Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12246 |
Strona 1 z 30 |
Autor: | Avalanche [ 18-05-2015, 22:04 ] |
Tytuł: | |
Moje wrażenia z kilku krótkich jazd Testowana wersja: 1.6 VVTi AllGrip Premium. Wyposażenie obejmowało 1 element dodatkowy: zegarek analogowy "Kanji". Podejście do przyrządu Samochód robi wrażenie masywnym i wysokim przodem. Linia boczna ujdzie, ale wymaga jakiś listew ochronnych dla urozmaicenia. Tył jest bardzo zwyczajny, żeby nie powiedzieć nudny. Wsiadanie z przodu łatwe i wygodne. Z tyłu nieco gorzej, otwór drzwiowy nie jest zbyt szeroki. Klapa bagażnika podnosi się lekko i dość wysoko. Niestety w testowanym egzemplarzu wszystkimi drzwiami i klapą trzeba było trzasnąć, żeby się zamknęły. I robiły to z niezbyt przyjemnym dźwiękiem. Miejsca z przodu dla 2 osób wystarczająco. Zaskoczeniem było to, że siedzi się wyżej niż myślałem i widać maskę samochodu, co obecnie jest rzadkością. Tylna kanapa jest na równym poziomie z przednimi fotelami (w SX4 jest wyżej), a linia okien poprowadzona jest dość wysoko, więc widoczność stamtąd - dla dzieci i osób o wzroście do 160 cm - jest taka sobie. Pasażerowie z tyłu nie mają też żadnych schowków poza kieszenią na oparciu przedniego fotela pasażera i okrągłymi uchwytami na butelki w drzwiach. Tak jakby Suzuki chciało powiedzieć, że Vitara to auto dla 2 osób okazjonalnie przewożących kogoś z tyłu. Cienkie drzwiczki i niezbyt ładne, czarne boczki są elementami, o których najlepiej zapomnieć Bagażnik duży, praktycznie podzielony na poziomy i przegródki. Brak dojazdówki zmniejsza i tak niewielką masę własną, ale nieco niepokoi, szczególnie gdyby ktoś chciał zjechać z asfaltu, na co pozwala 18,5-centymetrowy prześwit, możliwy do dalszego zwiększenia o 1-2 cm bez większych problemów. Deska rozdzielcza prosta, czarne elementy zakurzone, a kolorowe wstawki - w tym głównie ten największy element - nieco rozpraszają, choć to pewnie kwestia przyzwyczajenia i gustu. Podkreślanym już wielokrotnie mankamentem jest obsługa komputera patyczkami o słabo wyczuwalnej pracy. Poza tym wszystko w zasięgu ręki. No dobrze, oprócz gniazda USB, które ktoś upchnął tak głęboko i nisko, że włożenie wtyczki (które w 75% przypadkach kończy się pomyłką nawet w laptopie czy PC ) wymaga zanurkowania z latarką czołową. Mała kierownica obszyta miękką skórą dobrze leży w dłoniach. Niestety pomimo dwupłaszczyznowej regulacji kierownicy i regulacji wysokości fotela nie udało mi się znaleźć idealnej pozycji za kierownicą. System audio nie ma odtwarzacza CD (dostępny tylko w wersji Comfort), ale sam dźwięk jest całkiem znośny. Obsługa dotykowego suwaka głośności nie jest wygodna i lepiej używać do tego przycisków na kierownicy. Reakcja ekranu na dotyk poza tym dobra. Testowany egzemplarz miał kamerę cofania. Jak dla mnie, to tylko gadżet. Wolę czujniki parkowania z tyłu, choć w pewnych sytuacjach dobrze by było mieć i to. Jazda Silnik pracuje cicho w zakresie do 3000 obrotów. Na postoju system ENG A Stop wyłącza go i włącza w sposób niemal niezauważalny. Gadżet zupełnie nieprzydatny w korkach, ale można go wyłączyć przyciskiem (do czasu ponownego włożenia kluczyka do stacyjki). Samochód do 3500 obr./min. rozpędza się raczej leniwie, ale można go nieco ożywić wybierając tryb SPORT. Niestety tylko w wersji AllGrip. Biegi wchodzą lekko, choć wsteczny potrafi nie trafić na swoje miejsce za pierwszym razem W trasie przydałby się VI bieg. Vitara jest dość cicha w środku przy prędkościach dopuszczalnych w mieście i na drogach krajowych oraz zaskakująco komfortowo zestrojona. Wyrwy w asfalcie czy dziury na drodze polnej nie wywołują żadnych efektów dźwiękowych z zawieszenia. Ze względu na profil nadwozia jest podatna na wiatr boczny. Układ kierowniczy działa jak nadopiekuńcza mamusia, odcinając kierowcę od poczucia, że kieruje OK na ciasnym parkingu, mógłby jednak być bardziej komunikatywny poza miastem i w "terenie". Wyprzedzanie w trybie SPORT nie stresuje. Brzmienie silnika nawet przyjemne. Nie było możliwości sprawdzenia napędu AllGrip w odpowiednich warunkach, ale próba dynamicznego ruszenia na piasku w trybie SNOW została zaliczona na piątkę. Tył dołączył się praktycznie natychmiast. Nawiasem mówiąc, żeby włączyć LOCK najpierw należy wybrać SNOW. Spalanie No i na koniec duży plus za oszczędność. Najwyższe wskazywane średnie spalanie po przejechaniu 5 km polnymi i leśną, krętą drogą na II-III biegu wyniosło 10 litrów. Symulacja dojazdu do pracy (5 km w mieście od zimnego startu, kilka skrzyżowań ze światłami) dała średni wynik 5,5 l/100 km Trasa 65 km, w tym kilka km drogi szybkiego ruchu - 5.1 l/100 km. Próba dynamicznego przejazdu w trybie SPORT - 10 km poza miastem z wielokrotnym przyspieszaniem i wyprzedzaniem - 6.4 l/100 km. Pod tym względem po prostu nie ma porównania z SX4 ale w oddzielnym temacie zrobię takie porównanie, jako że Vitara jest jego następcą. |
Autor: | Avalanche [ 18-05-2015, 22:19 ] |
Tytuł: | |
Vitara, Duster, Mokka czy Yeti? Czeskie porównanie: http://www.auto.cz/suzuki-vitara-vs-kon ... upit-87289 I test: http://www.auto.cz/test-suzuki-vitara-1 ... inak-87308 Vitara kontra C4 Cactus i Captur: http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/vit ... ult-captur "There’s plenty to like about the new Vitara; it’s great to drive, surprisingly fast and packs a roomy interior. It’s also remarkably frugal, well built and refined. Yet in this class, a car needs to stand out from the crowd and feature a dash of desirability – and the awkward looks and disappointing interior relegate the Suzuki to second place here. " AMS: http://www.ams-mag.com/road-tests/suzuk ... 26970.html |
Autor: | Avalanche [ 25-05-2015, 11:39 ] |
Tytuł: | |
Samar: http://www.samar.pl/wiadomosci/suzuki-v ... cale=pl_PL |
Autor: | Avalanche [ 27-05-2015, 21:12 ] |
Tytuł: | |
Czeski test z 27/05/2015 wersji 1.6 AllGrip: http://www.autorevue.cz/test-suzuki-vit ... a-identity |
Autor: | Avalanche [ 09-06-2015, 13:58 ] |
Tytuł: | |
Ciekawe porównanie wersji 1.6 DDiS z Fiatem 500X 1.6 MultiJet (te same silniki ): Niestety po czesku. http://www.auto.cz/fiat-500x-1-6-multij ... ddis-87622 |
Autor: | Halszka [ 16-06-2015, 06:46 ] |
Tytuł: | |
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... ry,19967,1 |
Autor: | Avalanche [ 16-06-2015, 07:17 ] |
Tytuł: | |
1.6 AllGrip z automatem - po czesku niestety http://autosalon.iprima.cz/videa/suzuki ... llgrip-4x4 |
Autor: | DS [ 16-06-2015, 18:40 ] |
Tytuł: | |
Kilka wrażeń po dwudniowym teście Vitary All Grip (+ kilka porównań do ASX): Ilość miejsca w środku - w mojej ocenie dla czterech osób przestrzeni jest sporo. Mając 183 cm wzrostu wygodnie usiadłem "sam za sobą", zobaczymy jak wyjdzie to w teście dwumetrowca z Autocentrum Na szerokość miejsca jest trochę mniej niż w ASX, ale nie jest to jakaś kolosalna różnica. Na niekorzyść Vitary brak podłokietników z przodu i z tyłu. Deska rozdzielcza - wygląda bardzo fajnie, wg mnie dużo lepiej niż w ASX, niestety w całości wykonana jest z jakiegoś twardego plastikowego paździerza... Plastiki w ASX są przyjemniejsze w dotyku, szczególnie główny pas (podobnie jak w S-Cross). Bagażnik - 375 l, wymiary górnej podłogi: 75cm x 103cm (ASX 442 l, w tym 26 l pod podłogą, wymiary górnej podłogi 82cm x 100cm). Mimo mniejszej pojemności, bagażnik Vitary bardziej mi się podoba, ponieważ pod górną podłogą znajduje się dolna podłoga, a pod dolną koło lub zestaw naprawczy. Górną podłogę można wyjąć całkowicie lub położyć na dolnej, pogłębiając w ten sposób bagażnik. W ASX bezpośrednio pod górną podłogą znajdują się schowki oraz zestaw naprawczy (lub koło). Spalanie (klimatyzacja cały czas włączona): Autostrada - dystans 90 km, prędkość 140 km/h, spalanie wg komputera 7,6 l Autostrada - dystans 90 km, prędkość 100 km/h, spalanie wg komputera 4,9 l Cykl mieszany - dystans 420 km (w tym powyższe plus sporo jazdy po górkach, często w trybie Sport) - spalanie wg dystrybutora - 5,99 l, co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło. All Grip: Tryb SPORT - rzeczywiście super sprawdza się na krętych drogach (serpentyny w górach), szczególnie podczas jazdy pod górkę, samochód błyskawicznie reaguje na nacisk na pedał gazu (w trybie AUTO wyraźnie zmula i słabnie...), natomiast poprawa osiągów jest raczej symboliczna, bardziej przekłada się to na fajne odczucia z jazdy. Test 60-100 km/h w dwóch trybach: https://www.youtube.com/watch?v=PSizXz4lY54 Trybów SNOW i LOCK nie miałem jak przetestować, dlatego też nie mam możliwości porównania All Grip z AWC. Adaptacyjny tempomat - świetna sprawa, działa bez zarzutu, radar bez problemu wykrywa także motocykle, system automatyczne wyhamował auto ze 140 km/h do 80 km/h bez żadnej paniki (odległość autostradowa ustawiona na średnią). Szkoda tylko, że powrót do 140km/h zajmuje wieki... Może wersja AT będzie tu sprawniejsza. Hill Descent Control - działa tylko w trybie LOCK, auto utrzymuje prędkość 10 km/h nawet na stromych zjazdach, fajny bajer https://www.youtube.com/watch?v=C1_5McyZeos Hill Hold Control - działa bardzo fajnie, nie trzeba "wyszarpywać" auta z zaciśniętych hamulców jak ASX, w zimowych warunkach będzie to zdecydowanie zaletą. System multimedialny - niestety nie udało mi się połączyć telefonu tak, aby mapy wyświetlały się cały czas, działały tylko podczas postoju, ale też nie zagłębiałem się w ustawienia itd., więc może i jest to możliwe. Drzwi - denerwująca sprawa, że w nowym aucie trzeba trzaskać przednimi drzwiami, aby je zamknąć. Z tyłu problem ten nie występuje. Co ciekawe, Vitary, które stały w salonie (sprawdziłem dwa egzemplarze) nie miały tego problemu. Układ kierowniczy - podczas jazdy na wprost minimalne korekty toru jazdy wymagają użycia "siły", co powoduje pewien dyskomfort, natomiast samo manewrowanie jest bardzo przyjemne, wspomaganie działa znacznie mocniej niż w ASX. System ENG A-Stop - nic mnie do tego nie przekona, w żadnym samochodzie. Eco g... Podsumowując - bardzo przyjemne i przyjazne auto, zapewne będzie to mój następny samochód, ale raczej w wersji 1.4 Turbo, jeśli będzie rozsądnie wyceniona. |
Autor: | MarekC [ 17-06-2015, 08:24 ] |
Tytuł: | |
DS pisze: Cykl mieszany - dystans 420 km (w tym powyższe plus sporo jazdy po górkach, często w trybie Sport) - spalanie wg dystrybutora - 5,99 l, co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło
jakie średnie spalanie pokazał komputer ?? Sprawdzałeś czy przekłamuje w stosunku do dystrybutora ? |
Autor: | DS [ 17-06-2015, 09:20 ] |
Tytuł: | |
MarekC pisze: jakie średnie spalanie pokazał komputer ??
Sprawdzałeś czy przekłamuje w stosunku do dystrybutora ? Niestety nie sprawdzałem, ponieważ zerowałem spalanie po poszczególnych odcinkach, a tankowałem na końcu testu. |
Autor: | Avalanche [ 21-06-2015, 22:12 ] |
Tytuł: | |
Nowy test wersji 1.6 AllGrip XLED: http://autogaleria.pl/testy/suzuki-vita ... -xled-sun/ Nieco lamerski, ale cóż. |
Autor: | ASzel [ 22-06-2015, 09:47 ] |
Tytuł: | |
Dwa dni temu miałem okazję przejchać się nową Vitarką w wersji Premium. W wielkim skrócie i na gorąco: [+] na plus: wygląd zewnętrzny silnik skrzynia biegów dużo miejsca w środku [-] na minus: wygląd wewnętrzny (tandetne plastiki porażają, niczym z lat 90-tych) lekkie drzwi, którymi trzeba trzaskać aby je zamknąć + przy otwieraniu/zamykaniu szyby drzwi "pracują" ciut za mały bagażnik |
Autor: | esiak [ 27-06-2015, 21:59 ] |
Tytuł: | |
test vitary allgrip: https://www.youtube.com/watch?v=u7hAhsOvSBk test napędu allgrip: https://www.youtube.com/watch?v=updM1UVlW2s |
Autor: | ASzel [ 28-06-2015, 12:42 ] |
Tytuł: | |
Pierwszy teścik nawet ok. Drugi... hmm... był już na forum. Choć szczerze mówiąc ja nie bardzo wiem, co jego autor miał na myśli... |
Autor: | Avalanche [ 28-06-2015, 18:50 ] |
Tytuł: | |
Test z pozytywnymi wynikiem z Irlandii (4/5): http://www.completecar.ie/testdrives/ar ... a/815/4820 |
Autor: | Madzik [ 29-06-2015, 16:33 ] |
Tytuł: | |
Bardziej artykuł aniżeli test: http://moto.trojmiasto.pl/Suzuki-Vitara ... 91892.html |
Autor: | VITARARAFAŁA [ 29-06-2015, 17:47 ] |
Tytuł: | Nawigacja w Vitarze 2015 |
Witam serdecznie Jestem tu nowy, jeśli coś źle napiszę to proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie czy ktoś coś wie na temat karty do nawigacji w Suzuki Vitarze 2015. Posiadam ten samochód od kilku dni i chciałem od razu zakupić kartę, jednak Dealerzy sami dokładnie nie wiedzą czy i jak ona będzie działać. Zastanawiam się czy jeśli by wziąć kartę bezpośrednio od Garmina z ich sklepu internetowego to czy zadziała? Jeśli ktoś używa lub coś wie to proszę o info Pzdr |
Autor: | mayya [ 29-06-2015, 18:33 ] |
Tytuł: | Re: Nawigacja w Vitarze 2015 |
VITARARAFAŁA pisze: Witam serdecznie
Jestem tu nowy, jeśli coś źle napiszę to proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie czy ktoś coś wie na temat karty do nawigacji w Suzuki Vitarze 2015. Posiadam ten samochód od kilku dni i chciałem od razu zakupić kartę, jednak Dealerzy sami dokładnie nie wiedzą czy i jak ona będzie działać. Zastanawiam się czy jeśli by wziąć kartę bezpośrednio od Garmina z ich sklepu internetowego to czy zadziała? Jeśli ktoś używa lub coś wie to proszę o info Pzdr Od Garmina nie zadziała bez pliku startowego Suzuki. Czekamy, aż ktoś zrobi screena z katalogów karty Suzuki żeby ocenić sprawę. Sama mapa bez polskiego języka i podobno nie najwyższych lotów. |
Autor: | MS [ 29-06-2015, 20:18 ] |
Tytuł: | |
VITARARAFAŁA, przeczytałeś tytuł tego wątku ? |
Autor: | Avalanche [ 06-07-2015, 11:05 ] |
Tytuł: | |
Filmik testowy z AutoKultu - Część I - opis statyczny: https://www.youtube.com/watch?v=jD6yUsKT51A |
Autor: | Halszka [ 06-07-2015, 12:24 ] |
Tytuł: | |
http://superauto24.se.pl/testy/test-suz ... 25649.html porównanie z najpopularniejszym nissanem |
Autor: | esiak [ 08-07-2015, 09:52 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: Filmik testowy z AutoKultu - Część I - opis statyczny:
https://www.youtube.com/watch?v=jD6yUsKT51A no ten test napędu 4x4 daje do myślenia... |
Autor: | Avalanche [ 08-07-2015, 10:31 ] |
Tytuł: | |
W podanym linku nie ma testu napędu. Proszę nie wprowadzać większego chaosu na forum niż jest A tu nowy słowacki test wersji 1.6 VVTi AllGrip i trochę zdjęć (w tym podwozia): http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000614/ ... apeni-roka |
Autor: | esiak [ 08-07-2015, 21:12 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: W podanym linku nie ma testu napędu.
Proszę nie wprowadzać większego chaosu na forum niż jest to chyba nie oglądamy tego samego filmu... test zaczyna się od 15:16 min, a jego podsumowanie: 22:30 min... |
Strona 1 z 30 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |