Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-04-2024, 00:08

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 31-12-2020, 10:10 
Offline

Rejestracja: 31-12-2020, 09:55
Posty: 5
Suzuki: Vitara Hybrid 2020
Witam wszystkich forumowiczów.
Niedawno stałem się posiadaczem Vitara Hybrid 2020 1.4 BOOSTERJET 2WD.

Mam pytanie do użytkowników wersji hybrydowej.
Czy też macie problem aby naładować baterię hybrydy do poziomu piątego/maksymalnego?

Podczas przejechanych. ok 600 km, tylko kilka razy udało mi się naładować baterię do poziomu czwartego. Z tego co zauważyłem, to jeśli tylko uda mi się dojść do poziomu 4. to auto bardziej ochoczo zaczyna wykorzystywać tę zmagazynowaną energię elektryczną. Niemal każde dotknięcie pedału gazu powoduje wykorzystywanie prądu z baterii. Po zejściu do poziomu 2/3 silnik elektryczny włącza się sporadycznie np. przy gwałtowniejszym przyspieszaniu.

Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie?


Na górę
Post: 31-12-2020, 10:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
To nie jest telefon komórkowy, nie ma być załadowany do pełna. To jest system odzysku energii, który ma być stale wykorzystywany. System dąży do wykorzystania zgromadzonej energii tak szybko, jak to możliwe, bo chce zrobić "miejsce" na energię, którą zgromadzi przy kolejnym hamowaniu.

Jeśli chcesz załadować do pełna to zjedź spokojnie z dużej górki. Po pełnym załadowaniu zauważysz, że nagle auto przestanie hamować silnikiem (odłączy się opór powodowany przez generator). To jedyna sytuacja, gdy auto nie jest w stanie wykorzystać zgromadzonej energii. Potem każde dotknięcie pedału gazu uruchomi napęd elektryczny.

Naładowanie nie spada poniżej 40% (2 kreski), bo to przyspieszyłoby degradację baterii.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 31-12-2020, 11:21 
Offline

Rejestracja: 31-12-2020, 09:55
Posty: 5
Suzuki: Vitara Hybrid 2020
Wawax, dziękuję za wyjaśnienie.

Wygląda na to, że w normalnym ruchu "nizinnym" maksymalne naładowanie nie jest po prostu możliwe.
Ot, taka konkluzja :)


Na górę
Post: 31-12-2020, 16:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Nie jest celowe. Ja mam baterię w swifcie. Najlepiej działa na lekko pofalowanym terenie. Z górki ładuje, pod górkę zużywa. Wtedy jest najbardziej oszczędnie. I nie przejmuj się, że nie jest do pełna. To nie ma znaczenia.

Przy większych górkach wcale nie działa to lepiej. Niby ładuje do pełna, ale i zużycie pod górkę jest większe. W efekcie spalanie jest wyższe. Poza tym często marnuje energię - przy zjazdach jak załaduje do pełna to się wyłącza i energia nie jest gromadzona. A za chwilę duża górka i może nie wystarczyć prądu. :-)

Na równym terenie każde zdjęcie nogi z gazu to ładowanie, co niestety przekłada się na mocniejsze hamowanie silnikiem. Lepiej wrzucić najwyższy bieg w takim przypadku. Podczas hamowania ładuje jeszcze szybciej. Hamować najlepiej lekko i na długim odcinku, wtedy korzysta głównie z hamowania generatorem (silnikiem) i oszczędza klocki.

W mieście - każde hamowanie ładuje, tu też lepiej dłużej i lżej hamować.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 31-12-2020, 17:19 
Offline

Rejestracja: 31-12-2020, 09:55
Posty: 5
Suzuki: Vitara Hybrid 2020
wawax pisze:
Podczas hamowania ładuje jeszcze szybciej.


Dobrze rozumiem, że jeśli podczas wyhamowywania silnikiem wcisnę pedał hamulca to ładowanie będzie mocniejsze?
Swoją drogą trochę lipa, że takich informacji próżno szukać w instrukcji obsługi.


Na górę
Post: 31-12-2020, 17:24 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
RioRio pisze:
wawax pisze:
Podczas hamowania ładuje jeszcze szybciej.


Dobrze rozumiem, że jeśli podczas wyhamowywania silnikiem wcisnę pedał hamulca to ładowanie będzie mocniejsze?
Swoją drogą trochę lipa, że takich informacji próżno szukać w instrukcji obsługi.

jak będziesz hamował silnikiem zamiast hamulcem to lądowanie będzie większe

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 31-12-2020, 17:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Tak.
Podejrzewam, że masz wyświetlacz pokazujący rysunek ze stanem systemu (ładowanie/rozładowanie). Jeśli hamujesz silnikiem to strzałki przesuwają się w kierunku baterii. Jak wciśniesz hamulec, to robią to szybciej. To jedyne co można zauważyć. :-) Tak to działa w swifcie, ale pewnie w vitarze jest identycznie.

@Wydech: najlepsze ładowanie jest przy hamowaniu silnikiem+lekko hamulcem. Wtedy generator daje pełne obciążenie.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 31-12-2020, 17:35 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
tak z ciekawości muszę poszukać informacji, bo nie che mi się wierzyć że nie ma nic na ten temat w instrukcji

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 31-12-2020, 17:43 
Offline

Rejestracja: 31-12-2020, 09:55
Posty: 5
Suzuki: Vitara Hybrid 2020
wawax pisze:
Jeśli hamujesz silnikiem to strzałki przesuwają się w kierunku baterii. Jak wciśniesz hamulec, to robią to szybciej.


Ooo to jest ciekawa informacja! Nie zwróciłem uwagi na prędkość przesuwania się strzałek! Potestuję. :takjest:


Na górę
Post: 31-12-2020, 17:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@wydech: może coś będzie w sekcji poświęconej technice jazdy. Mnie się nic w oczy nie rzuciło, ale też nie szukałem jakoś głęboko. Jest trochę filmów na YT i trochę komentarzy na forach. Do tego informacje z ASO.
Może SZ Viewer coś pokazuje. Nie sprawdzałem.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 31-12-2020, 18:09 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
wawax pisze:
@wydech: może coś będzie w sekcji poświęconej technice jazdy. Mnie się nic w oczy nie rzuciło, ale też nie szukałem jakoś głęboko. Jest trochę filmów na YT i trochę komentarzy na forach. Do tego informacje z ASO.
Może SZ Viewer coś pokazuje. Nie sprawdzałem.


ja nie mam hybrydy, ale chętnie się dowiem jak to działa w Suzuki.

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 01-01-2021, 23:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Mnie udało się dobić do 5 kresek ale jeden raz i wymagało to jazdy w mieście na 2 biegu (nie miało to nic wspolnego z normalna jazdą) do powiedzmy 70-80 Km/h i hamowanie tylko silnikiem - jednak tak jak ktoś wyżej napisał jak są 3-4 kreski auto przy każdym możliwym momencie zużywa energię z akumulatora. Jednak tez nie tylko w mojej opinii jest subiektywnie lepsze wrażenie przyspieszania jezeli mamy naładowane 3 lub 4 kreski


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 01-01-2021, 23:28 
Offline

Rejestracja: 19-12-2020, 16:00
Posty: 33
Suzuki: Vitara h-d awd 2020
Zacząłem traktować 3 kreski jako normę, wszystko co powyżej to przeładowanie i układ jak najszybciej to oddaje, żeby mieć miejsce na przyjęcie następnego ładunku z odzysku. Przestałem już się tym zajmować i działa sobie w tle mnie za to bardziej interesuje, czy instalacja 48 v wspiera tylko napęd czy też wspiera pozostałą elektrykę auta


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 01-01-2021, 23:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Napęd i pozostałą elektrykę wg instrukcji. Tez już nie zwracam uwagi na stan baterii - trochę jednak zaczyna brakować mi większego ekranu między zegarami albo innego rozwiązania wiele informacji pojawiających się na wyswietlaczu zastępuje inne ważne informacje.

I dla przykładu chciałbym mieć pogląd w jednym momencie na chwilowe spalanie + średnie jednak gdy mijam znak ograniczający prędkość to ten znak zastępuje chwilowe spalanie to samo gdy włączam tempomat lub aktywne utrzymanie na pasie ruchu czy tez alert o najechaniu na pas ruchu, te wszystkie komunikaty wyświetlają się zamiast siebie a nie obok. Rozwiązania toyoty czy choćby skody są lepsze w tym aspekcie


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 00:25 
Offline

Rejestracja: 19-12-2020, 16:00
Posty: 33
Suzuki: Vitara h-d awd 2020
Klepac89 pisze:
Napęd i pozostałą elektrykę wg instrukcji. Tez już nie zwracam uwagi na stan baterii - trochę jednak zaczyna brakować mi większego ekranu między zegarami albo innego rozwiązania wiele informacji pojawiających się na wyswietlaczu zastępuje inne ważne informacje.

I dla przykładu chciałbym mieć pogląd w jednym momencie na chwilowe spalanie + średnie jednak gdy mijam znak ograniczający prędkość to ten znak zastępuje chwilowe spalanie to samo gdy włączam tempomat lub aktywne utrzymanie na pasie ruchu czy tez alert o najechaniu na pas ruchu, te wszystkie komunikaty wyświetlają się zamiast siebie a nie obok. Rozwiązania toyoty czy choćby skody są lepsze w tym aspekcie


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak za długo wyświetla jakiś komunikat, zdejmuje go jednym naciśnięciem prawego patyka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 00:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Wiem tez tak robię ale w mieście muszę co chwila go wciskać a to nie jest wygodne bo rękę trzeba ściągać z kierownicy, po prostu zle to opracowano, cóż trzeba z tym żyć Ten typ tak ma ;)


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 06-01-2021, 11:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2020, 20:56
Posty: 15
Suzuki: Vitara II
Jeżdżę po dużych "pagórkach" i często dobijam do piątej kreski naładowania zielonego akumulatora. I faktycznie momentalnie ta energia jest zużywana przy kolejnym podjeździe pod górę. I tak w kółko... Z górki ładuję, często na full, po wjeździe na następny szczyt zostają 3 "kreski". I nigdy poziom naładowania nie spada poniżej dwóch zielonych pasków.

_________________
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip 2020


Na górę
Post: 08-01-2021, 11:02 
Offline

Rejestracja: 04-09-2019, 19:50
Posty: 30
Suzuki: Vitara SVHS
Witam. A jak wygląda sprawa samorozładowania baterii /dłuższego postoju bez odpalania/ i kwestia żywotności takiej baterii? Przymierzam się do zakupu rocznika 2020 a taki samochód może mieć już rok mimo, że nowy. Nie sądzę aby na placu dealerzy uruchamiali samochody przeznaczone do sprzedaży celem podładowania, skoro sprzedają je praktycznie bez paliwa. Ponoć nie ma nic gorszego dla litowej baterii jak leżakowanie w rozładowanym stanie w wysokich temperaturach. I jeszcze jedno, ciekawe ile taka bateria/zamiennik może kosztować. Technologia 48V w Suzuki stosunkowo nowa, ale widzę że w innych markach popularyzuje się, także może za parę lat wymiana baterii nie pochłonie majątku. Serdecznie pozdrawiam.


Na górę
Post: 08-01-2021, 11:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
wooli pisze:
Witam. A jak wygląda sprawa samorozładowania baterii /dłuższego postoju bez odpalania/ i kwestia żywotności takiej baterii? Przymierzam się do zakupu rocznika 2020 a taki samochód może mieć już rok mimo, że nowy. Nie sądzę aby na placu dealerzy uruchamiali samochody przeznaczone do sprzedaży celem podładowania, skoro sprzedają je praktycznie bez paliwa. Ponoć nie ma nic gorszego dla litowej baterii jak leżakowanie w rozładowanym stanie w wysokich temperaturach. I jeszcze jedno, ciekawe ile taka bateria/zamiennik może kosztować. Technologia 48V w Suzuki stosunkowo nowa, ale widzę że w innych markach popularyzuje się, także może za parę lat wymiana baterii nie pochłonie majątku. Serdecznie pozdrawiam.

W salonie sprzedawca twierdził że w razie dłuższego postoju auto trzeba raz na miesiąc uruchomić na pół godziny żeby sobie popracowało. Co do samo rozładowania trudno powiedzieć autem jeżdżę co dzień i nie zauważyłem czegoś takiego. Uważam jedynie że akumulator (ten pod maską) powinien mieć lepsze parametry, bo pojemność na poziomie 35Ah i niski amperarz nie napawają optymizmem jeżeli ktoś miałby trzymać auto pod chmurką.

Ciekawostka którą wyczytałem w instrukcji - ta jednostka jest w stanie się uruchomić do -30* poniżej tej temperatury auto wg instrukcji wyświetli komunikat o za niskiej temperaturze i nigdzie nie pojedziemy. W książce napisano ze należy zaczekać aż temperatura otoczenia wzrośnie lub ogrzać auto... ale w jaki sposób i które elementy nie znalazłem.

Myśle że warto to wiedzieć przed zakupem chociaż w ostatnich latach nie mieliśmy tak bardzo mroźnych zim - ale co przyniesie przyszłość tego nie wiemy.


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 08-01-2021, 11:53 
Offline

Rejestracja: 04-09-2019, 19:50
Posty: 30
Suzuki: Vitara SVHS
Ciekawa sprawa z tym uruchamianiem przy -30. Teraz tankuje ON do -30, problem pojawia się raczej ze strony starego akumulatora szybciej. Inna sprawa, że nawet te -30C to zazwyczaj najniższa zanotowana i aby silnik też miał taką temperaturę musiałaby być w takiej lub niższej temp. dłuższy czas. Wiadro z wodą szybko całe nie zamarznie, ale ta woda cienko rozlana już tak.
Przy okazji. Klepac masz ładny kolor, w moim zainteresowaniu. Dopłaciłeś za niego całość?
Mnie wychodzi czerwony akryl bez dopłaty plus metalik czarny 1000zł,
gdyż metalik 2300, dwu kolor 3300 = 1000 dopłaty.
Ale pewnie to traktują ryczałtem. ;)


Na górę
Post: 08-01-2021, 12:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Co do temperatur wystarczy nocka pod chmurką przy takim mrozie jeżeli czujnik jest umieszczony na zewnątrz auta.
Swoją drogą wstępna prognoza pogody na koniec stycznia przewiduje spadki temperatur do -15* w ciągu nocy, na szczęście auto trzymam w ogrzewanym garażu.

Co do koloru nam też się bardzo spodobał - a najlepsze że to jest ten standardowy bez dopłaty....
standardowe są dwa biały i właśnie ten czerwony który mam. Przed odbiorem sprawdziłem auto czujnikiem
lakieru i o dziwo jak na nowe auto to dość grubo i równo jest położony bo na całym aucie czujnik pokazywał 140, gdzie nowa toyota corolla w metaliku która byłem zainteresowany miała ok 110. Jednak Suzuki wygrała wyposażeniem i wyglądem zewnętrznym w podobnej cenie choć to inny segment auta :)


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 08-01-2021, 13:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2020, 03:55
Posty: 56
Lokalizacja: Podkarpacie
Suzuki: Vitara II
ja też mam taki kolorek jak ty i też nam się bardzo podoba, szczególnie że auto dla żony.
Co do akumulatora to teraz nie sprawdzę ale u mnie jest bodajże 44Ah


Na górę
Post: 08-01-2021, 15:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-10-2011, 17:09
Posty: 357
Lokalizacja: Kaszuby
Suzuki: Vitara 1.0 2019 ZQN
czerwony też był naszym pierwszym wyborem, ale niestety wówczas nie było ani jednego dostępnego egzemplarza w tej konfiguracji co chcieliśmy. Więc wzięliśmy turkusowego i też jest piękny ;)


Na górę
Post: 08-01-2021, 18:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Starsze vitary z rozrusznikiem miały większe akumulatory, ale w Waszych to nie ma dużego znaczenia, bo za rozruch silnika odpowiada ISG i bateria. A to ograniczenie do -30 ciekawe, pewnie wynika z ograniczeń wydajności baterii.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 08-01-2021, 19:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2020, 03:55
Posty: 56
Lokalizacja: Podkarpacie
Suzuki: Vitara II
Zwykle uruchomienie stacyjką idzie z akumulatora ołowiowego a start-stop z baterii, przynajmniej w instrukcji tak pisze


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]