Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-06-2025, 22:17

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 12-10-2020, 09:46 
Offline

Rejestracja: 08-10-2020, 20:51
Posty: 11
Ciąg dalszy mojego "private investigation" w temacie Vitary. Siłą rzeczy jednym z etapów śledztwa była wizyta na słynnym portalu autocentrum. I tu pewna konsternacja, ponieważ spora część recenzentów wystawia alarmujące opinie na temat układu jezdnego. Żeby nie skłamać wkleję co bardziej jaskrawe:

Rzeszowiak:
"Jeździłem wieloma samochodami i muszę powiedzieć, że Vitara ma jedno z najgorszych zawieszeń, jakie znam. Mocno wspomagane elektronika, która potrafi przyhamować auto przy dynamicznych manewrach... Świetny silnik i beznadziejne zawieszenie, nie dość że twarde to jeszcze nie zapewnia pewności prowadzenia."

Tomek:
Układ jezdny. "Nieudany. Kompletnie nie rozumiem co producent chciał osiągnąć. Jest bardzo twardy, co irytuje w mieście. Niestety nie przekłada się to na własności jezdne przy większych prędkościach. Prowadzi się niepewnie, bardzo trudno wyczuć, co właściwie dzieje się z kołami. Na moją ocenę wpływa z pewnością fakt, że na codzień jeżdżę BMW 320, które prowadzi się rewelacyjnie w każdych warunkach, ale i tak nie ma Vitary za co pochwalić. Suzuki najwyraźniej zdawało sobie sprawę, że wypuścili bubla, bo przy bardziej dynamicznych manewrach czuć, że samochód przestaje się prowadzić, robi to za niego elektronika."

Robert:
"Fatalne prowadzenie poza terenem zabudowanym, uczucie "zabierania" kierownicy z rąk na nierównościach, jazda jest męcząca. Przy idealnych warunkach na drodze i dobrej pogodzie jest ok. Nocą jak wieje wiatr i pada deszcz to strach tym samochodem wyjechać na drogę. Samochód bardzo podatny na wiatr. Ostatnie lata jeździłem 10 różnymi samochodami, ale Vitara przypomniała mi czasy rozklekotanego Fiata 126p z czasów szkoły średniej. Silnik 1.4 booster jet bardzo fajny. Na plus systemy bezpieczeństwa. Android auto na moim telefonie nie zadziałało, ale próbowałem tylko raz. Bezpieczeństwo to podstawa, dlatego na dzień dzisiejszy nie kupiłbym tego samochodu ponownie. Fatalnie, auto nie prowadzi się pewnie, chyba że jedziemy po idealnie równej drodze i bez żadnego wiatru. Prowadzenie jest dla mnie jedną wielką usterką, moim zdaniem wręcz wadą fabryczną."

NM:
Układ jezdny "Tak sobie. W mieście bardzo fajnie, ale szybka jazda w sakrętach może się skończyć na drzewie, bo kierownica nie zapewnia precyzji prowadzenia. Tak samo niestety szybka jazda."


Na górę
Post: 12-10-2020, 10:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-10-2011, 17:09
Posty: 360
Lokalizacja: Kaszuby
Suzuki: Vitara 1.0 2019 ZQN
Powiem tak : autocentrum wiadomo, to portal reklamowy grupy VAG. Więc z rzetelnością prowadzacego i komentujących to raczej ostrożnie.
Vitara jeśli jest użytkowana i traktowana zgodnie z jej przeznaczeniem nie prowadzi się nadzwyczajnie źle.
Malkontentom do jazdy sportowej polecam jakieś coupé , do szybkiej autostradowej limuzynę klasy premium a nie Vitarka za 8 dych :)


Na górę
Post: 12-10-2020, 10:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 507
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Użytkuje Vitarę od dwóch lat .Chyba mam jakiś limitowany egzemplarz bo żadna z tych wad u mnie nie występuje.A może Vitara S była inna :D :D :D :D :D :D :D .

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 12-10-2020, 10:30 
Offline

Rejestracja: 08-10-2020, 20:51
Posty: 11
Opinie dotyczą wersji 1.4 T tylko nie wiem czy we wszystkich przypadkach chodzi o manual czy też o AT i czy chodzi o 4WD. Może te lżejsze wersja z MT i 2WD prowadzą się gorzej ze względu na niższą masę. Ale to różnica chyba nie większa niż 100kg


Na górę
Post: 12-10-2020, 10:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1698
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Zależy co lubisz. Jak chcesz jeździć na kanapie, to nie to auto. Ono ma swoją sztywność, co jest bardzo miłe w zakrętach, bo pewnie się prowadzi. Jedyny wyjątek to jazda z pełnym obciążeniem, gdy tył w szybkim zakręcie lubi trochę dobić, ale to tylko wrażenie dźwiękowe, nic niebezpiecznego. Ale coś za coś, bo dzięki temu vitarą da się jechać 140+km/h bez strachu. Ze sztywniejszymi, a lekkimi autami mógłby być tu problem.

Problem jest natomiast w tym, że cross-over to auto, które we wszystkich kategoriach chce być przynajmniej dobre - dobre na trasie, dobre w zakrętach, dobre w terenie, dobre w mieście... Efekt jest taki, że nigdzie nie będzie bardzo dobre. Jeśli więc jeździsz np. tylko po autostradach, to nie kupuj Vitary. Dla mnie natomiast jest idealna, bo jeżdżę we wszystkich tych warunkach po trochę.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 12-10-2020, 10:34 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 08:33
Posty: 59
Suzuki: Vitara S
Hehe chyba coś w tym jest, bo też mam S i również prowadzi się bardzo dobrze :P


Na górę
Post: 12-10-2020, 10:35 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
Ja mam zwykłą Vitare 1,4 t AT 4x4 od lipca 2019 ( przejechałem ponad 30 tyś km ) i muszę przyznać że chyba też mam wybrakowany egzemplarz, bo u mnie nic się nie dziej z zawieszeniem a nie układem kierowniczym, samochód dobrze się prowadzi w mieście i na autostradzie w dzień i w nocy. Na autostradzie nie jestem zawalidrogą, fakt że nie jeżdżę 200 , ale tak w przedziale 140 -160 km/h ( 160 to na niemieckich autostradach ). Jeździłem w rożnych warunkach podczas silnego wiatru i nie zauważyłem żeby prowadziła się źle. Moim zdaniem układ kierowniczy jest bardzo bezpośredni ( fakt dział lekko ale jest elektryczny to jak ma działać ) Reasumując jeżeli ktoś oczekuje od SUV że będzie się prowadził jak sportowe np BMW, Mersedes AMG , czy subaru impreza to proponuje poszukać SUV-a w stajni BMW lub Porsche.

Natomiast Vitara naprawdę jest fajnym samochodem, który nie ma kompleksów na żadnej drodze

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 12-10-2020, 12:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Porównanie właściwości jezdnych Vitary do trzynastu innych samochodów suv/crossover: https://youtu.be/oezeF6WdAOw
I porównanie do Mitsubishi ASX: https://youtu.be/hqIROzrAp-s
Tyle w temacie.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Ostatnio zmieniony 12-10-2020, 13:08 przez DS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 12-10-2020, 12:52 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
DS pisze:
I porównanie do Mitsubishi ASX: https://youtu.be/wZkOSiGeP9A
Tyle w temacie.


chyba nie ten link,

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 12-10-2020, 13:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Tak, już poprawione, właściwości jezdne od https://youtu.be/hqIROzrAp-s?t=378

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 12-10-2020, 13:31 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 317
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
@gentile czemu nie umówisz się na jazdę próbną? Nikt nie napisze co tobie będzie dopowiadało.
Dla menie na początku ciężko było się przyzwyczaić do kierownicy a teraz głupio mi kręcić w innym aucie.

Jest bardziej twardo niż w dusterze, ale jedyne co menie irytuje to podskakiwanie tyłu przy poprzecznych nierównościach.


Na górę
Post: 12-10-2020, 13:46 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 08:33
Posty: 59
Suzuki: Vitara S
Mi się wydaje, że to wynika z niskiej wagi samochodu.
U mnie po "dociążeniu" samochodu dodatkowym wygłuszeniem i zmiany opon na całoroczne (mniej twarda guma niż w letnich) poprawił się komfort jazdy - samochód lepiej resoruje, trudno to określić, ale jest wyraźnie bardziej komfortowo i samochód tak nie skacze, szczególnie na poprzecznych nierównościach.


Na górę
Post: 12-10-2020, 14:00 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
michu9 pisze:
Mi się wydaje, że to wynika z niskiej wagi samochodu.
U mnie po "dociążeniu" samochodu dodatkowym wygłuszeniem i zmiany opon na całoroczne (mniej twarda guma niż w letnich) poprawił się komfort jazdy - samochód lepiej resoruje, trudno to określić, ale jest wyraźnie bardziej komfortowo i samochód tak nie skacze, szczególnie na poprzecznych nierównościach.


twardość lub miękkość zawieszenia można uzyskać stosując się do zaleceń Suzuki co do ciśnienia w oponach. Ja praktycznie od początku używam ciśnienia eko, bo na komforcie było strasznie miękko ale co kto lubi. Proponuje sprawdzić na słupku od strony kierowcy zalecane ciśnienia i sprawdzić ciśnieni w kołach.

Z tą niską wagą to bym nie przesadzał u mnie w dowodzie masa własna (G) wpisane jest 1314 kg

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 12-10-2020, 14:35 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 317
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
U mnie jest wpisane 1200 1.4 all grip manual. Auto prowadzi się zdecydowanie lepiej na eko i jest szybsze;) Za to na szuter zdecydowanie komfort.


Na górę
Post: 12-10-2020, 14:51 
Offline

Rejestracja: 08-10-2020, 20:51
Posty: 11
michu9 pisze:
Mi się wydaje, że to wynika z niskiej wagi samochodu.
U mnie po "dociążeniu" samochodu dodatkowym wygłuszeniem i zmiany opon na całoroczne (mniej twarda guma niż w letnich) poprawił się komfort jazdy - samochód lepiej resoruje, trudno to określić, ale jest wyraźnie bardziej komfortowo i samochód tak nie skacze, szczególnie na poprzecznych nierównościach.


No właśnie o tym pisałem. Z tego wniosek, że lepiej brać cięższe wersje 4WD w automacie. Lub nie jeździć samemu tylko z kimś o słusznej wadze. Ale wtedy osiągi słabsze :)


Na górę
Post: 12-10-2020, 14:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
A u mnie 1185 kg - 1.4 AT All Grip.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 12-10-2020, 15:02 
Offline

Rejestracja: 08-10-2020, 20:51
Posty: 11
Curb Weight :1170 kg OR 2579 lbs dla wersji 2WD. Czyżby wersja z 4WD była tylko 15 kg cięższa?


Na górę
Post: 12-10-2020, 15:14 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
DS pisze:
A u mnie 1185 kg - 1.4 AT All Grip.



teoretycznie mamy takie same samochody 1,4 T AT Allgrip i mój waży według dowodu 1314 kg czyli jest cieszę od twojego o 129 kg

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 12-10-2020, 15:58 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 372
ciekawski pisze:
te opinie mają taką wartość jak ta ,że Vitara niektórym spala 4,2 l /100

na świecie wciąż żyją ludzie, którzy nie wierzą, że Ziemia jest okrągła i nic nie jest w stanie ich do tego przekonać, więc Twój brak wiary w czyjeś słowa absolutnie mnie nie rusza

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 13-10-2020, 08:34 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 29
Suzuki: Sx4 s-cross
Witam
jeśli chodzi o układ jezdny to jest on niedopracowany, jak na filmikach:

https://www.youtube.com/watch?v=pVRkXZD ... u.be&t=520
od 8:40 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=TIq-YNX_-N0


Na górę
Post: 13-10-2020, 09:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Pierwszy link nie działa.
Drugi - przecie sam Pertyn, którego linkujesz, w ostatnim teście Vitary mówił, że problemu nie ma.

Ja po raz n-ty zalinkuję to: https://youtu.be/2LJgKr6N_BE
Niech sobie zainteresowani sami wywnioskują, czy jest jakiś problem czy nie.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 13-10-2020, 09:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1698
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Pertyn zrobił trzy recenzje i każda kolejna była lepsza od poprzedniej. Jeśli chodzi o jazdę na wprost, to u mnie żadnego problemu nie ma - puszczam kierownicę i jedzie. Większym problemem są wtedy koleiny i dziury.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 13-10-2020, 14:48 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 29
Suzuki: Sx4 s-cross
Tu jest działający link
https://www.youtube.com/watch?v=pVRkXZDxI8o

Od 8 minuty i 30 sekundy


Na górę
Post: 13-10-2020, 15:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1698
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ja u siebie tego nie zauważam przy jakiejkolwiek prędkości. Słyszałem to u Pertyna i też się dziwiłem. Oczywiście, że przy 140km/h każde auta wymaga trochę uwagi, a wyższe auto odpowiednio więcej, ale nie przesadzałbym. Ponadto jeśli ktoś chce, to jest asystent pasa, który trochę koryguje w miarę potrzeb. Może mam skrzywienie, bo wyższym autami jeżdżę od wielu lat.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 13-10-2020, 16:08 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 244
Kium pisze:
Tu jest działający link
https://www.youtube.com/watch?v=pVRkXZDxI8o

Od 8 minuty i 30 sekundy
Mam nową Viatre i też to zauważyłem przy wyższych prędkościach. Ale wystarczy wyłączyć asystenta pasa ruchu i jest ok. Moim zdaniem system asystenta pasa ruchu jest zbyt "czuły".


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]