Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Vitara II - ucieczka z miasta ;) https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=13219 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Avalanche [ 23-02-2016, 07:34 ] |
Tytuł: | Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Zakładam nowy temat, bo prędzej czy później ktoś będzie się interesować "uterenowieniem" nowej Vitary. A przynajmniej dostosowaniem do nieco bardziej wymagającego terenu niż polna, błotnista droga ![]() Na początek inspiracja zza Odry - dealerska wersja Vitary oznaczona jako "Ranger": http://handel.suzuki.de/wado/verkauf/verkauf3.html (link dzięki użytkownikowi Joozwa) Egzemplarz przeznaczony dla myśliwych ma (poza przystosowaniem bagażnika do przewożenia zdobyczy) podniesione o 40 mm zawieszenie i nieco mniej szosowe opony, chociaż na oko mają fabryczne wymiary. ![]() Daje to prześwit 22-22,5 cm. Poza prześwitem i oponami ważne są również osłony podwozia. Dotąd temat był poruszany tutaj: viewtopic.php?f=70&t=12545 |
Autor: | raven_raistlin [ 23-02-2016, 11:04 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Tutaj inna ciekawostka stworzona przez dealera: http://s2.dmcdn.net/RHEPI/1280x720-aLz.jpg https://www.youtube.com/watch?v=FZRux2_q4Q0 Niestety jak do tej pory nie znalazłem na naszym rynku zestawu do zwiększenia prześwitu w nowej Vitarze. Dodatkowo do wjazdu na leśne ścieżki przydałyby się osłony podwozia na pozostałe podzespoły a nie tylko pod ślinik. Poszukuję jeszcze rozwiązania na zestaw dodatkowego oświetlenia (listwy robocze LED) montowanego np. na relingach. Może ktoś zna już takie patenty ![]() Będę bardzo wdzięczny za takie namiary ![]() ![]() |
Autor: | Avalanche [ 23-02-2016, 11:23 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Tak, o tej też myślałem. To jest wersja przygotowana przez Autohaus Gollek. Zdjęcie w pełnej rozdzielczości: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 6782_o.jpg Lift +50 mm Opony BF Goodrich All-Terrain 215/70R16 ![]() |
Autor: | szulik [ 23-02-2016, 15:08 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Widziałem, że w Rosji można kupić osłonę tylnego dyferencjału. |
Autor: | piomic [ 23-02-2016, 16:28 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Avalanche pisze: przystosowaniem bagażnika do przewożenia zdobyczy To rozwiązanie pewnie tańsze (wygląda jak wykładzina bagażnika 990E0-61M48-003 za 417PLN) ![]() ale w katalogu akcesoriów jest głęboka kuweta (990E0-54P80-000 za 961PLN) zachodząca konkretnie w górę na ścianki, chyba bardziej praktyczna do tego celu. ![]() |
Autor: | macioo [ 23-02-2016, 20:10 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Ta kratka jest do przewożenia np. pies + bagaż albo pies + pies ![]() |
Autor: | piomic [ 23-02-2016, 21:46 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Kratka tak, mnie chodzi o wykładzinę pod nią. |
Autor: | Avalanche [ 23-02-2016, 21:55 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Proszę nie odchodzić od tematu ![]() O kratkach i wanienkach można założyć osobny ![]() |
Autor: | Avalanche [ 04-03-2016, 08:20 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Zestaw do podniesienia Vitary o 30 mm (458 EUR) można kupić w sgs.de http://www.sgs4x4.de/structure_default/ ... u60294&R=0 (trzeba wybrać Vitarę z listy modeli) |
Autor: | MrPyrek [ 24-03-2016, 09:18 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Zalecałbym ostrożność w podnoszeniu Vitary. Już z tym prześwitem, środkiem ciężkości i belką z tyłu to jest maksimum jej możliwości na trasy/autostradę. Spróbujcie (kto czuje się na siłach) nagły manewr przy 130-140 km/h. Choćby szybką zmianę pasa bez powrotu. Ja zrobiłem i dziękuję szczęściu, że nie spanikowałem i z tego wyszedłem. Lekko usztywniony przód tylko nas zwodzi na temat stabilności tego samochodu. Tył żyje własnym życiem. Co do możliwości podniesienia Vitary, to czekam aż skończy jej się gwarancja i spróbuję może poduszek powietrznych wkładanych w sprężyny. Są dwie firmy amerykańskie, które to produkują (Firestone i Air Lift) za naprawdę śmieszne pieniądze. Do tego kompresor i można regulować sobie prześwit (np. na trasę mniejszy). Poprawia się też stabilność na zakrętach - poduszki pomimo, że nie pozwalają na większe ugięcie, to są przyjemniejsze w komforcie - nie działają tak jak sprężyny, które zostaną jako backup na wypadek uszkodzenia poduszki lub hydrauliki. |
Autor: | Joozwa [ 24-03-2016, 17:14 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
A czemu chcesz czekać do końca gwarancji skoro zostawisz orginalne sprężyny? Masz jakieś linki do tego? |
Autor: | MrPyrek [ 24-03-2016, 18:18 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Linków i produktów jest sporo - musisz poszukać w google. Tu jest krótka zajawka o obu: https://www.youtube.com/watch?v=UGAdTsL-oVw Jest jeszcze jedna firma, ale z droższymi produktami: http://www.ridetech.com/ Wolałbym poczekać do końca gwarancji, ponieważ trzeba powiercić trochę, by móc poprowadzić przewody do kompresora. Nie jestem pewien też, czy nie wymieniłbym wtedy sprężyn na dłuższe i bardziej miękkie. ps. Tu jest rozwiązanie Firestone (niebieskie poduszki, Air Lift ma czerwone). Kompresor jest zewnętrzny, ale z przodu w Vitarze przed silnikiem benzynowym jest sporo miejsca, by go tam umieścić: https://www.youtube.com/watch?v=g27pvqy4m70 |
Autor: | czoboki [ 25-03-2016, 11:38 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Ciekawe rozwiązanie. Tu pokazane auto poza asfaltem Tylko na ile to faktycznie działa? ![]() Wymiana sprężyn na dłuższe spowoduje rozciągniecie amortyzatora. Trzeba uważać, aby nie było sytuacji, że w jakimś momencie zostanie on gwałtownie rozciągnięty do końca, co amorkowi nie służy. Bardziej miękka sprężyna zmniejszy stabilność jeszcze bardziej. |
Autor: | MrPyrek [ 25-03-2016, 16:26 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Myślę, że i tak poduszka ostatecznie przejmie nacisk, więc stabilność powinna być podobna zarówno przy miękkiej jak i twardej sprężynie, tylko że przy twardej jazda będzie mniej komfortowa, ponieważ wtedy sprężyna zacznie działać szybciej niż poduszka. A przy bardziej miękkiej sprężynie i dłuższej (w sensie ilości zwojów) jest więcej możliwości ustawień wysokości. Co do rozciągnięcia i amortyzatora, to masz rację. Jeśli się zdecyduję, to na początku na firmowych sprężynach, a gdy uznam za konieczne ich zmianę na dłuższe, to trzeba też będzie pomyśleć o amortyzatorach. Też jestem ciekaw na ile to faktycznie działa, ale nie słyszałem o niezadowolonym użytkowniku takiego zawieszenia za wyjątkiem rozwiązań firmowych (typu Volkswagen Touareg itd.), które wymagały po jakimś czasie drogiego firmowego serwisowania. A tutaj poduszka kosztuje 60$. |
Autor: | raven_raistlin [ 12-05-2016, 13:43 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Montował już ktoś może osłony pod silnik i tylny dyferencjał? Jakieś polecane źródło? Znalazłem: http://www.agauto.sk/pl/?isvyhl=1&znacka=177&model=509&sortiment= albo: http://www.steeler.pl/pl/produkty/marki/suzuki/vitara/2015.html Jakieś za i przeciw dla materiałów stal/aluminium? |
Autor: | mayya [ 12-05-2016, 13:49 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Z prześwitu niewiele zostanie ![]() |
Autor: | czoboki [ 12-05-2016, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Jeśli brać to aluminium, stal rdzewieje ![]() Orurowanie - tylko jeśli się podoba, walorów ochronnych to orurowanie nie posiada, wręcz przeciwnie, potrafi narobić dodatkowych szkód. Prześwit - bez przesady, osłona aż tak dużo nie zabierze. |
Autor: | szulik [ 13-05-2016, 10:38 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Oryginalna osłona zjada 3,5cm prześwitu - zostaje 15cm, to mniej niż niejeden zwykły kompakt: https://youtu.be/WwnuiTSS2-8?t=3m2s Czytałem, że są nieoryginalne, które zmniejszają prześwit o 2,5cm. |
Autor: | czoboki [ 13-05-2016, 14:05 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Może i tak, nigdy nie mierzyłem u siebie ![]() Tak naprawdę to wszystko zależy gdzie się będzie jeździć, jeśli chodzi o szutry, drogi gruntowe, leśne, to te 3,5 cm mniej pod silnikiem niewiele zmienia, a ma się zabezpieczony od dołu silnik. Lepiej stracić te parę cm niż uszkodzić silnik ![]() Trzeba tylko pamiętać o czyszczeniu osłony od strony silnika, bo tam się potrafi nazbierać dużo śmieci, czasem łatwopalnych (trawa, patyki). |
Autor: | macioo [ 13-05-2016, 15:10 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Ja miałem osłonę w Sedici i nic się tam nie zbierało. Przez 5 lat nie czyściłem. Może w czasie przeglądu to robili w ASO. Jednak z góry nic tam nie widziałem. Co do rdzewienia stalowej osłony, to tylko względy estetyczne. Przez 5 lat i 100kkm trochę mi podrdzewiała ale widziałem to tylko jak wlazłem pod samochód. Nie zmniejsza to funkcjonalności. Jeśli zaś idzie o zmniejszenie prześwitu, to na necie był (chyba ukraiński) film o przerabianiu wsporników osłony aby oszczędzić na prześwicie. Dość prosta operacja. Tylko bym sie zastanowił czy warto. Jak pomiędzy osłoną a miską jest 1-2cm to po najechaniu na przeszkodę jest miejsce na ugięcie osłony. Jeśli będzie dotykać niemal miski, to ryzyko uszkodzenia tejże się zwiększy. |
Autor: | raven_raistlin [ 14-05-2016, 12:45 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Generalnie wychodzę z założenia, że lepiej przytrzeć osłoną niż uderzyć mocniej na przykład w miskę olejową. Natomiast strata 3.5cm trochę boli ![]() |
Autor: | czoboki [ 14-05-2016, 13:38 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
A gdzie masz zamiar jeździć? Jeśli szutry, drogi polne i leśne, to te 3 cm nie będą jakoś strasznie bolały. Można założyć większe koła, to trochę tych cm odzyskasz. macioo pisze: Jak pomiędzy osłoną a miską jest 1-2cm to po najechaniu na przeszkodę jest miejsce na ugięcie osłony. Jeśli będzie dotykać niemal miski, to ryzyko uszkodzenia tejże się zwiększy. Zwiększy w odniesieniu do sytuacji bez osłony. |
Autor: | raven_raistlin [ 14-05-2016, 14:20 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Wypady poza miasto to głównie Biebrza i Białowieża. Głównie szutry i leśne drogi, które często mają bardzo wysoki garb na środku. W okolicy Biebrzańskiego Parku Narodowego jest również sporo dróg typu "Kocie Łby". Kiedyś jeżdżąc po takich drogach Punciakiem (15cm prześwitu) wyrwałem sporego kamulca... |
Autor: | macioo [ 14-05-2016, 14:30 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
Trzeba się zastanowić, bo jeżdżąc po szutrach i leśnych drogach osłona nie jest bardzo potrzebna (no chyba żeby mniej błota zaciągał do komory silnika), a z kolei do ciorania w terenie cięższym to ta nowa Vitarka nie za bardzo się nadaje. Ogólnie to oceniam Vitary funkcjonalność w terenie na niewiele lepszą niż S-cross. Czyli trochę lepszą niż przeciętny kompakt, ale niewiele lepszą. Ja w Sedici osłonę miałem, a w S-cross już nie zakładałem. Mając świadomość, że osłony nie mam, z większą uwagą pokonuję przeszkody. Czasem trzeba wyjść i ocenić czy się da przejechać. Przejechałem 48kkm po różnych drogach (sporo z tego po polnych) i (tfu, tfu, odpukać... ![]() |
Autor: | czoboki [ 14-05-2016, 14:56 ] |
Tytuł: | Re: Vitara II - ucieczka z miasta ;) |
macioo pisze: Trzeba się zastanowić, bo jeżdżąc po szutrach i leśnych drogach osłona nie jest bardzo potrzebna (no chyba żeby mniej błota zaciągał do komory silnika). Nie zgadzam się. Jeżdżę po takich własnie drogach. Trafiają się większe kamienie, korzenie, garby, leżące różnej wielkości patyki i osłona już nie raz się przydała. Czasem trzeba przejechać przez mocno zoraną drogę i wówczas lepiej przytrzeć osłoną niż czymś innym. Nie raz przeczołgiwałem się przez jakąś nierówność i przycierałem osłoną. Udało mi się ją wgiąć na jakimś garbie, bo źle najechałem (powoli). Gdyby nie osłona przytarłbym miską, a tak osłona ją ochroniła. Dodatkowo trochę mniej się brudzi (kurzy) komora silnika. Moim zdaniem (od 8 lat mam osłonę i bywam na drogach szutrowych, leśnych, polnych), ważniejsza solidna osłona niż lift. raven_raistlin, jeśli planujesz jeździć jak pisałeś, to się nie zastanawiaj i zakładaj osłonę. Moja osłona (robiona na wzór osłon Asfir dla GV II) to aluminium 6 mm, a z przodu wzmocniona dodatkowymi 6 mm aluminium ![]() macioo pisze: Mając świadomość, że osłony nie mam, z większą uwagą pokonuję przeszkody. Czasem trzeba wyjść i ocenić czy się da przejechać. A tak trzeba działać zawsze ![]() |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |