Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 05:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 140 41 42 43 4449 Następna
Autor Wiadomość
Post: 29-12-2020, 15:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
U mnie ze względu na mniejszy ruch spadło do 6,1l/100km
Jazda miejsko-podmiejska (bez tras), opony wielosezonowe

1.0T, Premium, manual

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 29-12-2020, 16:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2020, 03:55
Posty: 56
Lokalizacja: Podkarpacie
Suzuki: Vitara II
A ja właśnie tydzień temu kupiłem żonie vitarę 1,4 hybrydę 4WD z manualem, przejechane 500 km i 90% trasa na letnich.
Jak było ciepło i w miarę sucho to 6,3 spalała, a jak zimno i troszkę ślisko to 7 wyszło a jechałem bardzo delikatnie .


Na górę
Post: 29-12-2020, 17:43 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Krótka trasa dwa dni temu przy dosyć silnym wietrze (wg, windy.com 38km/h, porywy do 55km/h), 2x150km, w jedną stronę (pod wiatr) 5.7l przy średniej z trasy 69km/h, z powrotem 5.2l przy średniej 71km/h, dane z komputera pokładowego. Jak widać, duży wpływ wiatru. Drogi krajowe, trochę wiosek i małych miasteczek. Vitara 1.6 2WD MT. Bardzo oszczędne auto.


Na górę
Post: 29-12-2020, 18:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Fajne macie te rekordy :p wolałbym realne spalania a nie z jazdy na wynik bo ja nie lubię się nudzić za kierownicą, ale dziś dużo kilometrów zrobiłem oszczędnie... i po trasie do max 100km/h spalanie realne było pewnie sporo niższe niż 6/100 bo z moich regularnych ok 7.5 z 250km komputer po trasie kolejnych ok 300 km ( zrobione 3 razy po 100km najbardziej przepisowo jak się dało) spadło do 6.4, wiec realne spalanie musiało wynosić sporo mniej ;). Ale nie chce mi się tego liczyć, tak samo jak nie chce mi się więcej powtarzać tej nudzącej eko jazdy ( tempomat i aktywne pilnowanie pasa ruchu na 100km/h i redukcja prędkości tempomatem jak i przyspieszenia + zmiana biegów zgodnie ze wskazaniami eko niańki )

A realne spalanie macie w podpisie


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 29-12-2020, 19:07 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
średnia z dróg lokalnych na poziomie 70km/h to nie jest jazda na wynik. Maks dopuszczalny to 90km/h, co chwila wieś, miasto lub inne ograniczenia. Przestrzegając wszystkich ograniczeń ciężko do średniej 70km/h się zbliżyć. 1.6 spala bardzo mało. Żona regularnie ma wyniki poniżej 6l dojeżdżając codziennie do pracy 2x12km, też droga lokalna pomiędzy dwoma miejscowościami.


Na górę
Post: 29-12-2020, 19:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Muszę kiedyś wziąć te moje 1.0T na trasę i zobaczyć ile to pali... Jak na razie cały czas wokół miasta się kręci...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 29-12-2020, 19:46 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
jak przymierzałem się do zakupu vitary to miałem jazdę próbną s-crossem i vitarą na tej samej trasie. Vitara 1.6 2WD AT i s-cross 1.0 2WD MT. Zużycie praktycznie takie samo, różnica do 1/10 litra według wskazań komputera. Trasa kilkanaście km więc niezbyt miarodajna ale jakiś obraz dawała. Dodatkowo vitara zimny start (po nocnym postoju) a s-cross rozgrzany. Test w marcu więc raczej zimno. Wynik sugeruje, że 1.6 może realnie spalać nieco mniej niż 1.0


Na górę
Post: 01-01-2021, 23:15 
Offline

Rejestracja: 19-12-2020, 16:00
Posty: 33
Suzuki: Vitara h-d awd 2020
Jazda codzienna 15 km do pracy i powrót, z czego ok 10-20 % to światła i mały korek. Spalanie zimą 6.5 (grzanie siedzeń na początku jazdy)

Trasa ekspresówką z nastawieniem na eko dała mi wynik 5.0 - wcale nie było wolno, tylko wcześniej podejmowałem decyzję o wrzuceniu na luz i dość długo na tym luzie dojeżdżałem do skrzyżowań

Vitara hybrid 4x4


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 06:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Czemu w hybrydzie jedziesz na luzie? Przecież podczas zwalniania ładowałby się akumulator. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-01-2021, 07:47 
Offline

Rejestracja: 19-12-2020, 16:00
Posty: 33
Suzuki: Vitara h-d awd 2020
1) Mialem wystarczająco doładowany aku 2) na biegu zbyt szybko wytracalem prędkość


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 09:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jeśli aku jest pełny to generator przestaje obciążać układ. Wtedy auto słabiej hamuje silnikiem. Dopóki aku nie jest pełny warto go doładowywać, bo wykorzystasz to ruszając spod świateł. Jadąc na luzie spalasz paliwo, a hamując silnikiem nie. Tak więc jazda na luzie zwiększa zużycie paliwa podwójnie: spalasz paliwo i nie ładujesz aku (spalisz więcej ruszając). Lepiej później rozpocząć hamowanie silnikiem, wykorzystać je do naładowania aku i nie spalać paliwa podczas zwalniania.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-01-2021, 11:59 
Offline

Rejestracja: 19-12-2020, 16:00
Posty: 33
Suzuki: Vitara h-d awd 2020
wawax pisze:
Jeśli aku jest pełny to generator przestaje obciążać układ. Wtedy auto słabiej hamuje silnikiem. Dopóki aku nie jest pełny warto go doładowywać, bo wykorzystasz to ruszając spod świateł. Jadąc na luzie spalasz paliwo, a hamując silnikiem nie. Tak więc jazda na luzie zwiększa zużycie paliwa podwójnie: spalasz paliwo i nie ładujesz aku (spalisz więcej ruszając). Lepiej później rozpocząć hamowanie silnikiem, wykorzystać je do naładowania aku i nie spalać paliwa podczas zwalniania.

No właśnie suzuki chwali się, że na luzie w hybrydzie nie spala - co potwierdza wskaźnik bieżącego spalania, przy jeździe na luzie jest zero


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 12:04 
Offline

Rejestracja: 19-12-2020, 16:00
Posty: 33
Suzuki: Vitara h-d awd 2020
Puszka1 pisze:
wawax pisze:
Jeśli aku jest pełny to generator przestaje obciążać układ. Wtedy auto słabiej hamuje silnikiem. Dopóki aku nie jest pełny warto go doładowywać, bo wykorzystasz to ruszając spod świateł. Jadąc na luzie spalasz paliwo, a hamując silnikiem nie. Tak więc jazda na luzie zwiększa zużycie paliwa podwójnie: spalasz paliwo i nie ładujesz aku (spalisz więcej ruszając). Lepiej później rozpocząć hamowanie silnikiem, wykorzystać je do naładowania aku i nie spalać paliwa podczas zwalniania.

No właśnie suzuki chwali się, że na luzie w hybrydzie nie spala - co potwierdza wskaźnik bieżącego spalania, przy jeździe na luzie jest zero


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

https://magazynmotomi.pl/2020/06/19/jak ... -w-suzuki/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 12:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Nawet jeśli, to wciąż nie ładuje. A co gorsza - akumulator podtrzymuje obroty silnika (bo przecież sam się nie kręci), więc tak czy inaczej zamiast zyskiwać energię, tracisz ją.

Już pomijam to, że jazda na luzie jest niebezpieczna, bo nie umożliwia szybkiej reakcji gazem. W niektórych krajach jest wręcz zabroniona.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-01-2021, 12:54 
Offline

Rejestracja: 19-12-2020, 16:00
Posty: 33
Suzuki: Vitara h-d awd 2020
Sprawdziłem obie wersje jazdy eko (mój codzienny tryb z hamowaniem silnikiem oraz eksperymentalnie z dłuższym interwałem* biegu jałowego), wersja z dłuższymi interwałami na luzie daje niższe wyniki średniego spalania.

* spokojnie, dłuższy interwał biegu jałowego nie oznacza staczania się z górki aż do wytracenia prędkości do zera kiedy np dojeżdżam do świateł, szybciej wybijam bieg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 12:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
wawax pisze:
Nawet jeśli, to wciąż nie ładuje. A co gorsza - akumulator podtrzymuje obroty silnika (bo przecież sam się nie kręci), więc tak czy inaczej zamiast zyskiwać energię, tracisz ją.

Już pomijam to, że jazda na luzie jest niebezpieczna, bo nie umożliwia szybkiej reakcji gazem. W niektórych krajach jest wręcz zabroniona.

Tak masz racje, jednak puszczanie gazu znacznie wytraca prędkość. Poza tym Suzuki samo chwali się ze to krok w stronę oszczędności - używanie luzu. Już nawet skrzynie automatyczne maja tryb tak zwanego żeglowania i pierwsze było porsche z tym trybem. Ba hiunday w swojej miękkiej hybrydzie w skrzyni manualnej wprowadził tryb żeglowania, jadąc na dowolnym biegu zdejmując nogę z gazu taki manual sam rozłącza napęd w celu zmiejszenie spalania i uruchamia system start stop. To samo u nas w vitarach gdy dojeżdżamy do skrzyżowania i wyrzucisz sam auto na luz to przy prędkości ok 15km/h silnik się wyłącza wcześniej i do momentu zatrzymania mozemy tak się toczyć kilkadziesiąt metrów - sprawdzone w korku.

Pod względem używania biegu jałowego można by napisać elaborat bo tak z 10-15 lat temu wszyscy promujący ekojazde w mediach zabraniali tak jeździć ze to nie ekonomiczne. Z kolei w ostatnim czasie właśnie już wyrzucanie na luz staje się zalecane


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 13:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Automat w vitarze wrzuca najwyższy możliwy bieg, co jest do pewnego stopnia odpowiednikiem żeglowania. Trochę to denerwujące, gdy chcę hamować silnikiem. Jednak automat jest w stanie zmienić bieg na najlepszy, gdy wciśniesz głęboko pedał gazu. Trwa to ułamek sekundy. Natomiast w manualu trzeba wcisnąć sprzęgło, zastanowić się, który bieg jest właściwy, wrzucić, puścić sprzęgło. To trwa. Przez ten czas nie masz możliwości reakcji, a hamowanie nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem.

Jakie są obroty silnika podczas jazdy na luzie? Z tego co czytałem, to silnik cały czas się kręci i jest napędzany przez generator. To załatwia sprawę ciśnienia oleju i przegrzania turbiny, ale zużywa energię. No chyba, że się nie kręci. Ale wtedy tak czy inaczej - nie ładujesz aku i ruszasz spod świateł paląc wiecej paliwa.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-01-2021, 13:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Nie przesadzajmy zmiana biegów to nie fizyka kwantowa ;p silniki K14D jest na tyle elastyczny ze jadąc 60-70 km/h czy wrzucisz 2 czy 6 i tak auto przyspiesza ;) a wjeżdżamy kierowca bez chwili namysłu wrzuci odpowiedni bieg do zamierzonego przyspieszenia, a zwykle to skrzynie automatyczne maja problemy z bezbłędnym doborem przełożeń (np kickdown potrafi zamieszać tak biegami w grupie volkswagenami ze manualem dawno bym odjechał zanim auto się domyśliło ze chciałem przyspieszyć)

Co do obrotów na biegu jałowym to jest to coś między 500 a 700 tak mi się wydaje


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 14:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Vitara nie ma problemu z redukcją. Dobiera dobry bieg. W trybie AUTO trochę wolniej, w SPORT - wystarczająco.

Nie mówimy o tym, że auto w ogóle przyspiesza, tylko że daje się przyspieszyć szybko. W omawianej sytuacji chodzi o biegi 1 i 2. Automat chyba wbija jedynkę w takiej sytuacji (wolno i kickdown). W manualu bym tego nie próbował, już dwójka potrafi namieszać jak za szybko puści się sprzęgło.

Doczytałem o trybie żeglowania w Audi i Volvo - włącza się on przy większych prędkościach (powyżej 55 km/h Audi i 80 km/h Volvo). Tam to ma sens. Ten tryb nie działa przy dojeżdżaniu do świateł i hamowaniu. Silnik jest dołączany przy hamowaniu w celu zmniejszenia zużycia klocków i tarcz.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-01-2021, 14:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Sam oczywiście wybrał bym automat również w Vitarze jednak nie był dostępny z tym silnikiem... za wersje premium zapłaciłem katalogowe 78500. Nie dało się wybrać auta z automatem w 2020. Teraz do produkcji da się zamówić silnik K14D z automatem jednak w cenie regularnej 94500 czyli trzeba dopłacić 16 tys zł za auto z IDENTYCZNYM wyposażeniem a jedyną różnica jest skrzynia - zdecydowanie za drogo i nawet mając do wyboru wersje z automatem z taka dopłatą to i tak pewnie bym się nie zdecydował. U konkurencji dopłata za automat to 2 do 5K


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 15:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Jazda na luzie jest bez sensu . Przy koniecznosci nagłej reakcji moze zabraknąc ułamka sekundy na wrzucenie biegu.
Druga sprawa, to zdejmujac noge z gazu na wrzuconym biegu spalanie 0.


Na górę
Post: 02-01-2021, 15:41 
Offline

Rejestracja: 19-12-2020, 16:00
Posty: 33
Suzuki: Vitara h-d awd 2020
Zmieniasz bieg to "bez sensu" jedziesz może z dwie sekundy, ja może "bez sensu"jadę parę sekund więcej - suzuki chwali się tym właśnie, że w czasie jazdy na biegu jałowym to, co dawniej było bez sensu, teraz właśnie tego sensu nabiera, bo wspiera ją elektryka. I nie, nie jest to niebezpieczne, rękę mam na lewarku zmiany biegów, a stopę nad sprzęgłem oraz pełen przegląd sytuacji przed i wokół auta. Nie teoretyzuję, tylko mówię : sprawdzam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 15:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Puszka1 pisze:
Zmieniasz bieg to "bez sensu" jedziesz może z dwie sekundy, ja może "bez sensu"jadę parę sekund więcej - suzuki chwali się tym właśnie, że w czasie jazdy na biegu jałowym to, co dawniej było bez sensu, teraz właśnie tego sensu nabiera, bo wspiera ją elektryka. I nie, nie jest to niebezpieczne, rękę mam na lewarku zmiany biegów, a stopę nad sprzęgłem oraz pełen przegląd sytuacji przed i wokół auta. Nie teoretyzuję, tylko mówię : sprawdzam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zgadzam się jazda na luzie ma sens nie tylko w automacie a Vitara to udowadnia odwdzięczają się mniejszym zużyciem paliwa.

O ile dobrze pamietam katalogi to automat w Vitarze więcej zużywał o prawie litr w stosunku do manualna przy 1.4 140KM


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-01-2021, 16:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@Puszka1: pokazałem Ci jak tracisz energię elektryczną i w efekcie zwiększasz spalanie podczas przyspieszania.

Na stronie Suzuki napisali "System posiada nową funkcję pracy na biegu jałowym, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości. Nowe rozwiązanie pomaga obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2". Dotychczas miałem zerowe zużycie podczas wytracania prędkości. Jak to jeszcze obniżyć? Ale nawet niech będzie.

Jeszcze lepiej opisane to jest w katalogu: "po wciśnięciu pedału sprzęgła ISG utrzymuje podwyższoną prędkość obrotową silnika spalinowego (używa do tego aku oczywiście!) bez konieczności dawkowania paliwa, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa."

Zwróć uwagę na szczegóły - nic nie piszą o przyspieszaniu, a to wtedy spalasz więcej. Perpetuum mobile nie istnieje i nie ma darmowych obiadów. Marketingowcy niedopowiadają, aby ludzie wierzyli, że tu jest jakaś magiczna moc. To zwykła sztuczka marketingowa. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-01-2021, 16:13 
Offline

Rejestracja: 19-12-2020, 16:00
Posty: 33
Suzuki: Vitara h-d awd 2020
Nie mówię nic o perpetum mobile ani darmowych obiadach. Przeprowadziłem próbę, piszę o jej wynikach - każdy decyduje, jaki styl jazdy zastosuje. Mi na trasie przy dołożeniu dłuższego interwału biegu jałowego spalanie wyszło na komputerze 5.0 co uważam za świetny wynik. A zachęciło mnie do tej próby oświadczenie suzuki o technologicznym wsparciu tej techniki.

Hamowanie silnikiem na ekspresówce wytraca mi prędkość zbyt agresywnie jak dla mnie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 140 41 42 43 4449 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]