Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 13:29

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 25-02-2024, 02:06 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
akir pisze:
Kup nowe czujniki i tyle szkoda czytać całego twojego tekstu hehe. Za 90zl kończy się problem, nikt ci go nie rozwiąże, a na pewno nie da tu rozwiązania. Za dużo czasu poświęciliśmy na ich rozwiązanie


Sprawdź ile kosztują oryginalne czujniki Suzuki i dodaj do tego koszty wymiany. Trochę słabe rady. A jeszcze bardziej denerwujące jest to, że Suzuki coś obiecuje, a potem robi... i tu wpisz sobie jakieś mało poprawne polityczne określenie.


Na górę
Post: 25-02-2024, 02:09 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
clawis pisze:
Przypominam ponownie sposób z ASO.Podjechać pod kompresor nie wyłączając silnika pompować aż do skutku nawet i 5atm każde koło .Świecąca kontrolka powinna zniknąć lub wskazać ,które koło .


Znalazłem w necie sposób z pompowaniem do 350kpa. Ale nie zadziałał. Co do pompowania do 500kpa to już bym się trochę bał. Do ilu pompowałeś sam? Rzeczywiście do 5 atm?

Co znaczy wskazać które koło? Komputer nie wydaje się zbytnio chętny do wyświetlania jakichkolwiek komunikatów, poza service tpms. Wtedy rzeczywiście powinien wyświetlić jakiś bardziej szczegółowy komunikat tekstowy?


Na górę
Post: 25-02-2024, 07:14 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
Skąd wiesz że nie są to zwykłe wadliwe chinczyki? Może ktoś podmienił wadliwe podróbki na oryginały .

Dlatego kup sobie chińskie klony, które są tanie sprawdź czy działają i tyle.. Mam w domu czujniki które nie zadziałają, według mojej opinii mają słabą antenę. Potrafię je dodać, odczytać każdy parametr baterie , ciśnienie, temperaturę, id number, gdy jeździ się normalnie zapali się service tpms, zamiast które koło ma niskie ciśnienie. Jadąc koło 160-180 po s błąd zniknie i wróci gdy zacznie się toczyć lub odpali się go na nowo. Bez komputera to ty nawet nie widzisz czy koła są przypisane w odpowiednie miejsce

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 25-02-2024, 16:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Komputer przy pracującym silniku po przejechaniu paru km w menu pokazuje ciśnienie każdego kola .U mnie doszło do 3,5 atm i to wystarczyło do usunięcia kontrolki.Jeszcze raz przypominam silnik musi pracować .

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 25-02-2024, 18:24 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
akir pisze:
Skąd wiesz że nie są to zwykłe wadliwe chinczyki? Może ktoś podmienił wadliwe podróbki na oryginały .


Pewności nigdy nie ma, ale kupiłem w dość porządnym sklepie, zainstalowałem w warsztacie, co ma dobre opinie, a same czujniki nowe i stare (oryginalnie zamontowane w samochodzie) mają identyczny wygląd, numer modelu itd. Stąd raczej powinny być oryginalne.


Na górę
Post: 25-02-2024, 18:27 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
clawis pisze:
Komputer przy pracującym silniku po przejechaniu paru km w menu pokazuje ciśnienie każdego kola .U mnie doszło do 3,5 atm i to wystarczyło do usunięcia kontrolki.Jeszcze raz przypominam silnik musi pracować .


Ale jak dokładnie wyglądała u Ciebie procedura? Włączasz silnik. Potem dopompowujesz do 3.5 atm. Potem jedziesz na tych 3.5 atm kilka km. A potem jak się zaprogramuje spuszczasz powietrze do właściwego ciśnienia. Taka była kolejność? Bo jeśli tak, to zrobiłem nieco inaczej i muszę jeszcze spróbować Twojego sposobu.

Swoją drogą udało mi się w końcu zrobić reset tego TPMS, ale nie sposobem, który znajdowałem na europejskich grupach, a gdzieś na jakimś azjatyckim forum znalazłem (kontrolka szybko mrugała). Ale jeszcze nie miałem się okazji przejechać po tym resecie. Pewnie zrobię to jutro.


Na górę
Post: 25-02-2024, 18:28 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Swoją drogą zna ktoś jakieś oprogramowanie do androida + interfejs odb2 pokazujący czy czujniki tpms są zaprogramowane i jakie są ich numery seryjne? Ewentualnie taki, gdzie można ręcznie wpisać numery seryjne, jeśli komputer samochodu nie chce rozpoznać czujników? Czy to tylko soft diagnostyczny w warsztatach?

Jaki moduł interfejsu odb2 do domowego użytku polecacie?


Na górę
Post: 25-02-2024, 21:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Przed dopompowaniem zrobiłem kilka km i podjechałem po kompresor na stacji nie wyłączając silnika dobijałem ciśnienie aż do zgaśnięcia kontrolki.Operacje wykonałem po podpowiedzi telefonicznej serwisu ASO po wymianie kół na zimowe przez pompiarza ,który nie umiał sobie poradzić z tym problemem.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 27-02-2024, 05:45 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
ken-wawa pisze:
Swoją drogą zna ktoś jakieś oprogramowanie do androida + interfejs odb2 pokazujący czy czujniki tpms są zaprogramowane i jakie są ich numery seryjne? Ewentualnie taki, gdzie można ręcznie wpisać numery seryjne, jeśli komputer samochodu nie chce rozpoznać czujników? Czy to tylko soft diagnostyczny w warsztatach?

Jaki moduł interfejsu odb2 do domowego użytku polecacie?
Interfejsem diagnostycznym można podejrzeć parametry czujników, ale nie takim badziewiem za 30zl pod bt na telefon. Przy procedurze dodawania czujników od LP i wybudzania ich programatorem czujników przypisuje je komputer Suzuki na odpowiednie miejsce. Vt67 ma możliwość dodawania czujników bez interfejsu osobnego, ale często przy wrednych Suzuki szczególnie Swift trzeba lecieć na dwa

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 29-02-2024, 22:39 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Dobra dalszy ciąg moich walk z mega krnąbrnymi czujnikami. Pojechałem po raz kolejny do warsztatu. Najpierw warsztat sprawdził po kolei czujniki i były aktywne (choć w przypadku jednego z czujników jakby to potwierdzenie, że jest aktywny zajęło nieco więcej czasu). Zrobiliśmy reset TPMS tym "azjatyckim" sposobem (kontrolka TPMS zaczęła szybko mrugać) (bo oczywiście europejski nie działał, to takie oczywiste, że w przypadku samochodu kupionego w Polsce stosuje się sposób znaleziony na grupach w azji a nie w europie :P). Dalej zgodnie z tym co podaje net, w ciągu ok. 3 minut trzeba było ponownie każdy z czujników aktywować. Po przyłożeniu programatora do pierwszego czujnika pojawił się na sekundę dość zaskakujący dla mnie komunikat TPMS ID NOT REGISTERED, który szybko znikł. Po ponownym aktywowaniu wszystkich 4 czujników komunikat SERVICE TPMS znikł i pozostała tylko mrugająca kontrolka. Dobra jedziemy. Podczas jazdy kontrolka nadal mrugała, co było różnicą w stosunku do poprzednich sytuacji, gdy świeciła światłem ciągłym. Po niemal dokładnie 10 km zgasła i na kołach pojawiło się ciśnienie. Więc sukces, ale... niby sukces, jak się okazało.

Nie chcę tu opisywać w szczegółach, ale w skrócie. Nadal jest z nimi problem.

Z punktu widzenia użytkownika samochodu:

Wygląda to tak, że po włączeniu silnika zaczyna mrugać kontrolka TPMS i nie daje się odczytać ciśnienia. Po przejechaniu jakiś 10-15 km czujniki prawidłowo się zgłaszają i widać ciśnienie, a kontrolka TPMS gaśnie. Ewentualnie czasem był jeszcze scenariusz typu, że po 10-15 km znów pojawiał się komunikat SERVICE TPMS i kontrolka zaczynała świecić światłem ciągłym (i wtedy odczyt ciśnienia nie był możliwy), po czym po dłużej chwili SERVICE TPMS i kontrolka znikały i dawało się odczytać ciśnienie. Problem w tym, że po wyłączeniu stacyjki i dłuższej przerwie... cała procedura rozpoczyna się od nowa, czyli znów dochodzi do restartu odczytu ciśnienia i to pojawia się po 10-15 km. Poprzednie czujniki dawały odczyt maksymalnie może po kilkunastu sekundach od wyjazdu z garażu, a kontrolka TMPS się nie wzbudzała. Stare czujniki miały dokładnie to samo oznaczenie modelu, co nowe (więc nie jest to tak, że są to inne czujniki w sensie modelu).

Z punktu widzenia softu diagnostycznego podłączonego do złącza serwisowego:

Choć mruga kontrolka TPMS, to czujniki widać (mają te same id, jak czujniki, które kupiłem, gdyby ktoś pytał), widać nawet ciśnienie i temperaturę powietrza w oponach (ale nie wiem, czy to bieżące dane, czy ostatni odczyt), ale też są kody błędów i te nie sugerują problemów tylko z jednym czujnikiem (i tu też nie wiem, jak dawne są te błędy, bo na razie ich nie kasowałem).

Dokładnie widzę takie informacje:

Low tire pressure warning light: On/Blinking.

B1A11: Auto Tire Pressure Sensor ID Code Learning Not Complete.
B1A20: Right Front Tire Pressure Sensor Data Error
B1A22: Right Rear Tire Pressure Sensor Data Error
B1A23: Left Rear Tire Pressure Sensor Data Error

Nie wiem ile zapisów przechowuje ta historia. Czy to, że brakuje jednego czujnika oznacza, że po prostu bufor się przepełnił lub soft nie potrafi więcej odczytać, czy też ten data error nie występuje w przypadku jednego czujnika. Sądzę, że to raczej kwestia bufora.

I masz tu babo placek. Po przejechaniu 10-15 km znów historia się powtarza, czyli ciśnienie się pojawia na ekranie w samochodzie i niby wszystko jest ok. Do kolejnej przerwy w użytkowaniu samochodu. Jeżdżę na ustawieniu eco TPMS i ciśnienie też jest na tyle blisko idealnego z dokładnością do kilku kpa, że nie powinno tu być problemu z niewłaściwym ciśnieniem.

Być może tu w grę wchodzi jeszcze coś specyficznego. Na razie chcę to jeszcze kilka dni poobserwować i prawdopodobnie znów będę musiał się zgłosić do warsztatu. Nie wiem, co oni zaproponują. Być może jest to jeszcze kwestia eksploatacji tych czujników przez dłuższy czas w jakiś specyficznych warunkach jeżdżenia (bo jakby nie patrzeć trochę czasu straciłem przez to, że czujniki się automatycznie nie zaprogramowały, a dopiero niedawno pojechałem do warsztatu zrobić reset TPMS).

Generalnie jakiś dramat. Jak macie jakieś pomysły dajcie znać. A i żadne z proponowanych tutaj wcześniej chałupniczych sposobów nie zadziałały.

Mój pomysł jest taki, by skasować kody błędów w tpms (o ile się da) i zobaczyć, co będzie po przejechaniu powiedzmy tych 20 km. Ewentualnie może być jeszcze tak, że pomimo, że na ekranie samochodu znika kontrolka tpms, to być może nadal to nie jest pełne zaprogramowanie i powinienem pojeździć długo, tylko ile km (bo próbowałem trochę więcej zrobić i to nie pomagało, komputer znów niejako "gubi" odczyt po dłuższej przerwie). Teoretycznie instrukcja mówi, że takie zgubienie odczytu może się zdarzyć w specyficznych warunkach, tyle że przy starych czujnikach nigdy nie zdarzyło mi się zgubić odczyt, a przy nowych jest po każdym postoju.

Bardziej wygląda to na jakieś niedogranie oprogramowania czujników i komputera, albo ewentualnie jakieś problemy z transmisją danych (słabe anteny w czujnikach?).

Stare czujniki TPMS do końca działały prawidłowo (wymieniłem je niejako przy okazji wymieniając komplet opon i biorąc pod uwagę ich wiek, sugerujący, że niedługo baterie ulegną wyczerpaniu, a nie to, że coś z nimi było nie tak).

Ot nowoczesność...


Na górę
Post: 29-02-2024, 23:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Kupiłbym używkę sterownik TPMS na portalu A......Jeśli ze to nie sterownik zawsze można go zwrócić.Tracąc tylko na przesyłce.Na swoich czujnikach majfrenda jeździłem Scrosem a potem do teraz Vitarą na kpl zimowych kól.Zero problemów.Więc to może nie czujniki a sterownik.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 01-03-2024, 01:30 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Dlaczego mam sądzić, że to sterownik, skoro stare czujniki TPMS do końca działały bez problemów? Dla mnie się to kupy nie trzyma. Już prędzej przypuszczam, że to może być kwestia, że Continental coś zmienił w oprogramowaniu czujników, może minimalnie, ale nie do końca pasuje do starego samochodu. Może nie testowano na tym roczniku, tylko nowszych. Dodatkowo jest też dziwne, dlaczego TPMS w tym samochodzie nie resetuje się w sposób, jak znajduje na europejskich forach tylko właśnie taki nietypowy. To też może sugerować, że jest to jakieś nietypowe rozwiązanie i że z tym nie testowano tych czujników. Byłoby dobrze dowiedzieć się jakoś, czy wersja oprogramowania jest identyczna w tych czujnikach, ale pewnie szans na to nie ma. Można jedynie domniemywać uwzględniając upływ czasu, że nie jest. Będę jeszcze szukał co jeszcze może być problemem... Ewentualnie spróbuję zmienić profil z eco na load, albo comfort i zobaczę.


Na górę
Post: 01-03-2024, 18:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Próbuj kolego .Masz jakiś nietypowy przypadek.ASO powinno pomóc teoretycznie.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 04-04-2024, 14:33 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Jakim urządzeniem do aktywacji, aktywowaliście swoje czujniki po montażu? Pamiętacie markę i model?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]