Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=22493 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | FORTUNIARZ [ 21-11-2023, 01:05 ] |
Tytuł: | Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Cześć. Mam od nowości Vitarę z lutego 2020 roku. Silnik benzynowy 1,4 - czysta benzyna 140KM, skrzynia automatyczna z Allgrip. Również z aktywnym tempomatem. Mam 2 komplety kół i po zmianie kół letnich z oryginalnymi felgami Suzuki na koła z oponami zimowymi, również na fabrycżnych felgach Suzuki, zauważyłem głośne i nasilające się tarcie/piszczenie na przedniej osi. Felgi na lato i zimę są w tych samych rozmiarach, kupowane w ASO Suzuki. W ASO, powiedziano mi, że podczas wymiany kół, musiało nastąpić „jakieś” oczyszczenie zacisków/klocków i że tarcze są OK, jednak skończyły się klocki na przedniej osi. Z uwagi, iż od nowości było jeżdżone w 90% po mieście, to niestety przednie klocki zużyły się szybciej? Dlaczego szybciej? Ponieważ mam aktualnie 24000km a za wymianę na oryginalne klocki Suzuki zapłaciłem 730zl brutto. Dziwi mnie, dlaczego hałas pojawił się po wymianie kół z fabrycznych flag na fabryczne z pierwszego montażu i dedykowane. Sam nie wiem, co o tym myśleć. Czy przy takim przebiegu 24000km przez 3,7 roku, mogły skończyć się klocki z przodu? |
Autor: | zydon [ 21-11-2023, 03:44 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Tak w automacie i jeździe głównie po mieście mogły się skończyć klocki. |
Autor: | dominiq [ 21-11-2023, 10:19 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Przy 24 tys. km? Wierzyć mi się nie chcę. ![]() |
Autor: | akir [ 21-11-2023, 18:18 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Ja wymieniłem przy 75tys, ale ja mało hamuję hamulcami. Mam manualną skrzynię. Tył 83tys i jeszcze nie wymienione. Lecz w ASO też mi mówili że są osoby co wymieniały klocki przed 30tys Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | romano-ruda-sl [ 21-11-2023, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
FORTUNIARZ pisze: po zmianie kół letnich na koła z oponami zimowymi, zauważyłem głośne i nasilające się tarcie/piszczenie na przedniej osi. Wymieniałeś sam? ASO? Gumolep? ![]() Cytuj: W ASO, powiedziano mi, że podczas wymiany kół, musiało nastąpić „jakieś” oczyszczenie zacisków/klocków i że tarcze są OK, jednak skończyły się klocki na przedniej osi. Z uwagi, iż od nowości było jeżdżone w 90% po mieście, to niestety przednie klocki zużyły się szybciej? Dlaczego szybciej? Dlatego szybciej, bo przód hamuje przecież mocniej, niż tył. W tym sensie szybciej. A czy po takim przebiegu rzeczywiście klocki wymagały wymiany? Musisz sam wiedzieć, jak jeździsz: jeśli gaz-hamulec-gaz-hamulec, to klocki mogły się skończyć wcześnie. Dodatkowo sprawę pogarsza AT. Może ten hałas to był dźwięk generowany przez ASGZK, chociaż po takim przebiegu... ![]() Stawiam jednak tezę, ze przy zmianie kół coś dostało się między klocek a tarczę i/lub między tarczę, a jej osłonę i stąd ten hałas. Cytuj: Ponieważ mam aktualnie 24000km a za wymianę na oryginalne klocki Suzuki zapłaciłem 730zl brutto. Czy przy takim przebiegu 24000km przez 3,7 roku, mogły skończyć się klocki z przodu? Po szybkim sprawdzeniu cen stawiam drugą tezę: te "oryginalne" klocki musiał ktoś wyprodukować - przecież Suzuki nie ma swojej fabryki klocków ![]() Na przyszłość będziesz wiedział: kontrola najwyższą formą zaufania. I to nie tak, że jak już zapłacisz, to mistrz zmiany ASO pokaże Ci pierwszy lepszy zużyty klocek wyjęty ze śmietnika, choć ten klocek wcale nie był z Twojego bolidu... I nie zdziwiło by mnie, gdyby panowie z ASO jedynie zdemontowali zaciski, przedmuchali sprężonym powietrzem, co miało wypaść - wypadło - jakiś paproch i masz swoje klocki, jedynie zapłaciłeś za nowe... |
Autor: | wawax [ 22-11-2023, 09:23 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
W automacie robię na klockach ok. 30kkm i nijak nie dam rady więcej. W poprzednich autach (manual) robiłem po 60kkm. Tarcze są stosunkowo małe do tego auta, jak i automatu i dlatego to zużycie jest jeszcze większe. Oczywiście miasto wcale nie pomaga. Dziwne dźwięki z przodu mogą wynikać z montażu kół. Tarcze nie są przykręcone do piasty, a jedynie mocowane przez śruby kół. Dlatego bardzo ważne jest dobre ustawienie otworów piasty/tarczy i koła. Jest tam pewien luz i jeśli nie jest dokładnie wycentrowane, to tarcza czasem wpada w wibrację (to właśnie dźwięk, który słyszymy). U mnie po zmianie kół na wiosnę dźwięk był taki jakby metal tarł o metal. A to tylko wibracja była. :-D Jeśli ktoś jeździ manualem, to niech nie porównuje zużycia klocków do automatu. Sorry, ale ma się to nijak do siebie. Równie dobrze mógłbym napisać, że w moim rowerze nie wymieniałem jeszcze klocków. Podsumowując, w 1.4AT trzeba się przygotować na: - 30kkm - klocki przód - 60kkm - klocki przód i tył, tarcze przód (tarcze do 90kkm raczej nie wytrzymają, ale trzeba ocenić) - 90kkm - klocki przód - 120kkm - klocki i tarcze przód i tył. Oczywiście odchyłka w granicy 10% zależnie od stylu jazdy i rodzaju tras. Wymiana w ASO nie bardzo ma sens. Grunt, żeby mechanik oczyścił prowadnice i dokręcał śruby ręcznie (85NM), a nie niszczył ich pneumatycznie (pewnie ze 150NM). |
Autor: | prebenny [ 22-11-2023, 13:11 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Ja w S-Crossie z miękką hybrydą w automacie klocki zmieniałem przy 62 tys km. Miały jeszcze 5-10 tys w sobie ale, że jeżdżę w trasy wolę wymienić wcześniej niż później. Ale też zależy kto gdzie jeździ - u mnie to jest tak 50:50 miasto/trasa. |
Autor: | wawax [ 22-11-2023, 14:11 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
W hybrydzie jest dodatkowy hamulec "elektryczny". Mnie by się bardzo przydał na moich pagórkach. Bez tego muszę zjeżdżać z nogą na hamulcu. Czasem włączam manual i redukuję, ale to niewiele daje, bo wtedy chyba odpina lock ze skrzyni. |
Autor: | dominiq [ 23-11-2023, 08:11 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Skąd Wam się wzięło to, że w automacie jakiś szybciej zużywają się klocki hamulcowe? Na przestrzeni kilkunastu lat miałem wyłącznie automaty i jakoś tego nie zaobserwoałem. Wymiana czasem co 80 tysięcy. Jazda 50/50. Często jeżdżę w góry. W Vitarze 29 tysięcy, klocki jak nowe. Nie wiem co robię źle. |
Autor: | akir [ 23-11-2023, 08:29 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Przy automacie więcej używa się hamulca. Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | arekws1 [ 23-11-2023, 11:20 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Mam automat od dwóch lat, klocki w wyśmienitym stanie. Ze zjazdów hamuje skrzynia/silnik. Auta z manualem dużo częściej hamują, co widzę po tylnych światłach. W mieście tak, trzyma się hamulec częściej, ale właśnie "trzyma się". Więc to że używa się hamulca częściej nie znaczy że zużycie klocków jest większe. Ten dodatkowy "hamulec" w hybrydzie to chyba tylko w Strong. W Mild ladowanie baterii nie działa poniżej 20km/h a często z taką prędkością (lub wolniej) zjeżdża się z górek. Przydałby się przede wszystkim Hill Descent z regulacją prędkości. |
Autor: | apede [ 23-11-2023, 14:50 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
A to nie jest tak że radar używa często hamulców, zwłaszcza w mieście? |
Autor: | Avalanche [ 23-11-2023, 15:52 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Jedno i drugie zależy od stylu jazdy. Widzę często kierowców, którzy mają stopę przyspawaną do hamulca. A mój RBS hamuje może raz na miesiąc. Nie mam doświadczenia ze skrzynią automatyczną, więc się nie wypowiem czy tak drastycznie obniża żywotność klocków hamulcowych. |
Autor: | Remote [ 23-11-2023, 17:30 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Aktywny tempomat (z radarem) szybciej zużywa tylne klocki niż przednie. Wynika to z tego że przyhamowuje zawsze najpierw tyłem aby zniwelować nurkowanie auta i zwiększyć komfort jazdy. Przynajmniej tak jest w całej grupie VAG. |
Autor: | dominiq [ 24-11-2023, 07:50 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
akir pisze: Przy automacie więcej używa się hamulca. Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka Tyle w teorii, a w praktyce z moich obserwacji zupełnie inaczej to wygląda. |
Autor: | mcjezioro [ 31-12-2023, 18:41 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
Niema o co bić piany. Czasem (a nawet często) klocki bywają takiej jakości, że mogą się zużyć i po 24 tys. km. Tak dla przykładu w moim Sedici też wytrzymały mniej więcej taki przebieg (nawet bardziej mniej) i były to klocki TRW, a skrzynia ręczna. Może na pierwszy montaż szły klocki różnej marki, albo różnej jakości. W każdym razie niema się o co bulwersować. Jak w ASO drogo, to można przecież wymienić poza ASO, do tego spróbować innej marki. |
Autor: | akir [ 31-12-2023, 18:50 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
W Volvo v90 cross country klocki i tarcze do wymiany po 31tys. Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | mcjezioro [ 01-01-2024, 13:05 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana samych klocków hamulcowych z przodu. |
A, no właśnie - zapomniałem napisać że u mnie tarcze też razem z klockami poszły. Może jeszcze nie były poniżej wymiaru, ale drugich klocków już by nie objeździły. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |