Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Wyciszenie
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=14547
Strona 1 z 3

Autor:  Jacek_Do [ 09-01-2017, 06:51 ]
Tytuł:  Wyciszenie

Witam
Wydaje mi się ze wyciszenie silnika jest słabe, powyżej 2500obr/min robi się on głośny.
Zrobiłem swoją Vitara dopiero 150km, czy w miarę przebiegu silnik się wyciszy(dotrze)?
Czy ewentualnie da się jakoś dodatkowo wyciszyć silnik? Bo na przegrodzie czołowej jest jakaś mata, ale cieniutka.
Gdzieś czytałem że na głośność silnika wpływa również to jakim olejem jest zalany.

Autor:  macioo [ 09-01-2017, 17:05 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

To jest przypadłość większości dzisiejszych aut. Walka o każdy kilogram odbija się czkawką niestety. Można się pobawić i za stosunkowo niewielką kasę kupić maty wygłuszające i "poprawić fabrykę". Z tym, że żeby był efekt zauważalny, to trzeba by okleić również nadkola. Można to zlecić specjalistycznej firmie ale to już trochę drożej będzie.
Co do oleju, to różnice są tak nikłe, że chyba tylko muzyk by usłyszał. Olej to olej, jak będzie w tej samej specyfikacji, to nieważne jakiej firmy! Innej lepkości nie wlejesz, bo można więcej spieprzyć niż zyskać.
Niestety Suzuki, to nie klasa "premium" i trzeba się z tym pogodzić. Ja kiedyś też miałem zamysł, żeby mojego S-crossa "głuszyć" ale postanowiłem nieco zgłośnić radio ;)

Autor:  Jacek_Do [ 09-01-2017, 18:23 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Ale mnie się wydaje że to nawet nie kwestia wyciszenia a dźwięku silnika. Który warczy trochę jak w motorach Suzuki.
Co w samochodzie niekoniecznie jest dobre.

Autor:  Kef [ 09-01-2017, 19:35 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Wygluszylem nadkola, drzwi i przy okazji maskę bo kuna zezarla oryginał :) Efekt nie jest powalający. Najwiecej daly glosniki morela z gwizdkami zamontowanymi na wewnętrznych osłonach lusterek :)

Autor:  Jacek_Do [ 10-01-2017, 10:52 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Czyli tak jak przypuszczałem to nie kwestia wygłuszenia a dźwięku silnika, cóż trzeba się będzie przyzwyczaić na kilka lat.

Autor:  Piter67 [ 10-01-2017, 12:00 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Nie wiem jak "hałasuje" 1.6 ale po przesiadce z sx4 1.9 tdi na vitare 1.4 przy pierwszych kilkuset kilometrach co chwile łapałem się na sprawdzaniu na skrzyżowaniach czy silnik pracuje.

Autor:  zwz [ 10-01-2017, 12:21 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Niestety brak 6 biegu w wersji 1.6 manual odbija sie mocno na glosnosci przy szybszej jezdzie :/

Autor:  macioo [ 10-01-2017, 18:46 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Bez przesady! To jest głośny silnik? Z całym szacunkiem ale ja chyba ogłuchłem albo mam inny silnik pod maską ;) bo uważam, że dźwięk tego silnika to ostatnia rzecz, do której bym się przyczepił.
Wygłuszając drzwi i nadkola nie wygłusza się silnika tylko dźwięki z zewnątrz (nadkola, to głównie hałas opon). Żeby efekt był dobry, należy wygłuszyć samochód kompleksowo. Za dźwięk silnika w kabinie odpowiada wygłuszenie głownie ściany grodziowej i trochę maski.
Odnośnie skrzyni, to jest wyraźnie poprawiona w stosunku do wersji 107KM (lepsze zestopniowanie). Jest zdecydowanie bardziej elastyczna. Dołożenie szóstego biegu skróciłoby niższe biegi i w mieście ciągle trzeba by mieszać lewarkiem, a na autostradzie "szóstka" (przy tej mocy silnika) dostawałaby zadyszki pod każdą górką i pod wiatr. Wiadomo, że Vitara (podobnie jak S-cross), to nie pożeracz autostrad, a jadąc z prędkościami 120-130km/h jedzie się oszczędnie i odgłos silnika jest w pełni akceptowalny. Problem z hałasem zaczyna się przy prędkościach wyższych ale uważam , że większy problem niż hałas silnika, to hałas powietrza z zewnątrz.

Autor:  zwz [ 10-01-2017, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Nie zgodze sie. Wystarczy na chwile zdjac noge z gazu przy wiekszej predkosci zeby sie przekonac jak glosno chodzi silnik.

Autor:  macioo [ 10-01-2017, 22:33 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

No właśnie: "większej prędkości", przecież o tym pisałem. Przy prędkościach o których wspomniałem dramatu nie ma. Suzuki to nie klasa premium i nie odbiega od innych w podobnej klasie w tej kwestii.

Autor:  marius [ 11-01-2017, 07:54 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

macioo pisze:
No właśnie: "większej prędkości", przecież o tym pisałem. Przy prędkościach o których wspomniałem dramatu nie ma. Suzuki to nie klasa premium i nie odbiega od innych w podobnej klasie w tej kwestii.

Tu bym polemizował (co do premium zgadzam się oczywiście), jak kupowałem swifta brałem pod uwagę fiata punto, który pod względem wyciszenia (wrażenia hałasu wewnątrz auta) prezentował się lepiej niż swift, podobnie było w przypadku citroen C3. Wybrałem swifta i nie żałuję, bo ma dużo innych plusów, ale jak dla mnie i na bazie moich doświadczeń z innymi popularnymi autami z klasy głównie B i trochę C, suzuki pod względem wyciszenia to dolna średnia niestety :(.

Autor:  Avalanche [ 11-01-2017, 08:21 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Zależy ile czasu spędzamy w trasie w aucie.
Jeżeli to praca, to na pewno nawet nieco głośniejszy samochód męczy jak cholera, gdy robisz min. 30-40 tys. km rocznie.
Ja nie przekraczam 15 tys. km, więc mi nie przeszkadza. W SX4 nawet lubiłem dźwięk silnika, bo samochód też nieźle się prowadził jak na swoje wymiary (prześwit, wysokość, szerokość). Wolę słuchać M16A niż wielu "odkurzaczy" 1.0 - 1.2 z turbiną lub bez :D

Niemniej mam wrażenie, że w Vitarze z uwagi na mało aerodynamiczne nadwozie bardziej słychać szumy i dodatkowo opony (szczególnie zimowe).

Autor:  maciekk [ 11-01-2017, 09:21 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Silnik nie jest specjalnie głośny, VW Jetta 1,6 (2007) była głośniejsza. Dźwięk jest zdecydowanie inny i moze w tym problem? Samo wyciszenie jest rzeczywiście słabe. Jeśli chodzi o skrzynie biegów, to wolałbym krótszą z 6 biegiem, bo ta jest trochę przydługa do tak małej mocy (absolutnie jej nie czuć, Jetta 100KM za sprawą krótszych przełożeń i przy większej masie reagowała żwawiej). M16A to wolnossący silnik benzynowy i jazda nim na 1500 obr/min to trochę mało. Przy 140km/h na piątym biegu auto nie radzi sobie z podjazdami na autostradzie i zwalnia, na 4 biegu jest OK. Kształt auta generuje dużo szumów przy takiej jeździe (Vitara nie jest idealnie spasowana, większość szpar jest dość duża).

Autor:  macioo [ 11-01-2017, 19:50 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Jeśli ktoś kupuje auto do pracy, polegającej na "połykaniu" kilometrów autostrad, to nie kupuje Vitary. Tak samo jak leśnik nie kupuje Maserati ;)
Co do dźwięku M16A, to mam porównanie z 1,2T 3-clindrowy Nissana. Dostałem go na 8 dni na czas naprawy mojego, jako zastępczaka. Dźwięk to jedno, a odczucie, jakbym miał nie miał kół wyważonych (takie wibracje), to drugie. Utwierdzilem się, że jak już będę musiał kupić turbobenzynę, to NA PEWNO nie trzy cylindry. Ucieszyłem się jak oddałem ten wynalazek i wsiadłem do mojego auta z archaicznym silnikiem i skrzynią. ;)

Autor:  Jacek_Do [ 12-02-2017, 17:20 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Czy jest na forum ktoś z Krakowa i zgodził by się na przejechanie swoim samochodem?
Chciałbym porównać głośność swojego silnika z innym egzemplarzem.
Bo mój wydaje mi się za głośny w porównaniu z tym co słyszę na Yotube.
Jeśli tak to proszę o kontakt na priv.

Autor:  scaredme [ 12-02-2017, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

jak coś ja zapraszam do Bydgoszczy :)

Autor:  MS [ 13-02-2017, 06:50 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Jacek_Do idź do salonu, "z kolegą co chce kupić" i sprawdź np 2 szt z napędem i bez
na telefon ściągnij aplikację z sonometrem i pomierz głośność.

Autor:  Scorpion [ 20-02-2017, 13:53 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Głośna jest. Wcześniej miałem Hondę 3.0 V6 i to była pszczółka przy aktualnym bąku. ;-)

Autor:  Jacek_Do [ 30-03-2017, 15:43 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Przygotowuję się do wyciszenia drzwi, właściwie wszystko już mam kupione, a widzę ze niektórzy już robili wyciszenie.
Czy wstawialiście blachę w otwory w wewnętrznym poszyciu drzwi?
Są tam trzy dość spore otwory i mata butylowa za bardzo nie będzie się maiła czego trzymać.
Pomyślałem ze zanituję kilka nitonakrętek i z blachy aluminiowej 1-2 mm dotnę odpowiednie "zaślepki" - tak aby w razie np wymiany szyby można je było zdemontować.
Plan wygłuszenia jest taki:
- Zewnętrzne poszycie mata butylowa 2mm plus pod nią pasek około 20cm szeroki z masy bitumicznej z aluminium grubości 3mm przez całą długość drzwi w górnej połowie aby trochę usztywnić poszycie.
- Wewnętrzne poszycie jak się zdecyduję to zaślepienie otworów blachą aluminiową, na to mata butylowa 2mm i mata wygłuszająca kauczukowa 3mm
- Na całą tapicerkę drzwi od środka pianka akustyczna 2cm żeby nie wpadały w wibracje.

Jeśli się nie zdecyduje na zaślepienie otworów aluminium to zakleję je również matą bitumiczną z aluminium bo sztywniejsza od butylowej.
Mam jeszcze dylemat czy matę kauczukową dać na poszycie zewnętrzne czy wewnętrzne.

Linki do aukcji:
Mata butylowa
http://allegro.pl/mata-wygluszajaca-butylowa-bitumiczna-alubutyl-2mm-i5850533504.html
Maty bitumiczne
https://www.motochemia.pl/boll-samoprzylepna-mata-gluszaca-aluminium-50-50cm-p-3910.html?osCsid=jrfe6sb9ph7j7n9cd6glglqpn6
Mata wygłuszjąca kauczukowa
http://allegro.pl/show_item.php?item=6758255767&snapshot=MjAxNy0wMy0yOFQwNjo0OTo1Nlo7YnV5ZXI7MGQwNDczZjllYjAxMzExZDJiODMxNTEzZTY5ZTU0OTE0ZTk2MDE5ZGM3MGY1MzUxNTkxMjg4NjkxZWE1MTJlMw==
Pianka akustyczna
http://allegro.pl/show_item.php?item=5629412549&snapshot=MjAxNy0wMy0yOFQwNjo0OTo1Nlo7YnV5ZXI7MTkyZmI3ZTEwZjY1YWY1NGJhODQ1NDc5NGU4N2VlYTgwYzUzODdkMTA3MGE0MDRkYjBlYjkzNDY5MjRjN2ViOA==

W całej zabawie nie chodzi mi o wyciszenie wnętrza bo same drzwi nic nie dadzą, ale o to aby po wymianie głośników usłyszeć trochę muzyki a nie brzęczenia jak teraz.
Może jestem na tym punkcie przewrażliwiony ale po prostu bolą mnie uszy jak chwilę przejadę Vitarą z włączonym radiem.

Następnym etapem będzie prawdopodobnie kompleksowe wygłuszenie całej podłogi, ściany grodziowej, dachu i nadkoli(jeśli wcześniej się nie pozbędę samochodu z powodu tego wycia silnika).
Bo nie widzę innego sposobu na pozbycie się warkotu silnika który zagłusza dosłownie wszystko - nawet porozmawiać się spokojnie nie da.
I to niezależnie od prędkości wystarczy lekko dodać gazu i nie słychać niczego innego poza silnikiem. W mieście jest to bardziej irytujące bo częściej trzeba się rozpędzać.
Wydaje mi się że w porównaniu do mojej testowa Vitara byłą znacznie cichsza, może je dodatkowo wyciszają? A może ja mam taki felerny egzemplarz.
Niestety nie mam z czym porównać warkotu silnika, bo poza testową i swoją własną nie jeździłem inną Vitarą.

Autor:  Scorpion [ 30-03-2017, 20:55 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Fajnie by tymi matami wygłuszyć komorę silnika (miejsca trochę jest), ale bez wyciągnięcia go, chyba nie da się tego dobrze zrobić. No i ciekawe jak takie działania mają się do gwarancji.

Autor:  Jacek_Do [ 31-03-2017, 05:41 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Pod maskę to raczej taka mata:
http://allegro.pl/gms010-hood-wygluszenie-silnika-tdi-maski-100x50cm-i6758028059.html

Autor:  Jacek_Do [ 31-03-2017, 05:54 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Scorpion pisze:
No i ciekawe jak takie działania mają się do gwarancji.

Mój dealer twierdzi że nie ma to wpływu na gwarancję ponieważ nie jest to ingerencja w samochód, a jedynie naklejanie czegoś na nim.
Podobnie ma się sprawa z oklejaniem dachu folią, dopóki jest to zrobione poprawnie i filia jest odcinana taśmą a nie nożykiem do tapet z ryzykiem przecięciem lakieru.
Zresztą większość wyposażenia dodatkowego w Vitarze trzyma się dzięki taśmie dwustronnej ;-)
W zestawie nagłośnienia Hertz do S-Crossa również są jakieś maty wygłuszające.

Autor:  Jacek_Do [ 31-03-2017, 20:47 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Znalazłem tabelę pomiaru hałasu w poszczególnych modelach aut, co prawda nie ma Vitary ale jest S-Cross, i widzę że moje ucho jednak się nie myliło
Suzuki jest najgłośniejszym Crossoverem w zestawieniu podczas przyspieszania 0-90 km/h
S-Cross 1,6PB - 76,2dB
Duster 1,5Dci- 71,7dB
Ix35 2,0 CRDi- 70,1dB
Sportage III 2,0CRDi- 72,5dB
ASX 1,8ddi - 74dB
Qashqai 1,2 DIG - 70,2dB
Mokka 1,4 Turbo- 73,9db
2008 1,2VTi- 72,7dB
Captur 1,2 TCe- 68,1dB
Yeti 1,6TDI - 70,0dB

Wzrost hałasu o 3dB odbierany jest przez ludzkie ucho jako dwukrotnie głośniejsze.
Wynika z tego że Suzuki jest prawie trzykrotnie głośniejszy od Captura i to w zakresie najczęściej wykorzystywanego przyspieszania "miejskiego" 0-90 km/h.
Nawet Duster jest dwukrotnie cichszy.
Co więcej wszystkie auta mają bliżej do 70dB i to nie ważne diesel czy benzyna a Suzuki do 80dB.
Po prostu wyciszenie w Suzuki to żenada.

Zamiast jakiś durnych plastikowych pakietów outdoor powinni proponować pakiet wygłuszenia silent, pewnie co drugie auto by z nim wyjeżdżało z salonu .

Autor:  macioo [ 01-04-2017, 14:26 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie

Jeżdżę na co dzień S-crossem 1,6Pb, a teraz od ponad miesiąca Kadjarem 1,2tce (zastępczy). Kadjar jest o dwie klasy wyżej od Captura i jakoś nie wierzę w te pomiary. Owszem, kultura pracy tego silnika 1,2tce jest na dobrym poziomie, jest cicho do pewnych obrotów, a powyżej 3,5-krpm dźwięk nie jest irytujący. Jednak NIGDY nie zgodze się z tym że w S-cross jest dwa razy głośniej niż w Renault. Nawt biorąc do porównania Kadjara.

Autor:  piomic [ 02-04-2017, 07:30 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Wyciszenie

Jacek_Do pisze:
Wzrost hałasu o 3dB odbierany jest przez ludzkie ucho jako dwukrotnie głośniejsze.


Poczytaj może o logarytmach...

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/