Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Suzuki Vitara S (1.4 Turbo) https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12582 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | Avalanche [ 18-09-2015, 07:10 ] |
Tytuł: | Suzuki Vitara S (1.4 Turbo) |
http://auto.suzuki.de/offentliche-bilde ... 280_02.jpg EDIT: zdjęcie przeniesione w link, bo po zmianie silnika forum zajmuje 1,5 22-calowego ekranu ![]() Wymiary i dane techniczne Długość x szerokość x wysokość: 4175 x 1775 x 1610 mm Prześwit: 185 mm Masa własna: 1210 kg Dopuszczalna masa całkowita: 1730 kg Pojemność bagażnika: 375 l Koła: 215/55/R17 Silnik: K14C (DITC) 1373 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką, EURO 6 Stopień sprężania: 9,9:1 Moc: 103 kW (140 KM) przy 5500 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 220 Nm w zakresie 1500-4000 obr./min Przekładnia: 6-biegowa ręczna (6MT) lub automatyczna (6AT) Prędkość maksymalna: 200 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s Zużycie paliwa (w trasie - miasto - średnie): 5,0 - 6,3 - 5,4 l/100 km (6MT) Emisja CO2: 121-128 g/km Wyposażenie (rynek niemiecki): jak Comfort+ (=XLED) plus dodatki stylizacyjne Vitara S |
Autor: | Avalanche [ 18-09-2015, 07:13 ] |
Tytuł: | |
Na razie brak danych o kolorach, ale w Niemczech S dostępna jest w ograniczonej liczbie kolorów - nie ma tych "damskich" ![]() I ceny od dzisiaj już oficjalnie na stronach SMP: http://www.suzuki.pl/auto/Vitara_cennik.html 85,900 PLN za 2WD i 10 tys. więcej za AllGrip ![]() |
Autor: | esiak [ 18-09-2015, 07:15 ] |
Tytuł: | |
VITARA S 2WD (napęd na oś przednią) 1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 2WD 6 M/T S 85 900 zł 1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 2WD 6 A/T S 92 900 zł ALLGRIP (4WD) 1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 4WD 6 M/T S 95 900 zł 1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 4WD 6 A/T S 102 900 zł |
Autor: | esiak [ 18-09-2015, 07:16 ] |
Tytuł: | |
Wyposażenie Vitary S: Wyposażenie XLED oraz dodatkowo (zamiennie): NADWOZIE Nowy kształt osłony chłodnicy (grill) Satynowy kolor pokrywy lusterek zewnętrznych 17” felgi aluminiowe lakierowane w kolorze czarnym Reflektory LED (dla świateł mijania) z czerwonym wykończeniem WNĘTRZE Wykończenie paneli deski rozdzielczej nowym wzorem (tzw. „hairline”) Czerwone pierścienie wlotów wentylacyjnych na desce rozdzielczej Czerwone wykończenie zestawu wskaźników Sportowe koło kierownicy (wzór Swift Sport) z czerwonym ściegiem ozdobnym Czerwony ścieg ozdobny tapicerki oraz mieszka drążka zmiany biegów Aluminiowe nakładki pedałów (dla wersji 6MT) |
Autor: | Avalanche [ 18-09-2015, 07:23 ] |
Tytuł: | |
Te srebrne satynowe lusterka niezależnie od wersji kolorystycznej to dość dziwny pomysł - po co na co? ![]() No i skandal, że nawet w wersji z automatem za ponad 100 tys. nie ma podłokietnika (czytaj - trzeba zdać się na łaskę dealera). |
Autor: | esiak [ 18-09-2015, 07:29 ] |
Tytuł: | |
a jakieś niusy z Frankfurtu na temat S-Crossa 2016? jakiś lifting..? |
Autor: | Avalanche [ 18-09-2015, 07:36 ] |
Tytuł: | |
Nic. Spodziewam się raczej na wiosnę (Genewa?). |
Autor: | DS [ 18-09-2015, 12:45 ] |
Tytuł: | |
Kompletnie nie rozumiem polityki Suzuki... Wprowadzają nowy silnik, który jest dostępny tylko z jedną wersją wyposażenia, i to najdroższą. Byłem zdecydowany na 1.4 Turbo przy założeniu, że będzie to dopłata do wersji Premium. A tu trzeba jeszcze 10 tys. zł więcej na XLED+S z mnóstwem rzeczy nie potrzebnych przeciętnemu Kowalskiemu (bo czy to nie przypadkiem wersja Premium jest najczęściej wybierana??) Mało tego, najdroższa wersja, a najmniej kolorów do wyboru... Kto tam siedzi w marketingu Suzuki?? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Avalanche [ 18-09-2015, 13:01 ] |
Tytuł: | |
Nie chcą ich sprzedawać, może ![]() Może na Polskę zapowiedzieli, że będzie 30 sztuk na rok, więc cena ma zachęcić do kupowania tych tańszych? Trudno to ogarnąć. Trzeba by jeszcze porównać z cenami konkurencji (Mokka 1.4 Turbo, Fiat 500X 1.4 Multiair). |
Autor: | DS [ 18-09-2015, 14:40 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: No i skandal, że nawet w wersji z automatem za ponad 100 tys. nie ma podłokietnika
Stanowisko Suzuki: "Podłokietnik to wygoda i powinien mieć go każdy fotel, ale domowy. W jeździe po mieście jest dla większości kierowców* irytujący (obsługa ręcznego), w odchylony uderza się łokciem przy zmianie biegu, a jeżeli mowa o samochodach, które mogą sobie poradzić na trudniejszym terenie, przy dynamicznej jeździe, podłokietnik przeszkadza. Oczywiście, istnieje też sporo argumentów za wygodą, ale wynik tej dyskusji przechylił się u nas w wiadome rozwiązanie". No cóż... Ja pozostawiam bez komentarza. |
Autor: | ASzel [ 18-09-2015, 15:24 ] |
Tytuł: | |
DS pisze: Stanowisko Suzuki:
"Podłokietnik to wygoda i powinien mieć go każdy fotel, ale domowy. W jeździe po mieście jest dla większości kierowców* irytujący (obsługa ręcznego), w odchylony uderza się łokciem przy zmianie biegu, a jeżeli mowa o samochodach, które mogą sobie poradzić na trudniejszym terenie, przy dynamicznej jeździe, podłokietnik przeszkadza. Oczywiście, istnieje też sporo argumentów za wygodą, ale wynik tej dyskusji przechylił się u nas w wiadome rozwiązanie". Dobre. Żart roku? |
Autor: | Avalanche [ 18-09-2015, 17:09 ] |
Tytuł: | |
I dlatego ma go S-Cross a nawet będzie miało to nowe Baleno? ![]() ![]() |
Autor: | DS [ 18-09-2015, 17:29 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: I dlatego ma go S-Cross a nawet będzie miało to nowe Baleno? Tak właśnie odpowiedziałem i...:
![]() ![]() "Opinie są podzielone. Warto dodać: brakuje nam opinii klientów w Polsce, temat był badany nieco głębiej w innym europejskim kraju". |
Autor: | krzymo [ 18-09-2015, 18:24 ] |
Tytuł: | |
Czyli co, jedna ręka na podłokietniku centralnym, druga na podłokietniku w drzwiach a kierownica w zębach? Nie wiem, po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać ![]() |
Autor: | VITARARAFAŁA [ 19-09-2015, 07:53 ] |
Tytuł: | |
krzymo pisze: Czyli co, jedna ręka na podłokietniku centralnym, druga na podłokietniku w drzwiach a kierownica w zębach? Nie wiem, po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać
![]() Całkiem dobrze powiedziane, podłokietnik rozleniwia i pewnie e jakimś stopniu opóźnia reakcję. Łapki na kierownicę ![]() |
Autor: | etam [ 19-09-2015, 07:55 ] |
Tytuł: | |
Vitara za 85-95 tys PLN to nieporozumienie. Jestem zdecydowana na Viatrę Premium 1.6, 4X4, mogę rozważyć 1.4 ale nie za taką cenę, w ogóle nie ma o czym mówić. Nie sądzę też, by był to model, który pójdzie jak ciepłe bułeczki - chyba, że wyprzedażach rocznika jak zejdą z ceną |
Autor: | DS [ 19-09-2015, 08:24 ] |
Tytuł: | |
krzymo pisze: Nie wiem po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać Nie wiem po co nam też wspomagania kierownicy, centralne zamki, piloty, radia i 16 zaworów. No po co, przecież bez tego też jest dobrze, nie narzekać.
Rozmawiamy o aucie za ponad 100 tys. zł. Proponuje potrzymać łapki przez kilka godzin na kierownicy i wtedy pogadamy. |
Autor: | VITARARAFAŁA [ 19-09-2015, 17:13 ] |
Tytuł: | |
DS pisze: krzymo pisze: Nie wiem po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać Nie wiem po co nam też wspomagania kierownicy, centralne zamki, piloty, radia i 16 zaworów. No po co, przecież bez tego też jest dobrze, nie narzekać.Rozmawiamy o aucie za ponad 100 tys. zł. Proponuje potrzymać łapki przez kilka godzin na kierownicy i wtedy pogadamy. No porównywać przydatność .np. wspomagania do podłokietnika to mała przesada. Jeździłem kiedyś jako kierowca na trasie Polska- Niemcy i po kilku czy kilkunastu godzinach tym bardziej nie korzystałem z podłokietnika( choć takowy był w Sprinterze) aby nie tracić czujności i nie skracać czasu reakcji. Z racji wysokiej pozycji za kierownicą widzialem dobrze innych na drodze i tych którzy w samochodzie prawie, że leżą a kierownicę trzymają palcem wskazującym ręki opartej o boczek bo druga odpoczywa sobie właśnie na podłokietniku lub przy 140tu operuje multimediami. Dzięki takim profesjonalistom swoje koło zaciskałem jeszcze mocniej. Prowadzimy pocisk, który w razie nieuwagi zabija bardziej niż niejedna broń więc trzymajmy go mocno. Sory za mój wywód, ale tak mam, że do odpoczynku zamiast samochodu wolę łóżko. Pozdrawiam bezpiecznych kierowców ![]() P.S. Przepraszam, że zboczyłem z tematu ![]() |
Autor: | DS [ 19-09-2015, 17:45 ] |
Tytuł: | |
A bierzesz pod uwagę, że w samochodzie może być jeszcze pasażer? Też ma łokieć. Podobnie Ci z tyłu. Spędzam w samochodzie około dwóch godzin dziennie - nie kwestionuję potrzeby trzymania kierownicy dwoma rękami, wręcz przeciwnie, są sytuacje, kiedy to niezbędne, ale jest również mnóstwo sytuacji, kiedy można pozwolić ręce na odpoczynek. Co więcej - podczas częstej zmiany biegów łokieć oparty o podłokietnik ułatwia te czynności (np. stanie w korkach). Wychodząc z Twoich założeń, należałoby zlikwidować podłokietnik na drzwiach, zakazać np. tempomatów, te to dopiero mogą spowodować utratę czujności. Idąc krok dalej - zakaz manualnych skrzyń biegów, żeby nie zdejmować łapek z kierownicy. VITARARAFAŁA pisze: Jeździłem kiedyś jako kierowca na trasie Polska- Niemcy i po kilku czy kilkunastu godzinach tym bardziej nie korzystałem z podłokietnika( choć takowy był w Sprinterze) Potrzymaj ręce te kilka-kilkanaście godzin na kierownicy w Vitarze. W sprinterze, jak i w większości busów, pozycja za kierownicą jest zupełnie inna, niż w osobówce, nie trzeba podnosić rąk tak wysoko.
Do sedna - dyskusja nie dotyczy wad/zalet podłokietników, tylko tego, czy auto za ponad 100 tys. zł powinno mieć to w standardzie. Vitara nie ma, ani z przodu, ani z tyłu, a wg mnie powinna. A to, czy ktoś będzie kładł na nim łokcie czy nie - co kto lubi. |
Autor: | VITARARAFAŁA [ 19-09-2015, 17:58 ] |
Tytuł: | |
DS pisze: A bierzesz pod uwagę, że w samochodzie może być jeszcze pasażer? Też ma łokieć. Potrzymaj ręce te kilka-kilkanaście godzin na kierownicy w Vitarze. W sprinterze, jak i w większości busów, pozycja za kierownicą jest zupełnie inna, niż w osobówce, nie trzeba podnosić rąk tak wysoko.
Podobnie Ci z tyłu. Spędzam w samochodzie około dwóch godzin dziennie - nie kwestionuję potrzeby trzymania kierownicy dwoma rękami, wręcz przeciwnie, są sytuacje, kiedy to niezbędne, ale jest również mnóstwo sytuacji, kiedy można pozwolić ręce na odpoczynek. Co więcej - podczas częstej zmiany biegów łokieć oparty o podłokietnik ułatwia te czynności (np. stanie w korkach). Wychodząc z Twoich założeń, należałoby zlikwidować podłokietnik na drzwiach, zakazać np. tempomatów, te to dopiero mogą spowodować utratę czujności. Idąc krok dalej - zakaz manualnych skrzyń biegów, żeby nie zdejmować łapek z kierownicy. VITARARAFAŁA pisze: Jeździłem kiedyś jako kierowca na trasie Polska- Niemcy i po kilku czy kilkunastu godzinach tym bardziej nie korzystałem z podłokietnika( choć takowy był w Sprinterze) Do sedna - dyskusja nie dotyczy wad/zalet podłokietników, tylko tego, czy auto za ponad 100 tys. zł powinno mieć to w standardzie. Vitara nie ma, ani z przodu, ani z tyłu, a wg mnie powinna. A to, czy ktoś będzie kładł na nim łokcie czy nie - co kto lubi.[/quote I znowu jak wcześniej porównanie podłokietnika do zupełnie różnych elementów, ale żeby już się nie kłócić odpuszczam temat. To nasza indywidualna sprawa co jest nam przydatne. Faktem jest, że S-ka ładna, ale czy warta aż takiej dopłaty i wskoczenia w pułap właśnie ponad setki. |
Autor: | Bandit1 [ 19-09-2015, 20:11 ] |
Tytuł: | |
Przy tak wysokiej cenie Vitara turbo z czasem podzieli losy S-crossa w dieslu czyli zniknie z polskiej oferty. Większość ludzi potrafi liczyć i nie zapłaci (licząc z metalikiem i ubezp) 90 tys zł za Vitarę 2WD czy 100 tys zł za Vitarę 4WD czyli za segment B. Tak samo jak nie dopłacali 18 tys zł do Scrossa diesla. |
Autor: | Cob [ 21-09-2015, 10:52 ] |
Tytuł: | |
ponieważ miałem życzliwego dilera ... to mam ten podłokietnik hehe i powiem tak nie wyobrażam sobie żeby go nie było... stojąc w korkach czy na długiej trasie na autostradzie jest niezbędny, że nie wspomnę o łokciu żony ![]() natomiast rzeczywiście przy pełnym wysunięciu, oraz odsuniętym do tyłu fotelu jest kłopot ze zwalnianiem ręcznego, ale wtedy żaden problem przesunąć go do tyłu..., a wracając to 1.4 to ktoś wie jaka będzie masa ? bo jeśli +150-200 kg to chyba gra nie warta .... |
Autor: | Avalanche [ 21-09-2015, 11:08 ] |
Tytuł: | |
Cob pisze: to ktoś wie jaka będzie masa ? bo jeśli +150-200 kg to chyba gra nie warta ....
Jakbyś rzucił okiem na pierwszy post w tym temacie (18/09/2015), to powinna tam być ![]() ![]() |
Autor: | Cob [ 22-09-2015, 08:25 ] |
Tytuł: | |
patrzyłem patrzyłem że jest +130 kg tyle że nie wypatrzyłem czy masa jest dla 4x4 czy 2WD a to kolejne 100KG i czy AT czy MT (pewnie +20kg) |
Autor: | DS [ 22-09-2015, 08:42 ] |
Tytuł: | |
Cob pisze: a wracając to 1.4 to ktoś wie jaka będzie masa ? bo jeśli +150-200 kg to chyba gra nie warta ....
Przyśpieszenie All Grip 0-100 km/h zależnie od wersji: 9,5 - 10,2 |
Strona 1 z 8 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |