Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 24-04-2024, 14:27

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 28-02-2020, 23:51 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Czy pokrętło przełącznika trybów jazdy AllGrip przełącza tylko napędy czy również zmienia charakterystykę pracy silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego?
Ciekawe czy można taki przełącznik założyć do 2WD żeby zmieniać wszystko inne niz napędu?
Co trzeba by wymienić? Komputer i dołożyć sterownik? „Zagra” to bez napędu?


Na górę
Post: 29-02-2020, 06:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
przełącznik zmienia sposób pracy sterownika skrzyni (np. trzyma wyższe, dłużej trzyma na biegu, itp.). Zmienia także charakterystykę działania pedału gazu - szybsza reakcja (przy mniejszym wciśnięciu). Czy zmienia coś w silniku to nie wiem, bo się nie dokopałem do takich informacji.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 29-02-2020, 09:47 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
[mention]Wawax [/mention] właśnie o taką informacje mi chodziło. Czyli nie jest to tylko kwestia zmiany pracy i czułości napędu. Ciekawi mnie jeszcze fakt czy FWD i AWD maja ten sam fizycznie „komputer” i jest to kwestia softu oraz podłączenia sterownika allgrip na środkowej konsoli, czy wogole peryferia są inne i gra nie warta zachodu? Można wgrać przecież program do kompa z wersji AWD dezaktywując w nim funkcje napędu i cieszyć się różnymi trybami jazdy. Sam przełącznika razem z dekorem gdzie jest wkomponowany to wydatek około 200zl, do tego wiązka i ...... właśnie komputer? Co za „diabeł” tam siedzi ;) i jak jest to rozwiązane w tych dwóch wersjach napędowych ?


Na górę
Post: 29-02-2020, 20:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Właściciele wersji z manualem różnicy nie zauważą. Jednak wersja AT bez pokrętła (2WD) to zupełnie inaczej zachowujące się auto niż z pokrętłem (4WD). Skrzynia w trybie sport reaguje zupełnie inaczej niż w trybie auto. W auto - skrzynia jest mulasta, wolno reaguje (oprócz kickdown oczywiście) - idealnie do spokojnej i oszczędnej jazdy. W sport trzyma wyższe obroty i dużo szybciej i bardziej elastycznie reaguje na gaz.

@doOh - niepotrzebnie zaczynasz g.burzę.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 29-02-2020, 20:10 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Szkoda ze fabryka nie uzbraja 2WD w możliwość zmiany trybu. Myśle ze modyfikacja nie jest prosta. Oprócz kompa centralnego jest chyba inny odpowiadający za silnik. Nie wiem czy skrzynia AT tez nie jest sterowana z oddzielnego sterownika. To grubsza sprawa. Druga rzecz to gwarancja która z automatu skończyła by się na silnik i skrzynie. Za duże halo a profity niewymierne.
[mention]Wawax [/mention] mam w innych autach tą możliwości. Działa to fajnie i tu tez się przydaje bo „kosiarki” jeżdżą fajnie (mała waga) a kiedy trzeba mogłyby być zrywniejsze a niekiedy ekonomiczniejsze. Mi te tryby właśnie tak działają.


Ostatnio zmieniony 29-02-2020, 20:10 przez osy4, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 29-02-2020, 20:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Demontując pół auta przy okazji wyciszenia byłem zaskoczony ile małych pudełeczek z jakąś elektroniką przykleili w różnych miejscach. Obawiam się, że w tym przypadku może brakować Ci nie tylko kabelka, ale i takiej jednej czy drugiej skrzyneczki.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 29-02-2020, 20:21 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Wiem, sprawa trochę z czapy, ale pomyślałem ze może ktoś już wcześniej nad brakiem tej opcji ubolewał i może rozwiązał bolączkę. Zdecydowanie nie biorę się za to.
Sondowalem vitaromaniakow :D


Na górę
Post: 01-03-2020, 20:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3908
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ech zadziory ;) Proszę odreagowywać w inny sposób niż pisząc na forum. ;) Spacerek, pompki, brzuszki, rowerek itp itd. Zdrowiej. ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 02-03-2020, 12:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Sterownik napędu znajduje się w bagażniku. Współpracuje z ECM, BCM, ESP, TCM i mnóstwem innych.
Obrazek


Do tego dochodzi Vehicle Dynamics Synthetic Control przy 4WD, które poprzedza działanie ESP:
Obrazek
Obrazek


μ–Split Control zapewne też współpracuje z 4WD.
Obrazek
Obrazek

Ogrom rzeczy, więc nijak nie ma opcji, żeby to zastosować "bez napędu".

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-03-2020, 13:49 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
wawax pisze:
Właściciele wersji z manualem różnicy nie zauważą. Jednak wersja AT bez pokrętła (2WD) to zupełnie inaczej zachowujące się auto niż z pokrętłem (4WD). Skrzynia w trybie sport reaguje zupełnie inaczej niż w trybie auto. W auto - skrzynia jest mulasta, wolno reaguje (oprócz kickdown oczywiście) - idealnie do spokojnej i oszczędnej jazdy. W sport trzyma wyższe obroty i dużo szybciej i bardziej elastycznie reaguje na gaz.

