Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 15:47

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 03-03-2020, 15:27 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
na świeżo... wracając do domu przeprowadziłem łopatologiczny test
jadąc na III , IV i V biegu przełączałem z trybu AUTO na SPORT
w pozycji pedału gazu 0 i 100% brak reakcji
w pozostałych pozycjach auto dostawało wyraźnego kopa

ad vocem wawax - wierz mi tryb sport to nie placebo

jak się rozpisałem i chyba mojego posta nie usuną :D to chciałem zwrócić uwagę ,że napęd allgrip to nie tylko śnieg i błoto
parę miesięcy temu wjechałem trochę za szybko w zakręt 80 stopni ( oczywiście nie z prędkością autostradową) i złapałem pobocze..
"normalnym" autem byłby minimum piruet ,allgrip w bajeczny sposób wyprowadził mnie na prostą :D


Na górę
Post: 03-03-2020, 15:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@ciekawski dzięki za sprawdzenie. Zmienia się więc chyba tylko czułość pedału gazu. Tryb allgrip to na pewno nie jest placebo. Akurat vitara ma bardzo dobry sterownik 4WD w stosunku nawet do niektórych aut z wyższych półek. :-) Mnie allgrip zaskoczył w podobnej sytuacji - próbowałem się ratować jak w przednionapędówce, a tu niespodzianka. :-)

@majlo: jeśli system robi to czego się spodziewasz to ok. Byle ktoś nie myślał, że nagle silnik dostaje dodatkowe 20 koni. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 03-03-2020, 17:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Do całej dyskusji należy dołączyć jeszcze jedną rzecz - skrzynię AT. W sprincie od zera do setki z gazem w podłodze różnicy nie będzie, ale już dynamika w czasie jazdy jest diametralnie różna. Tryb Sport utrzymuje samochód na wyższych obrotach i niższym biegu, więc w wielu przypadkach samochód jest realnie szybszy, bo układ nie traci czasu na wkręcenie się na obroty i zmianę biegu. A do tego dochodzi jeszcze wsparcie tylnej osi, ale to już inna kwestia.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 03-03-2020, 18:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Tak, ale od tego zaczęliśmy dyskusję - chodziło tylko o to czy zmienia się też coś w silniku.

W automacie różnica jest bardzo odczuwalna, bo w trybie auto samochód reaguje z opóźnieniem, wręcz mułowato, a w sport naprawdę błyskawicznie. Obroty nie spadają poniżej 2000, więc duży moment obrotowy jest zawsze dostępny. Ponadto ciągnie prawie do odcinki (3 bieg chyba gdzieś ok. 90km/h jeśli dobrze zaobserwowałem) Preferuję na co dzień tryb auto (obroty jak w dieslu), ale przed wyprzedzaniem zawsze włączam sport.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 03-03-2020, 19:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
wawax pisze:
Zmienia się więc chyba tylko czułość pedału gazu.


Dokładnie, czyli bez znaczenia. Plus tył załącza się przy wciśnięciu gazu do wyższych prędkości a to już ma duże znaczenie.


Na górę
Post: 03-03-2020, 20:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Kwestia pierwsza - jeśli zmienia się tylko czułość pedału gazu, to skąd wahania Throttle przy zmianie trybu, kiedy gaz jest odpuszczony? Przypominam, że przy skrzyni AT zmiana jest wyraźnie wyczuwalna na pedale hamulca (w czasie postoju na biegu D).
Kwestia druga - tył nie tylko załącza się do wyższych prędkości, ale także w zakrętach. Spróbujcie w trybie Sport delikatnie przyśpieszyć na prostej - pracuje tylko przód. I przyśpieszcie dokładnie tak samo, ale w łuku - pracują obie osie.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 03-03-2020, 21:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Działanie allgrip (w tym dołączanie tyłu) zostało dość dobrze opisane w innych wątkach, więc te kwestie są chyba jasne. Wątpliwości w bieżącej dyskusji budzi tylko reakcja silnika/pedału gazu. Sprawdzę jutro czy będzie u mnie reakcja przy zmianie trybu w zatrzymanym samochodzie. Dotychczas tego nie zaobserwowałem, a parę razy zmieniałem tryb czekając na zielone. :szalony:

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 04-03-2020, 09:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
DS pisze:
Przypominam, że przy skrzyni AT zmiana jest wyraźnie wyczuwalna na pedale hamulca (w czasie postoju na biegu D).


Zrobiłem dziś testy i nie potwierdzam tego. Absolutnie żadnej reakcji przy zmianie trybów na Drive i wciśniętym hamulcu. Puściłem też hamulec i przy toczącym się aucie zmieniałem tryby - też żadnej reakcji.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 04-03-2020, 10:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Może po prostu tego nie wyczuwasz. Albo sprawdzałeś zanim ruszyłeś, po uruchomieniu auta tego nie czuć, dopiero przy pierwszym zatrzymaniu.
Reakcja jest wyraźna (wg mnie wynika głównie ze zmiany na konwerterze), porównajcie sobie, ile parametrów się zmienia - po lewej tryb AUTO, po prawej SPORT:

Silnik:
Obrazek

Skrzynia:
Obrazek

Apka ma drobny błąd - w zakładce AT/CVT pozycja "Throttle" to w rzeczywistości "Accelerator".
Podczas jazdy w trybie Sport, torque converter znacznie częściej wchodzi w stan "Connect" niż w trybie Auto.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 04-03-2020, 11:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Być może u Ciebie tak to działa. Jak pisałem - próbowałem kilka razy, również po ruszeniu (trudno w garażu to testować :-) ). Absolutnie nic się nie dzieje. Obrotomierz nawet nie drgnie, żadnych szarpnięć, dźwięków czy innych efektów. Jedynie obrazek na wyświetlaczu się zmienia. Mam dopiero 8000 przebiegu, więc może po prostu u Ciebie włączenie haldeksu powoduje już jakieś opory, a u mnie jeszcze nie.

Tak czy inaczej w silniku brak zmian. Zmiany w napędzie są, ale tego też się spodziewaliśmy.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 04-03-2020, 12:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Odczucie jest pod pedałem hamulca, ale rzeczywiście nie każdy to czuje. Posadziłem za kierownicą moją drugą połówkę, nie odnotowała żadnej zmiany. Ja czuję to wyraźnie od wyjazdu z salonu.
Nie ma żadnych zmian na obrotomierzu, żadnych szarpnięć czy dźwięków. Vitara nie ma też haldexa, tylko sprzęgło elektromagnetyczne, które nie ma tutaj kompletnie nic do rzeczy.
Nie bardzo rozumiem też, co masz na myśli pisząc "w silniku brak zmian". Post wyżej wrzuciłem obrazek, na którym widać, jakie parametry się zmieniają.
Będę 15-go marca w Krakowie, można to skonfrontować :)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 04-03-2020, 13:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
A faktycznie, źle spojrzałem. Czy dobrze to czytam?
- przyspiesza kąt zapłonu. To mogłoby nieco poprawić wyniki.
- wydłuża się czas wtrysku i zwiększa się przepływ powietrza - jednak poziom przepustnicy też rośnie z 6 do 8%. Pytanie czy jedno nie wynika z drugiego.
- zmiana short trim sugeruje, że mieszanka robi się uboga i w efekcie komputer podaje więcej paliwa - ale znowu zmiana throttle nie jest przyczyną?

Możemy się umówić 15.03. Chętnie pogadam o vitarze. Daj znać na priv.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 04-03-2020, 13:17 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
ja też czuje różnice w pracy silnika, skrzyni biegów i samej reakcji samochodu po przełączeniu na sport.

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 04-03-2020, 13:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@wydech: każdy właściciel AT z allgripem czuje różnicę. Problem w tym, ze mając AT nie możesz powiedzieć czy różnica leży po stronie skrzyni czy silnika, bo nie masz jak tego sprawdzić. To można sprawdzić na manualu albo przez OBD2.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 04-03-2020, 13:45 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
wydaje mi się że różnica jest po stronie skrzyni i i silnika, po przełączeniu na sport silnik wydaje inny odgłos ( nie sądzę zebu to był zabieg w głośnikach ) i zdecydowanie żwawiej reaguje na gaz, skrzynia zmienia biegi - później i szybciej, i jeszcze moje subiektywne odczucie jest takie że na trybie sport samochód inaczej się prowadzi ( lepiej bardziej precyzyjnie )

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 04-03-2020, 14:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
wawax pisze:
A faktycznie, źle spojrzałem. Czy dobrze to czytam?
Nie znam się na tych parametrach. Widzę tylko, że się zmieniają, pomimo, że pedał gazu nie jest wciśnięty. Z tego co pamiętam, to podobne odczucia pod pedałem hamulca daje włączenie trybu manualnego skrzyni, sprawdzę przy okazji jak wtedy zmieniają się parametry.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 04-03-2020, 14:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Pedał gazu nie jest wciśnięty, ale odczyt z potencjometru się zmienia - throttle skacze z 6 do 8%. To jest dokładnie to o czym pisaliśmy wcześniej - zwiększenie czułości pedału gazu. Niby nie jest wciśnięty, ale jednak trochę jest. I teraz pytanie czy to jest przyczyną zmiany dawkowania mieszanki.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 04-03-2020, 15:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Czy Throttle to nie przypadkiem poziom otwarcia przepustnicy?
Poziom wciśnięcia pedału gazu ma swój osobny wskaźnik (%) i nie zmienia się przy zmianie trybów.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 04-03-2020, 15:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
No dobra, ale nie widzę tego osobnego wskaźnika na Twoich zdjęciach. Muszę sam SZ odpalić i zobaczę co on u mnie pokazuje. Szkoda, że nie ma w tej appce opcji rejestracji danych i prezentacji na wykresie.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 04-03-2020, 16:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Tak jak pisałem pod zdjęciami - w zakładce AT/CVT pozycja "Throttle" to w rzeczywistości "Accelerator".
W zakładce 4WD masz już to pod właściwą nazwą.

SZ pod Windows ma możliwość zapisu danych.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kani i 71 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]