Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 13-06-2025, 22:08

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1069 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 29-04-2015, 15:52 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
kloaka pisze:
Ma ktoś może vitare (albo s-crossa albo jakiekolwiek auto) z rozsuwanym dachem?
Zastanawiam się czy brac z przeszklonym dachem, mieliscie jakies problemy z dachem, awarie, przecieki itp.,, czy jest to kosztowny element auta, drogi w utrzymaniu?



Przed zakupem S-Crossa przekopałem sie także przez francuskie forum użytkowników, generalnie popularny tam odkrywany dach to było ok. 40% skarg użytkowników (drugie 40% przekładnia CVT, pozostałe sprawy reszta). Nieszczelności, zacięcia w składaniu, hałas to najczęstsze problemy, z tego co pamiętam. Ktoś tam zgłaszał nawet wymianę przez serwis z tego co pamiętam (dość pobieżnie, bo nie zgłębiałem zagadnienia).
http://www.forum-auto.com/marques/Suzuki/sujet1858.htm


Ponadto ten dach zabiera ok. 3-4 cm z wysokości, warto o tym pamiętać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-04-2015, 19:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 708
Porównywał ktoś wskazania prędkościomierza i GPS? Czy są przekłamania?

Sądząc po rozmiarze 215/60R16 i 215/55R17 nie powinno być przekłamań takich jak mają miejsce w S-cross.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-04-2015, 21:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
OK, przejechałem prawie 200 km Vitarą, więc pora na wrażenia z jazdy.

Testowana wersja: 1.6 VVTi AllGrip Premium.
Wyposażenie obejmowało 1 element dodatkowy: zegarek analogowy "Kanji".

Podejście do przyrządu ;)
Samochód robi wrażenie masywnym i wysokim przodem. Linia boczna ujdzie, ale wymaga jakiś listew ochronnych dla urozmaicenia. Tył jest bardzo zwyczajny, żeby nie powiedzieć nudny.

Wsiadanie z przodu łatwe i wygodne. Z tyłu nieco gorzej, otwór drzwiowy nie jest zbyt szeroki. Klapa bagażnika podnosi się lekko i dość wysoko.
Niestety w testowanym egzemplarzu wszystkimi drzwiami i klapą trzeba było trzasnąć, żeby się zamknęły. I robiły to z niezbyt przyjemnym dźwiękiem.

Miejsca z przodu dla 2 osób wystarczająco. Zaskoczeniem było to, że siedzi się wyżej niż myślałem i widać maskę samochodu, co obecnie jest rzadkością.
Tylna kanapa jest na równym poziomie z przednimi fotelami (w SX4 jest wyżej), a linia okien poprowadzona jest dość wysoko, więc widoczność stamtąd - dla dzieci i osób o wzroście do 160 cm - jest taka sobie.
Pasażerowie z tyłu nie mają też żadnych schowków poza kieszenią na oparciu przedniego fotela pasażera i okrągłymi uchwytami na butelki w drzwiach. Tak jakby Suzuki chciało powiedzieć, że Vitara to auto dla 2 osób okazjonalnie przewożących kogoś z tyłu.

Cienkie drzwiczki i niezbyt ładne, czarne boczki są elementami, o których najlepiej zapomnieć ;)

Bagażnik duży, praktycznie podzielony na poziomy i przegródki. Brak dojazdówki zmniejsza i tak niewielką masę własną, ale nieco niepokoi, szczególnie gdyby ktoś chciał zjechać z asfaltu, na co pozwala 18,5-centymetrowy prześwit, możliwy do dalszego zwiększenia o 1-2 cm bez większych problemów.

Deska rozdzielcza prosta, czarne elementy zakurzone, a kolorowe wstawki - w tym głównie ten największy element - nieco rozpraszają, choć to pewnie kwestia przyzwyczajenia i gustu.
Podkreślanym już wielokrotnie mankamentem jest obsługa komputera patyczkami o słabo wyczuwalnej pracy.
Poza tym wszystko w zasięgu ręki. No dobrze, oprócz gniazda USB, które ktoś upchnął tak głęboko i nisko, że włożenie wtyczki (które w 75% przypadkach kończy się pomyłką nawet w laptopie czy PC ;) ) wymaga zanurkowania z latarką czołową.
Mała kierownica obszyta miękką skórą dobrze leży w dłoniach.
Niestety pomimo dwupłaszczyznowej regulacji kierownicy i regulacji wysokości fotela nie udało mi się znaleźć idealnej pozycji za kierownicą. :|

System audio nie ma odtwarzacza CD (dostępny tylko w wersji Comfort), ale sam dźwięk jest całkiem znośny.
Obsługa dotykowego suwaka głośności nie jest wygodna i lepiej używać do tego przycisków na kierownicy. Reakcja ekranu na dotyk poza tym dobra.

