Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 11:49

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: 10-07-2021, 09:19 
Offline

Rejestracja: 10-07-2015, 19:20
Posty: 12
Suzuki Vitara rocznik 2015 wersja premium silnik 1,6 2WD przebieg 45000km, przy przeglądzie w ASO po 72 miesiącach stwierdzono luz na listwie przekładni kierowniczej z prawej strony,moje pytanie dotyczy tego czy ktoś miał jakikolwiek problem z taką awarią przy tak niskim przebiegu.Samochód nigdy nie był eksploatowany poza drogami asfaltowymi stan stwierdzony przez serwis ASO jako idealny poza wyżej wymienioną usterką, dziwi mnie to ponieważ jest to mój ósmy nowy samochód i nigdy nie miałem takiej awarii.Proszę o jakąś
szybką informację,z góry dziękuję.


Na górę
Post: 10-07-2021, 09:25 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
To wymień tulejkę teflonowa i po problemie. Ewentualny luz będzie należało skasować

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 10-07-2021, 15:03 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
Ja miałem problem z przekładnią na początku tego roku. Rocznik 2015 i przebieg koło 42000. W niezależnym warsztacie zregenerowali mi przekładnię. Kosztowało mnie to, o ile dobrze pamiętam, jakieś 1800 PLN.


Na górę
Post: 11-07-2021, 04:47 
Offline

Rejestracja: 18-07-2016, 16:00
Posty: 56
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara II
U mnie przy przebiegu 85 tyś. regeneracja przekładni kierowniczej, koszt podobny jak u kolegi wyżej w niezależnym warsztacie. Problem jest z uszczelnieniem maglownicy.

_________________
Vitara 1,6 MT Premium AllGrip


Na górę
Post: 07-08-2021, 21:27 
Offline

Rejestracja: 05-02-2018, 15:11
Posty: 7
Suzuki: Vitara II
U mnie w tym roku wykryto taki sam problem z przekładnią. VItara 2WD 1.6, rocznik 2016, przebieg na tamten moment to około 75 000 km. Auto regularnie serwisowana w ASO.

Jakie było moje zaskoczenie, kiedy podczas rutynowego serwisu w ASO dowiedziałam się o tak istotnej usterce, jaką są spore luzy po jednej stronie przekładni. Jedynym rozwiązaniem rekomendowanym przez ASO była jak najszybsza wymiana przekładni (alternatywa to regeneracja poza ASO). ​Oczywiście ASO uznaje przekładnię za element eksploatacyjny (pomijając fakt, że większość aut nigdy takiej przypadłości nie doświadcza).

Zweryfikowałam tę "diagnozę" również w serwisie poza ASO, gdzie poinformowano mnie, że wygląda to na luzy obustronne i że nie wygląda to na usterkę powstałą w wyniku eksploatacji a raczej na wadę elementu (choć nie była to opinia rzeczoznawcy). Potwierdzono również, że w tym przypadku w grę wchodzi jedynie wymiana całego elementu.

Jako, że zależało mi na jak najszybszym doprowadzeniu samochodu do 100% sprawności, skończyło się na wymianie przekładni na nową.

Gdy pojawił się u mnie ten problem przeszukiwałam forum w poszukiwaniu innych tego typu przypadków, ale niczego nie znalazłam, więc podejrzewałam, że to akurat w moim egzemplarzu trafiła się taka kiepska przekładnia, ale skoro mój przypadek mnie jest wyjątkiem, to może jest to powszechniejsza przypadłość w Vitarach.


Ostatnio zmieniony 07-08-2021, 21:30 przez Garties, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 07-08-2021, 21:29 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
To najlepiej kupić tuleje teflonowa za 30 zł i tyle w temacie . Standardowa naprawa w samochodach

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 08-08-2021, 06:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ale kiedy te tuleje kupić? Jak zaczynasz słyszeć, to już jest zatarte. Same tuleje nic nie dadzą. Dlatego potrzebna jest wymiana. Rozmawiałem o tym w serwisie i faktycznie wiedzą o problemie i mają na to wy... Klient zapłaci.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 08-08-2021, 06:42 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
Pasują między markami, dobrać średnica, wysokość.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 07-04-2023, 22:18 
Offline

Rejestracja: 22-02-2018, 22:15
Posty: 10
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Mam pytanie jak objawiają się te problemy z maglownicą? i czy jest szansa na naprawę w ramach "Service care 3+2" która właśnie mi się kończy... u mnie (Vitara 1.6 z 2018 przebieg prawie 75tys) czasem słyszę takie dziwne stuki jakby właśnie z układu kierowniczego, da się to usłyszeć jedynie przy niskich prędkościach, najczęściej przy hamowaniu i ruszaniu ale problem w tym że nie zawsze i nie jest to powtarzalne, póki co myślałem że może to wina "zastanych" klocków hamulcowych jak czasem auto postoi ze 2-3 dni ale przypadkowo trafiłem na ten wątek i muszę to lepiej poobserwować

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 08-04-2023, 06:26 
Offline

Rejestracja: 23-10-2021, 11:32
Posty: 9
Suzuki: vitara hybrid
https://youtu.be/2oLE5rS3LMA


Na górę
Post: 09-05-2023, 17:13 
Offline

Rejestracja: 07-05-2023, 15:20
Posty: 2
Suzuki: Vitara II 1.6 4x4
Właśnie próbuję zdiagnozować przyczynę głośnych stuków w prawym przodzie. Maglownicy nie brałem pod uwagę…


Na górę
Post: 09-05-2023, 17:26 
Offline

Rejestracja: 07-05-2023, 15:20
Posty: 2
Suzuki: Vitara II 1.6 4x4
akir pisze:
podsiar pisze:
Właśnie próbuję zdiagnozować przyczynę głośnych stuków w prawym przodzie. Maglownicy nie brałem pod uwagę…
Masz tam śrubę do usunięcia luzu, dokrec delikatnie i zobacz czy jest lepiej

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka



O której dokładnie śrubie piszesz? Przy końcówce drążka?
Stuki występują czy większych prędkościach i nierównościach poprzecznych. Diagnosta stwierdził, że zawieszenie jest w dobrej kondycji.


Na górę
Post: 09-06-2023, 16:49 
Offline

Rejestracja: 09-06-2023, 16:36
Posty: 1
Suzuki: Vitara
Garties pisze:
U mnie w tym roku wykryto taki sam problem z przekładnią. VItara 2WD 1.6, rocznik 2016, przebieg na tamten moment to około 75 000 km. Auto regularnie serwisowana w ASO.

Jakie było moje zaskoczenie, kiedy podczas rutynowego serwisu w ASO dowiedziałam się o tak istotnej usterce, jaką są spore luzy po jednej stronie przekładni. Jedynym rozwiązaniem rekomendowanym przez ASO była jak najszybsza wymiana przekładni (alternatywa to regeneracja poza ASO). ​Oczywiście ASO uznaje przekładnię za element eksploatacyjny (pomijając fakt, że większość aut nigdy takiej przypadłości nie doświadcza).

Zweryfikowałam tę "diagnozę" również w serwisie poza ASO, gdzie poinformowano mnie, że wygląda to na luzy obustronne i że nie wygląda to na usterkę powstałą w wyniku eksploatacji a raczej na wadę elementu (choć nie była to opinia rzeczoznawcy). Potwierdzono również, że w tym przypadku w grę wchodzi jedynie wymiana całego elementu.

Jako, że zależało mi na jak najszybszym doprowadzeniu samochodu do 100% sprawności, skończyło się na wymianie przekładni na nową.

Gdy pojawił się u mnie ten problem przeszukiwałam forum w poszukiwaniu innych tego typu przypadków, ale niczego nie znalazłam, więc podejrzewałam, że to akurat w moim egzemplarzu trafiła się taka kiepska przekładnia, ale skoro mój przypadek mnie jest wyjątkiem, to może jest to powszechniejsza przypadłość w Vitarach.


Cześć wszystkim, w nawiązaniu do powyższego. Vitara, 2016 r, przebieg 85 tys. Problemy zaczęły się pod koniec 2021 roku, regeneracja nic nie dała. Jestem umówiony po 20 czerwca na wymianę. Cena części, plus robocizna, po rabatach około 4500 zł. W moim przypadku tuleje ebonitowe do wymiany. Nigdzie zamiennika nie dostaniesz, żadna z dobrych firm regenerujących przekładnie nie podejmie się tego. Podobno w Vitarach z tych lat znany problem w serwisie. Słychać najlepiej na kostce brukowej, dobry diagnosta lub mechanik powinien umieć wyczuć luz i zlokalizować skąd pochodzi dźwięk.


Na górę
Post: 11-06-2023, 13:49 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Hmmm
Mam 96 000 nalatane głównie po naszych drogach miejskich i podmiejskich. Na razie cisza.
Za to słyszałem, że w SX4 coś się potrafiło dziać. To może być taki sam element... .


Na górę
Post: 12-06-2023, 10:44 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Pozostaje pytanie czy Suzuki tego po cichu gdzieś nie poprawiło.

W internetach można znaleźć przypadki, że w S-Crossie czy Vitarze padła tuleja chyba teflonowa w przekładni po 80, 60 czy nawet 40 tys km. Acz u mnie S-Cross 2021 rok 45 tys km i póki co wszystko OK (dla pewności zawsze przy zmianie oleju co 10 kkm proszę mechanika żeby sprawdził).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]