Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=22629 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ADAMK101 [ 27-01-2024, 19:17 ] |
Tytuł: | Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Hej. Mam problem z autem córki. Po wymianie chłodnicy wody i napełnieniu układu chłodzenia z korka , auto po 3 minutach pracy zaczęło pracować nierówno aż do całkowitego samo zgaszenia. Ponowne uruchomienie nie jest możliwe. Po wykręceniu świec okazało się , że we wszystkich cylindrach stoi płyn wlewany z korka ![]() Do czasu zagaszenia silnik pracował równo i temperatura rosła płynnie. Prawdopodobnie problem z głowicą silnika. Szukam kogoś ze Szczecina , kto zna się na rzeczy i pomoże lub zrobi naprawę na zlecenie. Jak wygląda sprawa napełniania układu chłodniczego w K14D ? Czy taki zestaw do próżniowego napełniania za stówkę będzie przydatny ? Gdzie najlepiej wysłać głowice do regeneracji sprawdzenia ciśnieniowego ? pozdrawiam Adam |
Autor: | endriu333 [ 28-01-2024, 19:28 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Dziwne, wlewanie płynu do chłodnicy nie powinno spowodować wlania płynu do cylindrów, ewidentnie coś jest nie tak. A dlaczego zmieniałeś chłodnicę? Od suzuki znam ambros-serwis ale raczej masz tam kawałek... |
Autor: | ADAMK101 [ 28-01-2024, 22:45 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Potrzebuję więcej informacji bez lawety powyżej 50 kilometrów. 1 instrukcja ustawiania łańcucha rozrządu w K14D ? 2 czy jest dostępny zestaw blokady wałków i łańcucha , koła zamachowego i tak dalej. 3 czy uszczelka pod głowice ma być z SUZUKI czy może być z REINZ-a ? 4 pytanie nr 3 o uszczelniacze trzonków zaworów i inne materiały przy ściąganiu/zakładaniu głowicy ? Czas zdjęcia głowicy szacuję na dwie godziny technologiczne , oby operacja odwrotna nie zakończyła się lawetowaniem do ASO , tak jak 6 lat temu , zdarzyło mi się z BMW ![]() Tylko Szczecin i okolice i tylko kumaty i rzetelny mechanik z pojęciem o tym co robi... |
Autor: | sowaadas [ 28-01-2024, 23:46 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
To wygląda jakby ktoś nalał płynu nie do chłodnicy a do wlewu oleju... No bo co by to mogło być? Popękana głowica? Popękany blok? Tuleje? Dziwna sprawa. |
Autor: | ADAMK101 [ 29-01-2024, 05:38 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Proszę o nie wtrącanie dywagacji w temacie. Olej czysty- nie ma emulsji i poprawny poziom. Silnik po nagrzaniu zasysa płyn chłodniczy po nagrzaniu do czterech cylindrów jednocześnie. Komputer OBD pokazuje temperaturę 96 stopni , ale wskaźnik na zegarach pokazuje około 30% skali (skala nie jest w stopniach tylko ma czerwone kreski na końcu). To zasysanie jest prawdopodobnie wynikiem ciśnienie wytwarzanego w układzie chłodzącym i wtłaczania płynu do kolektora ssącego. Prawdopodobne usterki to UPG lub deformacja termiczna G lub mikropęknięcie G . Blok w zasadzie odpada , bo nie ma w nim kanałów zasysanego powietrza. Potrzebujemy konkretnych informacji bądź odpłatnego wsparcia w mieście Gryfa lub okolicach. Jeszcze nie sprawdziłem czy pasek od pompy wodnej jest obecny na kołach. Taki motor mam w rękach po raz pierwszy i robię niewielki doktorat , bo to frajda jest umieć zrobić coś samemu ![]() |
Autor: | Tomasz62 [ 29-01-2024, 11:53 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Może jednak do specjalisty mechanik/ASO a nie dywagacje na forum ? skoro robisz doktorat to z tego co wiem robi się go nie u funfli, a na uczelni ? |
Autor: | wawax [ 29-01-2024, 11:58 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Oj, ja rozumiem, że operację serca to raczej w szpitalu, a nie scyzorykiem w domu. Ale jak ktoś chce się bawić w samodzielny remont silnika, to czemu nie? A forum jest od tego, żeby pomóc. :-) Oczywiście pewnie 90% użytkowników forum nie odczuwa potrzeby podnoszenia maski i to też jest ok. Ale każdy ma inne potrzeby i oczekiwania względem auta. Czasem to po prostu hobby. :-) |
Autor: | ADAMK101 [ 29-01-2024, 12:03 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Kąśliwa uwaga , zupełnie bez powodu.. Mój doktorat pozwoli użytkownikom uratowanie 15tys PLN , w przypadku powtarzalnej i popularnej awarii, które mogą pozostawić w takim przypadku w ASO. Z informacji od handlarzy SUZUKI z alledrgo i olx wynika, że głowica to najczęstsza awaria tego silnika/ UPG ORG 270PLN , UPG REINZ 167PLN , obie brutto. |
Autor: | Tomasz62 [ 29-01-2024, 12:06 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Ja Ci nie wróg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Skoro robisz doktorat znasz taki przedmiot "metodologia badań naukowych" ? Auto z takim silnikiem mam 4 rok znaczy mam się bać ? ![]() |
Autor: | wawax [ 29-01-2024, 14:03 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
No to przyznam, że jestem zaskoczony problemem z UPG. Myślałem, że ten temat zostawiliśmy za sobą jakieś 20 lat temu. Sądziłem, że dziś to raczej wynik awarii termostatu czy coś podobnego, a nie wada głowicy. Dodatkowo zaskakuje ta losowość awarii w japońskim aucie. @Tomasz62: jeśli nie akceptujesz idiomu "doktoryzować się na temat", to może chociaż zaakceptujesz doktorat wdrożeniowy. ;-) |
Autor: | Tomasz62 [ 29-01-2024, 14:20 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
wawax pisze: No to przyznam, że jestem zaskoczony problemem z UPG. Myślałem, że ten temat zostawiliśmy za sobą jakieś 20 lat temu. Sądziłem, że dziś to raczej wynik awarii termostatu czy coś podobnego, a nie wada głowicy. Dodatkowo zaskakuje ta losowość awarii w japońskim aucie. @Tomasz62: jeśli nie akceptujesz idiomu "doktoryzować się na temat", to może chociaż zaakceptujesz doktorat wdrożeniowy. ;-) Wszystko akceptuję ![]() ![]() |
Autor: | Simluczek [ 30-01-2024, 08:42 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
ADAMK101 pisze: Hej. Mam problem z autem córki. Po wymianie chłodnicy wody i napełnieniu układu chłodzenia z korka , auto po 3 minutach pracy zaczęło pracować nierówno aż do całkowitego samo zgaszenia. pozdrawiam Adam Cześć, Jeżeli ci to coś pomoże: oraz link opisu silnika 14KD (Chłodzenie coś około 93 strony. Jest tez pokazana głowica): https://www.scribd.com/document/4548026 ... ISG48V-pdf |
Autor: | ADAMK101 [ 05-02-2024, 06:44 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Ta instrukcja poprzeplatana reklamami z NETTO jest bezcenna dla początkujących. U mnie głowica idzie do roboty i zastanawiam się jak ustawić przy zakładaniu łańcuszek rozrządu? Na kołach w głowicy są tajemnicze trójkąciki i otwory na pręciki ustawienia startowego. Na kole wału pewnie tez , ale to za nisko jak na poniedziałkowy poranek. Śruby głowicy zakrywa wałek, więc musi pojechać w górę. |
Autor: | endriu333 [ 17-02-2024, 13:10 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
a ma ktoś tego PDFa na normalnym serwerze? bo tutaj ona nie daje się ściągnąć.... |
Autor: | ADAMK101 [ 17-02-2024, 13:21 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Wyślij mi info na e-mail , to Ci wyślę pdf. Silnik w Vitarce jest już naprawiony. Naprawa głowicy wraz z nowymi 16-oma uszczelniaczami 800PLN , UPG 210PLN, UPKW 45PLN , robocizna za całość 2500PLN Razem z olejem około 4tys. Uwaga głowicę należy powierzyć komuś , kto ma doświadczenie i wie o co chodzi. Udało się nam ustalić przyczynę i konsekwencje uszkodzenia. Przy dobrze zrobionej naprawie jest jak nowe. Sorki za delay, ale w natłoku spraw zapomniałem dopisać wzmianki o rozwiązaniu. |
Autor: | emeryk113 [ 17-02-2024, 20:11 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
ADAM101; jaka była przyczyna awarii twojej Vitary? |
Autor: | wjarzab [ 17-02-2024, 20:38 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
emeryk113 pisze: ADAM101; jaka była przyczyna awarii twojej Vitary? szczerze wątpię żebyś (-my) dostał precyzyjna odpowiedź. Aczkolwiek chciałbym sie mylić |
Autor: | zol [ 17-02-2024, 20:43 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Myślę, że to jednostkowy przypadek z pęknięciem głowicy . Nikt nigdzie na żadnym forum poza twoim postem nie wspomniał. Na zagranicznych forach też cisza. |
Autor: | ADAMK101 [ 22-02-2024, 06:29 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Wysłałem genialnego pdf-a użytkownikowi na priv email . Nawet nie podziękował. Silnik w tym aucie jest lekko pochylony do tyłu , a kolektor wydechowy jest od przodu. Daje to efekt natychmiastowego przegrzewania w przypadku przegrzewania głowicy z wielu różnych przyczyn, na przykład utrata płynu w wyniku nieszczelności w głowicy lub chłodnicy , uszkodzenie termostatu itd itd. Wszystkie głowice sprzedawane na alledrogo lub olx z opisem "stan jak na zdjęciach" są zdeformowane. Żaden handlarz o zdrowych zmysłach nie ściągnie z silnika o wartości 10k głowicy i nie sprzeda jej za 3k. Głowica jest do uratowania tylko w zakładzie, który zna się na rzeczy i umie korzystać z posiadanych maszyn oraz zna konstrukcję i zasady regulacji hydraulicznej luzu. Zakłady robiące planowanie za 700PLN trzeba omijać szerokim łukiem. Informacje te przydadzą się w przyszłości nawet tym, którzy nie maja pojęcia na ten temat, celem uratowania swoich mniej lub ciężej zapracowanych pieniędzy przed wyssaniem przez ściemniaczy lub ASO. Zdjęcie głowicy to dwie godziny technologiczne , założenie cztery godziny. Schematy ustawień łańcuszka są w pdf. Pozdro ADAMK101 |
Autor: | ADAMK101 [ 23-02-2024, 19:29 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Potrzebuję jeszcze konsultacji. Po naprawie wszystko ładnie działa , ale coś dziwnego dzieje się z płynem chłodnicznym , a właściwie z poziomem. Na zimno poziom jest pomiędzy kreskami , a po nagrzaniu poziom spada lekko poniżej dolnej kreski. W każdym normalnym aucie jest odwrotnie, w wyniku wzrostu temperatury płyn rozszerza się i jego poziom rośnie. Wygląda na ukrytą poduszkę powietrzną , która się zmniejsza w wyniku wzrostu ciśnienia w zamkniętym obiegu.. Napisałem do ASO , zaproponowali płatną konsultację wu nich w serwisie wraz ze skasowaniem błędów przez OBD. Błędy oczywiście za pomocą ELM327 skasowałem sobie sam i obecni potrzebuje drobnej pomocy organoleptycznej. Czy w waszych K14D jest tak samo z poziomem płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym? Czy tez my mamy wyjątkowy egzemplarz? |
Autor: | prebenny [ 23-02-2024, 23:48 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
ADAMK101 pisze: Potrzebuję jeszcze konsultacji. Po naprawie wszystko ładnie działa , ale coś dziwnego dzieje się z płynem chłodnicznym , a właściwie z poziomem. Na zimno poziom jest pomiędzy kreskami , a po nagrzaniu poziom spada lekko poniżej dolnej kreski. W każdym normalnym aucie jest odwrotnie, w wyniku wzrostu temperatury płyn rozszerza się i jego poziom rośnie. Wygląda na ukrytą poduszkę powietrzną , która się zmniejsza w wyniku wzrostu ciśnienia w zamkniętym obiegu.. Niekoniecznie - pamiętaj, że to jest 'tylko' zbiorniczek. Ważne jest żeby płyn był w 'układzie' (chłodnica, silnik) i po zgaszeniu silnika temperatura 'w bloku' może wzrastać powodując wzrost ciśnienia płynu, który wtedy się 'przelewa' do zbiorniczka. A jak odpalisz auto to wtedy to co 'brakuje' sobie zassie z powrotem. Nie wiem jak to u mnie wygląda w K14D (jak nie zapomnę to spojrzę) ale w Grand Vitarze XL7 z 2.7 v6 miałem dokładnie tak samo - w trakcie jazdy było mniej płynu w zbiorniczku niż po nocy. |
Autor: | ADAMK101 [ 25-02-2024, 05:49 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Proszę spojrzyj na zbiorniczek wyrównawczy oraz wskaźnik temperatury na zegarach w dwóch stanach: 1 na zimno 2 po nagrzaniu i otwarciu termostatu (wąż do chłodnicy gorący) O ile nie stanowiłoby to problemu , poprosiłbym o fotki. U mnie spadek poziomu jest o 1cm , co daje około 250ml wchłonięcia na gorąco. |
Autor: | ADAMK101 [ 29-02-2024, 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Silnik K14D MILD-HYBRID- potrzebna pomoc |
Dzięki uprzejmości kolegi endriu333 otrzymałem potrzebne fotki na e-mail. Podsumowując temat: Odpowietrzenie układu wymaga wiedzy i narzędzi podciśnieniowych. Poziom płynu na zimno i po nagrzaniu jest w sprawnym układzie prawie identyczny. Zegary temperatury przy nagrzanym silniku pokazują lekko poniżej połowy skali. Auto zostało naprawione i temat jest do zamknięcia. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |