Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 12:24

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2035 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 165 66 67 68 6982 Następna
Autor Wiadomość
Post: 20-02-2020, 10:13 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Nie ma Xceeda Hybrid w takiej cenie


Na górę
Post: 20-02-2020, 10:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Racja. Chodziło mi o Xceed L - źle spojrzałem :D


Na górę
Post: 20-02-2020, 11:06 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
To jest dziwne porównanie, bo to są zwyczajnie różne sampchody. Proceed to sportowe kombi, a xceed lekko podniesiony kompakt, kwestia gustu i co kto lubi. Wyposażeniowo to będzie podobne, ale samochody są zwyczajnie inne, również jeżeli mowa jest o zawieszenie i prowadzenie.


Na górę
Post: 20-02-2020, 14:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dla mnie Xceed jest bardziej naturalną alternatywą dla crossovera niż sportowe kombi. Co w tym dziwnego?


Na górę
Post: 20-02-2020, 15:59 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Nic dziwnego, dla mnie też Proceed to nietypowa alternatywa dla Vitary, chociaż piomic napisał wprost: "Wiem, że to całkiem inny samochód ale w moich kryteriach wyboru cena, napęd czy wysokość zawieszenia nie grają większej roli. Samochód musi mi się spodobać i fajnie się prowadzić, reszta jest mniej istotna." co też jest jak najbardziej prawdziwe.

Odnosiłem się do komentarza:
"GT Line za 100 tys.
W czym jest lepsza od Xceed Hybrid za 96 tys?"
Jak dla mnie nie jest ani lepsza, ani gorsza, bo to są po prostu różne samochody.


Na górę
Post: 20-02-2020, 16:53 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Gratuluję, świetnie wygląda jak na kombi. A nawet jak na nie kombi jest petarda


Na górę
Post: 20-02-2020, 17:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Bardzo ładne auto. Jaki silnik?

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 20-02-2020, 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Vitara zostaje w domu, w razie potrzeby wyjechania w jakąś dziurę zawsze mogę poprosić żonę o kluczyki. Cena nie gra roli do pewnej granicy, ponad 150 nie opłaca się fiskalnie (dlatego między innymi nie Stinger) -- Vitarę też brałem w full opcji za 100+ bo na racie leasingu różnica jest znikoma, łatwa do zniwelowania wysokością wpłaty wstępnej.


Avalanche pisze:
GT Line za 100 tys.

GT bez line za 132 przed negocjacjami, wersja ze wszystkim co mieli poza szklanym dachem (podobno skrzypi).


Remote pisze:
Jaki silnik?


1,6 turbo, 204KM, siedem biegów DSG.


Na górę
Post: 21-02-2020, 10:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
piomic pisze:
Remote pisze:
Jaki silnik?

1,6 turbo, 204KM, siedem biegów DSG.


Idealna wersja :) Całkiem fajnie to mruczy - podobało mi się.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 21-02-2020, 11:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
Na to chociaż jakieś LSD czy poprostu zwykle fwd i ciężko trakcję złapać ?

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 04-03-2020, 15:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-01-2015, 15:58
Posty: 43
Gdybym na tą chwilę miał wybierać samochód to interesowała by mnie aktualna Vitara 1.4 hybrid za ok. 110 tyś
Aczkolwiek biorąc pod uwagę nie mniej interesującą mnie konkurencję to przetestował bym też.. Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 za ok 150 tyś.
Czekam także na nową generację Outlandera i Grand Vitary :D
Wcześniej interesował mnie też nowy hybrydowy Subaru Forester 2.0 i Outback 2.5 choć zniechęciły mnie często słyszalne informacje o kłopotach z serwisem jak i kosmicznymi cenami podstawach części przy corocznej eksploatacji :|


Na górę
Post: 04-03-2020, 16:44 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Do grona konkurentów Vitary 2WD mogę dołączyć Forda Pumę. Testowałem wersję 155KM i jestem zachwycony prowadzeniem. Pomijam kwestę przyspieszeń ale trakcja jak marzenie. Czekam na wersję z AT i już prawie jestem przekonany do odstąpienia od AWD (aczkolwiek szkoda bo fajana sprawa) i zakupu Pumy jako następcy S-crossa. Dawno nie prowadziłem takiego fajnego auta.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 06-03-2020, 16:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Proceed ładny, poodba mi sie, 1.6 T w automacie tez fajna sprawa.


Co do hybryd, dla mnie przerost formy nad trescia. Ogladalem porownanie lexus nx 2.0t- lexus nx 300h. Jedzie się na silniku elektrycznym przeciez nie w całym zakresie predkosci, tylko do okolo 50 kmh . Zatem bardzo łatwo ją przekroczyć i tym samym powyzej zalacza sie silnik spalinowy, spalanie benzyny. Dalej, w gre wchodzi masa pojazdu, akumulatory w hybrydzie swoje waża wiec to tez ma wpływ na spalanie. Suma sumarum przy normalnej jezdzie wykorzystujac potencjał auta, srednie spalanie porownywalne. Do tego hybryda 10k drozsza przy tej samej wersji wyposazenia czyli trzeba jezdzić, żeby wyjść na 0, a dopiero pozniej na +.


Na górę
Post: 06-03-2020, 20:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Dla mnie hybrydy mają sens i to duży.
184 konną hybrydą CHR moja żona miała spalanie w mieście 6,2 l na setkę, a Vitara S1.4T paliła na tej samej trasie 1,5l więcej...jazda hybrydą o wiele przyjemniejsza i dynamiczniejsza.
Oba auta FWD.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-03-2020, 00:17 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
[mention]Remote [/mention] hybrydy maja sens ale skrzynie automatyczne CVT czy eCVT to według mnie porażka. Przetestowałem i obecnie użytkuje wszystkie rodzaje automatów, i według mnie ani bezstopniowy, ani dwusprzęgłowe nie są w stanie pokonać zwykłych automatów, a mój faworyt to niemiecki ZF.


Na górę
Post: 07-03-2020, 10:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
W wersji 1.8 CVT faktycznie zbyt często wchodzi na wysokie obroty przy przyspieszaniu.
Wersja 2.0 to inna bajka i układ pracuje zupełnie inaczej. Byłem zaskoczony jak to poprawili. No ale to kwestia raczej mocy układu, w którym nie potrzeba wysokich obrotów aby dynamicznie jechać.

Tak czy tak w wersjach 2019/2020 dali baterie Li-ion i dłużej na samym prądzie w korkach się jedzie.

Do Suzuki mają trafić najnowsze wersje układu hybrydowego od Toyoty, więc przy niskiej masie efekt może być naprawdę fajny. Będzie dynamika i ekonomika.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-03-2020, 11:23 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
WLTP wymusza na producentach wymóg oferowana coraz mniej emisyjnych aut, choć hybrydy trochę ten czynnik oszukują bo podają spalanie przez pierwsze 100km gdzie baterie są naładowane. W każdym razie jak dla mnie jedyna wersja hybrydy która ma racje buty to z opcja plug-in. Bez tego hybrydy bym nie kupił. Ale myśle, jako wielbiciel diesela, ze te motory czeka jeszcze renesans i hybrydy bazujące , mimo obecnych porażek, będą rządziły :)


Na górę
Post: 07-03-2020, 13:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Jechalem priusem 1.8 w tym aktualnym nadwoziu.Rozstawem osi porownywalny do avensisa, a cenowo przy tym samym wyposazeniu ponad 20k drozszy od wspomnianego avensisa 1.8 wiec w moich warunkach nie ma szans, zebym wyszedł na zero, a co dopiero zaoszczedził. Do tego dzwiek cvt i co rowniez wazne mocniejsze wcisniecie gazu zmniejsza zasieg na pradzie. Nie chodzi o szalenstwo w jezdzie, tylko po prostu operowanie gazem dostosowane do sytuacji na drodze czyli wyprzedzanie, przyspieszenie przy zmianie pasa itp.


Na górę
Post: 07-03-2020, 16:56 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Jeżeli weźmiemy pod uwagę Vitary za 110 000 zł to dobrą alternatywą jest Skoda Karoq po FL. Właśnie w czwartek taką odebrałem z salonu w cenie 109 000 zł za wersję Style z automatyczną skrzynią biegów z silnikiem Diesla. Wyposażona dodatkowo w siedzenia Vario Flex, fabryczny hak, nawigację, carplay, bezkluczykowy dostęp, aktywny tempomat, 4lata serwisu gratis i wiele innych. Dokupiłem za 1300zl dodatkowa 2letnią gwarancje. Cena zakupu Škody oczywiście po dużym rabacie ale cenowo wychodzi podobnie jak wypasiona Vitara w hybrydzie bez rabatu. Co lepsze?


Na górę
Post: 07-03-2020, 20:25 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
Co lepsze, to kwestia preferencji i gustu. Ja osobiście jak bym miał wybór kupić za 110kpln Karoqa albo Vicię, to mimo, że tę moją obecną lubię, to jednak wybrałbym Skodę.

no i w ogóle, Vitara za 100k to IMHO jakieś nieporozumienie...

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 07-03-2020, 20:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Jak 2.0TDi w Skodzie to ok, jak 1.6 TDI to słabo.
Tak czy tak, 110k pln to za dużo zarówno za Karoqa jak i za Vitarę.
Choć Karoq to obiektywnie lepsze auto od Vitary.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 08-03-2020, 14:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Przy całej sympatii do Vitary to ''tylko'' segment B+ więc 100k to duzo. Tym bardziej, ze pisalismy o jakosci w Vitarze i wyzsza cena nie idzie w parze z lepszym wykonaniem.


Na górę
Post: 08-03-2020, 15:20 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Producenci poczuli interes i ceny są porażające. Niestety trza bedzie zapomnieć o 4x4, a może i wiekszym prześwicie. Byle 4cylindry znaleźć


Na górę
Post: 08-03-2020, 15:51 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
W sobotę gościnnie córka pozwoliła mi się przejechać Vitarą :), i tak jak ta kosiarka chodzi to aż miło. Moja młodsza mówi ze tak lekko jeździ i przyspiesza. Ty czuć prędkości i odczucia są bardzo fajne, a przecież w zabawie chodzi nie o wartości bezwzględne a właśnie emocje. A tu jest naprawdę fajnie.


Na górę
Post: 08-03-2020, 21:28 
Offline

Rejestracja: 17-12-2019, 22:10
Posty: 204
Lokalizacja: Śląski
Suzuki: Vitara 1.4 2019
osy4 - wystarczy porządnie wycisz vitarę i nie będzie chodzić jak kosiarka. Ja po kompleksowym wyciszeniu jakbym jeździł innym autem, komfort zdecydowanie się podniósł!!! wcześniej jeździłem leasingowanym mondeo za 135 tysiaków i to auto miało komfort jazdy szczególnie jak na wersję fabryczną było dobrze nawet wyciszone. Po zabiegu we Wrocławiu inna jazda. W sumie auto wyszło mi 84 tysiaki bo nie zależało mi na wersji z napędem na 4 koła. Ważne, że 4 cylindry i 140 kM.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2035 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 165 66 67 68 6982 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]