wawax pisze:
A jak pokazuje test, to może faktycznie ta jazda na luzie daje oszczędność paliwa. Choć i tak ją odradzam, bo to naprawdę może być niebezpieczne.
Kompletnie mi się to nie zgadza z moją dotychczasową wiedzą. Jest o czym myśleć. :-)
W poprzednim aucie - toyota corolla e12 1.4d4d wrzucanie luzu było bez sensu bo auto po puszczeniu gazu i tak ładnie się toczyło, i nie spalało paliwa - i tam taki test napewno przyniósł by odwrotne wyniki.
Coś się zmienia u producentów aut.
Kiedyś auta miały skrzynie 3 - 4 biegowe i przy 90km/h były okolice 4000 obr a mimo odjęcia gazu i tak spalały paliwo.
Wiec tam toczenie się na luzie faktycznie oszczędzało paliwo.
Potem nadeszły czasy skrzyń 5 i 6 biegowych gdzie 90km/h to było 2000-2500 obr i odjęcie gazu już powodowało ze to auto nie spalało paliwa i tam też taki test pewnie miał by inny efekt.
I tu dochodzimy do obecnych ekoczasow gdzie na siłę dokłada się miękka hybrydę do wielu nowych aut.
I tu oprócz niskich obrotów przy 90km/h odjęcie gazu nie tylko powoduje brak spalania ale również odzysk energii i właśnie przez to dużo bardziej odczuwalne hamowanie silnikiem (dla mnie to zjawisko jest na tyle odczuwalne że na początku bardzo mnie drażniło) i tu Suzuki chwali się właśnie obniżeniem spalania na biegu jałowym pod pewnymi restrykcjami. Myślę że są świadomi jak mocniejsze hamowanie silnikiem może wpływać na zachowanie kierowców - większa chęć do sięgnięcia po bieg jałowy... i mogli coś zrobić w celu oszczędności na tym biegu i to zrobili. Czym się zresztą chwalą w katalogu i pewnie dlatego mamy tu taki efekt.
Przytoczone w tej dyskusji zostały artykułu dotyczące skrzyń automatycznych, które w pewnych trybach oszczędzają tak paliwo - jednak widać że do skrzyń manualnych również ona zmierza ——> nowy hiunday i30
https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... st/w6nctelPolecam rozdział o nowej manualnej skrzyni biegów iMT
Cytuj:
Podczas jazdy wystarczy zdjąć nogę z pedału gazu, silnik zostaje wówczas wyłączony, a samochód przechodzi w tryb żeglowania. Dzięki temu Hyundai oczekuje około 7-procentowej oszczędności zużycia paliwa. Alternatywą dla manualnej przekładni jest dwusprzęgłowa, 7-stopniowa.
Prawdopodobnie historia zatacza koło i znowu bieg jałowy będzie przez pewien czas w pewnych silnikach dostarczał nam oszczędności jak w tym wypadku.
0.3L na 100 w perspektywie trasy 500km to 1,5l zaoszczędzone, a tyle przy założeniu spalania na poziomie 6l/100 to ok 25km... i dużo i nie dużo ja raczej nie uznaje eko jazdy, lubię korzystać z mocy i w trasie i tak jeżdżę na tempomacie - ale wiedza że jest potencjał na oszczędzanie (jeżeli ktoś lubi jeździć o kropelce) to ta informacja będzie mu cenna.
I myśle ze nie ma się co dziwić jeżeli kolejni użytkownicy będą zgłaszali obniżone zużycie paliwa tej jednostki napędowej.
Swoją drogą widzę po nowych użytkownikach do których ja tez się zaliczam, że nas przybywa
I tym pozytywnym akcentem za podjętą polemikę i zrozumienie tematu serdecznie dziękuje.
Jak to mówią tylko krowa nie zmienia zdania, a człowiek całe życie się uczy.
Pozdrawiam
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk