Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=22602
Strona 2 z 2

Autor:  Morao [ 25-01-2024, 22:23 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

DS pisze:
Moja po pięciu latach i 90 000 kilometrów wyglądała tak:
https://youtu.be/ELxlv7I3CP0

Nie dramatyzować, nic strasznego się z tymi autami nie dzieje.

Autor:  Morao [ 25-01-2024, 22:55 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

Witam,
dzięki wszystkim za przydatne informacje. Nic tylko znaleźć odpowiedni egzemplarz, zabezpieczyć i mieć spokój. Jeden z użytkowników przestrzegał przed AAAauto. Rozumiem że raport z carvertical rozwieje jakiekolwiek wątpliwości co do egzemplarza?
Swoją drogą właśnie sprowadzili auto, byłem dzisiaj oglądać. Wysyłam zdjęcia podwozia, macie jakieś obserwacje? Moją uwagę zwróciły dwie śrubki, chyba od zbiornika paliwa - ewidentnie mają zjechaną główkę jakby ktoś próbował coś odkręcać lub przykręcać przesadnie lub nieumiejętnie.

Autor:  Jaclaw [ 26-01-2024, 08:33 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

Odnośnie AAA Auto: https://spidersweb.pl/autoblog/aaa-auto ... ara-uokik/

Autor:  akir [ 26-01-2024, 08:34 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

Kup sobie z polskiego salonu od właściciela, a nie ulepy z zagranicy.

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka

Autor:  clawis [ 26-01-2024, 10:35 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

Kolego z ta ulepą to już przesadziłeś .Mam taka kupioną Vitare od czeskiego właściciela gdzie wymieniłem tylko drzwi pasażera żeby nie klepać i szpachlować.120tys przejechane bez napraw.Czy wszystkie polskie Vitary to nie wg.Ciebie to ulepy?.

Autor:  akir [ 26-01-2024, 10:41 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

Ja wolę od pierwszego właściciela, niż od Turka z Niemiec kolejno przez Mietka sprowadzającego bitki.
Jest faktycznie jakaś historia i właściciel coś wie o pojeździe , dla mnie zakup bez porównania.
Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka

Autor:  THUN [ 26-01-2024, 12:01 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

Raport z carverticala nie rozwieje wszystkich wątpliwości. Najlepiej wziąć kogoś kto się zna na sprawdzeniu auta. Jacek prowadzący motodziennik na youtube bierze od 150-450zł za sprawdzenie auta. Do sprawdzenia na pewno:
- śrubki czy auto było rozkręcane
- miernik lakieru czy nie ma szpachli
- sprawdzenie błędów w komputerze
- sprawdzenie podwozia czy nie przerdzewiałe i czy nie ma wycieków z amortyzatorów oraz silnika
- sprawdzenie daty na lampach, szybach, pasach
- kokpitu czy nie był rozbierany
- i wiele więcej

Autor:  y4r3k [ 26-01-2024, 13:13 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

THUN pisze:
1.4 Boosterjet K14C jest bardziej dynamiczniejszy niż 1.4 Hybrid K14D ale trzeba pamiętać o zmianie oleju co...


Z tym chyba można dyskutować bo miękka hybryda(K14D) ma nie tylko większy moment maksymalny, ale też bardziej korzystną krzywą momentu z dołu i jest ogólnie bardziej niskoobrotowy. Sądzę, że to lepsze niż kilka dodatkowych koni mocy maksymalnej (abstrahując od tego, że ktoś może nie chcieć tego dodatkowego aku pod siedzeniem). Masa własna jest bardzo zbliżona(45kg więcej w K14D dla FWD, 6biegowy manual Premium, ale 4wd/automaty K14C będą cięższe niż manual FWD K14D). Niemniej jednak z tego co się orientuję (ktoś potwierdzi?) przełożenia skrzyni są dłuższe w K14D co znowu jest troszke na minus dynamiki ale na plus spalania + mniej machania lewarkiem. Sumując to wszystko widziałem, że ludzie w praktyce nie czują różnicy w dynamice, oba auta są w stanie zrobić setke w ok 9s.

Autor:  THUN [ 26-01-2024, 13:36 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

Co do zmiany oleju - już nie zależnie od wersji - jeśli cię stać na zmianę co 10 000 km to nie zaszkodzi a na pewno pomoże. Nie ryzykowałbym jednak wymianą co 20 000 km.

Masa własna mojej Vitary (1.4 Hybrid Allgrip) to 1280 kg bez kierowcy na połowie baku paliwa - złom woziłem więc szybciej było auto zważyć :)

Przełożenia dla K14D (mojej) są wydłużone bo wiadomo ekologia i jest to na minus dla dynamiki a na plus dla wygody bo nawet od 1700-1800 obrotów auto nie szarpie. Auto wystarczająco dynamiczne także w trasie. Wyprzedzanie i system Allgrip gdy się wdepnie jest nie do opisania ale nie przesadzajmy. Nadal to autko ma namiastkę funcara, nie ma tego rozczarowania w przypadku Dacii Duster, że wydało się kasę za coś co jest sprzed dekady - tak wiem, Vitara została wprowadzona na rynek w 2015 roku ale miała od tego czasu z co najmniej dwa facelifty.

Autor:  PTE [ 26-01-2024, 22:43 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

THUN pisze:
(...)Wiem, że fabrycznie konserwują woskiem i dopóki nikt nie zacznie gmerać i poprawiać fabryki (bo usunąć dobry wosk z auta to naprawdę trzeba trochę się postarać) to nie powinno się nic dziać. (...)


Zapewne masz na myśli profile zamknięte? W mojej Vitarze z końca 2022 r. podwozie jest tylko pokryte farbą. Mastyka została położona jedynie w niektórych miejscach, dużo zagięć i łączeń blach w ogóle nie zostało nią zabezpieczonych. Ja pokryłem całość woskiem, łącznie z niektórymi elementami zawieszenia. Za kilka lat pewnie będzie trzeba tę operację powtórzyć.

Poprzednio miałem Mitsubishi ASX i fabryczne zabezpieczenie podwozia wyglądało tak samo jak w Suzuki. Tylko że za jego konserwację zabrałem się, gdy auto miało już 8 lat. Trzeba było ściągać zawieszenie, zbiornik paliwa, wszystko wypiaskować, pokryć podkładem i farbą poliuretanową.

Autor:  ADAMK101 [ 28-01-2024, 06:13 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

Hej.
69tys to nie jest cena ani wygórowana , ani okazyjna , taka sobie przeciętna cena.
Jak pasuje Ci kolor , wyposażenie i nie bierzesz finansowana , to rzucając 65tys w banknotach NBP powinni Ci oddać to auto .
ASO w Szczecinie twierdzi, że jedyna wada w K14D to padająca głowica i nie zależy to od sposobu eksploatacji tylko odrobiny pecha/szczęścia...
Właśnie mam to do zrobienia i po akcji naprawa zdam raport o całkowitych kosztach.

Autor:  endriu333 [ 28-01-2024, 19:34 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

Głowice w k14D padają? Co za ASO się tak wypowiada? Co jest niby tego przyczyną?

Autor:  akir [ 29-01-2024, 07:50 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

Mój mechanik też już robił uszczelki w vitarach

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka

Autor:  arekws1 [ 29-01-2024, 10:53 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

to były te problemy z nieokreslonym zrodlem pocenia się silnika?

Autor:  prebenny [ 29-01-2024, 15:41 ]
Tytuł:  Re: Zakup 5 letniej Vitary 1.4 BoosterJet, 103kW - prośba o opinie

Jedyne co znalazłem i dotyczy K14C w mocno 'stuningowanych' autach (1.5-1.6 bara boostu):

CTC Performance
Dan Ralley it’s only on cars being used very hard with high boost 1.5/1.6bar being used on track for long periods of time high RPM etc. Its not a common issue it’s only when people are pushing the car to its limits. No one has pushed the K14D anywhere near yet.

https://www.facebook.com/ctcperformance ... Q0fVo&_rdr

Natomiast jak zawsze jest pytanie jak używane były te auta. Czy pałowane na zimnym, czy dostawały chwilę na ostudzenie po jeździe autostradowej itp.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/