Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Nowa Vitara 2018 AT - Szarpanie https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=19067 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tdobe [ 26-01-2020, 22:58 ] |
Tytuł: | Nowa Vitara 2018 AT - Szarpanie |
Witam, Ma ktoś może nową vitarę 2018+, bo mi szarpie czasami skrzynia automatyczna przy redukcji, oczywiście jest gwarancja ale może tak ma być? ps. przesiadłem się z 20 letniej BMW E37 7er V12 i tam nic nie szarpało;( Pozdrawiam |
Autor: | clawis [ 26-01-2020, 23:06 ] |
Tytuł: | Re: Nowa Vitara 2018 AT - Szarpanie |
Mam starą 2015+ AT .Nie szarpie.Twoja serwis niestety. |
Autor: | wawax [ 27-01-2020, 06:55 ] |
Tytuł: | Re: Nowa Vitara 2018 AT - Szarpanie |
Nic nie powinno szarpać. Jaki przebieg, silnik, napęd? |
Autor: | ced105 [ 27-01-2020, 07:40 ] |
Tytuł: | Re: Nowa Vitara 2018 AT - Szarpanie |
Czy czasami kolega nie myli włączanie i wyłączanie się sprężarki klimy z szarpaniem? Na początku mnie to zdziwiło też bo w 1.0 jest to momentami mocno odczuwalne. Może w AT jeszcze bardziej? |
Autor: | osy4 [ 27-01-2020, 09:09 ] |
Tytuł: | Re: Nowa Vitara 2018 AT - Szarpanie |
Mam automat i nic nie szarpie |
Autor: | clawis [ 27-01-2020, 13:11 ] |
Tytuł: | Re: Nowa Vitara 2018 AT - Szarpanie |
Może to głupie co napisze.Ja nawet nie wiem kiedy skrzynia zmienia redukuje biegi .Chyba ze bawię się łopatkami. Myślę że tylko serwis dopóki jeździ o własnych siłach. |
Autor: | jerzypap [ 29-01-2020, 21:32 ] |
Tytuł: | Re: Nowa Vitara 2018 AT - Szarpanie |
Miałem podobny problem z civicem 2012 AT - przy 40 tyś. przebiegu zaczęło się szarpanie skrzyni - diagnostyka nie wykazała żadnych błędów więc serwis nic z tym nie zrobił - przy 180 tyś pozbyłem się hondy - kupiłem Vitarę w manualu - nie chciałem ryzykować :-) |
Autor: | osy4 [ 29-01-2020, 22:27 ] |
Tytuł: | Re: Nowa Vitara 2018 AT - Szarpanie |
Jak skrzynia szarpie to w żadnym modelu i marce nie jest to norma. Gwarant musi podjąć się naprawy lub wymiany. |
Autor: | wawax [ 29-01-2020, 23:34 ] |
Tytuł: | Re: Nowa Vitara 2018 AT - Szarpanie |
Tak, szczególnie, że to nietypowe, bo generalnie te skrzynie mają dobrą opinię nawet jeśli ktoś za rzadko zmienia olej. Przy 80kkm absolutnie nic się nie powinno zdarzyć. Może być jakaś wada materiałowa, która się ujawniła. Użytkownik może mieć wpływ na zużycie np. przez: - częste ciągnięcie dużej przyczepy - ostrą jazdę powodującą przegrzanie oleju - niewłaściwe używanie trybu P na wzniesieniach - zmianę biegów D-N-R w ruchu Jeśli tego nie robiłeś regularnie, to stawiałbym na wadę materiałową. |
Autor: | osy4 [ 29-01-2020, 23:58 ] |
Tytuł: | Nowa Vitara 2018 AT - Szarpanie |
wawax pisze: .......... - ostrą jazdę powodującą przegrzanie oleju - niewłaściwe używanie trybu P na wzniesieniach - zmianę biegów D-N-R w ruchu ...... Zaintrygowały mnie te trzy punkty które napisałeś: - ostra jazda - skrzynia powinna sama zadbać o to żeby się nie przegrzać i w razie potrzeby przejść w tryb awaryjny. Zreszta obecne skrzynie są raczej narażone na zły dobór momentu silnika do ich wytrzymałości niż przegrzanie - tryb P - masz na myśli uszkodzenie mechaniczne spowodowane nieużywaniem hamulca ręcznego czyli opieraniu się skrzyni o tzw ogranicznik? - zmiana biegów D-N-R w ruchu - wiem ze można spokojnie, tocząc się do tylu, przełączyć bez zatrzymywania się z R na D i jest to dopuszczalne. Nie można z kolei robić tego w odwrotną stronę. W ZF i nowych DSG oba manewry są dozwolone. Upłynnia to jazdę jak w manualu. Tam jest sterowanie elektroniczne i wszystko co niedozwolone jest blokowane. Joysticki są zdecydowanie fajniejsze i prostsze oraz mniej uciążliwe w użytkowaniu. Przesiadka z normalnego automatu jest bezproblemowa. |
Autor: | wawax [ 30-01-2020, 00:18 ] |
Tytuł: | Re: Nowa Vitara 2018 AT - Szarpanie |
Generalnie trzeba się napracować, aby to uszkodzić. I z tym założeniem wypisałem te punkty, żeby nie było, że użytkownik nic nie może tu zepsuć. Jeśli jest tryb awaryjny to powinno alarmować, ale cholera wie czy jest. Z instrukcji nie pamiętam. :-) Tryb P - tak, uszkodzenie może nastąpić przy zmianie biegu, a oderwany element metalowy może namieszać. Co do kierunku zmiany to się nie wypowiem, wolę nie testować. :-) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |