Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 13:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 142 43 44 45 4649 Następna
Autor Wiadomość
Post: 03-01-2021, 13:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
wawax pisze:
@Klepac89: dzięki za filmy - dużo wyjaśniają. Szczególnie wskazówka temperatury silnika. Pierwszy przejazd jest na zimnym silniku, więc spalanie musi być większe.

Cytuj:
jazda na luzie nie wyklucza odzyskiwania energii

Skąd? Z powietrza? Generator jest przypięty do silnika. Gdy jedziesz na luzie ISG traci energię z aku na napędzanie silnika, żeby nie palić benzyny. Nie ma skąd się ładować, bo jest odpięty od kół.

@mazmaciek: jest niebezpieczna, ale w Polsce nie jest zabroniona.

Wawax

Auto nie było zimne - test robiłem z pod galerii do której jechałem 7km aby kupić taśmę żeby kamerę przykleić do kokpitu ;) fakt byłem w sklepie z 10 minut to płyn ciut się mógł wychłodzić, ale spójrz ze po nie całych 2km wskazówka płynu była już przez resztę filmu w tym samym miejscu - nie przewidziałem że te nie całe 2 km będą miały tak olbrzymie znaczenie ;)

Druga kwestia pisząc

Cytuj:
Cytuj:
jazda na luzie nie wyklucza odzyskiwania energii

Skąd? Z powietrza? Generator jest przypięty do silnika. Gdy jedziesz na luzie ISG traci energię z aku na napędzanie silnika, żeby nie palić benzyny. Nie ma skąd się ładować, bo jest odpięty od kół.



Miałem na myśli mieszany styl jazdy, bo jazda na luzie nie wyklucza jazdy z hamowania silnikiem. Po prostu jadąc z górki toczę się na biegu jałowym, ale dojeżdżając do ronda hamuje silnikiem. To miałem na myśli.

Nigdzie nie napisałem ze jadąc na biegu jałowym auto odzyskuje energię, bo zgadzam się z Tobą to głupota - prąd nie bierze się z powietrza. Auto ładuje akumulatory tylko hamując silnikiem i tylko wtedy, może podczas hamowania jak ktoś napisał wyżej nie dam ręki uciąć ;)

Generalnie poświęcę dziś swój czas i pieniądze - zrobię ponownie 2 przejazdy i niech będzie z wyłączoną klimą mimo ze nigdy jej nie wyłączam i będę używał również 6 biegu. Pierwszy przejazd wykonam używając biegu jałowego żeby nikt nie zarzucał mi jazdy na zimnym silniku a przy drugim zastosuje się do waszych zaleceń bez wyrzucania na luz. Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie to proszę napisać, naprawdę mam czyste intencje.

Powtórzę jeszcze raz

Nie twierdze ze energia bierze się z powietrza - jedynie chce potwierdzić tezę że to konkretne auto z tym konkretnym napędem, zbyt mocno hamuje silnikiem i w trasie, czasem lepiej jest wyrzucić na luz (jazda z górki, dojazd do wyprzedających się ciężarówek) niż hamować silnikiem (lepiej hamować silnikiem dojeżdżając do świateł i innych sytuacja gdy będzie to wymagało zatrzymania naszego pojazdu)

I tylko to chce wam udowodnić że to ekonomiczniejsze, niż sztywne trzymanie się zasady zawsze jazda na biegu bo auto spali mniej - nie prawda.


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 03-01-2021, 13:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ja jestem otwarty na wszelkie eksperymenty. :-) Wskazałem tylko słaby punkt tego badania. A wiem z własnego doświadczenia, że w vitarze po odpaleniu silnika, nawet ciepłego, zawsze spalanie początkowo rośnie. Pewnie komputer jest tak ustawiony.

Jeśli będziesz powtarzał eksperyment, to spróbuj dokładnie na tej samej trasie co wczoraj. Więcej identycznych pomiarów pozwoli lepiej zrozumieć sytuację.

Co do odzysku energii - skróty myślowe bywają źle zinterpretowane. ;-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 03-01-2021, 14:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
wawax pisze:
Jeśli będziesz powtarzał eksperyment, to spróbuj dokładnie na tej samej trasie co wczoraj. Więcej identycznych pomiarów pozwoli lepiej zrozumieć sytuację.


bardziej myślałem o wydłużeniu trasy do ok 20 - 25 km dzięki czemu bardziej symulowali byśmy jazdę w trasie i różnica była by bardziej widoczna zgodnie z tym co pisałeś wcześniej :)

wawax pisze:
Odcinek zbyt krótki, żeby można było na tym budować wielkie teorie, ale niech będzie na początek. :-)


ten odcinek lepiej będzie symulował jazdę w trasie - tak mi się wydaję
https://goo.gl/maps/mRjQoKBQVF9dZrno9

Co o tym sądzisz?


Na górę
Post: 03-01-2021, 14:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Nie znam trasy, ale jeśli nie ma na niej świateł i jest pagórkowata to powinna się nadać. Trzeba też pomysleć jak zapewnić możliwie podobne warunki, szczególnie prędkość i przyspieszenia. Może włączyć ogranicznik prędkości? Tempomat nie, bo zwiększy zużycie.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 03-01-2021, 14:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Jasne włączę to - jeszcze nigdy z tego nie korzystałem ale może się przyda ustawie na licznikowe 85km/h


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 03-01-2021, 21:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Aby rozwiać wszelkie wątpliwości podjąłem drugą próbę na dłuższym odcinku prawie 25km... ruch bardzo podobny w obu przejazdach, światła złapały mnie w tych samych miejscach na podobny czas. Ustawiony Limiter prędkości na 85km/h. Oba testy wykonane jeden za drugim ten sam kierowca to samo auto ten sam styl jazdy ta sama pogoda. Klimatyzacja wyłączona

clawis pisze:
Latające dywany to w innej bajce chyba o latających Vitarach jeszcze nie było.W kolejnym lifcie to nawet nie trzeba będzie tankować.Perpetuum mobile to pikuś przy Vitarze a Hybryd zwłaszcza.


I wygląda na to że clawis ma rację Perpetum mobile to pikuś :] :]

wawax pisze:
Puszka1 pisze:


Przeczytałeś to? No to kilka cytatów:
"...dotyczy to wyłącznie automatycznych skrzyń biegów. I to też tylko w odpowiednim trybie jazdy".
"Dlatego niekoniecznie wybór skrzyni manualnej i uprawnianie żeglowania we własnym zakresie przyniesie wymierne korzyści"

To nie ma żadnego zastosowania do tej dyskusji i Twojego auta.


Wygląda raczej że inżynierowie Suzuki raczej dostosowali tę jednostkę do tak zwanego "żeglowania"

Bo po raz drugi wyniki testu są podobne na korzyść z uwzględnieniem biegu jałowego... bynajmniej w trasie bo w mieście podejrzewam że nie będzie to miało takiego znaczenia.

Zestawienie obu prób:
Jazda cały czas na biegu spalanie wg komputera 5.3 L / 100km; dzisiejsza próba również 5.3 L / 100 ale po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu wyświetliło mi się już 5.4 /100 ale skoro się nie nagrało to się nie liczy - ale wypada wspomnieć.

Jazda z użyciem biegu jałowego wg komputera 4.9 L / 100km; dzisiejsza próba 5.0 L / 100


Podsumuję
Oba przejazdy wykazały że moje auto z miękką hybrydą spala mniej podczas "żeglowania" w trasie. Tak jak napisał Puszka1
Puszka1 pisze:
Trasa ekspresówką z nastawieniem na eko dała mi wynik 5.0 - wcale nie było wolno, tylko wcześniej podejmowałem decyzję o wrzuceniu na luz i dość długo na tym luzie dojeżdżałem do skrzyżowań


Potwierdzam u mnie to również działa podobnie
Filmy potwierdzającę tą tezę znajdują się poniżej:


Filmy z poprzedniej próby odcinek testowy 17 km
Klepac89 pisze:
Filmy w końcu się wygrały
1: https://youtu.be/gokfQV0DsMs - 5,3L
2: https://youtu.be/7CjPp2RxS3I - 4,9L


Filmy z dzisiejszej próby odługości 25km

https://youtu.be/iATkc5i-YDs - 5,3L
https://youtu.be/Nnj03RR2vQQ - 5,0L


Na górę
Post: 03-01-2021, 23:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Dzięki. Naprawdę solidnie zrobiony test. Puściłem oba filmy równolegle i zastanawiam się dlaczego taki wynik. Mam dwie obserwacje:
1) pierwszy przejazd był nieco szybszy, co widać przy równoległym oglądaniu, ale to nie powinno zrobić dużej różnicy - może 500 metrów więcej w tym samym czasie, czyli 2%.
2) tylko w dwu sytuacjach, gdy w drugim filmie wrzuciłeś luz, na pierwszym filmie widać dłuższe włączenie ładowania (11.8km i coś koło 17km). W pozostałych przypadkach ładowanie czasem nawet nie miga. Prawdopodobnie cały czas trzymałeś minimalny gaz, przez co aku nie mógł się załadować, a silnik pobierał paliwo. Wpływu nie potrafię oszacować. Być może z inną techniką jazdy mógłbyś trochę zaoszczędzić.

Niemniej nawet biorąc pod uwagę najmniej korzystny wpływ powyższych kwestii i jeszcze zakładając niekorzystne zaokrąglenia wykonane przez komputer (np. 5,25 i 5,04) spalanie w obu przejazdach byłoby w najgorszym przypadku takie samo. A jak pokazuje test, to może faktycznie ta jazda na luzie daje oszczędność paliwa. Choć i tak ją odradzam, bo to naprawdę może być niebezpieczne.

Kompletnie mi się to nie zgadza z moją dotychczasową wiedzą. Jest o czym myśleć. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 04-01-2021, 01:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
wawax pisze:
A jak pokazuje test, to może faktycznie ta jazda na luzie daje oszczędność paliwa. Choć i tak ją odradzam, bo to naprawdę może być niebezpieczne.

Kompletnie mi się to nie zgadza z moją dotychczasową wiedzą. Jest o czym myśleć. :-)


W poprzednim aucie - toyota corolla e12 1.4d4d wrzucanie luzu było bez sensu bo auto po puszczeniu gazu i tak ładnie się toczyło, i nie spalało paliwa - i tam taki test napewno przyniósł by odwrotne wyniki.

Coś się zmienia u producentów aut.
Kiedyś auta miały skrzynie 3 - 4 biegowe i przy 90km/h były okolice 4000 obr a mimo odjęcia gazu i tak spalały paliwo.
Wiec tam toczenie się na luzie faktycznie oszczędzało paliwo.
Potem nadeszły czasy skrzyń 5 i 6 biegowych gdzie 90km/h to było 2000-2500 obr i odjęcie gazu już powodowało ze to auto nie spalało paliwa i tam też taki test pewnie miał by inny efekt.
I tu dochodzimy do obecnych ekoczasow gdzie na siłę dokłada się miękka hybrydę do wielu nowych aut.
I tu oprócz niskich obrotów przy 90km/h odjęcie gazu nie tylko powoduje brak spalania ale również odzysk energii i właśnie przez to dużo bardziej odczuwalne hamowanie silnikiem (dla mnie to zjawisko jest na tyle odczuwalne że na początku bardzo mnie drażniło) i tu Suzuki chwali się właśnie obniżeniem spalania na biegu jałowym pod pewnymi restrykcjami. Myślę że są świadomi jak mocniejsze hamowanie silnikiem może wpływać na zachowanie kierowców - większa chęć do sięgnięcia po bieg jałowy... i mogli coś zrobić w celu oszczędności na tym biegu i to zrobili. Czym się zresztą chwalą w katalogu i pewnie dlatego mamy tu taki efekt.
Przytoczone w tej dyskusji zostały artykułu dotyczące skrzyń automatycznych, które w pewnych trybach oszczędzają tak paliwo - jednak widać że do skrzyń manualnych również ona zmierza ——> nowy hiunday i30

https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... st/w6nctel

Polecam rozdział o nowej manualnej skrzyni biegów iMT

Cytuj:
Podczas jazdy wystarczy zdjąć nogę z pedału gazu, silnik zostaje wówczas wyłączony, a samochód przechodzi w tryb żeglowania. Dzięki temu Hyundai oczekuje około 7-procentowej oszczędności zużycia paliwa. Alternatywą dla manualnej przekładni jest dwusprzęgłowa, 7-stopniowa.



Prawdopodobnie historia zatacza koło i znowu bieg jałowy będzie przez pewien czas w pewnych silnikach dostarczał nam oszczędności jak w tym wypadku.

0.3L na 100 w perspektywie trasy 500km to 1,5l zaoszczędzone, a tyle przy założeniu spalania na poziomie 6l/100 to ok 25km... i dużo i nie dużo ja raczej nie uznaje eko jazdy, lubię korzystać z mocy i w trasie i tak jeżdżę na tempomacie - ale wiedza że jest potencjał na oszczędzanie (jeżeli ktoś lubi jeździć o kropelce) to ta informacja będzie mu cenna.

I myśle ze nie ma się co dziwić jeżeli kolejni użytkownicy będą zgłaszali obniżone zużycie paliwa tej jednostki napędowej.

Swoją drogą widzę po nowych użytkownikach do których ja tez się zaliczam, że nas przybywa ;)

I tym pozytywnym akcentem za podjętą polemikę i zrozumienie tematu serdecznie dziękuje.
Jak to mówią tylko krowa nie zmienia zdania, a człowiek całe życie się uczy.

Pozdrawiam ;)


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 04-01-2021, 10:06 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
wawax pisze:
Niemniej nawet biorąc pod uwagę najmniej korzystny wpływ powyższych kwestii i jeszcze zakładając niekorzystne zaokrąglenia wykonane przez komputer (np. 5,25 i 5,04) spalanie w obu przejazdach byłoby w najgorszym przypadku takie samo. A jak pokazuje test, to może faktycznie ta jazda na luzie daje oszczędność paliwa. Choć i tak ją odradzam, bo to naprawdę może być niebezpieczne.

Kompletnie mi się to nie zgadza z moją dotychczasową wiedzą. Jest o czym myśleć. :-)


https://autokult.pl/36489,fiat-500-hybr ... nia-osiagi

raz zdobyta wiedza nie jest aktualna "na zawsze" ;)


Na górę
Post: 06-01-2021, 15:01 
Offline

Rejestracja: 19-12-2020, 16:00
Posty: 33
Suzuki: Vitara h-d awd 2020
Klepac89 pisze:
wawax pisze:
A jak pokazuje test, to może faktycznie ta jazda na luzie daje oszczędność paliwa. Choć i tak ją odradzam, bo to naprawdę może być niebezpieczne.

Kompletnie mi się to nie zgadza z moją dotychczasową wiedzą. Jest o czym myśleć. :-)


W poprzednim aucie - toyota corolla e12 1.4d4d wrzucanie luzu było bez sensu bo auto po puszczeniu gazu i tak ładnie się toczyło, i nie spalało paliwa - i tam taki test napewno przyniósł by odwrotne wyniki.

Coś się zmienia u producentów aut.
Kiedyś auta miały skrzynie 3 - 4 biegowe i przy 90km/h były okolice 4000 obr a mimo odjęcia gazu i tak spalały paliwo.
Wiec tam toczenie się na luzie faktycznie oszczędzało paliwo.
Potem nadeszły czasy skrzyń 5 i 6 biegowych gdzie 90km/h to było 2000-2500 obr i odjęcie gazu już powodowało ze to auto nie spalało paliwa i tam też taki test pewnie miał by inny efekt.
I tu dochodzimy do obecnych ekoczasow gdzie na siłę dokłada się miękka hybrydę do wielu nowych aut.
I tu oprócz niskich obrotów przy 90km/h odjęcie gazu nie tylko powoduje brak spalania ale również odzysk energii i właśnie przez to dużo bardziej odczuwalne hamowanie silnikiem (dla mnie to zjawisko jest na tyle odczuwalne że na początku bardzo mnie drażniło) i tu Suzuki chwali się właśnie obniżeniem spalania na biegu jałowym pod pewnymi restrykcjami. Myślę że są świadomi jak mocniejsze hamowanie silnikiem może wpływać na zachowanie kierowców - większa chęć do sięgnięcia po bieg jałowy... i mogli coś zrobić w celu oszczędności na tym biegu i to zrobili. Czym się zresztą chwalą w katalogu i pewnie dlatego mamy tu taki efekt.
Przytoczone w tej dyskusji zostały artykułu dotyczące skrzyń automatycznych, które w pewnych trybach oszczędzają tak paliwo - jednak widać że do skrzyń manualnych również ona zmierza ——> nowy hiunday i30

https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... st/w6nctel

Polecam rozdział o nowej manualnej skrzyni biegów iMT

Cytuj:
Podczas jazdy wystarczy zdjąć nogę z pedału gazu, silnik zostaje wówczas wyłączony, a samochód przechodzi w tryb żeglowania. Dzięki temu Hyundai oczekuje około 7-procentowej oszczędności zużycia paliwa. Alternatywą dla manualnej przekładni jest dwusprzęgłowa, 7-stopniowa.



Prawdopodobnie historia zatacza koło i znowu bieg jałowy będzie przez pewien czas w pewnych silnikach dostarczał nam oszczędności jak w tym wypadku.

0.3L na 100 w perspektywie trasy 500km to 1,5l zaoszczędzone, a tyle przy założeniu spalania na poziomie 6l/100 to ok 25km... i dużo i nie dużo ja raczej nie uznaje eko jazdy, lubię korzystać z mocy i w trasie i tak jeżdżę na tempomacie - ale wiedza że jest potencjał na oszczędzanie (jeżeli ktoś lubi jeździć o kropelce) to ta informacja będzie mu cenna.

I myśle ze nie ma się co dziwić jeżeli kolejni użytkownicy będą zgłaszali obniżone zużycie paliwa tej jednostki napędowej.

Swoją drogą widzę po nowych użytkownikach do których ja tez się zaliczam, że nas przybywa ;)

I tym pozytywnym akcentem za podjętą polemikę i zrozumienie tematu serdecznie dziękuje.
Jak to mówią tylko krowa nie zmienia zdania, a człowiek całe życie się uczy.

Pozdrawiam ;)


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Masz u mnie browara


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 06-01-2021, 17:43 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 233
Dzisiejszy przejazd z Białki Tatrzańskiej do Zawiercia, Zakopianka, ruch średni, autostradową obwodnicą Krakowa i później DK 94. Warunki dość niekorzystne najpierw lekki śnieg w okolicach Krakowa deszcz, od Olkusza regularna śnieżyca.
Nie wrzucałem na luz. Wynik 5.5 litra na dystansie 199 km. Obrazek


Na górę
Post: 13-01-2021, 10:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2021, 19:31
Posty: 34
Lokalizacja: WGM
Suzuki: Vitara 1.4 Hybrid
U mnie od momentu zakupu, czyli 23.12, do dzisiaj na kompie wychodzi średnia 7,7, z tym że nie przekraczam 140 km/h, a i obroty dość spokojne.

_________________
Rafał

Vitara 2020 1,4 Hybrid Premium 2WD MT


Na górę
Post: 13-01-2021, 10:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
W miarę docierania trochę spada zużycie ;) miałem na początku wrażenie że auto hleje - jedyne co mogę sugerować to nie słuchaj się ekonianki i nie forsuj silnika niskimi obrotami zwłaszcza podczas docierania


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 13-01-2021, 10:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2021, 19:31
Posty: 34
Lokalizacja: WGM
Suzuki: Vitara 1.4 Hybrid
W salonie kazali pierwszy 1000 km jeździć spokojnie, to jeżdżę, ale teraz ma już 1200 i powoli zaczynam wymagać od niego więcej w zakresie obrotów, chociaż z prędkością nadal nie przesadzam :)

_________________
Rafał

Vitara 2020 1,4 Hybrid Premium 2WD MT


Na górę
Post: 13-01-2021, 10:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Salon salonem a instrukcja obsługi ma dział poświęcony docieraniu i właśnie w niej jest napisane aby nie przesadzać z niskimi obrotami ;)


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 13-01-2021, 11:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2021, 19:31
Posty: 34
Lokalizacja: WGM
Suzuki: Vitara 1.4 Hybrid
Nie będę :)

_________________
Rafał

Vitara 2020 1,4 Hybrid Premium 2WD MT


Na górę
Post: 22-01-2021, 19:17 
Offline

Rejestracja: 24-11-2020, 19:52
Posty: 3
Hej ,

Jako nowy użytkownik vitary 1.4 hybryd 2wd już po przeszło 1100km mam dwa pytania z uwagi na fakt ze średnie spalanie w mieście (Kraków ) wynosi u mnie ponad 8,3l/100km , a staram się jeździć bardzo zachowawczo w przedziale obrotów 1500-2000/min

1. Czy takie obroty są bezpieczne dla tego silnika

2. Jakie macie spalanie chwilowe w trakcie toczenia się auta na pierwszym biegu ? Zauważyłem dzisiaj w trakcie wleczenia się w korku ze chwilowe spalanie na 1 biegu bez dodawania gazu waha się w przedziale 10-20l/100 km i nigdy nie jest niższe .. wielka nowość to dla mnie i nie wiem czy po prostu ten typ tak ma czy jednak serwis powinien się temu przyjrzeć


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 23-01-2021, 04:03 
Offline

Rejestracja: 18-07-2016, 16:00
Posty: 56
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara II
"wisiolek" - przy silniku 1,6 allgrip także na 1 biegu chwilowe zużycie jest w okolicach 10/20 l.-info dla porównania, wysokie średnie spalanie w korkach w mieście wydaje się także normalne u Ciebie, to tylko miękka hybryda , nie ma co porównywać do np. hybrydy Toyoty czy Renault

_________________
Vitara 1,6 MT Premium AllGrip


Na górę
Post: 23-01-2021, 18:07 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Sporo jak na 1.4 Hybrid 2WD... . Może ciągle niedogrzane auto? Krótkie dystanse?

U mnie w 1.6 4WD mam obecnie średnie 6,5 l/100 km przy przewadze jazdy w mieście do 6 km jednorazowo, ale samochód garażowany.


Na górę
Post: 03-02-2021, 17:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Chwilowym spalaniem na 1b 10-20l/100 km nie ma się co przejmować, w 1.6 też tak mam.


Na górę
Post: 03-02-2021, 17:13 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Też potwierdzam że to normalne, wczoraj wybrałem się ignisem na jazdę próbną. Też w korku pokazywał wysokie spalanie. Ogólnie ta cała hybryda "miękka" to robienie z ludzi idiotow. Wrzucenie szajsu za który się więcej zapłaci nie dając żadnej oszczędności. Tak idąc do salonu po nowy wybieram samochód z drugiej ręki bez tego idiotycznego wynalazku.
Całkowity szok to na koniec jak powiedziano że nie można już zamówić jimnego.


Na górę
Post: 03-02-2021, 22:15 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 232
akir pisze:
Też potwierdzam że to normalne, wczoraj wybrałem się ignisem na jazdę próbną. Też w korku pokazywał wysokie spalanie. Ogólnie ta cała hybryda "miękka" to robienie z ludzi idiotow. Wrzucenie szajsu za który się więcej zapłaci nie dając żadnej oszczędności. Tak idąc do salonu po nowy wybieram samochód z drugiej ręki bez tego idiotycznego wynalazku.
Całkowity szok to na koniec jak powiedziano że nie można już zamówić jimnego.


https://auto.dziennik.pl/premiery/artyk ... olska.html


Na górę
Post: 04-02-2021, 20:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Mają rozmach 95k :D , jimny startował od 68k.
https://www.gezet.pl/pl/artykul/391/cen ... jimny.html


Na górę
Post: 04-02-2021, 20:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Po co sprzedawać tysiące sztuk z groszową marżą jak można setki sztuk z dużą marżą. Popyt jest większy niż podaż, więc cena musi wzrosnąć. Cena jest kosmiczna, ale też wersja chyba bardziej wypasiona niż ten za 68k.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 06-02-2021, 16:55 
Offline

Rejestracja: 21-12-2020, 19:53
Posty: 13
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: sx4 s cross hybrid
Witam,ponieważ samochód mam od października to jeszcze bawię się w testowanie odnośnie spalania ,myślę ze za nie długo mi przejdzie ale na razie sprawdzam, i tak spalanie średnie według komputera to 6.9 l natomiast licząc to co zatankuje i przejadę od dystrybutora do ponownego tankowania to 6,5 i zastanawiam z czego bierze się różnica ,zazwyczaj komputery zaniżają a tu odwrotnie czyżby te 0,4 to silnik elektryczny dorzuca a komputer tego nie widzi ? może ktoś wie jak i co liczy spalanie w tym samochodzie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 142 43 44 45 4649 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]