02-2024, 13:10 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

a ma ktoś tego PDFa na normalnym serwerze? bo tutaj ona nie daje się ściągnąć....

Autor:  ADAMK101 [ 17-02-2024, 13:21 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Wyślij mi info na e-mail , to Ci wyślę pdf. Silnik w Vitarce jest już naprawiony. Naprawa głowicy wraz z nowymi 16-oma uszczelniaczami 800PLN , UPG 210PLN, UPKW 45PLN , robocizna za całość 2500PLN
Razem z olejem około 4tys. Uwaga głowicę należy powierzyć komuś , kto ma doświadczenie i wie o co chodzi. Udało się nam ustalić przyczynę i konsekwencje uszkodzenia. Przy dobrze zrobionej naprawie jest jak nowe. Sorki za delay, ale w natłoku spraw zapomniałem dopisać wzmianki o rozwiązaniu.

Autor:  emeryk113 [ 17-02-2024, 20:11 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

ADAM101; jaka była przyczyna awarii twojej Vitary?

Autor:  wjarzab [ 17-02-2024, 20:38 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

emeryk113 pisze:
ADAM101; jaka była przyczyna awarii twojej Vitary?


szczerze wątpię żebyś (-my) dostał precyzyjna odpowiedź. Aczkolwiek chciałbym sie mylić

Autor:  zol [ 17-02-2024, 20:43 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Myślę, że to jednostkowy przypadek z pęknięciem głowicy . Nikt nigdzie na żadnym forum poza twoim postem nie wspomniał. Na zagranicznych forach też cisza.

Autor:  ADAMK101 [ 22-02-2024, 06:29 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Wysłałem genialnego pdf-a użytkownikowi na priv email . Nawet nie podziękował.
Silnik w tym aucie jest lekko pochylony do tyłu , a kolektor wydechowy jest od przodu. Daje to efekt natychmiastowego przegrzewania w przypadku przegrzewania głowicy z wielu różnych przyczyn, na przykład utrata płynu w wyniku nieszczelności w głowicy lub chłodnicy , uszkodzenie termostatu itd itd. Wszystkie głowice sprzedawane na alledrogo lub olx z opisem "stan jak na zdjęciach" są zdeformowane.
Żaden handlarz o zdrowych zmysłach nie ściągnie z silnika o wartości 10k głowicy i nie sprzeda jej za 3k. Głowica jest do uratowania tylko w zakładzie, który zna się na rzeczy i umie korzystać z posiadanych maszyn oraz zna konstrukcję i zasady regulacji hydraulicznej luzu. Zakłady robiące planowanie za 700PLN trzeba omijać szerokim łukiem. Informacje te przydadzą się w przyszłości nawet tym, którzy nie maja pojęcia na ten temat, celem uratowania swoich mniej lub ciężej zapracowanych pieniędzy przed wyssaniem przez ściemniaczy lub ASO. Zdjęcie głowicy to dwie godziny technologiczne , założenie cztery godziny.
Schematy ustawień łańcuszka są w pdf.
Pozdro ADAMK101

Autor:  ADAMK101 [ 23-02-2024, 19:29 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Potrzebuję jeszcze konsultacji.
Po naprawie wszystko ładnie działa , ale coś dziwnego dzieje się z płynem chłodnicznym , a właściwie z poziomem.
Na zimno poziom jest pomiędzy kreskami , a po nagrzaniu poziom spada lekko poniżej dolnej kreski.
W każdym normalnym aucie jest odwrotnie, w wyniku wzrostu temperatury płyn rozszerza się i jego poziom rośnie.
Wygląda na ukrytą poduszkę powietrzną , która się zmniejsza w wyniku wzrostu ciśnienia w zamkniętym obiegu..
Napisałem do ASO , zaproponowali płatną konsultację wu nich w serwisie wraz ze skasowaniem błędów przez OBD.
Błędy oczywiście za pomocą ELM327 skasowałem sobie sam i obecni potrzebuje drobnej pomocy organoleptycznej.
Czy w waszych K14D jest tak samo z poziomem płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym?
Czy tez my mamy wyjątkowy egzemplarz?

Autor:  prebenny [ 23-02-2024, 23:48 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

ADAMK101 pisze:
Potrzebuję jeszcze konsultacji.
Po naprawie wszystko ładnie działa , ale coś dziwnego dzieje się z płynem chłodnicznym , a właściwie z poziomem.
Na zimno poziom jest pomiędzy kreskami , a po nagrzaniu poziom spada lekko poniżej dolnej kreski.
W każdym normalnym aucie jest odwrotnie, w wyniku wzrostu temperatury płyn rozszerza się i jego poziom rośnie.
Wygląda na ukrytą poduszkę powietrzną , która się zmniejsza w wyniku wzrostu ciśnienia w zamkniętym obiegu..


Niekoniecznie - pamiętaj, że to jest 'tylko' zbiorniczek. Ważne jest żeby płyn był w 'układzie' (chłodnica, silnik) i po zgaszeniu silnika temperatura 'w bloku' może wzrastać powodując wzrost ciśnienia płynu, który wtedy się 'przelewa' do zbiorniczka. A jak odpalisz auto to wtedy to co 'brakuje' sobie zassie z powrotem. Nie wiem jak to u mnie wygląda w K14D (jak nie zapomnę to spojrzę) ale w Grand Vitarze XL7 z 2.7 v6 miałem dokładnie tak samo - w trakcie jazdy było mniej płynu w zbiorniczku niż po nocy.

Autor:  ADAMK101 [ 25-02-2024, 05:49 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Proszę spojrzyj na zbiorniczek wyrównawczy oraz wskaźnik temperatury na zegarach w dwóch stanach:
1 na zimno
2 po nagrzaniu i otwarciu termostatu (wąż do chłodnicy gorący)
O ile nie stanowiłoby to problemu , poprosiłbym o fotki.
U mnie spadek poziomu jest o 1cm , co daje około 250ml wchłonięcia na gorąco.

Autor:  ADAMK101 [ 29-02-2024, 22:57 ]
Tytuł:  Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc

Dzięki uprzejmości kolegi endriu333 otrzymałem potrzebne fotki na e-mail.
Podsumowując temat:
Odpowietrzenie układu wymaga wiedzy i narzędzi podciśnieniowych. Poziom płynu na zimno i po nagrzaniu jest w sprawnym układzie prawie identyczny.
Zegary temperatury przy nagrzanym silniku pokazują lekko poniżej połowy skali.
Auto zostało naprawione i temat jest do zamknięcia.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/