Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 12:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 20-07-2020, 16:41 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
Ostatnimi czas chodzi mi po głowie przyczepa kempingowa i jestem ciekaw jak daj sobie radę Vitara z przyczepę kempingową. Może ktoś ma doświadczenia, najlepiej z silnikiem 1,4 skrzynią AT i napędem 4x4

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 20-07-2020, 19:40 
Offline

Rejestracja: 05-10-2017, 10:11
Posty: 62
Suzuki: vitara 4x4
Odpuść sobie vitara jest za lekka i ma za słabe hamulce na ciąganie przyczepy kempingowej, chyba że stary Niewiadów N126 od malucha, Gdzieś niedaleko domu można jeszcze pojechać, ale jechać gdzieś kilkaset kilometrów to będzie zabójstwo dla sprzęgła.


Na górę
Post: 20-07-2020, 19:51 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
Nie wiem czy jest za lekka nigdy nie jeździłem z przyczepą kempingową ( moja vitka według danych w dowodzie waży 1314 kg )wiadomo że nie zamierzam jeździć z 5 czy 6 metrową przyczepą interesuje mnie raczej tak 2-3 osobowa , co do sprzęgła to raczej się nie martwię bo mam automat, co do hamulców to przyczepa może mieć najazdowe.

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 20-07-2020, 20:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Tutaj dopasujesz sobie auto do przyczepy:
https://towcar.info/
Genialna strona i baza danych.

Generalnie spokojnie pociągniesz przyczepę 2-3 osobowa z dmc do 1200kg

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 20-07-2020, 20:25 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
Remote pisze:
Tutaj dopasujesz sobie auto do przyczepy:
https://towcar.info/
Genialna strona i baza danych.

Generalnie spokojnie pociągniesz przyczepę 2-3 osobowa z dmc do 1200kg


dziękuje

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 20-07-2020, 21:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Co do sprzęgła to właśnie bym się martwił - manualna skrzynia ze sprzęgłem jest tu lepsza. W AT vitary jest konwerter. Skrzynia automatyczna będzie się grzała przy przyczepie. Na krótkich odcinkach z lekką przyczepą i do 80km/h nic się nie stanie. Ale jakbyś chciał zaciągnąć ją do Chorwacji przez górki w Austrii, to lepiej zamontować czujnik temperatury na skrzyni, bo łatwo przegrzać.

Ponadto benzyniak ma niski moment obrotowy. Osoby, które ciągają regularnie przyczepy na wakacje robią to raczej dieslami i to od 1.9 w górę.

1200kg jest dopuszczalne w vitarze, co nie znaczy, że komfortowo z tym pojedziesz. :-)
Co do hamulców, to cięższe przyczepy mają własne (najazdowe), więc nie jest to wielki problem, jeśli ktoś normalnie jeździ. Choć z nimi trzeba uważać, bo jak się ostrzej przyhamuje, to przyczepa potrafi zablokować koła i wtedy jest wesoło. :-)

Jeśli chcesz kupić przyczepę, to poszukaj na Youtube kanału Kapitan Przyczepa i innych - pokazują jak wybrać przyczepę i nie wtopić. A wtopić na używce jest łatwo.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 21-07-2020, 08:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Nie trzeba nic montować, temperaturę oleju w skrzyni można na bieżąco monitorować apką SZ Viewer.
Absolutnie też nie podzielam opinii, że skrzynia manualna jest tu lepsza - bardzo łatwo upalić sprzęgło. Olej w skrzyni AT ostygnie i jedziesz dalej, a sam konwerter też ma lock-up.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 21-07-2020, 09:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Lepiej upalić sprzęgło (od razu wiesz co się dzieje) niż uszkodzić przekładnie planetarne (sypie się niezauważalnie aż się rozsypie). Blokada konwertera jest i to rozwiązuje część problemu. Ale wytrzymałość mechanizmów planetarnych też bywała problemem w automatach ciągnących przyczepy. Nie wiem jaka jest trwałość automatów Suzuki.
Faktycznie, SZ viewer podaje temperaturę - trzeba to monitorować jak się ciągnie coś ciężkiego. Przy lekkiej przyczepce na równym nie powinno być problemu.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 21-07-2020, 11:55 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
IMO Vitara to mały miejski crossover i do „dźwigania” przyczepy się nie nadaje. Wystarczy przejechać się autostradą i dostać bocznym wiatrem aby uzmysłowić sobie co byłoby z przyczepą. Prędkość przelotowa 60-80km/h to prawdziwa męka na dłuższą trasę i nie zależnie jaka skrzynia to trzeba nią „mielić” nonstop przy podjazdach pod górki.
Według mnie jak już ma być wersją wypadową gdzieś dalej i ktoś jest na tyle zdeterminowany aby zrobić 1000km+ to raczej takie rozwiązanie które nie zajmuje miejsca w i tak skromnym bagażniku:
https://allegro.pl/oferta/namiot-dachow ... e=facebook


Na górę
Post: 21-07-2020, 13:36 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
osy4 pisze:
IMO Vitara to mały miejski crossover i do „dźwigania” przyczepy się nie nadaje. Wystarczy przejechać się autostradą i dostać bocznym wiatrem aby uzmysłowić sobie co byłoby z przyczepą. Prędkość przelotowa 60-80km/h to prawdziwa męka na dłuższą trasę i nie zależnie jaka skrzynia to trzeba nią „mielić” nonstop przy podjazdach pod górki.
Według mnie jak już ma być wersją wypadową gdzieś dalej i ktoś jest na tyle zdeterminowany aby zrobić 1000km+ to raczej takie rozwiązanie które nie zajmuje miejsca w i tak skromnym bagażniku:
https://allegro.pl/oferta/namiot-dachow ... e=facebook


Mały, duży pojecie względne ja tam jeżdżę autostradami, drogami szybkiego ruch z dozwolonymi prędkościami i nawet zdarzyło mi się być na niemieckiej autostradzie i poruszać się z prędkością ok 180 km/h i mimo wiatru Vitara dawała radę, ale może ja mam jakiś wadliwy egzemplarz. Co do holowania przyczepy to miałem nadzieje, że może ktoś z forumowiczów jeździ takim zestawem i podzieli się swoimi odczuciami, jak widać nikt na razie nie pochwalił się. Jak na razie większość twierdzi, że kupiłem gówniany samochód który nie nadaj się do niczego no może do jazdy po gazet ewentualnie bułki.

Po krótkich poszukiwaniach okazało się że na portalu karawaning.pl jest człowiek ( może jest i więcej ) jeździ s-crosem 1,4 AT Allgrip ( drugi sezon ) z przyczepą o DMC 1200 kg+ rodzina + bagażami i samochód daje radę na autostradzie i w górach.
S-cross i vitara mają ten sam napęd więc może i moja vitara da radę z małą przyczepą.

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 21-07-2020, 16:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
To, że da radę nie ma wątpliwości. Ludzie maluchami ciągnęli przyczepy. Tyle, że silniki w tych maluchach szybko się zacierały. Bez problemu pociągniesz przyczepę. Natomiast miej świadomość ograniczeń. Nikt nie pisze, że to gówniane auto. Sam mam hak i czasem coś ciągnę. Ale wiem na co zwracać uwagę i gdzie mogę po prostu skrócić życie vitarze (a tego bym nie chciał, bo fajne autko).

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 31-07-2020, 14:16 
Offline

Rejestracja: 14-09-2018, 16:37
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4
Od kilkunastu lat co roku jeżdżę z przyczepą. Obecnie ciągam ją SX4 1,6 120km. Nie ma najmniejszych problemów z taką podróżą. Mój poprzedni samochód miał 75km i też dawał radę. Kwestią najważniejszą jest nie cisnąć gazu ile wlezie, tylko słuchać i wyczuć silnik. Znależć odpowiedni bieg, zakres obrotów i się dostosować. Nie warto za wszelką cenę osiągnąć 80, czy 90km/h. Czasem warto jechać 60 czy 70, by samochód zniósł to lepiej i mniej spalił. Moja przyczepa waży 1100kg, a Suzuki z nią spala 8,5l/100km.


Na górę
Post: 01-08-2020, 19:04 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 144
Suzuki: vitara
Z kamperem nie mam doświadczeń ale ciągałem na przyczepie motolotnię ze złożonym skrzydłem. Taki zestaw waży pewnie coś 400+kg. Dobrze wyważona przyczepa nie powodowała jakiegoś specjalnego dyskomfortu. Oczywiście przyczepę się czuje ale nie żeby to był jakiś wielki kłopot. Wcześnie holowałem ten zestaw pugiem 307 i przyczepa trochę przeszkadzała. Suzi bez problemu. Skrzynia manuał all grip

Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 02-08-2020, 11:34 
Offline

Rejestracja: 14-05-2020, 06:12
Posty: 54
Suzuki: vitara II
Lombardi. Całkowicie Ciebie popieram. Trzeba słuchać silnika i samochodu. Jednak jak czytam wpisy niektórych Kolegów,
/chcą aby za nich robił wszystko samochód np. wyłączał START-STOP itp./ dziwię się, że jeżdżą w ogóle samochodami.
Jak niektórzy Koledzy ich zaczynają krytykować, to zwalają to na Żony. Koledzy, przecież to wy nosicie spodnie i musicie
szkolić wasze Panie, że kiedyś w samochodzie trzeba było włączyć i wyłączyć SSANIE , wycieraczki czy światła mijania.
Przecież jadąc samochodem trzeba myśleć, że się nim jedzie i słuchać czy wszystko pracuje jak powinno.
Dajcie sobie spokój z aparaturą nagłośnieniową o olbrzymiej mocy, która zagłusza nie tylko pojazdy uprzywilejowane na
stosownych sygnałach, ale również dziwne odgłosy pojazdu, którym jedziecie.
Pozdrawiam i życzę szczęśliwych powrotów do domu. Dziś wracałem rankiem z Mazur do Warszawy i całe sznury jechały
w kierunku przeciwnym.


Na górę
Post: 02-08-2020, 23:28 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 232
Eksem2 pisze:
Lombardi. Całkowicie Ciebie popieram. Trzeba słuchać silnika i samochodu. Jednak jak czytam wpisy niektórych Kolegów,
/chcą aby za nich robił wszystko samochód np. wyłączał START-STOP itp./ dziwię się, że jeżdżą w ogóle samochodami.
Jak niektórzy Koledzy ich zaczynają krytykować, to zwalają to na Żony. Koledzy, przecież to wy nosicie spodnie i musicie
szkolić wasze Panie, że kiedyś w samochodzie trzeba było włączyć i wyłączyć SSANIE , wycieraczki czy światła mijania.
Przecież jadąc samochodem trzeba myśleć, że się nim jedzie i słuchać czy wszystko pracuje jak powinno.
Dajcie sobie spokój z aparaturą nagłośnieniową o olbrzymiej mocy, która zagłusza nie tylko pojazdy uprzywilejowane na
stosownych sygnałach, ale również dziwne odgłosy pojazdu, którym jedziecie.
Pozdrawiam i życzę szczęśliwych powrotów do domu. Dziś wracałem rankiem z Mazur do Warszawy i całe sznury jechały
w kierunku przeciwnym.

o to ,to..........


Na górę
Post: 20-08-2020, 12:56 
Offline

Rejestracja: 01-05-2019, 12:14
Posty: 25
Suzuki: vitara III
Witam. Czy są jakieś dedykowane haki do vitary?
Pozdrawiam.


Na górę
Post: 20-08-2020, 14:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Są generalnie tylko dedykowane. Kupujesz pod konkretny model auta.
Producenci oczywiście różni.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-09-2021, 23:05 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 418
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Pozwolę sobie odświeżyć wątek w kontekście masy przyczepy. Tak z ciekawości co macie wpisane w dowodzie w polu Q.2 – maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (wyrażona w kg)? U mnie jest wpis 400kg i zgadza się to z dokumentami homologacyjnymi, ale przyznam, że ta wartość wydaje mi się dziwnie niska.


Na górę
Post: 08-09-2021, 08:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-04-2016, 12:13
Posty: 103
Lokalizacja: Gliwice
Suzuki: Vitara S 1.4 MT 4x4
Można próbować z przyczepami z ProCamp'a. Masa ok 800 kg. W sam raz dla dwóch osób. Niestety cena nowej niemała.

_________________
Vitara S 1.4 MT


Na górę
Post: 08-09-2021, 09:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Auto waży 1200kg. Ile chciałbyś ciągnąć niehamowanego ładunku za sobą?

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 08-09-2021, 18:37 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 418
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
W sumie racja, ale coś mi świata, że widziałem lżejsze auta, które miał wpisy 500kg i nawet więcej.


Na górę
Post: 09-09-2021, 09:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Też mam 400 kg w dowodzie dla przyczepy niehamowanej. Też mi się wydaje, że to mało. Zazwyczaj jest to 1/2 masy pojazdu. Choć myślę, że tak jest bezpieczniej. Dla hamowanej mam DMC 1200 kg. Mam taką przyczepkę, jechałem kilka razy tak obciążoną i auto zachowywało się normalnie, ale wiadomo, z takim ładunkiem to już trzeba uważać i jechać bardzo ostrożnie.

Zastanawiam się na zrobieniem zabudowy mojej przyczepki (demontowanej) i przerobienie jej na mini kempingową. Ale nie wiem czy w dłuższej perspektywie jazda z taką przyczepką to nie będzie za duże obciążenie dla Vitary. Ma ktoś doświadczenia z dłuższym podróżowaniem z przyczepą? (u mnie 1.6/AT/Allgrip).

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 09-09-2021, 10:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Generalnie to automaty nie przepadają za przyczepami. Jeśli rzadko to nie ma problemu, ale przy częstszym użyciu konwerter będzie dostawał w 4 litery. Ten automat nie ma nawet chłodnicy oleju.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 09-09-2021, 13:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
O automat to się akurat nie boję, wydaje mi się, że ciężej będzie miał silnik, zwłaszcza w górach, bo to będzie najczęstszy kierunek. W 1.6 szału z mocą nie ma, ale może przesadzam. Masa przyczepy to będzie pewnie max 400-500 kg.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 09-09-2021, 14:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
No to trzeba pomyśleć nad wyborem trasy. Są górki i górki. Np. z Kopru (Słowenia) pod górkę to diesel 1.9 miał trudno na 4 biegu i grzał się niemiłosiernie. Benzyniaka na taką trasę szkoda. Tyle, że temperaturę silnika widzisz na tablicy, a temperatury skrzyni nie. O problemie ze skrzynią dowiesz się dopiero, gdy padnie. Jeśli koniecznie chcesz ciągać przyczepę po górkach z automatem, to monitoruj temperaturę oleju w skrzyni za pomocą aplikacji w telefonie (SZ viewer).

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]