Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=22602 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Morao [ 17-01-2024, 14:04 ] |
Tytuł: | Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Dzień doberek zastanawiam się nad zakupem Vitary z 2019 roku z firmy aaaauto. Rozmawiałem jednak z zaprzyjaźnionym, niezłym warsztatem, twierdzą że suzuki szybko zjada korozja(mieli na myśli auta które do nich trafiały, czyli raczej starsze) oraz że części do tego samochodu są stosunkowo drogie. Generalnie między słowami wyszło, że muszę się liczyć z drogą eksploatacją samochodu. A jakie są doświadczenia użytkowników tego auta? Możecie się wypowiedzieć w tej kwestii? Jak sprawują się wasze Vitary po 5 latach? Rok produkcji 2019 Przebieg 44 118 km Silnik 1.4 BoosterJet, 103kW Skrzynia biegów 6 stopni Kolor czarny-metalik |
Autor: | akir [ 17-01-2024, 15:18 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Jak dbasz tak masz, jeśli nie była konserwa robiona to od dołu będzie lipa Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Morao [ 17-01-2024, 16:03 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
akir pisze: Jak dbasz tak masz, jeśli nie była konserwa robiona to od dołu będzie lipa Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka Nawet po 5 latach użytkowania auta? |
Autor: | akir [ 17-01-2024, 16:05 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
No dół będzie rudy, piaskowanie, podkład i konserwacja konieczna jeśli ma starczyć na dłużej. Ja widzę co się dzieje z Vitara gdzie kawałek konserwacji odpadł. Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | suzier [ 17-01-2024, 16:14 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Nieprawda. Nie można się opierać na postach tej samej osoby akir ![]() |
Autor: | akir [ 17-01-2024, 16:17 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
suzier pisze: Nieprawda. Nie można się opierać na postach tej samej osoby akir Suzuki ma tragiczne zabezpieczenie i to fakt. Ja od zakupu już drugą warstwę konserwy mam. Ja ściągałem wszytskie plastiki, zbiornik, jak ty patrzysz na plastiki i brud to super, diagnosta pewnie mlaskał uuu jakie piękne suzuki ![]() Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka ![]() ![]() ![]() ![]() Załącznik: 20181014_004710.jpg
|
Autor: | suzier [ 17-01-2024, 16:42 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Jeszcze raz podkreślam, aby nie sugerować się negatywną opinią, jak na razie jednego i tego samego użytkownika akir ![]() |
Autor: | akir [ 17-01-2024, 16:50 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
6miesiecy miał samochód, fabrycznie blacha zupełnie nie zakonserwowana. Czarny ślad to przypruszone podkładem przeze mnie. ![]() Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | wawax [ 17-01-2024, 16:54 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Tu zdjęcia mojego z 2019, oryginał, żadnej konserwacji dodatkowe. Zdjęcia zrobione przed chwilą w garażu. |
Autor: | Morao [ 17-01-2024, 17:01 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Panowie, dziękuję za odpowiedzi - są skrajnie różne. Akir, skąd wiesz że jakość zabezpieczenia antykorozyjnego w Suzuki jest wątpliwej jakości? czy to dotyczy wszystkich modeli, również tych 5,6,7 letnich? Rozumiem, że muszę bardzo dokładnie obejrzeć podwozie potencjalnego auta. Czy polecasz zwrócić uwagę na jakieś konkretne miejsca? Wawax Akir dzięki za zdjęcia. A możecie odnieść się do drugiej części pytania, tj czy części zamienne są droższe i trudniej dostępne niż do innych samochodów, np z grupy VW? |
Autor: | suzier [ 17-01-2024, 17:02 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Dlaczego na forum, zawsze jest tak, że jak ktoś coś zrobi, albo tak ma, albo to kupił, - to broni swojej racji do upadłości, nie przyjmując innych argumentów. Akr - mocno się dwa razy wykosztował na zabezpieczenie antykorozyjne auta i teraz zawsze będzie bronił tezy, że fabryczna jakość zabezpieczenia jest zła i trzeba to robić. Inny ma auto AWD i będzie bronił do upadłości, że nie może być innego rozwiązania. Inny ma tylko napęd 2WD i będzie bronił tylko takiego rozwiązania, bo jeździ po mieście i nie będzie nie potrzebnie wydawał kasy. Inny kupił takie opony i je zachwala a inny takie, też zachwala i już. Nie ma mowy o innym argumencie, przechwałki. aż do nie sympatycznych tekstów. |
Autor: | akir [ 17-01-2024, 17:12 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Morao pisze: Panowie, dziękuję za odpowiedzi - są skrajnie różne. Akir, skąd wiesz że jakość zabezpieczenia antykorozyjnego w Suzuki jest wątpliwej jakości? czy to dotyczy wszystkich modeli, również tych 5,6,7 letnich? Rozumiem, że muszę bardzo dokładnie obejrzeć podwozie potencjalnego auta. Czy polecasz zwrócić uwagę na jakieś konkretne miejsca? Łączenia blach ledwo tym mazidlem przesmarowane , brak lekkiego chociaż zabezpieczenia antykorozyjnego. Poniżej kolega zarzuca że wykosztowałem się dlatego bronię, grosze mnie kosztowała konserwacja do tego wrzucona w koszty. Naogladalem się Suzuki od dołu po umyciu, szybko je bierze złośliwa przyjaciółka. Z drogich części belka skrętna do tyłu, oraz wał napędowy, z wkurzających piszczące klocki tylne, dużo osób skarży się na nie wracająca kierownicę na środek,kiepska szybę czołowa, mały wybór opon w rozmiarze 17".Ja ogólnie jestem zadowolony, leję paliwo i jeżdżę od nowości. Jakbym miał wybierać raz jeszcze samochód zabrałbym tą samą vitare.Wawax Akir dzięki za zdjęcia. A możecie odnieść się do drugiej części pytania, tj czy części zamienne są droższe i trudniej dostępne niż do innych samochodów, np z grupy VW? Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Avalanche [ 17-01-2024, 17:18 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Morao pisze: Akir, skąd wiesz że jakość zabezpieczenia antykorozyjnego w Suzuki jest wątpliwej jakości? czy to dotyczy wszystkich modeli, również tych 5,6,7 letnich? Nie wiem skąd wie ![]() Na przeglądzie w 2023 diagnosta oglądał moją na kanale od spodu (rocznik 2016) i poprosiłem o przyjrzenie się pod kątem korozji. Postukał tu i tam, poświecił, obejrzał i uznał, że nie ma nic niepokojącego. Tylko nalot powierzchniowy na wale i paru elementach. Z zewnątrz nigdzie ani śladu rdzy. Ale to też zależy od różnych czynników - np. ja jeżdżę trochę w błocie, śniegu itp., ale samochód nocuje w garażu. Inaczej będzie kilka lat pod gołym niebem... EDIT: Co do awaryjności, to przez 7 lat nic się nie działo. Zepsuł mi się jeden siłownik od klapy bagażnika (w sumie sam go sobie zepsułem ciągnąc za klapę by się szybciej zamykała ![]() Vitara należy do czołówki najbardziej niezawodnych samochodów, co potwierdzają różne rankingi. Patrz tu: viewtopic.php?f=47&t=17024&start=25 |
Autor: | clawis [ 17-01-2024, 18:05 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Mam 0d 2017 roku.Korozji jakoś nie widać .Chyba ze ktoś miał łódź podwodną po powodzi i za długo leżała w wodzie.Ustawiałem ostatnio zbieżność i zauważyłbym ogniska korozji. A koszty użytkowania to tylko eksploatacyjne. Przebieg 128 tys .Mogę uczciwie polecić zakup używanej zadbanej nie zakatowanej po ciężkim terenie.Nie mam garażu. |
Autor: | wawax [ 17-01-2024, 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
@Akir: zrobienie zabezpieczenia nie świadczy o tym, że bez niego korozja by była. Podsumowując, na razie nikt z uczestników dyskusji nie widział poważniejszej korozji w vitarze. Może i na oko zabezpieczenia słabe, ale działają. Ogrzewany garaż na pewno nie szkodzi. 86 tys. km i na razie odpukać - klocki, tarcze, oleje. Nawet przekładnia kierownicza milczy, choć w swifcie już w po ok. 60 tys. km wymieniałem. Może w 2019 już coś poprawili, a może takie szczęście. Części do japońskich aut generalnie są droższe i jest mniej zamienników. Natomiast przydają się rzadziej. W sumie wychodzi więc na to samo. :-) |
