Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Pytania dotyczące instalacji LPG w nowym Suzuki Vitara 1.6 https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=13516 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kwjoker [ 28-04-2016, 21:14 ] |
Tytuł: | Pytania dotyczące instalacji LPG w nowym Suzuki Vitara 1.6 |
Witam, posiadam Suzuki Vitara rocznik 2015 z silnikiem 1.6, a więc standardowy M16A - noszę się z zamiarem założenia instalacji LPG z uwagi na spore przebiegi, a że będzie to mój pierwszy raz jeśli chodzi o samochód z LPG ![]() Co prawda Vitara to nie wyścigówka ale tryb Sport przydaje się czasem przy wyprzedzaniu bądź szybszej zmianie pasa... Może akurat jest ktoś kto ma już założoną taką instalację konkretnie w Vitarze bądź SX4 S-cross i chciałby trochę przybliżyć temat o czasookresach regulacji luzów zaworowych itp... ponieważ Panowie z ASO nadal traktuję instalację LPG jako wymysł z kosmosu ![]() A ponadto straszą regulacjami luzów zaworowych co 15 tys km. Jak to się ma w odniesieniu do Waszych instalacji? Czy ktoś pochwali się jak to wygląda? W końcu silnik M16A 120 KM był od jakiegoś czasu montowany w SX4-Scross... Straszą utratą gwarancji ale ja nie należę do osób strachliwych. ![]() Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedzi. |
Autor: | DawidB [ 28-03-2017, 20:15 ] |
Tytuł: | Re: Pytania dotyczące instalacji LPG w nowym Suzuki Vitara 1.6 |
Witaj, Osobiście mam trupa z 2005 roku z M16A 100 KM, Zamontowałem instalację STAG4, niby prosty silnik , czołg itp. Powód był prosty, samochód palił 12 litrów benzyny.... Po zamontowaniu wszystko było ok, potem zaczął szarpać i padły bezsensowne naprawy, świece , cewki, czujnik wałka itp. oczywiście dało to tyle, co modlitwa do patrona kierowców, czyli nic. Ten silnik pali w zależności od gazu miedzy 12 a 25 (to pow. 120). Mam zbiornik 55 litrów i czasem przejadę 400 km, a czasem 470. To paliwo jest jak wróżenie z fusów. Luzy reguluje się co 30 tys. Zamontowałem przy 140 tys, teraz mam 200 i coś terkocze w silniku między 3000 a 3200 obr. "Znawcy, mechanicy od wyciągania kasy" postawili na wymianę tłoku, bo na gazie się przegrzewa itp. panewki, ogólnie cały nowy samochód. Jaka jest prawda? nie wiem. koszta spadły o 50%, instalacja kosztowała 2500, miesięcznie wydawałem 800 pln, zredukowałem przez gas do 400. Nie jest to ta sama moc, chyba, że tankujesz na np. BP. Moim zdaniem benzyna powoduje lepsza pracę silnika i ten silnik nie jest do instalacji, tak jak mówiono wcześniej czy później zemści się.... I tak właśnie się dzieje. Obecnie, albo mi wyskoczy tłok, albo dalej będzie coś terkotać, bo nie wywalę 3000-5000 na próby wymianowe kolejnych podzespołów przez licznych teoretyków. Dawid ModEdit: usunąłem cytat, nie cytujemy całości postu pod którym odpowiadamy ![]() |
Autor: | Jacek_Do [ 28-03-2017, 21:22 ] |
Tytuł: | Re: Pytania dotyczące instalacji LPG w nowym Suzuki Vitara 1.6 |
Wcześniej M16A 120KM był montowany w starych SX4. Spróbuj tam zapytać. Ja przy okazji przeglądu pytałem na serwisie i powiedzieli że po przebiegu 60 000km, trzeba wymieniać głowicę bo gniazda zaworowe są już tak wypalone ze nie da się wyregulować luzu zaworowego. Dlatego pomimo prostej budowy silnika suzuki nigdy nie montowało fabrycznie instalacji LPG. Z nowych samochodów to chyba tylko Mocca 1.4 nadaje sie pod gaz, ma hydrauliczne kasowanie luzów i utwardzone gniazda zaworowe. Nawet ten nowy Nissanowski silnik 1.6Sce montowany w Daci i Reno to podobno niewypał pod LPG - a fabrycznie montują. Regulacja luzów poprzez wymianę szklanek koszt 2500PLN co 20 000km. I gdzie tu oszczędności. Poza tym uważam że taki samochód jest praktycznie nie do sprzedania. Ja bym nie kupił takiej używki z LPG. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |