Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12582
Strona 1 z 8

Autor:  Avalanche [ 18-09-2015, 07:10 ]
Tytuł:  Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

http://auto.suzuki.de/offentliche-bilde ... 280_02.jpg
EDIT: zdjęcie przeniesione w link, bo po zmianie silnika forum zajmuje 1,5 22-calowego ekranu :sciana:

Wymiary i dane techniczne

Długość x szerokość x wysokość: 4175 x 1775 x 1610 mm
Prześwit: 185 mm
Masa własna: 1210 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1730 kg
Pojemność bagażnika: 375 l
Koła: 215/55/R17

Silnik: K14C (DITC) 1373 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką, EURO 6
Stopień sprężania: 9,9:1
Moc: 103 kW (140 KM) przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 220 Nm w zakresie 1500-4000 obr./min
Przekładnia: 6-biegowa ręczna (6MT) lub automatyczna (6AT)
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s
Zużycie paliwa (w trasie - miasto - średnie): 5,0 - 6,3 - 5,4 l/100 km (6MT)
Emisja CO2: 121-128 g/km

Wyposażenie (rynek niemiecki): jak Comfort+ (=XLED) plus dodatki stylizacyjne Vitara S

Autor:  Avalanche [ 18-09-2015, 07:13 ]
Tytuł: 

Na razie brak danych o kolorach, ale w Niemczech S dostępna jest w ograniczonej liczbie kolorów - nie ma tych "damskich" ;) (turkus, pomarańcza).

I ceny od dzisiaj już oficjalnie na stronach SMP:
http://www.suzuki.pl/auto/Vitara_cennik.html

85,900 PLN za 2WD i 10 tys. więcej za AllGrip :szok:

Autor:  esiak [ 18-09-2015, 07:15 ]
Tytuł: 

VITARA S

2WD (napęd na oś przednią)
1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 2WD 6 M/T S 85 900 zł
1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 2WD 6 A/T S 92 900 zł

ALLGRIP (4WD)
1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 4WD 6 M/T S 95 900 zł
1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 4WD 6 A/T S 102 900 zł

Autor:  esiak [ 18-09-2015, 07:16 ]
Tytuł: 

Wyposażenie Vitary S:

Wyposażenie XLED oraz dodatkowo (zamiennie):

NADWOZIE

Nowy kształt osłony chłodnicy (grill)
Satynowy kolor pokrywy lusterek zewnętrznych
17” felgi aluminiowe lakierowane w kolorze czarnym
Reflektory LED (dla świateł mijania) z czerwonym wykończeniem

WNĘTRZE

Wykończenie paneli deski rozdzielczej nowym wzorem (tzw. „hairline”)
Czerwone pierścienie wlotów wentylacyjnych na desce rozdzielczej
Czerwone wykończenie zestawu wskaźników
Sportowe koło kierownicy (wzór Swift Sport) z czerwonym ściegiem ozdobnym
Czerwony ścieg ozdobny tapicerki oraz mieszka drążka zmiany biegów
Aluminiowe nakładki pedałów (dla wersji 6MT)

Autor:  Avalanche [ 18-09-2015, 07:23 ]
Tytuł: 

Te srebrne satynowe lusterka niezależnie od wersji kolorystycznej to dość dziwny pomysł - po co na co? :|

No i skandal, że nawet w wersji z automatem za ponad 100 tys. nie ma podłokietnika (czytaj - trzeba zdać się na łaskę dealera).

Autor:  esiak [ 18-09-2015, 07:29 ]
Tytuł: 

a jakieś niusy z Frankfurtu na temat S-Crossa 2016? jakiś lifting..?

Autor:  Avalanche [ 18-09-2015, 07:36 ]
Tytuł: 

Nic. Spodziewam się raczej na wiosnę (Genewa?).

Autor:  DS [ 18-09-2015, 12:45 ]
Tytuł: 

Kompletnie nie rozumiem polityki Suzuki...
Wprowadzają nowy silnik, który jest dostępny tylko z jedną wersją wyposażenia, i to najdroższą. Byłem zdecydowany na 1.4 Turbo przy założeniu, że będzie to dopłata do wersji Premium. A tu trzeba jeszcze 10 tys. zł więcej na XLED+S z mnóstwem rzeczy nie potrzebnych przeciętnemu Kowalskiemu (bo czy to nie przypadkiem wersja Premium jest najczęściej wybierana??)
Mało tego, najdroższa wersja, a najmniej kolorów do wyboru...
Kto tam siedzi w marketingu Suzuki?? :zly: :zly: :zly:

Autor:  Avalanche [ 18-09-2015, 13:01 ]
Tytuł: 

Nie chcą ich sprzedawać, może :|
Może na Polskę zapowiedzieli, że będzie 30 sztuk na rok, więc cena ma zachęcić do kupowania tych tańszych?

Trudno to ogarnąć.

Trzeba by jeszcze porównać z cenami konkurencji (Mokka 1.4 Turbo, Fiat 500X 1.4 Multiair).

Autor:  DS [ 18-09-2015, 14:40 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
No i skandal, że nawet w wersji z automatem za ponad 100 tys. nie ma podłokietnika

Stanowisko Suzuki:
"Podłokietnik to wygoda i powinien mieć go każdy fotel, ale domowy. W jeździe po mieście jest dla większości kierowców* irytujący (obsługa ręcznego), w odchylony uderza się łokciem przy zmianie biegu, a jeżeli mowa o samochodach, które mogą sobie poradzić na trudniejszym terenie, przy dynamicznej jeździe, podłokietnik przeszkadza. Oczywiście, istnieje też sporo argumentów za wygodą, ale wynik tej dyskusji przechylił się u nas w wiadome rozwiązanie".

No cóż... Ja pozostawiam bez komentarza.

Autor:  ASzel [ 18-09-2015, 15:24 ]
Tytuł: 

DS pisze:
Stanowisko Suzuki:
"Podłokietnik to wygoda i powinien mieć go każdy fotel, ale domowy. W jeździe po mieście jest dla większości kierowców* irytujący (obsługa ręcznego), w odchylony uderza się łokciem przy zmianie biegu, a jeżeli mowa o samochodach, które mogą sobie poradzić na trudniejszym terenie, przy dynamicznej jeździe, podłokietnik przeszkadza. Oczywiście, istnieje też sporo argumentów za wygodą, ale wynik tej dyskusji przechylił się u nas w wiadome rozwiązanie".


Dobre. Żart roku?

Autor:  Avalanche [ 18-09-2015, 17:09 ]
Tytuł: 

I dlatego ma go S-Cross a nawet będzie miało to nowe Baleno? :D :D

Autor:  DS [ 18-09-2015, 17:29 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
I dlatego ma go S-Cross a nawet będzie miało to nowe Baleno? :D :D
Tak właśnie odpowiedziałem i...:
"Opinie są podzielone. Warto dodać: brakuje nam opinii klientów w Polsce, temat był badany nieco głębiej w innym europejskim kraju".

Autor:  krzymo [ 18-09-2015, 18:24 ]
Tytuł: 

Czyli co, jedna ręka na podłokietniku centralnym, druga na podłokietniku w drzwiach a kierownica w zębach? Nie wiem, po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać ;).

Autor:  VITARARAFAŁA [ 19-09-2015, 07:53 ]
Tytuł: 

krzymo pisze:
Czyli co, jedna ręka na podłokietniku centralnym, druga na podłokietniku w drzwiach a kierownica w zębach? Nie wiem, po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać ;).


Całkiem dobrze powiedziane, podłokietnik rozleniwia i pewnie e jakimś stopniu opóźnia reakcję. Łapki na kierownicę :]

Autor:  etam [ 19-09-2015, 07:55 ]
Tytuł: 

Vitara za 85-95 tys PLN to nieporozumienie. Jestem zdecydowana na Viatrę Premium 1.6, 4X4, mogę rozważyć 1.4 ale nie za taką cenę, w ogóle nie ma o czym mówić. Nie sądzę też, by był to model, który pójdzie jak ciepłe bułeczki - chyba, że wyprzedażach rocznika jak zejdą z ceną

Autor:  DS [ 19-09-2015, 08:24 ]
Tytuł: 

krzymo pisze:
Nie wiem po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać
Nie wiem po co nam też wspomagania kierownicy, centralne zamki, piloty, radia i 16 zaworów. No po co, przecież bez tego też jest dobrze, nie narzekać.

Rozmawiamy o aucie za ponad 100 tys. zł.
Proponuje potrzymać łapki przez kilka godzin na kierownicy i wtedy pogadamy.

Autor:  VITARARAFAŁA [ 19-09-2015, 17:13 ]
Tytuł: 

DS pisze:
krzymo pisze:
Nie wiem po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać
Nie wiem po co nam też wspomagania kierownicy, centralne zamki, piloty, radia i 16 zaworów. No po co, przecież bez tego też jest dobrze, nie narzekać.

Rozmawiamy o aucie za ponad 100 tys. zł.
Proponuje potrzymać łapki przez kilka godzin na kierownicy i wtedy pogadamy.


No porównywać przydatność .np. wspomagania do podłokietnika to mała przesada.
Jeździłem kiedyś jako kierowca na trasie Polska- Niemcy i po kilku czy kilkunastu godzinach tym bardziej nie korzystałem z podłokietnika( choć takowy był w Sprinterze) aby nie tracić czujności i nie skracać czasu reakcji. Z racji wysokiej pozycji za kierownicą widzialem dobrze innych na drodze i tych którzy w samochodzie prawie, że leżą a kierownicę trzymają palcem wskazującym ręki opartej o boczek bo druga odpoczywa sobie właśnie na podłokietniku lub przy 140tu operuje multimediami. Dzięki takim profesjonalistom swoje koło zaciskałem jeszcze mocniej. Prowadzimy pocisk, który w razie nieuwagi zabija bardziej niż niejedna broń więc trzymajmy go mocno.
Sory za mój wywód, ale tak mam, że do odpoczynku zamiast samochodu wolę łóżko.

Pozdrawiam bezpiecznych kierowców :]

P.S. Przepraszam, że zboczyłem z tematu 8)

Autor:  DS [ 19-09-2015, 17:45 ]
Tytuł: 

A bierzesz pod uwagę, że w samochodzie może być jeszcze pasażer? Też ma łokieć.
Podobnie Ci z tyłu.

Spędzam w samochodzie około dwóch godzin dziennie - nie kwestionuję potrzeby trzymania kierownicy dwoma rękami, wręcz przeciwnie, są sytuacje, kiedy to niezbędne, ale jest również mnóstwo sytuacji, kiedy można pozwolić ręce na odpoczynek. Co więcej - podczas częstej zmiany biegów łokieć oparty o podłokietnik ułatwia te czynności (np. stanie w korkach).

Wychodząc z Twoich założeń, należałoby zlikwidować podłokietnik na drzwiach, zakazać np. tempomatów, te to dopiero mogą spowodować utratę czujności. Idąc krok dalej - zakaz manualnych skrzyń biegów, żeby nie zdejmować łapek z kierownicy.

VITARARAFAŁA pisze:
Jeździłem kiedyś jako kierowca na trasie Polska- Niemcy i po kilku czy kilkunastu godzinach tym bardziej nie korzystałem z podłokietnika( choć takowy był w Sprinterze)
Potrzymaj ręce te kilka-kilkanaście godzin na kierownicy w Vitarze. W sprinterze, jak i w większości busów, pozycja za kierownicą jest zupełnie inna, niż w osobówce, nie trzeba podnosić rąk tak wysoko.

Do sedna - dyskusja nie dotyczy wad/zalet podłokietników, tylko tego, czy auto za ponad 100 tys. zł powinno mieć to w standardzie.
Vitara nie ma, ani z przodu, ani z tyłu, a wg mnie powinna.
A to, czy ktoś będzie kładł na nim łokcie czy nie - co kto lubi.

Autor:  VITARARAFAŁA [ 19-09-2015, 17:58 ]
Tytuł: 

DS pisze:
A bierzesz pod uwagę, że w samochodzie może być jeszcze pasażer? Też ma łokieć.
Podobnie Ci z tyłu.

Spędzam w samochodzie około dwóch godzin dziennie - nie kwestionuję potrzeby trzymania kierownicy dwoma rękami, wręcz przeciwnie, są sytuacje, kiedy to niezbędne, ale jest również mnóstwo sytuacji, kiedy można pozwolić ręce na odpoczynek. Co więcej - podczas częstej zmiany biegów łokieć oparty o podłokietnik ułatwia te czynności (np. stanie w korkach).

Wychodząc z Twoich założeń, należałoby zlikwidować podłokietnik na drzwiach, zakazać np. tempomatów, te to dopiero mogą spowodować utratę czujności. Idąc krok dalej - zakaz manualnych skrzyń biegów, żeby nie zdejmować łapek z kierownicy.

VITARARAFAŁA pisze:
Jeździłem kiedyś jako kierowca na trasie Polska- Niemcy i po kilku czy kilkunastu godzinach tym bardziej nie korzystałem z podłokietnika( choć takowy był w Sprinterze)
Potrzymaj ręce te kilka-kilkanaście godzin na kierownicy w Vitarze. W sprinterze, jak i w większości busów, pozycja za kierownicą jest zupełnie inna, niż w osobówce, nie trzeba podnosić rąk tak wysoko.

Do sedna - dyskusja nie dotyczy wad/zalet podłokietników, tylko tego, czy auto za ponad 100 tys. zł powinno mieć to w standardzie.
Vitara nie ma, ani z przodu, ani z tyłu, a wg mnie powinna.
A to, czy ktoś będzie kładł na nim łokcie czy nie - co kto lubi.[/quote

I znowu jak wcześniej porównanie podłokietnika do zupełnie różnych elementów, ale żeby już się nie kłócić odpuszczam temat. To nasza indywidualna sprawa co jest nam przydatne.
Faktem jest, że S-ka ładna, ale czy warta aż takiej dopłaty i wskoczenia w pułap właśnie ponad setki.

Autor:  Bandit1 [ 19-09-2015, 20:11 ]
Tytuł: 

Przy tak wysokiej cenie Vitara turbo z czasem podzieli losy S-crossa w dieslu czyli zniknie z polskiej oferty.
Większość ludzi potrafi liczyć i nie zapłaci (licząc z metalikiem i ubezp) 90 tys zł za Vitarę 2WD czy 100 tys zł za Vitarę 4WD czyli za segment B.
Tak samo jak nie dopłacali 18 tys zł do Scrossa diesla.

Autor:  Cob [ 21-09-2015, 10:52 ]
Tytuł: 

ponieważ miałem życzliwego dilera ... to mam ten podłokietnik hehe i powiem tak nie wyobrażam sobie żeby go nie było... stojąc w korkach czy na długiej trasie na autostradzie jest niezbędny, że nie wspomnę o łokciu żony :]
natomiast rzeczywiście przy pełnym wysunięciu, oraz odsuniętym do tyłu fotelu jest kłopot ze zwalnianiem ręcznego, ale wtedy żaden problem przesunąć go do tyłu...,

a wracając to 1.4 to ktoś wie jaka będzie masa ? bo jeśli +150-200 kg to chyba gra nie warta ....

Autor:  Avalanche [ 21-09-2015, 11:08 ]
Tytuł: 

Cob pisze:
to ktoś wie jaka będzie masa ? bo jeśli +150-200 kg to chyba gra nie warta ....

Jakbyś rzucił okiem na pierwszy post w tym temacie (18/09/2015), to powinna tam być ;) 8)

Autor:  Cob [ 22-09-2015, 08:25 ]
Tytuł: 

patrzyłem patrzyłem że jest +130 kg tyle że nie wypatrzyłem czy masa jest dla 4x4 czy 2WD a to kolejne 100KG i czy AT czy MT (pewnie +20kg)

Autor:  DS [ 22-09-2015, 08:42 ]
Tytuł: 

Cob pisze:
a wracając to 1.4 to ktoś wie jaka będzie masa ? bo jeśli +150-200 kg to chyba gra nie warta ....

Przyśpieszenie All Grip 0-100 km/h zależnie od wersji: 9,5 - 10,2

Strona 1 z 8 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/