Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 14:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Allgrip zimą
Post: 04-02-2020, 22:39 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
Właśnie dojechałem na urlop w Bieszczady. Warunki na drodze mocno zimowe. Powiem szczerze, Allgrip powoduje banana na gębie :] Vitara była kupiona właśnie dla tego napędu i na prawdę daje on radę. I to mimo opon wielosezonowych.
Cieszę się autem jak cholera :D

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 04-02-2020, 22:41 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Tylko pamiętaj tylko, że hamujesz tak jak inni. Niestety w tym allgrip nie pomaga.


Na górę
Post: 04-02-2020, 22:48 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
O hamowanie pamiętam doskonale. Zjazdy serpentynkami pokonuję bardzo delikatnie, podjazdy przeciwnie ;) Mam porównanie z meganką w podobnych warunkach na tej samej trasie. Często to była walka, teraz jest przyjemność.
Gdyby ten silnik był jeszcze mocniejszy, to byłby już wypas.

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 04-02-2020, 23:22 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
No ja golfem musiałem zrobić trasę w Bieszczady na świeta a sam w Beskidach mieszkam. Noc i drogowcy zaspali. Po tym stwierdziliśmy, że musi być ciut wyżej i 4x4:D
Turbo jednak robi robotę, jechałem w 4 dorosłe osoby z pełnym bagażnikiem po górach i na brak mocy nie narzekałem. 1.6 nie jeździłem.


Na górę
Post: 04-02-2020, 23:32 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
1.6 przy 1.4T to ospały żółw. Jak go nie podkręcisz, to nie pojedzie. Budzi się do życia dopiero powyżej 3000rpm.
Na codzień spokojnie daje radę, ale fun z 1.4T to jest to.

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 05-02-2020, 22:31 
Offline

Rejestracja: 02-11-2019, 23:04
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara Allgrip
Również mogę potwierdzić, że Allgrip spisuje się świetnie. W trakcie "ataku zimy" w grudniu podczas jazdy na narty z Krakowa do Białki Tatrzańskiej skrótem przez Mszanę tam, gdzie inni zrezygnowali z podjazdów, my wyjechaliśmy bez najmniejszego problemu. Samochód w wersji 1,4T 4x4 wydaje się rzeczywiście stworzony do górskich zimowych eskapad.


Na górę
Post: 05-02-2020, 22:41 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
Paffcio pisze:
1.6 przy 1.4T to ospały żółw. Jak go nie podkręcisz, to nie pojedzie. Budzi się do życia dopiero powyżej 3000rpm.
Na codzień spokojnie daje radę, ale fun z 1.4T to jest to.


to taki wielki problem go podkręcać....?

ps.ostatnio bez większych problemów w Bieszczadach robiłem moją 1,6 1,4 jak chciałem ..... technika jazdy się kłania :D
to oczywiście nie jest argument za za tym że silnik 1,6 za lepszy.....
chociaż jak czytam jakie spalanie mają co niektórzy ,to 3-cylindrowiec 900 by im wystarczył i też by mieli fan :] ( bo i tak potencjału 1,4 nie potrafią wykorzystać)


Na górę
Post: 05-02-2020, 23:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Dziś w Krynicy, wyjazd spod marketu lekko pod górę - żadne całoroczne opony nie dawały rady i od razu było widać przednionapędowe "terenówki", które nawet z zimówkami miały uślizgi. Wypchaliśmy kilka aut ręcznie. Vitara w trybie auto nawet nie zauważyła, że jest ślisko. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
 Tytuł: Allgrip zimą
Post: 05-02-2020, 23:25 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
4x4 to wspaniała opcja a jak napęd jest permanentny to jego zalety są jeszcze bardziej odczuwalne. Moja Vitara to typowy miejskowoz ze świadomego przeznaczenia i z rodzaju napędu (2WD). Odporny na krawężniki i wszędzie mieszczacy się ze swoimi wymiarami. Jest fajnie wąski i śmiało można nim wszędzie parkować. Dla mnie allgrip byłby stratą pieniędzy bo nigdzie bym go nie wykorzystał. Ale jest to super napęd polaczony z nieduża masa do udźwignięcia. Na przejażdżki na narty w dłuższe trasy zdecydowanie preferuje 4x4 w dieslu w nieco większych gabarytach, gdzie moment obrotowy załatwia sprawę z podjazdami i manewrowanie nawet w kopnym śniegu. Oczywiście do tego opony zimowe ;)


Ostatnio zmieniony 05-02-2020, 23:25 przez osy4, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: 05-02-2020, 23:29 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
wawax pisze:
Dziś w Krynicy, wyjazd spod marketu lekko pod górę - żadne całoroczne opony nie dawały rady i od razu było widać przednionapędowe "terenówki", które nawet z zimówkami miały uślizgi. Wypchaliśmy kilka aut ręcznie. Vitara w trybie auto nawet nie zauważyła, że jest ślisko. :-)
Nie widziałem złotej dzisiaj w Krynicy;)


Na górę
Post: 06-02-2020, 07:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
:-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 06-02-2020, 11:28 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Za to w zeszłą środę ktoś mnie pozdrawiał z szarej vitki w połowie drogi z Krynicy do Nowego Sącza:)


Na górę
Post: 06-02-2020, 21:23 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
ciekawski pisze:
Paffcio pisze:
1.6 przy 1.4T to ospały żółw. Jak go nie podkręcisz, to nie pojedzie. Budzi się do życia dopiero powyżej 3000rpm.
Na codzień spokojnie daje radę, ale fun z 1.4T to jest to.


