Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 02:42

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 134 35 36 37 3869 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 12-12-2015, 21:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 928
Suzuki: Vitara xLed Sun
DS pisze:
W salonie tak twierdzili??
Nie takie kwiatki potrafią wciskać. Mówią np. że TMPS są nakazane przepisami UE a to bzdura, Unia nakazuje tylko system ostrzegający o niewłaściwym ciśnieniu – Honda, Mazda i BMW załatwiają to darmową linijką kodu w oprogramowaniu czujników prędkości ABS.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2015, 22:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
piomic pisze:
... Mówią np. że TMPS są nakazane przepisami UE a to bzdura, Unia nakazuje tylko system ostrzegający o niewłaściwym ciśnieniu – Honda, Mazda i BMW załatwiają to darmową linijką kodu w oprogramowaniu czujników prędkości ABS.


No i dobrze mowia, bo TPMS (a nie TMPS jak piszesz) oznacza ogolnie system monitoringu cisnienia w oponach, a nie konkretnie te nieszczesne czujniki,
ktore masz na mysli.

Unia pozostawila wybor metody realizacji tego monitoringu producentom samochodow...

i bardzo dobrze bo zawsze moge sobie wybrac czy wydam kupe forsy na Suzuki z drogimi czujnikami, czy tez zaoszczedze...
...kupujac BMW z darmowym rozszerzeniem softu...

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2015, 07:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Ale raczej nie wydasz więcej na Suzuki nawet z drogimi czujnikami niż na chociażby X1 :mikolaj:
Różnica w cenie spokojnie wystarczyłaby na komplet opon na każdą porę roku i kilka dodatków z konfiguratora 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2015, 10:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
VITARARAFAŁA pisze:
Ale raczej nie wydasz więcej na Suzuki...

No widzisz, nie zrozumiales ironicznego podtekstu mojego wpisu, odnoszacego sie do postu mojego przedmowcy, ktory w pierwszej czesci pisze cos o "bzdurach"
opowiadanych przez innych, nie zadajac sobie nawet trudu zdobycia podstawowych informacji na poruszany temat, a w drugiej wyciaga z tego wnioski
o "wyzszosci" jednych marek nad innymi.

Ludzie przestaja w dzisiejszych "zdygitalizowanych czasach" w zastraszajacym tempie myslec, a tym samym daja sie manipulowac...
Jezeli nie uzyjesz "emotek", tzn. nie wskazesz odbiorcy przeslania ze ma sie smiac/ plakac/ zloscic etc. to czesto przeczyta tekst bez jego zrozumienia...
przykre ale prawdziwe.
[EOT]

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2015, 11:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Faktem jest nie doczytałem, że odniosłeś się do posta wcześniej. Wtedy rozpoznałbym ironię. Nie trzeba było podsumowywać całości w taki sposób, bo ja nikogo nie obraziłem.
Tyle w temacie bo rozmowa odbiega od bohatera czyli Suzi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2015, 08:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 928
Suzuki: Vitara xLed Sun
SX4ever pisze:
moge sobie wybrac czy wydam kupe forsy na Suzuki z drogimi czujnikami, czy tez zaoszczedze...
...kupujac BMW

Możesz wybrać hondę albo mazdę a tu już różnica w cenie nie jest duża. Dla mnie to mnożenie bytów niepotrzebnych - mam skąd wziąć dane a dokładam kolejny system czujek w kołach plus anteny odbierające z nich informacje... po co? Wiem że proste konstrukcje to dziś zamierzchła przeszłość, urzędnik wszędzie wtyka nosa i wymyśla komplikacje, testy bezpieczeństwa wygrywa się pikaczem od niezapiętych pasów i automatyczną wycieraczką. Czekam tylko aż jakiś ważny w Brukseli otworzy drzwi przed ciężarówką i przegłosują obowiązek montowania systemu ostrzegającego przed nadjeżdżającym pojazdem na parkingu.
To nie tak, że ten samochód mi nie leży i się czepiam. Kupiłem go świadomie po porównaniu z kilkoma innymi (w większości wyższej klasy) i jestem zadowolony - nie oznacza to jednak że automatycznie muszę być fanem marki i bezkrytycznie przyjmować wszystkie rozwiązania, to tak nie działa. To fajny wózek, przyjemnie się prowadzi i tyle.
A w salonie usłyszałem dokładnie że czujniki są obowiązkowe (a nie są). Inny tekst to "miejmy nadzieję, że przyjdzie polakierowany" (w temacie zamówionego spoilera) - sprzedawca próbował mnie podliczyć z ceny gotowego czarnego plus koszt malowania, roboczo zakładam brak wiedzy, nie celowe działanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2015, 11:35 
Offline

Rejestracja: 24-10-2015, 13:26
Posty: 9
Dla mnie najważniejszy był napęd 4x4 (mieszkam w górskim terenie ale też tryb sport który dodaje skrzydeł na trasie), wolnossący silnik benzynowy i oczywiście cena.

Niestety w takich czasach żyjemy.
Aktualne normy bezpieczeństwa i eco wymuszają coraz bardziej futurystyczne i kosztowne rozwiązania. (czujniki ciśnienia, start/stopy, filtry cząstek stałych itp). Do tego często małe doładowane jednostki benzynowe, a co za tym idzie z całym niezbędnym kosztownym osprzętem potrzebnym do obsługi turbo łącznie z sprzęgłem dwumasowym.

O krok nie kupiłem Dustera i myślę że w tym samochodzie trzeba było iść na zdecydowanie więcej kompromisów. Zwłaszcza spalanie i osiągi w starej jednostce 1.6

osobiście nie miałem żadnego dylematu przy wyborze auta gdyż moim zdaniem Vitara nie miała i chyba dalej nie ma w tym przedziale cenowym konkurencji - zwłaszcza w wersji podstawowej wyposażenia.

[ Dodano: 14-12-2015, 11:36 ]
A tak na marginesie Suzuki Jimny to chyba już ostatni Mohikanin z rodziny prawdziwych terenówek i na szczęście bez tego całego szajsu który nam wciskają żeby było bezpieczniej i bardziej eco.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2015, 13:54 
Offline

Rejestracja: 20-08-2015, 20:24
Posty: 78
Włączając się do dyskusji, mam podobne zdanie jak piomic. Również kupiłem Vitarę po porównaniach z innymi samochodami. Najbliższy memu sercu był Jeep Renegate i nawet miałem chwilę wahania czy nie sprzedać Suzuki i kupić jednak Jeepa.
Jest w tym aucie parę "patentów", które strasznie irytują. Niemniej jednak im dłużej użytkuję pojazd tym więcej zalet widzę. Choćby silnik, który katuje na bardzo krótkich trasach, bez drżenia o turbinę, dpf, czy inne wynalazki jakie miałem w poprzednim pojeździe. Ze zdziwieniem i zadowoleniem odkryłem, że Vitara nawet w automacie jest w stanie w miarę sprawnie przyspieszać :pejcz: Jak jeszcze opanuję jazdę w przedziale 7-8 litrów benzyny a nie 9-10 to będzie całkiem dobrze.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2015, 16:56 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 12:58
Posty: 55
suvis pisze:
A tak na marginesie Suzuki Jimny to chyba już ostatni Mohikanin z rodziny prawdziwych terenówek i na szczęście bez tego całego szajsu który nam wciskają żeby było bezpieczniej i bardziej eco.


Jeszcze przez chwilę będzie dostępny Defender. Droga, którą zamierza pójść Land Rover raczej nie ucieszy miłośników klasyki. Ewentualnie przeniosą łaskawie produkcję starej wersji w małym nakładzie do Afryki.

Do 2017/2018 będzie dostępny Wrangler (w następnej wersji będzie rama aluminiowa, silniki Diesla Fiata i lżejsze body i coś pewnie jeszcze wymyślą - wymagania eco USA). Jedno co jest w miarę pewne, to zostanie "stary" kształt karoserii trochę bardziej aerodynamiczny, ale nie aż tak jak w koncepcji nowego Defendera.

Pajero (z niezależnym zawieszeniem) w tej wersji co aktualnie, to chyba ostatni rok produkcji. Potem będzie już SUV - taka krowa duża. Zresztą to już i tak inna liga cenowa ta jak i Land Cruiser.

Ciekawe co wymyśli Suzuki z Jimnym. Z pewnością będzie musiał mieć ABS, ESP, TPMS i inne wynalazki i pewnie chociaż ze 4 gwiazdki w zderzeniu, a tym samym będzie szerszy.

Pozostaną jeszcze pickup-y na ramie ze sztywnymi mostami, blokadami i niskim przełożeniem, ale nie każdy chce jeździć 5-metrowcem w terenie.

Ot takie małe OT-owe przemyslenia. :)

ps. swoją drogą Suzuki mogłoby sporo powalczyć w dziedzinie, w której zostanie głównie Jeep i ew. Dacia: mogliby zrobić Vitarę Trail (podobnie jak Renegade Trailhawk czy Suzuki Ignis Trail Concept) z lepszym kątem natarcia i lepszym wyposażeniem w teren. Mogliby też oprócz Jimny-ego wprowadzić krótszą wersję współczesnej Vitary oraz wprowadzić nową Vitarę Breezę na rynek europejski wraz z wersją terenową. Możliwości są spore, tylko czy rynek tego chce - myślę, że już mniej niż kiedyś, bo wszyscy chcą jeździć głównie w mieście, na trasie, po trawie i na szutrach i tylko nie zahaczyć o krawężnik lub pagórek. ;-)

_________________
Vitara 2015 Premium Allgrip


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2015, 21:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
piomic pisze:
... To nie tak, że ten samochód mi nie leży i się czepiam. Kupiłem go świadomie po porównaniu z kilkoma innymi (w większości wyższej klasy) i jestem zadowolony - nie oznacza to jednak że automatycznie muszę być fanem marki i bezkrytycznie przyjmować wszystkie rozwiązania, to tak nie działa. To fajny wózek, przyjemnie się prowadzi i tyle...

Masz sporo racji, kazdy wybor nowego samochodu jest tylko jakims kompromisem, ja tez aktualnie jezdze inna marka, bo w chwili gdy potrzebowalem nowego,
Suzuki nie mialo mi nic interesujacego do zaoferowania.
Juz chociazby z tego powodu nie nazywalbym sie wiec fanem tej marki, ale jakims tam sympatykiem pozostalem na pewno, jednak nie bez powodu...

Moj SX4 byl zupelnie bezproblemowym pojazdem, z niewielkimi wadami, z ktorym ipotrafilem zyc, jezeli dodam do tego jeszcze serwis, ktory darzylem zaufaniem
i z ktorego bylem zawsze zadowolony, to bardzo mile wspominam ten okres.
Pewnie dlatego zagladam jeszcze w ogole na to forum i nie wykluczam ze byc moze jeszcze kiedys wroce do samochodu tej marki, na dzisiaj wybralbym
z pewnoscia Vitare.

Ale na razie nie potrzebuje nowego samochodu, a z aktualnego jestem - pomimo drobnych niedoskonalosci - rowniez zadowolony... przynajmniej na razie.

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2015, 22:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 928
Suzuki: Vitara xLed Sun
Kef pisze:
Jak jeszcze opanuję jazdę w przedziale 7-8 litrów benzyny a nie 9-10 to będzie całkiem dobrze.
Niby tak, po ostatnim tankowaniu podliczone z 3177km 261l daje jakieś 8,2l/100km. Tylko gdzie jest priorytet? Bo u mnie przyjemność, do oszczędzania jest lokata terminowa.
Kef pisze:
Jest w tym aucie parę "patentów", które strasznie irytują
Tak, moja lista przebojów od najczęściej denerwującego:

1. Antykolizja. Nawet w trybie "krótkim" potrafi bez sensu piszczeć i burczeć a nawet hamować bo ktoś na sąsiednim pasie z przodu zahamował, dziś mi się prawie zatrzymał jakieś 5-6m za Avensiską na końcu korka do skrętu – a miałem jechać prosto zmieniając pas (nawet kierunkowskaz już włączyłem). No i nie daje się wyłączyć na stałe, trzeba za każdym razem od nowa wciskać.

2. Limiter. Fajna funkcja, zwłaszcza na dzisiejsze czasy 50+. Ustawiasz sobie prędkość której system nie pozwala przekroczyć bez zdecydowanego wciśnięcia gazu. Tylko system tej prędkości nie pamięta, za każdym razem musisz ustawiać od nowa. Efekt – prawie nie używam.

3. Tempomat. Jest fajny – dopóki się jedzie na pustej drodze albo w kolumnie. Jadę prawym pasem ekspresówki np. 120/h, z przodu widzę TIRa, na lewym ktoś się zbliża szybciej. Wiem, że zdąży mnie wyprzedzić zanim dojadę do ciężarówki więc nie wyjeżdżam, niech leci to wskoczę za nim. System wie lepiej i widząc różnicę prędkości ja-TIR zaczyna hamować (nie, nie silnikiem – hamulcem) ponad 100m za nim i to na ustawionym najkrótszym dystansie.

4. Start-stop. Działa nieporównanie sprawniej niż u Mazdy, praktycznie go nie zauważam. Jednak dotychczas dwukrotnie mnie zawiódł – raz musiałem ponownie wyluzować, puścić sprzęgło i wcisnąć żeby odpalił a drugi wymagał odpalenia z przycisku, na pedały nie zareagował.

5. Brak możliwości zgaszenia silnika bez wyłączania radia, trzeba bez sprzęgła kliknąć dwa razy wyłączając wszystko i od razu załączając tryb ACC – niby nic ale mnie wnerwia ta przerwa jak dojadę na miejsce i chcę "dosłuchać" audycję na parkingu.

6. Żeby przejść z radia do mediów (USB, iPod itp.) trzeba albo "przeklikać" wszystkie opcje na kierownicy albo przelecieć po meniach na ekranie, dodatkowo po kilku dniach jazdy tylko na radiu "zapomina" ustawienia iPoda – przełącza się w losowe odtwarzanie z całej zawartości choćbym miał ustawioną po kolei jedną płytę.

7. Zestaw głośnomówiący – fajnie działają komendy głosowe, zasysanie książki telefonicznej i historii połączeń, wygodne przełączanie. Niestety czasem podłącza telefon ale nie potrafi zainicjować połączenia, czasem transmituje trzaski zamiast głosu. Na szczęście zazwyczaj działa bez zarzutu.

No ale to wszystko są drobiazgi. Denerwujące, ale jednak drobiazgi. Tak jak czujki w kołach, idiotyczne podpowiedzi biegów (na szczęście dyskretne, nie jak u VW), problemy z MirrorLinkiem czy brak możliwości wymuszenia ruchu wycieraczki w trybie automatycznym.

SX4ever pisze:
jakims tam sympatykiem pozostalem na pewno, jednak nie bez powodu...
No u mnie jeszcze dwuletni Swift stoi w garażu i też jestem zadowolony.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2015, 23:07 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
piomic pisze:
5. Brak możliwości zgaszenia silnika bez wyłączania radia, trzeba bez sprzęgła kliknąć dwa razy wyłączając wszystko i od razu załączając tryb ACC – niby nic ale mnie wnerwia ta przerwa jak dojadę na miejsce i chcę "dosłuchać" audycję na parkingu.


U mnie przy odtwarzaniu z USB nic nie przerywa. Pierwszy klik gasi silnik, dopiero kolejny wyłącza odtwarzanie. Może spróbuj delikutaśniej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2015, 23:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 928
Suzuki: Vitara xLed Sun
Mówisz? Pokombinuję, pewnie jest jakaś możliwość.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2015, 07:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
piomic pisze:
moja lista przebojów od najczęściej denerwującego:

Nie ucieszyłeś mnie tą listą, ale dobrze, że piszesz o tych rzeczach. :ok:

Cytuj:
1. Antykolizja. Nawet w trybie "krótkim" potrafi bez sensu piszczeć i burczeć a nawet hamować bo ktoś na sąsiednim pasie z przodu zahamował

Na próbnych jazdach też raz tak miałem, ale bez hamowania. Na pewno wymaga dopracowania.

Cytuj:
2. Limiter. Fajna funkcja, zwłaszcza na dzisiejsze czasy 50+. ... Tylko system tej prędkości nie pamięta, za każdym razem musisz ustawiać od nowa.

Pewnie wyszli z założenia, że każdy nowy dzień, to nowa PRZYGODAAA!!!, a nie np. codzienne dojazdy do pracy tą samą trasą. :szalony:
IMHO, da się z tym żyć. Używałbym w konkretnych sytuacjach, a nie stale.

Cytuj:
3. Tempomat. Jest fajny – dopóki się jedzie na pustej drodze albo w kolumnie...

A czy potem przyspiesza? Jak aktywny, to powinien wrócić do ustawionej prędkości.

Cytuj:
4. Start-stop. Działa nieporównanie sprawniej niż u Mazdy, praktycznie go nie zauważam. Jednak dotychczas dwukrotnie mnie zawiódł – raz musiałem ponownie wyluzować, puścić sprzęgło i wcisnąć żeby odpalił a drugi wymagał odpalenia z przycisku, na pedały nie zareagował.

Możesz opisać w jakiej to było sytuacji? Może głupieje w określonych warunkach (np. nierozgrzany silnik)?

Cytuj:
6. Żeby przejść z radia do mediów (USB, iPod itp.) trzeba albo "przeklikać" wszystkie opcje na kierownicy albo przelecieć po meniach na ekranie, dodatkowo po kilku dniach jazdy tylko na radiu "zapomina" ustawienia iPoda – przełącza się w losowe odtwarzanie z całej zawartości choćbym miał ustawioną po kolei jedną płytę.

To pierwsze podobnie jak w innych samochodach. Nawet w starym SX4 wolę użyć przycisku na radiu niż klikać (ale tam jest taki bezpośredni dostęp). Ale to, że sam włącza odtwarzanie losowe, to za daleko idąca ingerencja w preferencje użytkownika ;) W końcu to nie odtwarzacz CD, na których masz 15 utworów i po kilku dniach znasz na pamięć kolejność :D

Cytuj:
brak możliwości wymuszenia ruchu wycieraczki w trybie automatycznym.

Niedawno jechałem Skodą, w której w trybie auto wycieraczki potrafiły od czasu do czasu przetrzeć suchą szybę, więc dla mnie to kolejny niepotrzebny gadżet (czytaj: WYŁ.).

Spodziewałem się, że te różne gadżety będą upierdliwe, ale niekoniecznie aż tak.
Mam nadzieję, znając Polaków, zaraz ktoś wymyśli jak to obejść (podobnie jak to było z Mirror Linkiem) :mikolaj:


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2015, 08:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 928
Suzuki: Vitara xLed Sun
Tak, tempomat przyspiesza – ale gdyby nie zwolnił (nie był aktywny tylko zwykły) w opisanej sytuacji po prostu 50m za TIRem zmieniłbym pas i pojechał dalej bez konieczności przyspieszania. Jeśli jadę w kolumnie na takim ustawieniu i tej prędkości trzymałby dystans 40-50m (co jest ok choć w Polsce rodzi problemy kiedy ktoś uzna odstęp za lukę i się wetnie, jeśli dodatkowo użyje hamulca i Suzi zobaczy jego światła stopu mam niespodziewane hamowanie awaryjne z automatu – chyba nie muszę pisać jak taka akcja wpływa na bezpieczeństwo ruchu), kiedy dojeżdżam do wolniej jadącej kolumny hamuje znacznie wcześniej po czym zaczyna przyspieszać żeby się zbliżyć na ten dystans.

Start-stop zwykle działa OK, ten raz kiedy musiałem użyć przycisku był w sumie na zimnym (3h postoju, przejechane jakieś 3-4km, 2h postoju i pierwsze światła po jakimś kilometrze jazdy) – zgasił normalnie, zapaliła się zielona kontrolka, zmieniło się światło, sprzęgło, bieg i nic. To luz, kilka razy sprzęgło i nic. Wszyscy już pojechali a ja stoję jak uj chłopu na weselu. Dopiero z przycisku odpalił.

edzia, czasu więcej:
Limiter byłby idealny gdyby pamiętał, ustawiam np. 70 i jest ok. Niechby się nawet wyłączał po zgaszeniu silnika ale włączony ponownie był od razu ustawiony na ostatnią wartość. Tak prawdę mówiąc to dopiero jak go włączę zauważam ile razy nieświadomie przyspieszam w normalnym ruchu – ot, pusta szeroka droga, zdaje mi się że jadę równo a coś nagle blokuje i dopiero rzut oka na licznik wyjaśnia sytuację że z 55 do 70 dociągnąłem.

Z radiem jeszcze brakuje szukajki w zawartości iPoda, trzeba przewijać listę płyt czy wykonawców co nie jest wygodne ani bezpieczne a podłączenie blokuje dostęp do odtwarzacza muzyki w urządzeniu (wszystkie funkcje normalnie działają, próba wejścia w muzykę wyświetla komunikat o podłączonym akcesorium).


Ostatnio zmieniony 15-12-2015, 10:26 przez piomic, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2015, 10:24 
Offline

Rejestracja: 24-10-2015, 13:26
Posty: 9
[ Dodano: 15-12-2015, 10:25 ]
MrPyrek pisze:
Możliwości są spore, tylko czy rynek tego chce - myślę, że już mniej niż kiedyś, bo wszyscy chcą jeździć głównie w mieście, na trasie, po trawie i na szutrach i tylko nie zahaczyć o krawężnik lub pagórek. ;-)


myślę że jak najbardziej. Poza tzw "wiecznymi harcerzami" pozostają przecież jeszcze różne służby: leśne, celne, zakłady energetyczne itp.
Trzymam kciuki za Suzuki żeby nie spieprzyli tematu jak inni.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2015, 10:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 928
Suzuki: Vitara xLed Sun
Avalanche pisze:
Niedawno jechałem Skodą, w której w trybie auto wycieraczki potrafiły od czasu do czasu przetrzeć suchą szybę, więc dla mnie to kolejny niepotrzebny gadżet (czytaj: WYŁ.).
Tak miałem w Lancerze, czujnik załączał wycieraczki na jeden mach w specyficznej sytuacji: ostre ruszanie z miejsca w prawo – typowe włączenie do ruchu jak jest ciasno i się trzeba zmieścić ale i tak uważam ten patent za jeden z lepszych wynalazków w elektronice pakowanej do samochodów, zaraz po zestawie głośnomówiącym na blutucie. Tutaj działa lepiej, jeszcze ani razu mi nie włączył bez potrzeby (a cały czas dźwignię mam na auto), bardziej chodzi mi o coś innego: plumka sobie deszczyk, automat ładnie dostosowuje tempo pracy do intensywności opadu (i daje radę, naprawdę) ale chcę z jakiegoś powodu wymusić przetarcie szyby właśnie teraz. W Lancerze wystarczało przekręcenie czułości regulacji czujki na plus (system słusznie interpretował że jego ocena jest niewystarczająca skoro użytkownik każe mocniej wycierać), tutaj można sobie kręcić i nic się nie dzieje. Musisz wyłączyć automat i dać dźwignię w górę albo użyć spryskiwacza szyby.
No i sam spryskiwacz w Lancerniku był fajniejszy – krótkie kliknięcie załączało przerywaną pracę zsynchronizowaną z wycieraczkami, psikało chyba 4 razy tuż przed piórem i wycierało. Dopiero powyżej 140km/h przełączał się w normalny ciągły psik ale też działający bez przytrzymywania dźwigni.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2015, 20:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Konkurująca z Vitarą Honda HR-V właśnie... zdrożała o ok. 2 000 PLN za wersję podstawową 1.5 do ponad 6 000 PLN więcej za diesla.
Dlaczego? :niewiem:


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2015, 22:57 
Offline

Rejestracja: 23-08-2015, 19:57
Posty: 221
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara Premium 2WD
Dokładnie o 1600zł , może to ma związek z wysokim kursem walut bo złotówka słabnie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2015, 09:03 
Offline

Rejestracja: 04-04-2013, 18:46
Posty: 203
Lokalizacja: Polska
Poprzednia hrv już była droga. Jak coś jest za drogie to klient szuka u konkurencji.
Honda oferuje jednak wg mnie lepsze i większe auto. Natomiast vitara ładniejsza. No i ten napęd , którego w hrv brak.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2015, 09:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W listopadzie sprzedano ponad dwa razy więcej HR-V niż w październiku (173 szt. chyba), czyli lepiej niż ASX czy CX-3 (ale mniej niż S-Crossa czy Vitary), jednak np. w Niemczech szału na razie ten model nie robi. Tam nawet S-Cross znalazł więcej nabywców, a Mazda CX-3 chyba z 5x więcej.
Podwyżka cen w PL nie pomoże.

A jeżeli to efekt kursu EUR, to ciekawe jak zmienią się ceny Vitary i innych konkurentów :|


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2015, 10:20 
Offline

Rejestracja: 04-04-2013, 18:46
Posty: 203
Lokalizacja: Polska
Jeżeli hrv produkowana jest w JPN to wysokie cło dochodzi. @Avalanche: planujesz zdradzić suzuki? ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2015, 10:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Oglądałem podstawową wersję HR-V dokładnie na jednym parkingu.
Zupełnie niczym się nie wyróżniała, więc dopiero po chwili zauważyłem, że to coś nowego. Na pewno jest przestronna i dobrze złożona, ale jakoś brak jej jakiegokolwiek charakteru, więc... na razie nie ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2015, 11:11 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 141
Suzuki: SCross 4x4
HR-V po bliższych oględzinach to oprócz ceny naprawdę nic szczególnego. Za to Civic Tourer nie powiem, fajnie to wygląda i dziwi mnie, że większość uważa,że to auto to "kupa", przynajmniej stylistycznie. Civic hb to już jednak nie to.

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2015, 11:58 
Offline

Rejestracja: 04-04-2013, 18:46
Posty: 203
Lokalizacja: Polska
Zgadzam się z Avalanche. Hrv podobna do kugi. Vitara trochę do asxa, ale..bardziej kanciasta. I to mi się podoba. Przynajmniej troszeczkę nawiązuje do GV2. Scross gdyby był ładniejszy z przodu to pewnie cena byłaby wyższa. Hrv to raczej gabarytowo klasa scrossa.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 134 35 36 37 3869 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]