Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12246 |
Strona 1 z 30 |
Autor: | Avalanche [ 18-05-2015, 22:04 ] |
Tytuł: | |
Moje wrażenia z kilku krótkich jazd Testowana wersja: 1.6 VVTi AllGrip Premium. Wyposażenie obejmowało 1 element dodatkowy: zegarek analogowy "Kanji". Podejście do przyrządu ![]() Samochód robi wrażenie masywnym i wysokim przodem. Linia boczna ujdzie, ale wymaga jakiś listew ochronnych dla urozmaicenia. Tył jest bardzo zwyczajny, żeby nie powiedzieć nudny. Wsiadanie z przodu łatwe i wygodne. Z tyłu nieco gorzej, otwór drzwiowy nie jest zbyt szeroki. Klapa bagażnika podnosi się lekko i dość wysoko. Niestety w testowanym egzemplarzu wszystkimi drzwiami i klapą trzeba było trzasnąć, żeby się zamknęły. I robiły to z niezbyt przyjemnym dźwiękiem. Miejsca z przodu dla 2 osób wystarczająco. Zaskoczeniem było to, że siedzi się wyżej niż myślałem i widać maskę samochodu, co obecnie jest rzadkością. Tylna kanapa jest na równym poziomie z przednimi fotelami (w SX4 jest wyżej), a linia okien poprowadzona jest dość wysoko, więc widoczność stamtąd - dla dzieci i osób o wzroście do 160 cm - jest taka sobie. Pasażerowie z tyłu nie mają też żadnych schowków poza kieszenią na oparciu przedniego fotela pasażera i okrągłymi uchwytami na butelki w drzwiach. Tak jakby Suzuki chciało powiedzieć, że Vitara to auto dla 2 osób okazjonalnie przewożących kogoś z tyłu. Cienkie drzwiczki i niezbyt ładne, czarne boczki są elementami, o których najlepiej zapomnieć ![]() Bagażnik duży, praktycznie podzielony na poziomy i przegródki. Brak dojazdówki zmniejsza i tak niewielką masę własną, ale nieco niepokoi, szczególnie gdyby ktoś chciał zjechać z asfaltu, na co pozwala 18,5-centymetrowy prześwit, możliwy do dalszego zwiększenia o 1-2 cm bez większych problemów. Deska rozdzielcza prosta, czarne elementy zakurzone, a kolorowe wstawki - w tym głównie ten największy element - nieco rozpraszają, choć to pewnie kwestia przyzwyczajenia i gustu. Podkreślanym już wielokrotnie mankamentem jest obsługa komputera patyczkami o słabo wyczuwalnej pracy. Poza tym wszystko w zasięgu ręki. No dobrze, oprócz gniazda USB, które ktoś upchnął tak głęboko i nisko, że włożenie wtyczki (które w 75% przypadkach kończy się pomyłką nawet w laptopie czy PC ![]() Mała kierownica obszyta miękką skórą dobrze leży w dłoniach. Niestety pomimo dwupłaszczyznowej regulacji kierownicy i regulacji wysokości fotela nie udało mi się znaleźć idealnej pozycji za kierownicą. ![]() System audio nie ma odtwarzacza CD (dostępny tylko w wersji Comfort), ale sam dźwięk jest całkiem znośny. Obsługa dotykowego suwaka głośności nie jest wygodna i lepiej używać do tego przycisków na kierownicy. Reakcja ekranu na dotyk poza tym dobra. Testowany egzemplarz miał kamerę cofania. Jak dla mnie, to tylko gadżet. Wolę czujniki parkowania z tyłu, choć w pewnych sytuacjach dobrze by było mieć i to. Jazda Silnik pracuje cicho w zakresie do 3000 obrotów. Na postoju system ENG A Stop wyłącza go i włącza w sposób niemal niezauważalny. Gadżet zupełnie nieprzydatny w korkach, ale można go wyłączyć przyciskiem (do czasu ponownego włożenia kluczyka do stacyjki). Samochód do 3500 obr./min. rozpędza się raczej leniwie, ale można go nieco ożywić wybierając tryb SPORT. Niestety tylko w wersji AllGrip. Biegi wchodzą lekko, choć wsteczny potrafi nie trafić na swoje miejsce za pierwszym razem ![]() W trasie przydałby się VI bieg. Vitara jest dość cicha w środku przy prędkościach dopuszczalnych w mieście i na drogach krajowych oraz zaskakująco komfortowo zestrojona. Wyrwy w asfalcie czy dziury na drodze polnej nie wywołują żadnych efektów dźwiękowych z zawieszenia. Ze względu na profil nadwozia jest podatna na wiatr boczny. Układ kierowniczy działa jak nadopiekuńcza mamusia, odcinając kierowcę od poczucia, że kieruje ![]() Wyprzedzanie w trybie SPORT nie stresuje. Brzmienie silnika nawet przyjemne. Nie było możliwości sprawdzenia napędu AllGrip w odpowiednich warunkach, ale próba dynamicznego ruszenia na piasku w trybie SNOW została zaliczona na piątkę. Tył dołączył się praktycznie natychmiast. Nawiasem mówiąc, żeby włączyć LOCK najpierw należy wybrać SNOW. Spalanie No i na koniec duży plus za oszczędność. Najwyższe wskazywane średnie spalanie po przejechaniu 5 km polnymi i leśną, krętą drogą na II-III biegu wyniosło 10 litrów. Symulacja dojazdu do pracy (5 km w mieście od zimnego startu, kilka skrzyżowań ze światłami) dała średni wynik 5,5 l/100 km ![]() Trasa 65 km, w tym kilka km drogi szybkiego ruchu - 5.1 l/100 km. Próba dynamicznego przejazdu w trybie SPORT - 10 km poza miastem z wielokrotnym przyspieszaniem i wyprzedzaniem - 6.4 l/100 km. Pod tym względem po prostu nie ma porównania z SX4 ![]() |
Autor: | Avalanche [ 18-05-2015, 22:19 ] |
Tytuł: | |
Vitara, Duster, Mokka czy Yeti? Czeskie porównanie: http://www.auto.cz/suzuki-vitara-vs-kon ... upit-87289 I test: http://www.auto.cz/test-suzuki-vitara-1 ... inak-87308 Vitara kontra C4 Cactus i Captur: http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/vit ... ult-captur "There’s plenty to like about the new Vitara; it’s great to drive, surprisingly fast and packs a roomy interior. It’s also remarkably frugal, well built and refined. Yet in this class, a car needs to stand out from the crowd and feature a dash of desirability – and the awkward looks and disappointing interior relegate the Suzuki to second place here. " AMS: http://www.ams-mag.com/road-tests/suzuk ... 26970.html |
Autor: | Avalanche [ 25-05-2015, 11:39 ] |
Tytuł: | |
Samar: http://www.samar.pl/wiadomosci/suzuki-v ... cale=pl_PL |
Autor: | Avalanche [ 27-05-2015, 21:12 ] |
Tytuł: | |
Czeski test z 27/05/2015 wersji 1.6 AllGrip: http://www.autorevue.cz/test-suzuki-vit ... a-identity |
Autor: | Avalanche [ 09-06-2015, 13:58 ] |
Tytuł: | |
Ciekawe porównanie wersji 1.6 DDiS z Fiatem 500X 1.6 MultiJet (te same silniki ![]() Niestety po czesku. http://www.auto.cz/fiat-500x-1-6-multij ... ddis-87622 |
Autor: | Halszka [ 16-06-2015, 06:46 ] |
Tytuł: | |
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... ry,19967,1 |
Autor: | Avalanche [ 16-06-2015, 07:17 ] |
Tytuł: | |
1.6 AllGrip z automatem - po czesku niestety http://autosalon.iprima.cz/videa/suzuki ... llgrip-4x4 |
Autor: | DS [ 16-06-2015, 18:40 ] |
Tytuł: | |
Kilka wrażeń po dwudniowym teście Vitary All Grip (+ kilka porównań do ASX): Ilość miejsca w środku - w mojej ocenie dla czterech osób przestrzeni jest sporo. Mając 183 cm wzrostu wygodnie usiadłem "sam za sobą", zobaczymy jak wyjdzie to w teście dwumetrowca z Autocentrum ![]() Deska rozdzielcza - wygląda bardzo fajnie, wg mnie dużo lepiej niż w ASX, niestety w całości wykonana jest z jakiegoś twardego plastikowego paździerza... Plastiki w ASX są przyjemniejsze w dotyku, szczególnie główny pas (podobnie jak w S-Cross). Bagażnik - 375 l, wymiary górnej podłogi: 75cm x 103cm (ASX 442 l, w tym 26 l pod podłogą, wymiary górnej podłogi 82cm x 100cm). Mimo mniejszej pojemności, bagażnik Vitary bardziej mi się podoba, ponieważ pod górną podłogą znajduje się dolna podłoga, a pod dolną koło lub zestaw naprawczy. Górną podłogę można wyjąć całkowicie lub położyć na dolnej, pogłębiając w ten sposób bagażnik. W ASX bezpośrednio pod górną podłogą znajdują się schowki oraz zestaw naprawczy (lub koło). Spalanie (klimatyzacja cały czas włączona): Autostrada - dystans 90 km, prędkość 140 km/h, spalanie wg komputera 7,6 l Autostrada - dystans 90 km, prędkość 100 km/h, spalanie wg komputera 4,9 l Cykl mieszany - dystans 420 km (w tym powyższe plus sporo jazdy po górkach, często w trybie Sport) - spalanie wg dystrybutora - 5,99 l, co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło. All Grip: Tryb SPORT - rzeczywiście super sprawdza się na krętych drogach (serpentyny w górach), szczególnie podczas jazdy pod górkę, samochód błyskawicznie reaguje na nacisk na pedał gazu (w trybie AUTO wyraźnie zmula i słabnie...), natomiast poprawa osiągów jest raczej symboliczna, bardziej przekłada się to na fajne odczucia z jazdy. Test 60-100 km/h w dwóch trybach: https://www.youtube.com/watch?v=PSizXz4lY54 Trybów SNOW i LOCK nie miałem jak przetestować, dlatego też nie mam możliwości porównania All Grip z AWC. Adaptacyjny tempomat - świetna sprawa, działa bez zarzutu, radar bez problemu wykrywa także motocykle, system automatyczne wyhamował auto ze 140 km/h do 80 km/h bez żadnej paniki (odległość autostradowa ustawiona na średnią). Szkoda tylko, że powrót do 140km/h zajmuje wieki... Może wersja AT będzie tu sprawniejsza. Hill Descent Control - działa tylko w trybie LOCK, auto utrzymuje prędkość 10 km/h nawet na stromych zjazdach, fajny bajer ![]() https://www.youtube.com/watch?v=C1_5McyZeos Hill Hold Control - działa bardzo fajnie, nie trzeba "wyszarpywać" auta z zaciśniętych hamulców jak ASX, w zimowych warunkach będzie to zdecydowanie zaletą. System multimedialny - niestety nie udało mi się połączyć telefonu tak, aby mapy wyświetlały się cały czas, działały tylko podczas postoju, ale też nie zagłębiałem się w ustawienia itd., więc może i jest to możliwe. Drzwi - denerwująca sprawa, że w nowym aucie trzeba trzaskać przednimi drzwiami, aby je zamknąć. Z tyłu problem ten nie występuje. Co ciekawe, Vitary, które stały w salonie (sprawdziłem dwa egzemplarze) nie miały tego problemu. Układ kierowniczy - podczas jazdy na wprost minimalne korekty toru jazdy wymagają użycia "siły", co powoduje pewien dyskomfort, natomiast samo manewrowanie jest bardzo przyjemne, wspomaganie działa znacznie mocniej niż w ASX. System ENG A-Stop - nic mnie do tego nie przekona, w żadnym samochodzie. Eco g... ![]() Podsumowując - bardzo przyjemne i przyjazne auto, zapewne będzie to mój następny samochód, ale raczej w wersji 1.4 Turbo, jeśli będzie rozsądnie wyceniona. |
Autor: | MarekC [ 17-06-2015, 08:24 ] |
Tytuł: | |
DS pisze: Cykl mieszany - dystans 420 km (w tym powyższe plus sporo jazdy po górkach, często w trybie Sport) - spalanie wg dystrybutora - 5,99 l, co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło
jakie średnie spalanie pokazał komputer ?? Sprawdzałeś czy przekłamuje w stosunku do dystrybutora ? |
Autor: | DS [ 17-06-2015, 09:20 ] |
Tytuł: | |
MarekC pisze: jakie średnie spalanie pokazał komputer ??
Sprawdzałeś czy przekłamuje w stosunku do dystrybutora ? Niestety nie sprawdzałem, ponieważ zerowałem spalanie po poszczególnych odcinkach, a tankowałem na końcu testu. |
Autor: | Avalanche [ 21-06-2015, 22:12 ] |
Tytuł: | |
Nowy test wersji 1.6 AllGrip XLED: http://autogaleria.pl/testy/suzuki-vita ... -xled-sun/ Nieco lamerski, ale cóż. ![]() |
Autor: | ASzel [ 22-06-2015, 09:47 ] |
Tytuł: | |
Dwa dni temu miałem okazję przejchać się nową Vitarką w wersji Premium. W wielkim skrócie i na gorąco: [+] na plus: wygląd zewnętrzny silnik skrzynia biegów dużo miejsca w środku [-] na minus: wygląd wewnętrzny (tandetne plastiki porażają, niczym z lat 90-tych) lekkie drzwi, którymi trzeba trzaskać aby je zamknąć + przy otwieraniu/zamykaniu szyby drzwi "pracują" ciut za mały bagażnik |
Autor: | esiak [ 27-06-2015, 21:59 ] |
Tytuł: | |
test vitary allgrip: https://www.youtube.com/watch?v=u7hAhsOvSBk test napędu allgrip: https://www.youtube.com/watch?v=updM1UVlW2s |
Autor: | ASzel [ 28-06-2015, 12:42 ] |
Tytuł: | |
Pierwszy teścik nawet ok. Drugi... hmm... był już na forum. Choć szczerze mówiąc ja nie bardzo wiem, co jego autor miał na myśli... |
Autor: | Avalanche [ 28-06-2015, 18:50 ] |
Tytuł: | |
Test z pozytywnymi wynikiem z Irlandii (4/5): http://www.completecar.ie/testdrives/ar ... a/815/4820 |
Autor: | Madzik [ 29-06-2015, 16:33 ] |
Tytuł: | |
Bardziej artykuł aniżeli test: http://moto.trojmiasto.pl/Suzuki-Vitara ... 91892.html |
Autor: | VITARARAFAŁA [ 29-06-2015, 17:47 ] |
Tytuł: | Nawigacja w Vitarze 2015 |
Witam serdecznie Jestem tu nowy, jeśli coś źle napiszę to proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie czy ktoś coś wie na temat karty do nawigacji w Suzuki Vitarze 2015. Posiadam ten samochód od kilku dni i chciałem od razu zakupić kartę, jednak Dealerzy sami dokładnie nie wiedzą czy i jak ona będzie działać. Zastanawiam się czy jeśli by wziąć kartę bezpośrednio od Garmina z ich sklepu internetowego to czy zadziała? Jeśli ktoś używa lub coś wie to proszę o info Pzdr |
Autor: | mayya [ 29-06-2015, 18:33 ] |
Tytuł: | Re: Nawigacja w Vitarze 2015 |
VITARARAFAŁA pisze: Witam serdecznie
Jestem tu nowy, jeśli coś źle napiszę to proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie czy ktoś coś wie na temat karty do nawigacji w Suzuki Vitarze 2015. Posiadam ten samochód od kilku dni i chciałem od razu zakupić kartę, jednak Dealerzy sami dokładnie nie wiedzą czy i jak ona będzie działać. Zastanawiam się czy jeśli by wziąć kartę bezpośrednio od Garmina z ich sklepu internetowego to czy zadziała? Jeśli ktoś używa lub coś wie to proszę o info Pzdr Od Garmina nie zadziała bez pliku startowego Suzuki. Czekamy, aż ktoś zrobi screena z katalogów karty Suzuki żeby ocenić sprawę. Sama mapa bez polskiego języka i podobno nie najwyższych lotów. |
Autor: | MS [ 29-06-2015, 20:18 ] |
Tytuł: | |
VITARARAFAŁA, przeczytałeś tytuł tego wątku ? |
Autor: | Avalanche [ 06-07-2015, 11:05 ] |
Tytuł: | |
Filmik testowy z AutoKultu - Część I - opis statyczny: https://www.youtube.com/watch?v=jD6yUsKT51A |
Autor: | Halszka [ 06-07-2015, 12:24 ] |
Tytuł: | |
http://superauto24.se.pl/testy/test-suz ... 25649.html porównanie z najpopularniejszym nissanem |
Autor: | esiak [ 08-07-2015, 09:52 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: Filmik testowy z AutoKultu - Część I - opis statyczny:
https://www.youtube.com/watch?v=jD6yUsKT51A no ten test napędu 4x4 daje do myślenia... |
Autor: | Avalanche [ 08-07-2015, 10:31 ] |
Tytuł: | |
W podanym linku nie ma testu napędu. Proszę nie wprowadzać większego chaosu na forum niż jest ![]() ![]() A tu nowy słowacki test wersji 1.6 VVTi AllGrip i trochę zdjęć (w tym podwozia): http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000614/ ... apeni-roka |
Autor: | esiak [ 08-07-2015, 21:12 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: W podanym linku nie ma testu napędu.
Proszę nie wprowadzać większego chaosu na forum niż jest ![]() ![]() to chyba nie oglądamy tego samego filmu... ![]() test zaczyna się od 15:16 min, a jego podsumowanie: 22:30 min... |
Strona 1 z 30 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |