Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 06:43

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 715 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 2029 Następna
Autor Wiadomość
Post: 21-03-2021, 16:10 
Offline

Rejestracja: 20-11-2016, 06:33
Posty: 4
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: Ignis
Bo samoregulatory zapchało .

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

_________________
Moje pierwsze suzuki


Na górę
Post: 21-03-2021, 20:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-02-2021, 19:50
Posty: 43
Lokalizacja: Radom/powiat
Suzuki: GV '06 DDiS
Od kilku aut uważam, że nie jest istotne, czy olej jest tego, czy innego producenta. Czy ma 10W50, 5W30.
Dla mnie decydujące jest, aby olej miał zgodną normę z wymaganą dla silnika oraz w pełni syntetyczną bazę, resztę parametrów dobieram wg potrzeby. Istotny jest dla mnie też współczynnik TBN, staram się aby wybrany olej miał jak najwyższy.


Na górę
Post: 21-03-2021, 22:07 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Ten molygen ma wszystkie normy zgodne niby, ale rekomendowany jest do turbodiesli i DPF.


Na górę
Post: 22-03-2021, 08:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-01-2017, 17:33
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Suzuki: Vitara; GSF 1250SA
lukasignis pisze:
Bo samoregulatory zapchało .


Olej zapchał??

_________________
Suzuki Vitara Comfort
Suzuki GSF 1250 SA


Na górę
Post: 25-03-2021, 10:14 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 08:33
Posty: 58
Suzuki: Vitara S
Może jakaś podróbka...

Zalecenia olejowe ASO - zdjęcie z oryginalnej instrukcji Suzuki z 2015 roku:
https://zapodaj.net/7fb955d12498f.jpg.html

Co ciekawe w silniku wolnossącym 1.6 można stosować "ekonomiczny" olej o niższej lepkości 20, natomiast w turbo już nie - minimum 30.

Myślę, że najważniejsze to spełnienie norm ACEA i API + zalecana lepkość.


Na górę
Post: 26-03-2021, 09:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-01-2017, 17:33
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Suzuki: Vitara; GSF 1250SA
Ja zrezygnowałem właśnie z tego LM Molygen, bo nie spełnia on wymagań API (jest SJ).
Wszystko co trzeba posiada Liqui Moly Molygen New Generation 5W-30, ale po pierwsze, nie jest to pełny syntetyk, tylko baza w technologii syntetycznej a po drugie, takiego w moim sklepie nie mieli.
Zostaje zatem przy tym co rok temu, czyli w pełni syntetyczny Liqui Moly High Tech 5W-40.

_________________
Suzuki Vitara Comfort
Suzuki GSF 1250 SA


Na górę
Post: 26-03-2021, 16:04 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Zalałem new generation o wściekłe zielonej barwie. Za wcześnie żeby coś powiedzieć natomiast martwi mnie, że na dnie pojemnika jest osad.


Na górę
Post: 13-04-2021, 13:18 
Offline

Rejestracja: 13-04-2021, 13:03
Posty: 5
Suzuki: Vitara
Cześć, posiadam Suzuki Vitare 1.4 K14D Hybrid 2020.
Na przeglądzie "zerowym" czyli po ok. 1 tys. km został wymieniony olej, użyto Castrol Edge Professional OE 5W30 API: SN, ACEA: C3.
Natomiast według instrukcji jest 0W20 lub 5w30 API: SL, SM, SN, ACEA: A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5.

Teraz najważniejsze, silnik 1.4 K14D jest to silnik z filtrem DPF, więc stosowanie olei z normą ACEA: A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5 jest w tym momencie co najmniej nie właściwe i instrukcja wprowadza w tym momencie w błąd, czy mam rację?

Druga sprawa to mam mieszane uczucia co do stosowania oleju Castrol, tym bardziej że serwis leje olej z beczki w cenie jak z bańki.
Chciałbym zastosować prawdziwy olej syntetyczny, dobrej klasy 5W30 z normą API: SN, tylko co z ACEA?


Na górę
Post: 13-04-2021, 13:36 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 234
W instrukcji producent podaje A1/B1; A3/B3; A3/B4 A5/B5. Norma ACEA-C3 norma najczęściej odnosząca się do aut z filtrami cząstek stałych. A tu Suzuki nic nie pisze o normie C3, i jednoznacznie nie piszą o GFP.
DPF to w diesel występuje.


Na górę
Post: 13-04-2021, 13:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie wiem jak 1.4 Hybrid, ale wcześniej K14C nie miał filtra GPF. Miał go tylko 1.0 BoosterJet.

Co do oleju, to ja mam 5W30 API SL, ACEA A5/B5, ale w 1.6.
Wcześniej miałem zgodny z C3, co było wg serwisu trochę na wyrost.


Na górę
Post: 13-04-2021, 14:09 
Offline

Rejestracja: 13-04-2021, 13:03
Posty: 5
Suzuki: Vitara
No właśnie, czyli należało by wyjść od tego czy Vitara 1.4 K14D Hybrid ma DPF lub GPF?
Jeżeli mówimy o silnikach benzynowych to jest to filtr GPF.
W książce serwisowej na stronie 2-137 jest opisana Lampa Ostrzegawcza filtra cząstek stałych (wersja z silnikiem K10C, K14C oraz K14D dotyczy krajów UE i Izraela), a na tablicy podczas rozruchu wyświetla się lampka GPF.
Więc wydaje mi się, że Vitara ma filtr GPF.
Skoro GPF i DPF to nie są do końca te same urządzenia, być może dlatego producent podał tutaj normy dla silników bez DPF czyli ACEA: A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5?


Na górę
Post: 13-04-2021, 14:21 
Offline

Rejestracja: 13-04-2021, 13:03
Posty: 5
Suzuki: Vitara
Wydaje mi się jednak, że Suzuki nie zaktualizowało książki pod tym kątem, a opisane w niej normy dotyczą silników wcześniejszych konstrukcji bez filtra GPF.
Ciekawe co powiedzą w serwisie?


Na górę
Post: 13-04-2021, 14:42 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 08:33
Posty: 58
Suzuki: Vitara S
Ja mam Vitarę z 2016 z silnikiem K14C i GPF nie mam.


Na górę
Post: 13-04-2021, 14:49 
Offline

Rejestracja: 13-04-2021, 13:03
Posty: 5
Suzuki: Vitara
Bardzo możliwe, patrząc na wpisy na tym i innych forach były Vitary 1.4 bez GPF.


Na górę
Post: 13-04-2021, 14:55 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
michu9 pisze:
Ja mam Vitarę z 2016 z silnikiem K14C i GPF nie mam.
Gpf duzo później został wprowadzony, więc nic dziwnego.


Na górę
Post: 13-04-2021, 14:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Wszystko na to wskazuje, że K14D ma filtr cząstek, a K14C nie miał.


Na górę
Post: 14-04-2021, 12:18 
Offline

Rejestracja: 13-04-2021, 13:03
Posty: 5
Suzuki: Vitara
Napisałem do Suzuki Polska o sprecyzowanie czy auto ma filtr GPF i jeśli ma filtr to czy normy podane w książce są właściwe dla tego silnika.
Według mnie to ta Vitara ma filtr GPF, a norma dla tego silnika to ACEA: C3, API: SN, lepkość w naszym klimacie to co najmniej 5w30 choć tu mam pewne obawy co do wysokich temperatur.
Chyba wybiorę RAVENOL VMP 5W30 CleanSynto USVO w bańce 4L.


Na górę
Post: 14-04-2021, 13:27 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 234
mikee87 pisze:
Napisałem do Suzuki Polska o sprecyzowanie czy auto ma filtr GPF i jeśli ma filtr to czy normy podane w książce są właściwe dla tego silnika.
Według mnie to ta Vitara ma filtr GPF, a norma dla tego silnika to ACEA: C3, API: SN, lepkość w naszym klimacie to co najmniej 5w30 choć tu mam pewne obawy co do wysokich temperatur.
Chyba wybiorę RAVENOL VMP 5W30 CleanSynto USVO w bańce 4L.
Serwis Suzuki jeden z wielu na Śląsku dziś potwierdził ze w silniku K14D jest GPF.


Na górę
Post: 14-04-2021, 13:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
K14C wyprodukowany w 2019 też już miał. Ja mam.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 14-04-2021, 14:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-05-2020, 14:03
Posty: 4
Suzuki: Vitara
Jesteś pewien, że Twój K14C ma filtr GPF?

Ja też mam Vitarę z 2019 r. z K14C i z kilku źródeł wiem, że nie mam GPF. :?

_________________
Suzuki Vitara II 1,4 2WD Premium (2019)
Ex Nissan Note E12 1,2 Acenta (2013)
Ex Suzuki Swift IV 1,3 (2009)
Ex Suzuki Swift II 1,0 (1999)


Na górę
Post: 14-04-2021, 16:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Tak, mam, widziałem. :-) Zmiana była w trakcie roku. Ja odbierałem pod koniec października, produkcja z końca września chyba.

Dla ścisłości, oni go nie nazywają GPF, tylko jakoś tam inaczej. Wygląda jak dodatkowy tłumik.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 27-04-2021, 19:00 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Czyli dobrze że mam sztukę z produkcji 2018? :D


Na górę
Post: 27-04-2021, 19:59 
Offline

Rejestracja: 17-12-2019, 22:10
Posty: 205
Lokalizacja: Śląski
Suzuki: Vitara 1.4 2019
Po aferach jak ludzie kradli wycinając samochodom filtr cząstek stałych zadzwoniłem do serwisu i pan poinformował mnie, że moja Vitara nie ma go zamontowanego. Produkowany był chyba w I połowie 2019 roku


Na górę
Post: 16-05-2021, 12:58 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Właśnie jestem po "zerowym" przeglądzie, czyli tym po 1000km i pytałem jaki olej mi zalali, powiedzieli, że Total 5W30. Otrzymałem też od nich informację, że podobno teraz Suzuki dało ASO wolną rękę i magą lać dowolny, byle spełniał normy, wcześniej był podobno zalecany przez wiele lat Shell lub ten ich ECSTAR, który jest cholernie drogi i nie do kupienia poza ASO. Jak to powiedział gościu w serwisie, coś chyba Suzuki się nie dogadało z Shell'em i teraz mają wolną rękę.


Na górę
Post: 16-05-2021, 16:00 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
Drogi może i jest, ale że nie do kupienia poza aso? https://allegro.pl/kategoria/oleje-siln ... t-1-5-0429


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 715 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 2029 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]