Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 24-04-2024, 00:41

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 141 42 43 44 4549 Następna
Autor Wiadomość
Post: 02-01-2021, 16:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Chcesz powiedzieć, że na drodze ekspresowej z jadąc dużą prędkością wrzucasz na luz? To ja już nie mam więcej pytań. ;-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-01-2021, 16:37 
Offline

Rejestracja: 19-12-2020, 16:00
Posty: 33
Suzuki: Vitara h-d awd 2020
Nigdy nie redukujesz biegów? Jak wspomniałem jechałem eco, często 110-115 kmh, czasem wyjdzie tak, że masz na jednym pasie ciężarówkę. Jazda z górki, podejmujesz decyzję - dojechać 115 i wyhamować na zderzak czy wytracić prędkość płynnie. Ja wybierałem na tej trasie te drugie, a hamowanie silnikiem jak pisałem wcześniej zbyt agresywnie wyhamowuje mi auto (6 bieg sprawdza się może przy 70 kmh wtedy rekupercja odbywa się łagodniej). Tylko tyle i aż tyle, po co ten sarkazm. Nie chcesz, nie próbuj


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 17:19 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Na luzie to w latach 70-tych jeździli kierowcy PKS Autosanami i Sanosami żeby przepały robić ... :zakrecony: :skoczek: :niewiem: :sciana:


Na górę
Post: 02-01-2021, 17:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Przedstawiając to najprościej jak się da.
Jadac na biegu ze zdjęta nogą z gazu/hamujac silnikiem spalanie 0, czy to w benzynie czy tez hybrydzie. Jest to i ekonomiczne i tez bezpieczne.
Z jazdą na luzie odwrotnie, nie jest to ekonomiczne i nie jest bezpieczne. Na luzie spala się paliwo i dodatkowo w hybrydzie traci przysłowiowy prąd, bo nie ma ładowania akumulatorów. Suma sumarum skraca się zasieg na prądzie , wiec trzeba jechać na …benzynie. W takim przypadku zakup hybrydy mija się z celem ponieważ po to kupuje się hybryde żeby jeździć jak nawiecej na pradzie.


Na górę
Post: 02-01-2021, 17:50 
Offline

Rejestracja: 19-12-2020, 16:00
Posty: 33
Suzuki: Vitara h-d awd 2020
Bandit1 pisze:
Przedstawiając to najprościej jak się da.
Jadac na biegu ze zdjęta nogą z gazu/hamujac silnikiem spalanie 0, czy to w benzynie czy tez hybrydzie. Jest to i ekonomiczne i tez bezpieczne.
Z jazdą na luzie odwrotnie, nie jest to ekonomiczne i nie jest bezpieczne. Na luzie spala się paliwo i dodatkowo w hybrydzie traci przysłowiowy prąd, bo nie ma ładowania akumulatorów. Suma sumarum skraca się zasieg na prądzie , wiec trzeba jechać na …benzynie. W takim przypadku zakup hybrydy mija się z celem ponieważ po to kupuje się hybryde żeby jeździć jak nawiecej na pradzie.

Szanuje, ale musisz, mówiąc najprościej jak się da, poczytac jeszcze o trybie żeglowania w nowoczesnych samochodach.

O, choćby tutaj :
https://blog.pgd.pl/zeglowanie-samochod ... zna-jazde/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 17:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Bandit1 pisze:
Przedstawiając to najprościej jak się da.
Jadac na biegu ze zdjęta nogą z gazu/hamujac silnikiem spalanie 0, czy to w benzynie czy tez hybrydzie. Jest to i ekonomiczne i tez bezpieczne.
Z jazdą na luzie odwrotnie, nie jest to ekonomiczne i nie jest bezpieczne. Na luzie spala się paliwo i dodatkowo w hybrydzie traci przysłowiowy prąd, bo nie ma ładowania akumulatorów. Suma sumarum skraca się zasieg na prądzie , wiec trzeba jechać na …benzynie. W takim przypadku zakup hybrydy mija się z celem ponieważ po to kupuje się hybryde żeby jeździć jak nawiecej na pradzie.

Nie będę tu nikogo przekonywał kto ma z tym silnikiem ten wie...

- Zdjęcie nogi z gazu powoduje bardzo mocne wytrącanie prędkości to fakt... i jadąc ekspresówka 120 i widząc w oddali znak 70km/h wole puścić również auto na luz (w poprzednim w tej samej sytuacji zdejmowałem nogę z gazu) dlaczego teraz robię tak? Bo poprostu auto się toczy a nie hamuje bardzo gwałtownie silnikiem...

- większość twierdzi ze to nie ekonomiczne? Dziwne musicie pogadać z moim silnikiem albo silnikiem puszki albo z konstruktorami tego silnika bo coś zepsuli, ewidentne stosując te technikę średnie zużycie wg komputera pokładowego bardziej spada niż stosując jazdę cały czas na biegu.

Przejedźcie się autem z tym silnikiem to zrozumiecie zasadność biegu jałowego w tym aucie. Bo puszczenie nogi z gazu tu tez stosuje No tez się przydaje ale w sytuacji dojeżdżania do skrzyżowani gdzie widać z daleka cZerwone - wtedy zamiast hamować hamulcami zatrzymuje się do 0 tylko i wyłącznie Dzieki puszczeniu nogi z gazu odzyskując energię - tak to auto bardzo zwalnia po puszczeniu pedału przyspieszenia.

Polecam przejechać się autem z tym silnikiem, a jak ktoś nie chce to niech zaufa użytkownikom, ja udostępniam swoje zarzucie paliwa publicznie i tak jak wcześniej pisałem stosowałem ostatnio jazdę eko w tym puszczanie auta na luzie
Proszę kliknąć na miniaturkę mego spalania i od razu zauważycie ze średnie z mojego ostatniego spalonego zbiornika jest niższe o ok 1 litr na 100 niż wcześniej.

I ludzie maja mózgi widać ewidentne ze puszka mówi o takich sytuacjach gdzie faktycznie można puścić auto na luz i lepiej jest to zrobić w tym aucie niż w aucie o napędzie konwencjonalnym

Ale żebyście nie zrozumieli nas źle, z odzysku z energii hamowania silnikiem tez jest pożytek ale w innych sytuacjach.

Po prostu polecam
Pojeździć autem z tym napędem aby zrozumieć bo Dzieki miękkiej hybrydzie tym autem jeździ się inaczej niż poprzednimi jednostkami montowanymi w tym aucie ;)


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 18:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Puszka1 pisze:


Przeczytałeś to? No to kilka cytatów:
"...dotyczy to wyłącznie automatycznych skrzyń biegów. I to też tylko w odpowiednim trybie jazdy".
"Dlatego niekoniecznie wybór skrzyni manualnej i uprawnianie żeglowania we własnym zakresie przyniesie wymierne korzyści"

To nie ma żadnego zastosowania do tej dyskusji i Twojego auta.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-01-2021, 18:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Latające dywany to w innej bajce chyba o latających Vitarach jeszcze nie było.W kolejnym lifcie to nawet nie trzeba będzie tankować.Perpetuum mobile to pikuś przy Vitarze a Hybryd zwłaszcza.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 02-01-2021, 18:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Klepac89 pisze:
Polecam przejechać się autem z tym silnikiem, a jak ktoś nie chce to niech zaufa użytkownikom, ja udostępniam swoje zarzucie paliwa publicznie i tak jak wcześniej pisałem stosowałem ostatnio jazdę eko w tym puszczanie auta na luzie
Proszę kliknąć na miniaturkę mego spalania i od razu zauważycie ze średnie z mojego ostatniego spalonego zbiornika jest niższe o ok 1 litr na 100 niż wcześniej.


Sprawdziłem. To ostatnie spalanie jest przy 65% trasa / 35% miasto. Poprzednie w najlepszym przypadku pół na pół. Już to powinno dać litr oszczędności. Jeśli chcesz porównywać, to musisz mieć identyczne warunki, najlepiej ta sama trasa, w takim samym ruchu.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-01-2021, 18:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Tak jak pisałem wyżej - odzysk energii sprawdza się przy innych sytuacjach:

- dojeżdżaniu do świateł gdzie będziemy musieli się zatrzymać
- znaczna redukcja prędkości na krótkim odcinku

Z kolei na luz warto wyrzucić właśnie jadąc ekspresówka gdy widzimy ograniczenie prędkości powiedzmy do 70 km/h lub na autostradzie widzimy z daleka ze dojeżdżamy do 2 tirów które się wyprzedają i nie potrzebujemy redukować znacznie prędkości (Vitara z mięką hybrydą waśnie nie zużywa paliwa na luzie) wiedz tocząc się ze 140 spada prędkość do 90 (prędkość tira) i spowrotem wpada 6 i jedziemy dalej na biegu swoje 140 na autostradzie.

Jak w tej samej sytuacji puścimy nogę z gazu auto dużo szybciej wyhamuje niż na luzie i dużo wcześniej zaczniemy zużywać paliwo niż tocząc się luzem. Ale przejadę się specjalnie dla was szosą obwodową Białegostoku wyseruje spalanie i przetestuje oba scenariusze i podzielę się wynikami.

Nawet nagram rejestratorem jazdy komputer pokładowy zobaczymy co wyjdzie, być może nie potrzebnie się upieram...

zaraz pojadę na test żeby rozstrzygnąć ten spór ;)


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 18:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@Klepac89: cały czas ograniczasz swoją analizę do hamowania. Wydłuż ją. Wyprzedzasz tę ciężarówkę czy nawet jedziesz za nią i co się wtedy dzieje? Zużywasz energię. Skąd energia? Ano z benzyny, bo aku sie nie naładował przy hamowaniu silnikiem. Ogółem spalasz więcej, nie ma bata, bo inaczej miałbyś perpetuum mobile.

Zgadza się, że gdy hamujesz silnikiem w hybrydzie potrzebujesz mniejszego dystansu i dlatego później możesz zacząć hamowanie silnikiem. Ale utrzymanie prędkości na tych dodatkowych metrach kosztuje dużo mniej paliwa niż późniejsze przyspieszanie. W ogólnym rozrachunku wykorzystując ISG do tego, do czego został stworzony spalasz mniej. Jazda na luzie to strata.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-01-2021, 19:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Puszka1 pisze:
Bandit1 pisze:
Przedstawiając to najprościej jak się da.
Jadac na biegu ze zdjęta nogą z gazu/hamujac silnikiem spalanie 0, czy to w benzynie czy tez hybrydzie. Jest to i ekonomiczne i tez bezpieczne.
Z jazdą na luzie odwrotnie, nie jest to ekonomiczne i nie jest bezpieczne. Na luzie spala się paliwo i dodatkowo w hybrydzie traci przysłowiowy prąd, bo nie ma ładowania akumulatorów. Suma sumarum skraca się zasieg na prądzie , wiec trzeba jechać na …benzynie. W takim przypadku zakup hybrydy mija się z celem ponieważ po to kupuje się hybryde żeby jeździć jak nawiecej na pradzie.

Szanuje, ale musisz, mówiąc najprościej jak się da, poczytac jeszcze o trybie żeglowania w nowoczesnych samochodach.

O, choćby tutaj :
https://blog.pgd.pl/zeglowanie-samochod ... zna-jazde/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


To nie dotyczy omawianej sytuacji, bezmyślnie powielasz marketingowe głupoty.

Ktos kto ma pojęcie, wie, że nie jeździ sie na luzie z powodów przedstawionych wyżej. Wie rownież, że nie jeździ się na wysokich biegach z niskimi obrotami jak podpowiada wyświetlacz ponieważ jest to zabójcze dla ukladu korbowo-tłokowego


Na górę
Post: 02-01-2021, 20:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Ok panie i panowie jak powiedziałem tak zrobiłem,

Trasa testowa 17km na mapie wam zaznaczę gdy wrócę do domu i przerzucę film z rejestratora jazdy ale wyniki podam już teraz:

Przejazd 1 bez używania biegu jałowego:
Spalanie wg komputera z 17km średnie 5.3

Przejazd 2 z użyciem biegu jałowego gdzie uznałem to za stosowne od czasu do czasu ( raczej zjazdy z górek ) ta sama trasa te samo tępo 4.9

Czyli 0.4 litra na 100 korzystniej


Pewnie zapytacie o baterie? W obu przypadkach na początku i na końcu jazdy to 2 kreski naładowania

Wnioski wyciągnijcie sami, a ja wracam do domu zrzucić film z rejestratora i może jeszcze dziś udostępnię żeby nikt nie miał wątpliwości


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 22:45 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Klepac89 pisze:
Ok panie i panowie jak powiedziałem tak zrobiłem,

ta sama trasa te samo tępo 4.9


Szanowny profesorze w pierwszej kolejności proponuję przestudiować słownik ortograficzny :] :czyta: :sciana:
W drugiej kolejności np. to https://mojafirma.infor.pl/moto/technik ... luzie.html


Na górę
Post: 02-01-2021, 22:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jaki czas i średnia prędkość obu przejazdów?
Odcinek zbyt krótki, żeby można było na tym budować wielkie teorie, ale niech będzie na początek. :-)

Spaliłeś: 0,9l w jednym przypadku, a w drugim 0,83l. Różnica jest bardzo mała i nawet lekka zmiana tempa, inny moment zmiany biegów itp. mogą na to wpłynąć. Dlatego najlepszy byłby test na kilkaset km. No ale oczywiście to są koszty i czas.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-01-2021, 23:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
mayya pisze:
Klepac89 pisze:
Ok panie i panowie jak powiedziałem tak zrobiłem,

ta sama trasa te samo tępo 4.9


Szanowny profesorze w pierwszej kolejności proponuję przestudiować słownik ortograficzny :] :czyta: :sciana:
W drugiej kolejności np. to https://mojafirma.infor.pl/moto/technik ... luzie.html


Nie lubię pisać na telefonie ale niech Ci będzie biję się w pierś jeżeli tylko tyle masz do dorzucenia do tematu :) :brawo:
wawax pisze:
Jaki czas i średnia prędkość obu przejazdów?
Odcinek zbyt krótki, żeby można było na tym budować wielkie teorie, ale niech będzie na początek. :-)

Odcinek to równe 17 km - start i zakończenie w tym samym miejscu
Czas jazdy to ok 18 minut
Średnia prędkość ok 70 km/h

trasa? na mapach google narysowałem:
https://goo.gl/maps/MgUJg2NLmni83fDq5

Filmiki właśnie wrzucam na YT za chwilę dołączę


Na górę
Post: 02-01-2021, 23:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Klepac89 pisze:
Odcinek to równe 17 km - start i zakończenie w tym samym miejscu
Czas jazdy to ok 18 minut
Średnia prędkość ok 70 km/h


Nie no, ale traktujmy się poważnie. 18 minut na 17 km to jest średnia 70km/h? Poza tym na tak krótkim odcinku to się sekundy liczą.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-01-2021, 23:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
wawax pisze:
Klepac89 pisze:
Odcinek to równe 17 km - start i zakończenie w tym samym miejscu
Czas jazdy to ok 18 minut
Średnia prędkość ok 70 km/h


Nie no, ale traktujmy się poważnie. 18 minut na 17 km to jest średnia 70km/h? Poza tym na tak krótkim odcinku to się sekundy liczą.


Szczerze nie zwróciłem uwagi na średnią prędkość
1 przejazd trwał dokładnie 18:21 - wtedy jechałem bez jazdy na luzie - i miałem większego farta do świateł prawie nie stałem
2 przejazd trwał dokładnie 19:22 - jazda z biegiem jałowym - stałem też dłużej na światłach - ruch w miarę podobny na drodze.

Nie widziałem chwilowego spalania bo rejestrator mi zasłaniał komputer pokładowy więc i jazda nie była eco w obu przypadkach. Nie zwracam również uwagi na wskaźnik zmiany biegu - robię to wg swojego uznania bo nie lubię dławić silnika niskimi obrotami.


Na górę
Post: 03-01-2021, 00:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Filmy w końcu się wygrały
1: https://youtu.be/gokfQV0DsMs
2: https://youtu.be/7CjPp2RxS3I


Na górę
Post: 03-01-2021, 01:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
wawax pisze:
Poza tym na tak krótkim odcinku to się sekundy liczą.


Wawax obejrzyj udostępnione przezemnie filmy, jazda na luzie nie wyklucza odzyskiwania energii i cały czas o tym piszę, dlatego uważam ze na dłuższym dystansie różnica w spalaniu będzie na moją korzyść gdy od czasu do czasu wrzucę luz gdy będę uważał że korzystniej będzie się toczyć niż odzyskiwać energię. Ale jak będę miał możliwość sprawdzić sprawdzę... w dłuższej trasie.

Upierałem się bo subiektywnie miałem wrażenie że to auto mniej pali tak jeżdżąc właśnie po trasie... ten test mnie utwierdził w moim przekonaniu - dłużej nie będę was przekonywał do swoich racji jeżeli dokumentacja video was nie przekona.

Zróbcie podobny pokażcie odwrotne wyniki - starałem się być jak najbardziej neutralny podczas tych filmów

Wiem że najlepiej jak bym nagrywał 2 kamerami (jedna drogę a druga liczniki) ale po prostu nie dysponuje dwiema kamerami

Pozdrawiam :)


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 03-01-2021, 06:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2020, 03:55
Posty: 56
Lokalizacja: Podkarpacie
Suzuki: Vitara II
Nie wiem jak to jest teraz ale jak robiłem prawko 22lata temu to instruktor mnie uczył ze jazda na luzie jest niebezpieczna i zabroniona prawem.
Może starsi pamiętają takie auto jak wartburg, ane miały tak zwane wolne koło, czyli po puszczeniu gazu auto rozłączyło napęd aby nie hamować silnikiem i używanie tego trybu było zabronione


Na górę
Post: 03-01-2021, 07:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@Klepac89: dzięki za filmy - dużo wyjaśniają. Szczególnie wskazówka temperatury silnika. Pierwszy przejazd jest na zimnym silniku, więc spalanie musi być większe.

Cytuj:
jazda na luzie nie wyklucza odzyskiwania energii

Skąd? Z powietrza? Generator jest przypięty do silnika. Gdy jedziesz na luzie ISG traci energię z aku na napędzanie silnika, żeby nie palić benzyny. Nie ma skąd się ładować, bo jest odpięty od kół.

@mazmaciek: jest niebezpieczna, ale w Polsce nie jest zabroniona.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 03-01-2021, 08:38 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 235
W folderze informacyjnym jaki dostałem przy zakupie Vitary Hybrid jest opis działania układu mild hybrid 48V SHVS w ostatnim zdaniu napisano: " Ponadto podczas wytracania prędkości urządzenie ISG pracuje w trybie silnika elektrycznego wspomaga obroty silnika spalinowego, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. *"
I gwiazdka objaśnia szczegóły pracy na biegu jałowym: " Silnik elektryczny nie wspomaga obrotów silnika, gdy włączona jest klimatyzacja lub pozostały poziom naładowania akumulatora na wyświetlaczu informacyjnym znajduje się poniżej poziomu "3".


Na górę
Post: 03-01-2021, 08:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@emeryk113: zajrzyj pod maskę i zobacz do czego przypięty jest ISG. Przenoszenie obrotów na ISG wygląda tak: koła -> skrzynia -> sprzęgło -> silnik -> ISG. Jeśli rozłączysz sprzęgło lub skrzynię, to przerywasz ładowanie. W vitarze sterownik odcina wtedy dopływ paliwa i zamienia ISG w silnik. Utrzymuje dzięki temu obroty silnika spalinowego, ale rozładowuje akumulator. Zatem nie tylko NIE ładuje, ale jeszcze rozładowuje akumulator.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 03-01-2021, 09:03 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 235
wawax pisze:
@emeryk113: zajrzyj pod maskę i zobacz do czego przypięty jest ISG. Przenoszenie obrotów na ISG wygląda tak: koła -> skrzynia -> sprzęgło -> silnik -> ISG. Jeśli rozłączysz sprzęgło lub skrzynię, to przerywasz ładowanie. W vitarze sterownik odcina wtedy dopływ paliwa i zamienia ISG w silnik. Utrzymuje dzięki temu obroty silnika spalinowego, ale rozładowuje akumulator. Zatem nie tylko NIE ładuje, ale jeszcze rozładowuje akumulator.
@wawax: jak pracuje przenoszenie napędu doskonale wiem. Zacytowałem tylko, co napisano w folderze, bez żadnych podtekstów. Jednak należy zauważyć że przy włączonej klimatyzacji jazda na biegu jałowym nie da żadnych oszczędności na paliwie. Klimatyzację napędza tylko spalinowy silnik.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 141 42 43 44 4549 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]