@doOh - niepotrzebnie zaczynasz g.burzę.


Kolego nie pisz b.... - również w wersji z manualem różnica w dynamice auta jest i to znaczna


Na górę
Post: 02-03-2020, 14:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@ciekawski: ale czy ta różnica wynika tylko z tego, że pedał gazu płycej reaguje, czy też charakterystyka silnika się zmienia? Mnie to trudno wyłapać przy automacie, ale może Ty masz jakieś swoje obserwacje przy manualu?

Nigdzie nie znalazłem informacji o zmianie charakterystyki silnika. Co więcej, nie znalazłem też informacji, że np. czas 0-100km/h jest inny w trybie AUTO niż w trybie SPORT. A jeśli silnik działałby inaczej, to tego bym się spodziewał.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-03-2020, 14:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
wawax pisze:
@ciekawski: ale czy ta różnica wynika tylko z tego, że pedał gazu płycej reaguje


Dokładnie. Inna krzywa reakcji na wciśnięcie pedału. Gdyby rzeczywiście zwiększała się moc to największa różnica byłaby kiedy przełączysz przy gazie w podłodze -- tymczasem wtedy różnicy nie ma żadnej, największa jest w połowie skali.


Na górę
Post: 02-03-2020, 15:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
W moim S-Cross 1.6 DDiS AllGrip np jadąc 30kmh na dwójce po przełączeniu na Sport auto dość rwie się do przodu, obroty i prędkość rośnie to jakiejś tam wartości.

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 02-03-2020, 15:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Obrazek

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-03-2020, 16:52 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
wawax pisze:
@ciekawski: ale czy ta różnica wynika tylko z tego, że pedał gazu płycej reaguje, czy też charakterystyka silnika się zmienia? Mnie to trudno wyłapać przy automacie, ale może Ty masz jakieś swoje obserwacje przy manualu?

Nigdzie nie znalazłem informacji o zmianie charakterystyki silnika. Co więcej, nie znalazłem też informacji, że np. czas 0-100km/h jest inny w trybie AUTO niż w trybie SPORT. A jeśli silnik działałby inaczej, to tego bym się spodziewał.


przedstawię to w sposób najbardziej obrazowy..
jadąc w trybie auto w momencie przełączenia w tryb sport auto dostaje wyraźnego przyśpieszenia (zrywu - nawet pasażerowie odczuwają ten moment) i staje się "inne" - tak jakbyś zaczął jechać innym autem
różnica jazdy w trybie tryb sport i trybie auto kolosalna

ps. i tak szczerze mówiąc dla mnie jako laika nie jest istotne czy ta różnica wynika ze zwiększenia momentu obrotowego ,mocy czy czułości...
grunt ,że auto dostaje powera :D


Na górę
Post: 02-03-2020, 17:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@ciekawski: szarpnięcie może być spowodowane zmianą odczytu potencjometru na pedale gazu. Sprawdzić można tak jak pisał @piomic - gaz do dechy i wtedy zmiana na sport. Ewentualnie zmierzyć czas 0-100km/h.

@DS: z czego wynika zmiana? regulowany wałek rozrządu? regulowana prędkość turbiny? czy po prostu w trybie auto dostaje mniej paliwa/powietrza niżby mógł?

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-03-2020, 17:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
@wawax, nie znam szczegółów. Powyżej wykres, z którego jasno wynika, że mniej więcej od poziomu 90% wciśnięcia gazu tryby AUTO i SPORT są takie same.
Wg odczytów - przełączenie na tryb Sport przy powiedzmy średnich obrotach zwiększa pozycję Throttle przy określonym poziomie wciśnięcia pedału gazu. Musi też być jeszcze jakiś algorytm, bo także przy odpuszczonym pedale gazu pozycja Throttle potrafi się zmieniać przy zmianie trybu.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-03-2020, 18:54 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
@wawax na pewno nie turbina bo mam silnik 1,6 :D

ps.jeżdżę tylko w trybie sport ..oczywiście w bezśnieżnych warunkach


Na górę
Post: 02-03-2020, 20:33 
Offline

Rejestracja: 05-10-2017, 10:11
Posty: 62
Suzuki: vitara 4x4
Co za różnica ważne, że w trybie sport silnik jest żwawszy na dodanie gazu i sam dźwięk silnika jest fajniejszy dla ucha. Każdy kto kupował Vicię wiedział że nie jest to demon prędkości. Ale allgrip robi robotę po krętej drodze i zimą i tego się trzymajmy :D


Na górę
Post: 02-03-2020, 20:44 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
zol pisze:
Co za różnica ważne, że w trybie sport silnik jest żwawszy na dodanie gazu i sam dźwięk silnika jest fajniejszy dla ucha. Każdy kto kupował Vicię wiedział że nie jest to demon prędkości. Ale allgrip robi robotę po krętej drodze i zimą i tego się trzymajmy :D


AMEN :D


Na górę
Post: 03-03-2020, 11:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3908
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
zol pisze:
Co za różnica ważne, że w trybie sport silnik jest żwawszy na dodanie gazu i sam dźwięk silnika jest fajniejszy dla ucha. Każdy kto kupował Vicię wiedział że nie jest to demon prędkości. Ale allgrip robi robotę po krętej drodze i zimą i tego się trzymajmy :D

Są maniacy, którzy muszą wiedzieć dlaczego tak jest. Mam takiego w rodzinie. Na szczęście to niegroźna odmiana maniaka. ;)
Niech sobie dyskutują, byle na poziomie ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 03-03-2020, 12:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jak ktoś montuje chromowany wydech to się z niego śmieją, że wiochę robi (zresztą słusznie). Jednocześnie jak ktoś się chwali, że potencjometr mu zwiększa żwawość auta to jest gieroj. Tymczasem jedno i drugie to placebo. ;-)

Warto wiedzieć co się skąd bierze, bo w przeciwnym przypadku można zacząć robić wlewy z lewoskrętnej witaminy C do turbiny dla podniesienia mocy. Forum powinno służyć podnoszeniu wiedzy, a nie wychwalaniu niewiedzy.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 03-03-2020, 13:37 
Offline

Rejestracja: 07-02-2017, 19:30
Posty: 163
Suzuki: Vitara S AllGrip MT
Mnie też interesuje co tam tak naprawdę się dzieje - szczególnie pod kątem zrobienia chipa na silniku 1.4 - czy modyfikacja mapy silnika nie wpłynie na działanie tych trybów. Jeżeli dodatkowa dynamika bierze się tylko ze zmiany reakcji na wciśnięcie pedału gazu, wszytko powinno być ok. Ciekawy jestem czy ktoś już to robił w wersji z AllGripem.

@wawax - ani jeden ani drugi przykład nie jest placebo :) Chromowana końcówka nie ma obojętnego wpływu na wygląd (jakby jej nie oceniać), a zmiana trybu na sport nie ma w aucie z manualną skrzynią obojętnego wpływu na to jak auto reaguje na wciśnięcie pedału gazu - różnica jest bardzo odczuwalna, zwłaszcza w początkowym zakresie.


Na górę
Post: 03-03-2020, 14:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Nie kwestionuję tego, że pedał gazu inaczej reaguje. Ale zrób proste doświadczenie: wciśnij gaz do dechy w jednym i drugim trybie i zmierz przyspieszenie. Z tego co dotychczas wyczytałem, wyjdzie Ci dokładnie to samo. Dlatego to jest placebo, bo samochód jest tak samo żwawy jak był, tylko Ty mniej wciskasz pedał gazu, aby to osiągnąć. Poprawia się Twoje samopoczucie, ale obiektywne wskaźniki pozostają bez zmian - tak działa placebo. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 03-03-2020, 15:25 
Offline

Rejestracja: 07-02-2017, 19:30
Posty: 163
Suzuki: Vitara S AllGrip MT
Placebo nie ma za zadanie poprawić Twojego samopoczucia, tylko zapewnić brak zmian w układzie porównywanym z tym, w którym zmiany są wprowadzane, ewentualnie w celu oszukania. A, że nikt nie mówi o zwiększeniu przyspieszenia, nie można powiedzieć, że ktoś nas próbuje oszukać. Po zmianie trybu następuje zmiana w układzie, co widać na wykresie funkcji wciśnięcia pedału gazu, więc nie jest to z definicji placebo. Widać też na tym wykresie, że wciśniecie pedału na ok 90% i więcej powoduje na wyjściu takie same wyniki, więc już z wykresu jasno wynika, że nie odczujemy żadnej zmiany przy wciśnięciu pedału do dechy.
Nikt nie twierdził nigdzie, że tryb ten ma zwiększyć przyspieszenie. Mówimy tu o poczuciu żwawości czy dynamiki samochodu, nie o przyspieszeniu. Przy tych samych danych wejściowych (procentowe wciśnięcie pedału gazu) otrzymamy inne obroty silnika (i moment obrotowy), wiec w zależności od tego jaki mamy styl jazdy, odczujemy tą żwawość/dynamikę bardziej lub mniej. Jeżeli jeździsz w stylu 0-1, nie odczujesz jej wcale (co wciąż nie znaczy, że to placebo, tak samo jak antybiotyk, który nie zadziałał nim nie jest), ale jeżeli jeździsz normalnie i nie wciskasz pedału gazu do dechy podczas codziennej jazdy, to z pewnością odczujesz to, że wciśnięcie gazu "jak zwykle" powoduje większe lub mniejsze, ale zawsze, wciśnięcie w fotel (w porównaniu do innych trybów oczywiście). Tylko tyle i aż tyle.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]