No dobra, przebrnąłem przez cały temat, dodatkowo gadałem z ASO oraz ze znajomymi mechanikami. Pozwolę sobie podsumować, może komuś się przyda:
- ASO twierdzi, że można montować dojazdówkę R16 nawet gdy pozostałe 3 koła będą w rozmiarze 215/55/R17, w związku z tym jedyny dostępny rozmiar do zakupu w ASO to R16, - znajomi mechanicy byliby ostrożni z takim podejściem i sugerują, aby nie ryzykować z zakładaniem dojazdówki w innym rozmiarze, - w przypadku wożenia pełnowymiarowego koła jako zapas w bagażniku podwójna podłoga przestaje istnieć bo pełne koło 215/55R17 lub 215/60R16 wystaje na wysokość (jak leży), ale leżąc na szerokość powinno się zmieścić we wnęce w każdym z tych wymiarów, - w necie w niezależnych sklepach są dostępne dojazdówki w rozmiarze 135/90R16 oraz 135/80R17. - różnica w średnicy pomiędzy 215/55R17 a 215/60R16 wynosi 3mm, - różnica w średnicy pomiędzy 135/90R16 a 135/80R17 wynosi 2mm, - różnica w średnicy pomiędzy 215/60R16 a dojazdówką 135/90R16 wynosi 15mm! I tutaj mnie to najbardziej zastanawia. Półtorej centrymetra mniejsza średnica niż pozostałe 3 koła (lub prawie 2cm jeśli normalne koła są na 17'' felgach), a mimo to ASO na taką jazdę oficjalnie zezwala.
(obliczenia moje własne które wykonałem na stronie tiresize.com)
|