Testowany egzemplarz miał kamerę cofania. Jak dla mnie, to tylko gadżet. Wolę czujniki parkowania z tyłu, choć w pewnych sytuacjach dobrze by było mieć i to.

Jazda
Silnik pracuje cicho w zakresie do 3000 obrotów. Na postoju system ENG A Stop wyłącza go i włącza w sposób niemal niezauważalny. Gadżet zupełnie nieprzydatny w korkach, ale można go wyłączyć przyciskiem (do czasu ponownego włożenia kluczyka do stacyjki).
Samochód do 3500 obr./min. rozpędza się raczej leniwie, ale można go nieco ożywić wybierając tryb SPORT. Niestety tylko w wersji AllGrip.
Biegi wchodzą lekko, choć wsteczny potrafi nie trafić na swoje miejsce za pierwszym razem ;)
W trasie przydałby się VI bieg.

Vitara jest dość cicha w środku przy prędkościach dopuszczalnych w mieście i na drogach krajowych oraz zaskakująco komfortowo zestrojona. Wyrwy w asfalcie czy dziury na drodze polnej nie wywołują żadnych efektów dźwiękowych z zawieszenia.
Ze względu na profil nadwozia jest podatna na wiatr boczny.
Układ kierowniczy działa jak nadopiekuńcza mamusia, odcinając kierowcę od poczucia, że kieruje ;) OK na ciasnym parkingu, mógłby jednak być bardziej komunikatywny poza miastem i w "terenie".

Wyprzedzanie w trybie SPORT nie stresuje. Brzmienie silnika nawet przyjemne.

Nie było możliwości sprawdzenia napędu AllGrip w odpowiednich warunkach, ale próba dynamicznego ruszenia na piasku w trybie SNOW została zaliczona na piątkę. Tył dołączył się praktycznie natychmiast.
Nawiasem mówiąc, żeby włączyć LOCK najpierw należy wybrać SNOW.

Spalanie
No i na koniec duży plus za oszczędność.
Najwyższe wskazywane średnie spalanie po przejechaniu 5 km polnymi i leśną, krętą drogą na II-III biegu wyniosło 10 litrów.

Symulacja dojazdu do pracy (5 km w mieście od zimnego startu, kilka skrzyżowań ze światłami) dała średni wynik 5,5 l/100 km :szok:

Trasa 65 km, w tym kilka km drogi szybkiego ruchu - 5.1 l/100 km.
Próba dynamicznego przejazdu w trybie SPORT - 10 km poza miastem z wielokrotnym przyspieszaniem i wyprzedzaniem - 6.4 l/100 km.

Pod tym względem po prostu nie ma porównania z SX4 ;) ale w oddzielnym temacie zrobię takie porównanie, jako że Vitara jest jego następcą.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ostatnio zmieniony 06-05-2015, 11:12 przez Avalanche, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 29-04-2015, 21:24 
Offline

Rejestracja: 21-04-2015, 10:39
Posty: 372
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Suzuki: S-Cross 1.6 Pb
No to szok jeśli chodzi o spalanie, nawet w porównaniu z S-Crossem. A przecież to ten sam silnik i skrzynia biegów też taka sama chyba jak w S-Cross. Masy chyba się aż tak nie różnią ... Ta symulacja dojazdu do pracy - to było z aktywną "engastopą"? Może to robi różnicę?

Piszesz, że bagażnik jest duży - dla mnie S-Cross ma minimum tego co mogę zaakceptować w samochodzie, którym potencjalnie chcę się wybrać na wakacje z 4-osobową rodziną. Vitara pod tym względem mi "podpadła", ale jako drugie auto na dojazdy do pracy - ideał.

p.s.
Gdzie dają Vitary na takie długie jazdy testowe? ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-04-2015, 21:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
kloaka pisze:
Ma ktoś może vitare (albo s-crossa albo jakiekolwiek auto) z rozsuwanym dachem?
Zastanawiam się czy brac z przeszklonym dachem, mieliscie jakies problemy z dachem, awarie, przecieki itp.,, czy jest to kosztowny element auta, drogi w utrzymaniu?


Mam, ale ledwie 2 miesiące. Jeszcze działa ;) . Największym jak dla mnie problemem jest półprzezroczysta blenda. Nie zapewnia ona zaciemnienia, robi się od góry teatr chińskich cieni. No i użyteczność. Można z tym dachem po otwarciu jechać do jakichś 80 km/h, optymalnie 60. Potem robi się hałas straszliwy.
PS. Nie chciałem go, ale tylko taka wersja była...


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-04-2015, 07:04 
Offline

Rejestracja: 25-04-2015, 11:15
Posty: 14
Dzięki tarant,
No otwarty dach to raczej małe prędkości.
Natomiast:
1) Czy dach w vitarze jest taki sam jak w sx scross?
2) Czy duża jest różnica w głośności w aucie bez dachu a w aucie z dachem (zasuniętym) jadąc np 100km/h?
Tarant, a jak jest u ciebie, jak masz zasunięty dach i jedziesz np 50, 90, 100km/h to słychać szumy powietrza, jest bardzo głośno?


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-04-2015, 08:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
MiPr pisze:
Gdzie dają Vitary na takie długie jazdy testowe? ;)

Jak na zdjęciu :)

ENG A STOP był cały czas włączony, poza jazdą w korku.

Co do bagażnika, to porównuję z obecnymi 270 litrami, co raz lub dwa razy w roku okazuje się o 1 torbę za mało ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-04-2015, 17:39 
Offline

Rejestracja: 25-04-2015, 14:03
Posty: 141
Avalanche pisze:
OK, przejechałem prawie 200 km Vitarą, więc pora na wrażenia z jazdy.



Testowany egzemplarz miał kamerę cofania.



W wersji premium kamera cofania to standard:), tak jak auto alarm:P


Ja na jezdzie testowej czulem sie bardzo dobrze w tym aucie, co od braku CD to powiedzmy sobie szczerze kto dzis odtwarza plyty CD jak poreczniejszy jest pendrive:P

Co do przyspieszenia to nie jest to ferrari, ale od 4000 obrotow pokazuje swoja moc:)

Spalanie rewelacyjne, na 4 przy 70 komputer pokazywal mi 4l(3 osoby w aucie), do 120 na autostradzie oszczedny, przy 140 natomiast juz zarl ok 8-9 l


Ostatnio zmieniony 01-05-2015, 15:29 przez Arte.Et.Labore, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 01-05-2015, 11:25 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Arte.Et.Labore pisze:
W wersji premium kamera cofania to standard:), tak jak auto alarm

OK, nie odnotowali tego w cenniku otrzymanym w salonie ani w wyposażeniu na stronie Vitary, ale teraz widzę, że na stronie SMP z cennikiem ogólnym jest.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-05-2015, 18:10 
Offline

Rejestracja: 01-05-2015, 18:01
Posty: 9
witam jeżdze vitarą od miesiąca x led sun dwukolorową wszystko pięknie polecam śmiało super auto.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-05-2015, 18:35 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Witamy.
To napisz kolegom jak tam z dachem (patrz str. 7 tematu) ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-05-2015, 20:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-04-2015, 13:08
Posty: 69
Arte.Et.Labore pisze:
W wersji premium standard: auto alarm

Ja nie miałem!

Hmmmm...
Taki, jak opisywany dalej miałem.
sprawdzę, czy oryginalnie syrena alarmu jest.


Ostatnio zmieniony 03-05-2015, 14:59 przez kanu1, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 01-05-2015, 20:39 
Offline

Rejestracja: 01-05-2015, 18:01
Posty: 9
dach w vitarze panorama jest ok nie widze wad pieknie jasno w aucie w srodku cIcho.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-05-2015, 20:42 
Offline

Rejestracja: 01-05-2015, 18:01
Posty: 9
W moim X led tez nie ma to chyba opcja dodatkowa a moze wie ktos za ile w salonie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-05-2015, 20:44 
Offline

Rejestracja: 01-05-2015, 18:01
Posty: 9
Chodzi o alarm.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-05-2015, 20:44 
Offline

Rejestracja: 01-05-2015, 18:01
Posty: 9
Chodzi o alarm.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2015, 08:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-04-2015, 13:08
Posty: 69
piterala pisze:
moze wie ktos za ile w salonie. Chodzi o alarm.


1304,..
Z montażem.
"fabryczny".


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2015, 09:15 
Offline

Rejestracja: 25-04-2015, 14:03
Posty: 141
Mi dealer mowil ze jest, tylko ze nie na czujnik ruchu w srodku(nie ma sensorow przy slupkach okna przedniego)tylko alarm na otwarcie drzwi. Wspomnial tez odrazu ze nie kazdy o tym mowi bo nie ma tego w wykazie(tak jak kamery cofania-> patrz kilka postow wyzej), wiec dodatkowo nabijaja sobie kase.

Podobnie podlokietnik, z poczatku kosztowal 1100zl chyba, teraz juz tylko 750 bo dealerzy sami mowili ze jest za drogi i nikt tego nie wezmie(slowa delaera z ktorym rozmawailem), choc gdy bylem zobaczyc auto w salonie to ktos juz tam kupil vitare(pare dni po premierze) i bral ten podlokietnik za 1100zl:D



Teraz pytanie do kanu1 jaki masz alarm?? na czujnik ruchu czy na otwarcie drzwi??


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2015, 09:54 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
piterala pisze:
Chodzi o alarm.


Możesz mieć alarm, ale wyłączony. Musisz wejść w opcje konfiguracyjne kompa (zabezpieczenia antywłamaniowe) i aktywować - opis w instrukcji (wersja dla Europy).
Jeżeli na szybie za tylnymi lewymi drzwiami masz naklejkę (auto z kłódką) to alarm jest.
O doświetleniu schowka i przestrzeni pod nogami też nie informują, a jest od wersji Premium.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2015, 12:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-04-2015, 13:08
Posty: 69
Arte.Et.Labore pisze:
do kanu1 jaki masz alarm?? na czujnik ruchu czy na otwarcie drzwi??


Działa na oba zabezpieczenia. Dodatkowe czujniki ruchu w górnych rogach przedniej szyby.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2015, 12:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-04-2015, 13:08
Posty: 69
O nawigacji + innych aplikacjach.
Avalanche pisze:
Jaki telefon?
Jak ruszysz, to wszystko znika?

Sony Xperia z3 też wszystko znika.
Alcatel one touch C7 Vitarka nie widzi.


Ostatnio zmieniony 02-05-2015, 20:28 przez kanu1, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2015, 12:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-04-2015, 13:08
Posty: 69
Bandit1 pisze:
Porównywał ktoś wskazania prędkościomierza i GPS? Czy są przekłamania?

Licznik samochodu pokazuje dokładnie dystans przejechany według GPS.

Prędkości już nie.
90 na liczniku to 86 według GPS
110 na liczniku to 105 według GPS
120 na liczniku to 114 według GPS
Nie było "zwłoki" we wskazaniach. Jazda dłuższy czas z tą sama prędkością.

Był tu, na stronie wątek o wskazaniach prędkości.
peterbb pisze:
We wszystkich krajach UE (i nie tylko) obowiązuje ten sam przepis - Regulamin 39 EKG. Różnica pomiędzy prędkością rzeczywistą a licznikową musi mieścić się w przedziale od 0 do 0,1V + 4 km/h, czyli przy 100 km/h dopuszczalne jest wskazanie nawet o 14 więcej (nigdy mniej). Od producenta już zależy czy będzie bliżej 0 czy 14.

Natomiast pomiar odległości wg GPS może ją zaniżać , jeżeli droga będzie kręta, a częstotliwość pozycjonowania mała.


Jeżeli licznik może mieć według normy 10% + 4 km/godz. błędu, to i tak nieźle.


Ostatnio zmieniony 03-05-2015, 15:01 przez kanu1, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2015, 12:47 
Offline

Rejestracja: 25-04-2015, 14:03
Posty: 141
mayya pisze:
piterala pisze:
Chodzi o alarm.

o przestrzeni pod nogami też nie informują, a jest od wersji Premium.



eee jakiej przestrzeni ??


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2015, 17:13 
Offline

Rejestracja: 01-05-2015, 18:01
Posty: 9
kłódke mam to jak ten alarm aktywować mówicie albo sprawdzić czy działa.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2015, 18:11 
Offline

Rejestracja: 21-04-2015, 10:39
Posty: 372
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Suzuki: S-Cross 1.6 Pb
Arte.Et.Labore pisze:
mayya pisze:
piterala pisze:
Chodzi o alarm.

o przestrzeni pod nogami też nie informują, a jest od wersji Premium.



eee jakiej przestrzeni ??

Doświetlenie przestrzeni pod nogami na przednich miejscach.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1069 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]