Autor: | piomic [ 17-01-2024, 21:54 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Avalanche pisze: Morao pisze: Akir, skąd wiesz że jakość zabezpieczenia antykorozyjnego w Suzuki jest wątpliwej jakości? czy to dotyczy wszystkich modeli, również tych 5,6,7 letnich? Nie wiem skąd wie ![]() Na przeglądzie w 2023 diagnosta oglądał moją na kanale od spodu (rocznik 2016) i poprosiłem o przyjrzenie się pod kątem korozji. Postukał tu i tam, poświecił, obejrzał i uznał, że nie ma nic niepokojącego. Tylko nalot powierzchniowy na wale i paru elementach. (...) Zepsuł mi się jeden siłownik od klapy bagażnika (w sumie sam go sobie zepsułem ciągnąc za klapę by się szybciej zamykała ![]() Vitara należy do czołówki najbardziej niezawodnych samochodów, co potwierdzają różne rankingi. Patrz tu: viewtopic.php?f=47&t=17024&start=25 Potwierdzam. Moja z 2015 nic nie robiona - też jest ruda od spodu, ale to tylko nalot po wierzchu, teraz jesienią wstawiłem na warsztat żeby trochę zakonserwowali i gość był w szoku bo patrząc po kolorze spodziewał się kłopotów a nie było niczego poza kolorkiem schodzącym od potarcia ręką. A siłownik też mi padł, mam już trzeci komplet po jakieś 50-80pln (pierwszy był tańszy no przed inflacją) czyli drogo? Tak, wiem - kupiłem to chwalę bo kupiłem. Tylko przed Vitarą miałem Swifta (2013, sprzedałem w 2024 znajomej nic nie robiąc, nic się nie popsuło i też była ruda pod spodem a córka się na niej uczyła jeździć po Warszawie więc z blacharzem byłem po imieniu) a teraz kupiłem S-crossa i też nie zamierzam robić żadnej konserwacji. |
Autor: | DS [ 18-01-2024, 22:58 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Moja po pięciu latach i 90 000 kilometrów wyglądała tak: https://youtu.be/ELxlv7I3CP0 Nie dramatyzować, nic strasznego się z tymi autami nie dzieje. |
Autor: | michu9 [ 19-01-2024, 09:17 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Ranking Szwedów - Suzuki niestety przedostatni, ale droższa Honda jeszcze gorsza ![]() https://autokult.pl/zardzewieje-czy-nie-szwedzi-sprawdzili-ktore-auta-najlepiej-opieraja-sie-korozji,6986021005159072a |
Autor: | THUN [ 19-01-2024, 10:29 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
1. Co do zabezpieczeń antykorozyjnych - gdzieś była tabelka, że Suzuki obliczyło pierwsze oznaki korozji po 13 latach (dają 12 lat gwarancji na perforację pod warunkiem corocznych serwisów w ASO). Wiem, że fabrycznie konserwują woskiem i dopóki nikt nie zacznie gmerać i poprawiać fabryki (bo usunąć dobry wosk z auta to naprawdę trzeba trochę się postarać) to nie powinno się nic dziać. Różne serwisy różnie podchodzą do zabezpieczeń antykorozyjnych - są różne preparaty - ale pełna zgoda, że wszystko zależy od użytkowania auta. Ja swoje zacznę konserwować dopiero jak zaczną się pojawiać pierwsze oznaki korozji a auto nie ma lekko. 2. Po drugie aaaauto nie należy ufać nawet jak mówią, że auto nie po dzwonie. Dla mnie to jeden z najgorszych firm/handlarzy. Utrudniają obejrzenie auta. Chociaż Vitara składa się jak puszka ratując kierowcę i pasażera i potem jest to trudno wyklepać to nie takie rzeczy się widziało (kolega powyżej może się w tym temacie wypowiedzieć ![]() 3. Minusy bo i to tym należy wspomnieć: - 1.4 Boosterjet K14C jest bardziej dynamiczniejszy niż 1.4 Hybrid K14D ale trzeba pamiętać o zmianie oleju co 10 000 - 12 000 km. Te 15 000 km to taka górna granica tym bardziej, że olej Ecstar jest po prostu słaby: https://www.youtube.com/@R2D-laboratoriumdlakierowcow - Producent w przypadku K14D zaleca 0W20 ale w serwisie leją 5W30 i moim zdaniem dobrze: olej 5W30 dłużej się dogrzewa ale nie występują w nim chwilowe wahania lepkości jak w 0W20 np. podczas przyśpieszania co może być niedobre dla silnika. Olej 0W30 i 0W40 osiągnięto poprzez dodanie odpowiednich dodatków do 0W20 które po pewnym czasie tracą swoje właściwości i olej 0W30/0W40 staje się 0W20 (źródło wspomniany kanał). - gumowate prowadzenie, auto się mniej klei na zakrętach - prześwit kosztem prowadzenia, więc to wymaga akceptacji - brak podgrzewanej kierownicy - lakier bez ołowiu a więc miękki - odpryski/ryski po kamieniach na masce i zderzaku są nieuniknione - boczne szyby rysują się bardziej więc radzę uważać ze skrobaczką (podobno też przednia szyba) - słyszałem, że sprzęgło do wymiany co 60 000 km (jeszcze tyle nie zrobiłem) - brak wyciszenia Jeśli drugi raz wybierałbym auto gdzie decydującym czynnikiem są: cena, prześwit i napęd 4x4 to ponownie wybrałbym Vitarę. Nawet nowa Dacia Duster mnie nie przekonuje bo daje mniej za tą cenę. |
Autor: | wawax [ 19-01-2024, 10:46 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
@michu9: tutaj oryginalny raport - można przetłumaczyć w przeglądarce - https://www.vibilagare.se/test/rost/ros ... itara-2015 Uzyskany poziom 2 oznacza, że "leczenie jest rzadkie lub często w ogóle nieobecne" (tłumaczenie przez Edge). @THUN: Mniejszy spadek wartości? Nowego? |
Autor: | DS [ 19-01-2024, 15:15 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
THUN pisze: olej Ecstar jest po prostu słaby: https://www.youtube.com/@R2D-laboratoriumdlakierowcow Jest tam jakieś konkretne info na ten temat? Podlinkowałeś cały kanał.Ecstar to w rzeczywistości japoński Eneos, w moim przypadku sprawdza się lepiej niż zalewany wcześniej przez serwis Shell, sprawdzone na dwóch jednostkach K14C. |
Autor: | Avalanche [ 19-01-2024, 15:45 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
michu9 pisze: Ranking Szwedów https://autokult.pl/zardzewieje-czy-nie-szwedzi-sprawdzili-ktore-auta-najlepiej-opieraja-sie-korozji,6986021005159072a Ciekawy ten ranking. Ale wszedłem na stronę www.vibilagare.se i są tam jakieś dziwy ![]() ![]() Wg nich Mazda CX-5 z 2015 roku jest całkiem dobrze zabezpieczona przed korozją (ocena 4/5), a nowsza konstrukcja z 2019 r. oceniona została już na 2/5. Mazdy do ok. 2018 roku nie miały nawet ocynkowanych blach, więc o co tu chodzi? ![]() |
Autor: | prebenny [ 19-01-2024, 23:41 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
DS pisze: THUN pisze: olej Ecstar jest po prostu słaby: https://www.youtube.com/@R2D-laboratoriumdlakierowcow Jest tam jakieś konkretne info na ten temat? Podlinkowałeś cały kanał.Ecstar to w rzeczywistości japoński Eneos Nie wiem jak do samochodów ale w przypadku motocykli zależy z kim akurat mają podpisany kontrakt. Raz potrafił to być shell, raz motul - więc w zasadzie nigdy nie wiesz co zalewają. |
Autor: | DS [ 19-01-2024, 23:58 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Z tyłu na etykiecie jest podany producent. |
Autor: | THUN [ 22-01-2024, 09:04 ] |
Tytuł: | Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie |
Ludzie zlitujcie się. Chłop chce kupić używane autko a my tu o oleju rozmawiamy ![]() Odnośnie oleju proponuję się skrzyknąć i przy następnej wymianie pobrać próbki do badań dla gościa z R2D. Patrzyłem olej po kolorze po 8000 km i powiedziałbym, że już należałoby myśleć o wymianie a te 15 000 km - według mojego zdania - jest mocno naciągane. Chyba, że ktoś głównie trasy robi. Wspomniane źródło: https://www.youtube.com/watch?v=sSbSTl4exHs https://www.youtube.com/watch?v=am53RSJPG-M&t=11s https://www.youtube.com/watch?v=yrDn145MHXw |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |