Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Jak bardzo niskie obroty są 'zdrowe' w 1.4 mild hybrid ?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=21927
Strona 1 z 1

Autor:  y4r3k [ 23-01-2023, 16:01 ]
Tytuł:  Jak bardzo niskie obroty są 'zdrowe' w 1.4 mild hybrid ?

Po przesiadce na Vitare, zmieniając biegi z przyzwyczajenia ("na ucho") ciąglę łapię się, że ląduje na dość niskich obrotach np. 1400 na 4 biegu albo 1000 na 3.
We wcześniejszych autach starałem się jeżdzić docelowo koło 2000rpm na płaskim.

W 1.4 hybryda mam wrażenie, że jedzie z każdych obrotów jakby silnik nie miał ciężko (czyżby zasługa ISG) i zastanawiam się gdzie jest jakaś rozsądna dolna granica poniżej której lepiej nie schodzić aby nie dopuszczać do zbyt dużych przeciążeń na elementach silnika. Czy ISG w ogóle coś zmienia w tym temacie ? (Czy on zwiększa czy zmniejsza naprężenia na wale korbowym ?)

Autor:  arekws1 [ 23-01-2023, 16:35 ]
Tytuł:  Re: Jak bardzo niskie obroty są 'zdrowe' w 1.4 mild hybrid ?

To jest turbo, max.moment obrotowy jest niżej niż w wolnossącym.

Tyle, że właśnie. Gdzie jest ta dolna granica że już męczymy silnik? u mnie na automacie często wrzuca do jazdy taki bieg że jest 1200-1300 rpm, a potem mniejsze wzniesienie i silnik wchodzi w wibracje (jest mu ciezko-wpierw ciągnie prąd z baterii, a jak nie daje rady to wtedy redukuje wręcz o dwa biegi - strasznie zrabana skrzynia lub soft).

W wolnossącym na manualu to była frajda. Wiadomo jak jechać, na jakich obrotach zmieniać biegi i ile będzie po zmianie.

Autor:  emeryk113 [ 23-01-2023, 17:27 ]
Tytuł:  Re: Jak bardzo niskie obroty są 'zdrowe' w 1.4 mild hybrid ?

Max moment obrotowy jest w zakresie 2000-3000 obrotów.
Ja staram się zmieniać, redukować biegi na progu 1500 nie niżej.
Szkoda silnik obciążać nadmiernymi przeciążeniami.

Autor:  maciejosss [ 25-01-2023, 22:29 ]
Tytuł:  Re: Jak bardzo niskie obroty są 'zdrowe' w 1.4 mild hybrid ?

y4r3k pisze:
Po przesiadce na Vitare, zmieniając biegi z przyzwyczajenia ("na ucho") ciąglę łapię się, że ląduje na dość niskich obrotach np. 1400 na 4 biegu albo 1000 na 3.
We wcześniejszych autach starałem się jeżdzić docelowo koło 2000rpm na płaskim.

W 1.4 hybryda mam wrażenie, że jedzie z każdych obrotów jakby silnik nie miał ciężko (czyżby zasługa ISG) i zastanawiam się gdzie jest jakaś rozsądna dolna granica poniżej której lepiej nie schodzić aby nie dopuszczać do zbyt dużych przeciążeń na elementach silnika. Czy ISG w ogóle coś zmienia w tym temacie ? (Czy on zwiększa czy zmniejsza naprężenia na wale korbowym ?)
u mnie tak w MH ,im wyższy bieg to i zmiana lub utrzymanie obrotów wyższe. Jak na 3 biegu to 1.2krpm ale jak już 5 bieg to utrzymanie ok. 1.5 krpm , jak i na 6 biegu. Choć obroty są dość niskie

Autor:  Tomasz62 [ 26-01-2023, 07:35 ]
Tytuł:  Re: Jak bardzo niskie obroty są 'zdrowe' w 1.4 mild hybrid ?

Staram się jeździć na ok. 1700 obrotach, jakoś nie mam zaufania do niskich obrotów, zresztą widzę jak auto reaguje :)

Autor:  ozu1963 [ 26-01-2023, 19:08 ]
Tytuł:  Re: Jak bardzo niskie obroty są 'zdrowe' w 1.4 mild hybrid ?

inaczej się jeździ pustym autem na w miarę równej drodze inaczej z kompletem pasażerów w terenie zróżnicowanym także szybkość obrotowa silnika jest to rzecz względna,po prostu trzeba czuć auto i czytać drogę

Autor:  maciejosss [ 26-01-2023, 19:53 ]
Tytuł:  Re: Jak bardzo niskie obroty są 'zdrowe' w 1.4 mild hybrid ?

ozu1963 pisze:
inaczej się jeździ pustym autem na w miarę równej drodze inaczej z kompletem pasażerów w terenie zróżnicowanym także szybkość obrotowa silnika jest to rzecz względna,po prostu trzeba czuć auto i czytać drogę
a jeszcze inaczej w górach jak i na autostradzie

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/