Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Systemy bezpieczeństwa https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=20535 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jaclaw [ 25-06-2021, 14:23 ] |
Tytuł: | Systemy bezpieczeństwa |
Vitara w wersji Premium jest wyposażona m.in. w Lane Departure Warning (LDW) - alarm opuszczenia pasa ruchu oraz Lane Departure Prevention (LDP) - alarm przekroczenia linii pasa ruch, przyznam, że tak nie bardzo rozumiem czym się te dwa systemu różnią i mam wrażenie, że to tylko marketing i chodzi o jeden system, który pomaga w trzymaniu się pasa ruchu. Jednak nie potrafię rozgryźć co w sumie aktywuje ta łopatka od jakiegoś systemu związanego z pasem ruchu, która jest pod kierownicą - jak się ten system aktywuje to na ekranie komputera pojawiają się takie jakby linie drogi i przy ich przekroczeniu np. świecą na czerwono - ale poza tą animacją na ekranie komputera, nie wiem co to w praktyce jeszcze daje, bo i bez tego jestem ostrzegany migającą ikonką oraz wibracjami kierownicy przy próbie przekroczenia linii pasa ruchu bez kierunkowskazu. Czy ktoś może mi łopatologicznie wytłumaczyć o co z tym chodzi? Dodam, że czytałem instrukcję w tym zakresie i dalej nie rozumiem co ta łopatka włącza. |
Autor: | wawax [ 25-06-2021, 14:43 ] |
Tytuł: | Re: Systemy bezpieczeństwa |
Jedno włącza tylko wibrację na kierownicy i kontrolkę, a drugie dodatkowo lekko skręca kierownicą. Przy czym to skręcanie zdecydowanie wymaga dopracowania, bo działa słabo. |
Autor: | wooli [ 25-06-2021, 14:49 ] |
Tytuł: | Re: Systemy bezpieczeństwa |
Dla mnie różnica jest wyraźna. Ten system aktywny cały czas sygnalizuje drganiem kierownicy najechanie na linię /bez włączonego kierunkowskazu/ coś podobnego jakby najechać na linię z tarką. Ten przycisk przy kierownicy aktywuje aktywne wspomaganie. Gdy dojeżdża się do linii od linii samochód odbija się jak od krawężnika, chcąc najechać na linię trzeba użyć dużo siły, od linii samochód odjeżdża praktycznie sam- Oczywiście jeśli włączymy kierunkowskaz system nie działa. Linie muszą być wyraźne i powyżej jakieś prędkości to działa. Dla mnie rewelacyjne działanie. Użyteczne głównie autostrady/S-ki Bez trzymanki nie próbowałem jeszcze na dłużej. W innym samochodzie miałem sygnalizację dźwiekową, co było irytujące, bo nie zawsze dało się nie najechać na linię. Fakt, że do systemu Vitary trzeba się trochę przyzwyczaić bo to nie autonomiczny system a wspomagający. |
Autor: | wooli [ 25-06-2021, 14:55 ] |
Tytuł: | Re: Systemy bezpieczeństwa |
wawax pisze: Przy czym to skręcanie zdecydowanie wymaga dopracowania, bo działa słabo. wawax, właśnie o tym pisałem, z założenia system kierowania nie miał być autonomiczny a wspomagający. To nie wymaga dopracowania a zmiany założenia IMO I dla bezpieczeństwa użytkowników ten nie calkiem autonomiczny chyba lepszy żeby nie spać za kierownicą. |
Autor: | maciejosss [ 25-06-2021, 15:54 ] |
Tytuł: | Re: Systemy bezpieczeństwa |
Auto samo skręca po aktywacji funkcji , ale jak puścisz kierownicę to po 10s wywala ikonę by położyć ręce na kierownicę . Dalej nie próbowałem czy sam zahamuje np |
Autor: | emeryk113 [ 25-06-2021, 16:09 ] |
Tytuł: | Re: Systemy bezpieczeństwa |
Ostatnio aktywowałem ten system na autostradzie, działa rewelacyjne, utrzymuje samochód w pasie, nie pozwala na niezamierzone zjechanie na inny pas. Po zdjęciu rak z kierownicy po chwili włącza się alarm i wyskakuje ikona z kierownicą, żeby trzymać kierownicę rękoma. W połączeniu z aktywnym tempomatem to prawie autonomiczny samochód, podkreślam PRAWIE. ![]() |
Autor: | wooli [ 25-06-2021, 16:43 ] |
Tytuł: | Re: Systemy bezpieczeństwa |
emeryk113 pisze: Ostatnio aktywowałem ten system na autostradzie, działa rewelacyjne, utrzymuje samochód w pasie, nie pozwala na niezamierzone zjechanie na inny pas. Po zdjęciu rak z kierownicy po chwili włącza się alarm i wyskakuje ikona z kierownicą, żeby trzymać kierownicę rękoma. W połączeniu z aktywnym tempomatem to prawie autonomiczny samochód, podkreślam PRAWIE. ![]() Zgadzam się. Za parę dni jadę do Grecji, system będzie w użyciu. To m.in. ten system zdecydował, że mam Vitarę a nie S-crossa. Właśnie z myślą o dalekich trasach. |
Autor: | Jaclaw [ 25-06-2021, 17:08 ] |
Tytuł: | Re: Systemy bezpieczeństwa |
Dzięki wszystkim za wyjaśnienie. Może nie zauważyłem jego działania, bo miałem okazję sprawdzać go tylko na stosunkowo krótkich odcinkach autostrady. Jak będę miał okazję dłuższej jazdy to muszę to koniecznie sprawdzić. A to ostrzeżenie o konieczności trzymania rąk na kierownicy to pojawia się tylko jak aktywujemy ten system łopatką, czy działa cały czas? |
Autor: | wawax [ 25-06-2021, 17:37 ] |
Tytuł: | Re: Systemy bezpieczeństwa |
Akurat na dalekie trasy to S-cross byłby teoretycznie lepszy - większy rozstaw osi (stabilniejszy), więcej miejsca z tyłu. Jak ja kupowałem to systemy miały takie same. Rozumiem, że teraz coś mu obcięli. Na prostej to ta korekta jakoś działa, ale w zakrętach na autostradzie sobie zupełnie nie radzi. No chyba, że w nowszych wersjach coś poprawili. |
Autor: | emeryk113 [ 25-06-2021, 18:40 ] |
Tytuł: | Re: Systemy bezpieczeństwa |
@Jaclaw: pojawia się jak zdejmiesz ręce z kierownicy. @Wawax: przy 130 km/h na autostradzie nie miałem żadnych problemów z tym systemem, trzymał auto na środku pasa pomiędzy liniami. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |