Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=19786
Strona 1 z 2

Autor:  gentile [ 12-10-2020, 09:46 ]
Tytuł:  Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Ciąg dalszy mojego "private investigation" w temacie Vitary. Siłą rzeczy jednym z etapów śledztwa była wizyta na słynnym portalu autocentrum. I tu pewna konsternacja, ponieważ spora część recenzentów wystawia alarmujące opinie na temat układu jezdnego. Żeby nie skłamać wkleję co bardziej jaskrawe:

Rzeszowiak:
"Jeździłem wieloma samochodami i muszę powiedzieć, że Vitara ma jedno z najgorszych zawieszeń, jakie znam. Mocno wspomagane elektronika, która potrafi przyhamować auto przy dynamicznych manewrach... Świetny silnik i beznadziejne zawieszenie, nie dość że twarde to jeszcze nie zapewnia pewności prowadzenia."

Tomek:
Układ jezdny. "Nieudany. Kompletnie nie rozumiem co producent chciał osiągnąć. Jest bardzo twardy, co irytuje w mieście. Niestety nie przekłada się to na własności jezdne przy większych prędkościach. Prowadzi się niepewnie, bardzo trudno wyczuć, co właściwie dzieje się z kołami. Na moją ocenę wpływa z pewnością fakt, że na codzień jeżdżę BMW 320, które prowadzi się rewelacyjnie w każdych warunkach, ale i tak nie ma Vitary za co pochwalić. Suzuki najwyraźniej zdawało sobie sprawę, że wypuścili bubla, bo przy bardziej dynamicznych manewrach czuć, że samochód przestaje się prowadzić, robi to za niego elektronika."

Robert:
"Fatalne prowadzenie poza terenem zabudowanym, uczucie "zabierania" kierownicy z rąk na nierównościach, jazda jest męcząca. Przy idealnych warunkach na drodze i dobrej pogodzie jest ok. Nocą jak wieje wiatr i pada deszcz to strach tym samochodem wyjechać na drogę. Samochód bardzo podatny na wiatr. Ostatnie lata jeździłem 10 różnymi samochodami, ale Vitara przypomniała mi czasy rozklekotanego Fiata 126p z czasów szkoły średniej. Silnik 1.4 booster jet bardzo fajny. Na plus systemy bezpieczeństwa. Android auto na moim telefonie nie zadziałało, ale próbowałem tylko raz. Bezpieczeństwo to podstawa, dlatego na dzień dzisiejszy nie kupiłbym tego samochodu ponownie. Fatalnie, auto nie prowadzi się pewnie, chyba że jedziemy po idealnie równej drodze i bez żadnego wiatru. Prowadzenie jest dla mnie jedną wielką usterką, moim zdaniem wręcz wadą fabryczną."

NM:
Układ jezdny "Tak sobie. W mieście bardzo fajnie, ale szybka jazda w sakrętach może się skończyć na drzewie, bo kierownica nie zapewnia precyzji prowadzenia. Tak samo niestety szybka jazda."

Autor:  ced105 [ 12-10-2020, 10:17 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Powiem tak : autocentrum wiadomo, to portal reklamowy grupy VAG. Więc z rzetelnością prowadzacego i komentujących to raczej ostrożnie.
Vitara jeśli jest użytkowana i traktowana zgodnie z jej przeznaczeniem nie prowadzi się nadzwyczajnie źle.
Malkontentom do jazdy sportowej polecam jakieś coupé , do szybkiej autostradowej limuzynę klasy premium a nie Vitarka za 8 dych :)

Autor:  clawis [ 12-10-2020, 10:20 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Użytkuje Vitarę od dwóch lat .Chyba mam jakiś limitowany egzemplarz bo żadna z tych wad u mnie nie występuje.A może Vitara S była inna :D :D :D :D :D :D :D .

Autor:  gentile [ 12-10-2020, 10:30 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Opinie dotyczą wersji 1.4 T tylko nie wiem czy we wszystkich przypadkach chodzi o manual czy też o AT i czy chodzi o 4WD. Może te lżejsze wersja z MT i 2WD prowadzą się gorzej ze względu na niższą masę. Ale to różnica chyba nie większa niż 100kg

Autor:  wawax [ 12-10-2020, 10:31 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Zależy co lubisz. Jak chcesz jeździć na kanapie, to nie to auto. Ono ma swoją sztywność, co jest bardzo miłe w zakrętach, bo pewnie się prowadzi. Jedyny wyjątek to jazda z pełnym obciążeniem, gdy tył w szybkim zakręcie lubi trochę dobić, ale to tylko wrażenie dźwiękowe, nic niebezpiecznego. Ale coś za coś, bo dzięki temu vitarą da się jechać 140+km/h bez strachu. Ze sztywniejszymi, a lekkimi autami mógłby być tu problem.

Problem jest natomiast w tym, że cross-over to auto, które we wszystkich kategoriach chce być przynajmniej dobre - dobre na trasie, dobre w zakrętach, dobre w terenie, dobre w mieście... Efekt jest taki, że nigdzie nie będzie bardzo dobre. Jeśli więc jeździsz np. tylko po autostradach, to nie kupuj Vitary. Dla mnie natomiast jest idealna, bo jeżdżę we wszystkich tych warunkach po trochę.

Autor:  michu9 [ 12-10-2020, 10:34 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Hehe chyba coś w tym jest, bo też mam S i również prowadzi się bardzo dobrze :P

Autor:  wydech [ 12-10-2020, 10:35 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Ja mam zwykłą Vitare 1,4 t AT 4x4 od lipca 2019 ( przejechałem ponad 30 tyś km ) i muszę przyznać że chyba też mam wybrakowany egzemplarz, bo u mnie nic się nie dziej z zawieszeniem a nie układem kierowniczym, samochód dobrze się prowadzi w mieście i na autostradzie w dzień i w nocy. Na autostradzie nie jestem zawalidrogą, fakt że nie jeżdżę 200 , ale tak w przedziale 140 -160 km/h ( 160 to na niemieckich autostradach ). Jeździłem w rożnych warunkach podczas silnego wiatru i nie zauważyłem żeby prowadziła się źle. Moim zdaniem układ kierowniczy jest bardzo bezpośredni ( fakt dział lekko ale jest elektryczny to jak ma działać ) Reasumując jeżeli ktoś oczekuje od SUV że będzie się prowadził jak sportowe np BMW, Mersedes AMG , czy subaru impreza to proponuje poszukać SUV-a w stajni BMW lub Porsche.

Natomiast Vitara naprawdę jest fajnym samochodem, który nie ma kompleksów na żadnej drodze

Autor:  DS [ 12-10-2020, 12:42 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Porównanie właściwości jezdnych Vitary do trzynastu innych samochodów suv/crossover: https://youtu.be/oezeF6WdAOw
I porównanie do Mitsubishi ASX: https://youtu.be/hqIROzrAp-s
Tyle w temacie.

Autor:  wydech [ 12-10-2020, 12:52 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

DS pisze:
I porównanie do Mitsubishi ASX: https://youtu.be/wZkOSiGeP9A
Tyle w temacie.


chyba nie ten link,

Autor:  DS [ 12-10-2020, 13:09 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Tak, już poprawione, właściwości jezdne od https://youtu.be/hqIROzrAp-s?t=378

Autor:  tamizpowrotem [ 12-10-2020, 13:31 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

@gentile czemu nie umówisz się na jazdę próbną? Nikt nie napisze co tobie będzie dopowiadało.
Dla menie na początku ciężko było się przyzwyczaić do kierownicy a teraz głupio mi kręcić w innym aucie.

Jest bardziej twardo niż w dusterze, ale jedyne co menie irytuje to podskakiwanie tyłu przy poprzecznych nierównościach.

Autor:  michu9 [ 12-10-2020, 13:46 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Mi się wydaje, że to wynika z niskiej wagi samochodu.
U mnie po "dociążeniu" samochodu dodatkowym wygłuszeniem i zmiany opon na całoroczne (mniej twarda guma niż w letnich) poprawił się komfort jazdy - samochód lepiej resoruje, trudno to określić, ale jest wyraźnie bardziej komfortowo i samochód tak nie skacze, szczególnie na poprzecznych nierównościach.

Autor:  wydech [ 12-10-2020, 14:00 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

michu9 pisze:
Mi się wydaje, że to wynika z niskiej wagi samochodu.
U mnie po "dociążeniu" samochodu dodatkowym wygłuszeniem i zmiany opon na całoroczne (mniej twarda guma niż w letnich) poprawił się komfort jazdy - samochód lepiej resoruje, trudno to określić, ale jest wyraźnie bardziej komfortowo i samochód tak nie skacze, szczególnie na poprzecznych nierównościach.


twardość lub miękkość zawieszenia można uzyskać stosując się do zaleceń Suzuki co do ciśnienia w oponach. Ja praktycznie od początku używam ciśnienia eko, bo na komforcie było strasznie miękko ale co kto lubi. Proponuje sprawdzić na słupku od strony kierowcy zalecane ciśnienia i sprawdzić ciśnieni w kołach.

Z tą niską wagą to bym nie przesadzał u mnie w dowodzie masa własna (G) wpisane jest 1314 kg

Autor:  tamizpowrotem [ 12-10-2020, 14:35 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

U mnie jest wpisane 1200 1.4 all grip manual. Auto prowadzi się zdecydowanie lepiej na eko i jest szybsze;) Za to na szuter zdecydowanie komfort.

Autor:  gentile [ 12-10-2020, 14:51 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

michu9 pisze:
Mi się wydaje, że to wynika z niskiej wagi samochodu.
U mnie po "dociążeniu" samochodu dodatkowym wygłuszeniem i zmiany opon na całoroczne (mniej twarda guma niż w letnich) poprawił się komfort jazdy - samochód lepiej resoruje, trudno to określić, ale jest wyraźnie bardziej komfortowo i samochód tak nie skacze, szczególnie na poprzecznych nierównościach.


No właśnie o tym pisałem. Z tego wniosek, że lepiej brać cięższe wersje 4WD w automacie. Lub nie jeździć samemu tylko z kimś o słusznej wadze. Ale wtedy osiągi słabsze :)

Autor:  DS [ 12-10-2020, 14:52 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

A u mnie 1185 kg - 1.4 AT All Grip.

Autor:  gentile [ 12-10-2020, 15:02 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Curb Weight :1170 kg OR 2579 lbs dla wersji 2WD. Czyżby wersja z 4WD była tylko 15 kg cięższa?

Autor:  wydech [ 12-10-2020, 15:14 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

DS pisze:
A u mnie 1185 kg - 1.4 AT All Grip.



teoretycznie mamy takie same samochody 1,4 T AT Allgrip i mój waży według dowodu 1314 kg czyli jest cieszę od twojego o 129 kg

Autor:  Paffcio [ 12-10-2020, 15:58 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

ciekawski pisze:
te opinie mają taką wartość jak ta ,że Vitara niektórym spala 4,2 l /100

na świecie wciąż żyją ludzie, którzy nie wierzą, że Ziemia jest okrągła i nic nie jest w stanie ich do tego przekonać, więc Twój brak wiary w czyjeś słowa absolutnie mnie nie rusza

Autor:  Kium [ 13-10-2020, 08:34 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Witam
jeśli chodzi o układ jezdny to jest on niedopracowany, jak na filmikach:

https://www.youtube.com/watch?v=pVRkXZD ... u.be&t=520
od 8:40 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=TIq-YNX_-N0

Autor:  DS [ 13-10-2020, 09:13 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Pierwszy link nie działa.
Drugi - przecie sam Pertyn, którego linkujesz, w ostatnim teście Vitary mówił, że problemu nie ma.

Ja po raz n-ty zalinkuję to: https://youtu.be/2LJgKr6N_BE
Niech sobie zainteresowani sami wywnioskują, czy jest jakiś problem czy nie.

Autor:  wawax [ 13-10-2020, 09:28 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Pertyn zrobił trzy recenzje i każda kolejna była lepsza od poprzedniej. Jeśli chodzi o jazdę na wprost, to u mnie żadnego problemu nie ma - puszczam kierownicę i jedzie. Większym problemem są wtedy koleiny i dziury.

Autor:  Kium [ 13-10-2020, 14:48 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Tu jest działający link
https://www.youtube.com/watch?v=pVRkXZDxI8o

Od 8 minuty i 30 sekundy

Autor:  wawax [ 13-10-2020, 15:02 ]
Tytuł:  Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Ja u siebie tego nie zauważam przy jakiejkolwiek prędkości. Słyszałem to u Pertyna i też się dziwiłem. Oczywiście, że przy 140km/h każde auta wymaga trochę uwagi, a wyższe auto odpowiednio więcej, ale nie przesadzałbym. Ponadto jeśli ktoś chce, to jest asystent pasa, który trochę koryguje w miarę potrzeb. Może mam skrzywienie, bo wyższym autami jeżdżę od wielu lat.

Autor:  emeryk113 [ 13-10-2020, 16:08 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Układ jezdny. Czy faktycznie jest tak źle?

Kium pisze:
Tu jest działający link
https://www.youtube.com/watch?v=pVRkXZDxI8o

Od 8 minuty i 30 sekundy
Mam nową Viatre i też to zauważyłem przy wyższych prędkościach. Ale wystarczy wyłączyć asystenta pasa ruchu i jest ok. Moim zdaniem system asystenta pasa ruchu jest zbyt "czuły".

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/