[quote="Tomi99"][quote="Przemekc1"].
A tutaj dla kolegi co lubuje się w linkach z autocentrum zobaczcie podsumowanie opinii o vitarze i atece:
https://www.autocentrum.pl/oceny/suzuki/vitara/iii/https://www.autocentrum.pl/oceny/seat/ateca/Trochę poczytałem i jest m.in odzwierciedleniem tego co odczuwałem sam podczas jazd, w Vitarze najgorzej jest ocenione wyciszenie, układ jezdny i karoseria.
[quote="Jaclaw"]
lekko ponad rok temu jak kupowałem Vitarę ( 01/2021 ) to była jedna z najlepszych opcji cena-gabaryty-wyposażenie - 80.700zł
porównywałem Seata Arona ( siedziałem w nim - mniejszy w środku , ale ładniejszy ) ,Skoda Kamiq ( większa niż Ateca w środku ) ale oba auta z wyposażeniem podobnym do Vitary kosztowały 92-96.000zł z silnikiem 1.0-110km ( co jak c fajny silnik , znam go dobrze i dość oszczędny ) ale silnikiem właśnie przeważyła Vitara dzięki Mild Hybrid gdzie przy mojej jeździe w mieście sprawdza się bardzo dobrze i jak na gabaryty pali dość skromnie przy dynamicznej jeździe - u mnie do 7lmax na 100km , rekord na trasie 340km miałem 4,7l. A przy tym wszystkim jest zapas mocy w prędkościach dozwolonych , co o silniku 1.0 ( dobrym ) nie można powiedzieć jak masz auto załadowane .
u mnie kryterium > cena - wyposażenie - silnik - wielkość i tu np ww przeze mnie Skoda czy Seat z silnikiem 1.5 były już sporo droższe i przekraczały 100.000 . Dziś Vitara podniosła ceny i mniej odstaje od konkurencji ( w manualu ) ale konkurencja nadal ma 1.0 w wersji 95-110km
Ateca jak już pisali wyżej to klasa wyżej . Suzuki ma niewiele większego S-Crossa ( praktycznie to samo ) i nie ma tylu modeli , każdy co 20kzł większy od poprzednika. Brak modelu między Vitarą/S-Cross a Across ( tu przepaść cenowa )
Seat ma Arona/Ateca/Tarraco co 25kzł skok , Skoda też 3 modele też co 20kzł skok , VW 4 modele ( elektryków nie liczę )
każde wydane 20kzł w konkurencji to skok o klasę wyżej.
Suzuki vitara
-tanie w zakupie
-dobrze wyposażone ( wersja premium już ma sporo )
-głośne w środku na autostradzie
-jak dla mnie właściwości jezdne kierownicze spoko
-jak dla mnie ładniejsza od S-Cross
-bardzo dobre spalanie w mieście jak na swoją moc
-no i znaczek Hybrid
( to nic , że Mild Hybrid ) czego ww konkurencja nie ma
-wysoko się się siedzi , nie jak w Duster / Arcana , gdzie cały jest wyższy a siedzisz nisko
Ateca , bardzo spoko model
co do manuala w Vitarze chodzi dość topornie ( 2-gi bieg w szczególności ) więc pewnie zdanie na - będziesz miał większe
+ Vitary jak pisałem - silnik , 6-ty bieg od 70km/h i sprawnie jedziesz nawet pod małą górkę , bo silniczek MH doda chwilowo +50Nm w niskich obrotach