Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Naładowana bateryjka a przyśpieszanie 1.4T MH
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=20326
Strona 1 z 1

Autor:  maciejosss [ 05-04-2021, 18:35 ]
Tytuł:  Naładowana bateryjka a przyśpieszanie 1.4T MH

Czy zauważyliście, że jak bateryjka jest pełniejsza auto bardziej wykorzystuje moc z elektryka i podczas przyspieszania, nawet wolnego.

Chyba to norma ponoć , bateryjka na 4 kreski ( czasami uda się tak doładować ) nawet jak lekko dodaję gazu to widać jak dodawana jest moc z silnika elektrycznego. To samo podczas przyspieszania , jak na 4-5 kreski wyrywa niesamowicie ( +50Nm i 14km ) a jak bateria na 2 kreski to mam wrażenie że mniej

Autor:  Klepac89 [ 05-04-2021, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Naładowana bateryjka a przyśpieszanie 1.4T MH

Coś jest na rzeczy skoro piszesz, do tej pory myślałem że to moje złudzenie :)


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  bogdan7711 [ 05-04-2021, 20:57 ]
Tytuł:  Re: Naładowana bateryjka a przyśpieszanie 1.4T MH

szkoda że suzuki nie ma możliwości ładowania z gniazdka bo faktycznie4/5 kresek naładowania akumulatora to jest konkretny zysk na mocy i oszczędności spalania

Autor:  wooli [ 06-04-2021, 04:07 ]
Tytuł:  Re: Naładowana bateryjka a przyśpieszanie 1.4T MH

Ładowanie z gniazdka? A na ile przyśpieszeń by to wystarczyło? Jedno, dwa? Na pewno nie na pięć. Nie taka jest idea tego napędu. Też wyraźnie czuję lepsze przyspieszenie przy 4 kreskach. Przy trzech dwóch trzeba mocniej nacisnąć gaz aby bateria wspomogła przyspieszenie, ale wspomaga chyba przez krótszy czas. Takie są moje odczucia.

Autor:  Remote [ 06-04-2021, 12:31 ]
Tytuł:  Re: Naładowana bateryjka a przyśpieszanie 1.4T MH

Może zmierzcie przyspieszenie przy naładowanej i rozładowanej?
Ciekawe ile szybciej.

Można np. aplikacja Drag Racer z Google Play. Albo inną podobną.

Autor:  maciejosss [ 06-04-2021, 13:42 ]
Tytuł:  Re: Naładowana bateryjka a przyśpieszanie 1.4T MH

wooli pisze:
Ładowanie z gniazdka? A na ile przyśpieszeń by to wystarczyło? Jedno, dwa? Na pewno nie na pięć. Nie taka jest idea tego napędu. Też wyraźnie czuję lepsze przyspieszenie przy 4 kreskach. Przy trzech dwóch trzeba mocniej nacisnąć gaz aby bateria wspomogła przyspieszenie, ale wspomaga chyba przez krótszy czas. Takie są moje odczucia.


też jestem tego zdania , ze ładowanie z gniazdka choć było by fajne to na max kilka przyśpieszeń . MH fajnie sprawdzało się w górach gdzie często udawało mi sie doładować do 4-5 kresek i pod górkę z kolej moc była wykorzystana z baterii .

od pewnego czasu staram się maksymalnie hamować po mieście silnikiem i udaje się utrzymać poziom baterii między 3-4 kreski i mając już 4 kreski do dyspozycji bardzo często przy starcie silnik jest wspomagany elektrykiem

co do samego pomiaru przyśpieszania do 100km/h pewnie różnica była by minimalna ,ale zauważalna bardziej np 60-100 na IV biegu czy też V biegu i chyba o to tu właśnie chodzi o czym już nie raz udowodniłem niejednemu na drodze :D

Autor:  Arti100 [ 06-04-2021, 21:43 ]
Tytuł:  Re: Naładowana bateryjka a przyśpieszanie 1.4T MH

Za to u mnie zauważalnie ładuje się do wyższych poziomów- 3-4 kreski podczas dynamicznej jazdy. Przy próbie ecodrivingu -czyli czołgania się ładowanie max na 2 kreski. tez tak macie?

Autor:  Klepac89 [ 06-04-2021, 22:43 ]
Tytuł:  Re: Naładowana bateryjka a przyśpieszanie 1.4T MH

Arti100 pisze:
Za to u mnie zauważalnie ładuje się do wyższych poziomów- 3-4 kreski podczas dynamicznej jazdy. Przy próbie ecodrivingu -czyli czołgania się ładowanie max na 2 kreski. tez tak macie?

Tak dokładnie dynamiczna jazda lepiej ładuje auto niż toczenie się Eco ;)


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/