to taki wielki problem go podkręcać....?

ps.ostatnio bez większych problemów w Bieszczadach robiłem moją 1,6 1,4 jak chciałem ..... technika jazdy się kłania :D
to oczywiście nie jest argument za za tym że silnik 1,6 za lepszy.....
chociaż jak czytam jakie spalanie mają co niektórzy ,to 3-cylindrowiec 900 by im wystarczył i też by mieli fan :] ( bo i tak potencjału 1,4 nie potrafią wykorzystać)


Kręcić oczywiście można, ale elastyczność 1.4T jest jego wielką zaletą.
To, że objechałeś gościa w 1.4T znaczy, że albo on nie umiał tym jeździć, albo nie chciał się ścigać, albo miał na to wywalone. Tylko tyle :P

Ale żeby było w temacie - wczoraj na parkingu pod pensjonatem, gdzie jestem na krótkim urlopie jeden z wczasowiczów męczył się Superbem, bo chciał gdzieś wyjechać. Po 30 minutach walki z 10cm śniegiem i ujechaniu chyba z 10 metrów olał sprawę i poszedł do domu. Na tymże parkingu Vicia jeździła jak marzenie :)
Nie piszę tego z wyższości, ale po prostu możliwości napędu na 4 koła wciąż mnie szokują. Może to przez to, że to pierwsze takie moje auto...

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 06-02-2020, 21:54 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
ja tam moim superbem bym wyjechał...
tyle tylko ,że on też ma napęd 4x4 :D
muszę jednak przyznać , że ten z Vitary jest zdecydowanie lepszy


Na górę
Post: 06-02-2020, 22:12 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Zaletą Vitary która wpływa na jej poręczność jest waga. Niska masa połączona z dołączanym napędem i dobrym ogumieniem załatwia sprawę. Duży wpływ ma tez szerokość ogumieni. Na śnieżną zimę opony powinny być cieńsze i Vitara takie ma dlatego na kopnym śniegu ma przewagę.


Na górę
Post: 06-02-2020, 22:51 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
ciekawski pisze:
ja tam moim superbem bym wyjechał...
tyle tylko ,że on też ma napęd 4x4 :D
muszę jednak przyznać , że ten z Vitary jest zdecydowanie lepszy


Ja się zastanawiam, czy nawet napęd RWD nie byłby lepszy w takich warunkach. Kiedyś jeździło się zimą PF125 na oponkach D124 i aż takich problemów nie było...

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 06-02-2020, 23:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
All Grip (Select) zimą przede wszystkim wie, że jest zima, niezależnie od wybranego trybu. Wie też, po jakiej nawierzchni się jedzie, czy jest wzniesienie etc.
Przy responsywności dołączanego układu na poziomie 200x/sek. zalety stałego napędu są dla przeciętnego użytkownika znikome bądź żadne.
Warto też wiedzieć, że nawet w trybie Snow i podczas jazdy po śniegu układ cały nieustannie wachluje pomiędzy 2wd i 4wd.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 06-02-2020, 23:51 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
Kurcze, mądrego to i warto posłuchać... :brawo:

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 06-02-2020, 23:56 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
Paffcio pisze:
Kurcze, mądrego to i warto posłuchać... :brawo:


ja też daję LIKE :ok:


Na górę
Post: 07-02-2020, 08:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@Paffcio - PF125 był bardzo lekki i miał wąskie opony, dlatego sobie radził. Ale w zimie też miał wady - nieprzypadkowo wiele osób jeździło z płytami chodnikowymi w bagażniku, albo innym workiem piachu. Polonezem już było trudniej.

Generalnie kierowcy przednionapędowych aut zapominają, że pod górkę można całkiem nieźle wyjechać na wstecznym. Mnie się to nie raz zdarzało - do przodu auto nie jechało, a na wstecznym bez żadnego poślizgu.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 07-02-2020, 08:50 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Bo zasada jest prosta, lepiej pchać niż ciągnąć


Na górę
Post: 07-02-2020, 09:23 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Co kto lubi ;)


Na górę
Post: 07-02-2020, 09:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
wawax pisze:
Generalnie kierowcy przednionapędowych aut zapominają, że pod górkę można całkiem nieźle wyjechać na wstecznym. Mnie się to nie raz zdarzało - do przodu auto nie jechało, a na wstecznym bez żadnego poślizgu.
Na wstecznym mamy transfer masy na oś napędową, dlatego łatwiej wyjechać pod górkę.
Na tym filmie widać jak mocno All Grip Select napędza tylną oś podczas jazdy pod górkę, nawet na suchej (ale nierównej) nawierzchni:
https://youtu.be/N_SCul259hc
Zima od 3:57.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 07-02-2020, 12:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Gdybym mieszkał w górach to na pewno bym zapłacił za 4x4.
Ale nie mieszkam i dlatego nie dopłacam. Forsa idzie na wakacje w ciepłych krajach :)

Ostatnio dojechaliśmy na Grossglockner Scrossem 1.6 i Vitarą 1.0T. Problemów nie było. Oba auta na wielosezonowych Vectorach 2nd gen i napędzie 2WD.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-02-2020, 19:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Remote pisze:
Ostatnio dojechaliśmy na Grossglockner Scrossem 1.6 i Vitarą 1.0T. Problemów nie było. Oba auta na wielosezonowych Vectorach 2nd gen i napędzie 2WD.


Tak, na pewno - już Ci wierzę. Na Grossglockner droga nie jest może trudna ale to jednak wspinaczka, nawet rower się nie zmieści a Ty samochodem na 3798mnpm wjechałeś?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]