Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Przekładka opon
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=15765
Strona 1 z 1

Autor:  JanuszKrakus [ 19-11-2017, 15:31 ]
Tytuł:  Przekładka opon

Czy jak zmieniacie koła z oponami na zimowe i odwrotnie to podobnie jak zalecają w TYM artykule czy zakładacie tak jak były pół roku wcześnie ( tzn ,te które były z tyłu ponownie są zakładane na tył a przednie na przód)?
Powiem szczerze , że pierwszy raz spotkałem się rok temu z taką sytuacją zarówno przy zmianie kół z oponami zimowymi jak i letnimi. Wulkanizator tłumaczył taki sposób postępowania tym, że jest to zbędna oszczędność bo np. przy napędzie przednim więcej zużywają się opony przednie i za jakiś czas będą do wymiany tylko przednie opony i te z tyłu (od zakupu damy na przód a nówki na tył) . I tu jest moje kolejne zdziwienie bo dawniej nowe zakładało się na oś napędową czyli w moim przypadku przednią a nie jak teraz proponował na tył. Zmieniły się jakieś zasady przy wymianie kół ? Czy ktoś robił wymianę opon w ASO i też nie zrobili mu przekładki ? (np. lewy tył na prawy przód itd tylko pozostawili tak jak było wcześniej )

Autor:  dominiq [ 19-11-2017, 15:44 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

Lepsze opony zawsze na tył.

Autor:  kaszubek93 [ 19-11-2017, 15:47 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

lepsze opny na tyl na zime a tak latem są przekladane z przodu na tyl zamieniane
przy obsludze w aso

Autor:  macioo [ 19-11-2017, 15:52 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

Ja zawsze zmieniam tylko przód-tył co sezon. Tym sposobem mam równo zużyte opony i nie mam dylematu, które gdzie założyć. Z wymianą też nie czekam aż będą łyse, tylko przy ok. 3mm wymieniam na nowe.

Autor:  JanuszKrakus [ 19-11-2017, 15:58 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

Też tak myślę , wiosną przednie letnie "polecą " na tył krzyżowo a tył na przód. W sumie na letnich zrobiłem tylko 12-13tyś. kilometrów.
Sądziłem, że to jakieś nowe trendy iż tył zawsze na tył a przód na przód.

Autor:  macioo [ 19-11-2017, 16:13 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

Przy kierunkowych jeżeli masz na felgach kompletne koła, to nie da się "na krzyż" zrobić, bo kierunek toczenia się zmieni. No cyba, że zmieniasz same opony, to tylko kwestia przypilnowania oponiarza, żeby założył odpowiednio.

Autor:  JanuszKrakus [ 19-11-2017, 16:55 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

Wiem , dzięki .

Autor:  oko50 [ 19-11-2017, 17:43 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

A co TMPS na takie przekładki? Są przypisane czujki pod dane miejsce, czy gdzie założę tam pokazują?

Autor:  Avalanche [ 19-11-2017, 18:01 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

Nie ma to znaczenia.

Autor:  akir [ 19-11-2017, 21:31 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

Dokładnie rotacja opon zużywać równo. Jeśli jest sytuacja ze są gorsze któreś dajemy je zawsze na tył. W razie nagłego zdarzenia masz rozwalić samochód przodem, a nie kręcić i uderzyć bokiem.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Autor:  dominiq [ 19-11-2017, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

akir pisze:
Jeśli jest sytuacja ze są gorsze któreś dajemy je zawsze na tył. W razie nagłego zdarzenia masz rozwalić samochód przodem, a nie kręcić i uderzyć bokiem.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Dla stabilności toru jazdy właśnie powinno się zakładać lepsze na tylną oś.

Autor:  piotr_piotr44 [ 19-11-2017, 21:48 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

Fizyka jest tutaj prosta - tam gdzie jest największy docisk tam jest też powinny być najlepsze opony. W dzisiejszych czasach wszystkie pojazdy przednionapędowe i 4x4 mają zawsze dużo większy docisk na przodzie. W sytuacji ekstremalnej jak nagłe hamowanie, przednie koła praktycznie decydują o skuteczności tego manewru. Najbardziej jaskrawy przykład jak rozkładają się te siły docisku można zobaczyć tu: https://www.youtube.com/watch?v=dCEthdH7iYw. Tak jak już napisano powyżej, przy używaniu opon na przykład wielosezonowych warto co sezon przełożyć odpowiednio koła by mogły się one zużywać w miarę równomiernie.

Autor:  Iron [ 19-11-2017, 21:50 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

macioo pisze:
Ja zawsze zmieniam tylko przód-tył co sezon. Tym sposobem mam równo zużyte opony i nie mam dylematu, które gdzie założyć. Z wymianą też nie czekam aż będą łyse, tylko przy ok. 3mm wymieniam na nowe.


Ja tak samo zmieniam, poparte wieloletnią praktyką :piwo:
Dodam, że jeśli chodzi o lepszy i gorszy stan opon to kiedyś starzy kierowcy mówili iż gorsze na oś którą możesz sterować bo zawsze są większe szanse opanowania pojazdu.

Autor:  akir [ 19-11-2017, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

Moto Doradca chyba miał kiedyś też filmik z testem opon na jaką oś zakładamy. Pokazywał i miał efekt dokładnie ten sam co ja na szkoleniu.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Autor:  dominiq [ 19-11-2017, 22:10 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

piotr_piotr44 pisze:
Fizyka jest tutaj prosta - tam gdzie jest największy docisk tam jest też powinny być najlepsze opony. W dzisiejszych czasach wszystkie pojazdy przednionapędowe i 4x4 mają zawsze dużo większy docisk na przodzie. W sytuacji ekstremalnej jak nagłe hamowanie, przednie koła praktycznie decydują o skuteczności tego manewru. Najbardziej jaskrawy przykład jak rozkładają się te siły docisku można zobaczyć tu: https://www.youtube.com/watch?v=dCEthdH7iYw.

Bardzo to pomysłowe co napisałeś, ale jednak nie do końca jest to prawda. Sam zobacz https://www.youtube.com/watch?v=emdmodQJIhM

Oczywiście temat jest o rotowaniu opon i tutaj takich tak ogromnych różnic nie ma.

Autor:  macioo [ 19-11-2017, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

Tak na marginesie, to jakoś nie umiem sobie wyobrazić, że mam taką wielką różnicę w zużyciu opon, żeby mieć dylemat "na którą oś założyć?" Prawdę powiedziawszy, to gdyby nie opisy, to bym się po zużyciu nie zorientował gdzie jeździła opona (przód czy tył) w poprzednim sezonie.

Autor:  akir [ 20-11-2017, 08:48 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

Użyj np suwmiarki

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Autor:  krzymo [ 21-11-2017, 23:06 ]
Tytuł:  Re: Przekładka opon

akir pisze:
Dokładnie rotacja opon zużywać równo. Jeśli jest sytuacja ze są gorsze któreś dajemy je zawsze na tył. W razie nagłego zdarzenia masz rozwalić samochód przodem, a nie kręcić i uderzyć bokiem.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Bez sensu jest to, co piszesz. Gorsze opony z tylu, to większa podatność na nadsterowność, czyli kręcisz i walisz bokiem.

PS. Kał nas obchodzi z czego wysłane.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/