Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 05-06-2025, 22:46

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
Post: 28-05-2024, 15:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ta kamera podglądająca kierowcę zamiast zegara, to hit :|


Na górę
Post: 29-05-2024, 11:40 
Offline

Rejestracja: 31-05-2012, 11:50
Posty: 58
Lokalizacja: podkrakowska wioska
Avalanche pisze:
Ta kamera podglądająca kierowcę zamiast zegara, to hit :|


Oko Saurona
p.


Na górę
Post: 29-05-2024, 13:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1697
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
pawel_sz pisze:
Można powiedzieć, iż brak zegarka w lifcie zniechęcił mnie :D
p.


Kierowca ma w zasięgu wzroku 3 inne zegarki: cyfrowy na tablicy, analogowy na tablicy i cyfrowy w stacji multimedialnej. No ale całkowicie rozumiem - wnętrze tego auta zostało zaprojektowane dosłownie wokół tego zegarka. Widać jego brak. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 29-05-2024, 14:15 
Offline

Rejestracja: 12-07-2023, 15:31
Posty: 6
Suzuki: Vitara II
Może będzie możliwość wydłubania tego gadżetu, założenia prostej kostki z emulatorem wzroku kierowcy, żeby nie wyrzucało komunikatów oraz wstawienia normalnego zegarka. Tak to by mi się całkiem ten 'lift' podobał, szczególnie tylny spoiler z bocznymi owiewkami :)


Na górę
Post: 29-05-2024, 17:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-08-2023, 14:42
Posty: 43
Suzuki: Vitara
Cytuj:
Aktywny tempomat ACC znany z poprzedniej wersji Suzuki Vitary, został doposażony w funkcję automatycznej redukcji prędkości do tej, która zostanie zarejestrowana przez system rozpoznawania znaków drogowych.


Może mi to ktoś wytłumaczyć? Jadę 140km/h na aktywnym tempomacie, po autostradzie, za mną kilka tirów. Na bocznej, równoległej drodze jest ograniczenie do 30km/h, czy Vitara nagle walnie po hamulcach? Przecież to niemożliwe że ten system będzie się opierał na samych wskazaniach z kamery, już wiele razy widziałem u siebie jakieś losowe znaki zczytane z innej drogi.


Na górę
Post: 30-05-2024, 08:01 
Offline

Rejestracja: 18-12-2018, 20:00
Posty: 120
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Vitara 1.0 2019
pawel_sz pisze:
Ciekawe, jednakże dobrze, że udało mi się jeszcze teraz kupić wersję 2024 przedliftowa i do tego rocznicową z specyfikacji elegance sun 4x4.
Można powiedzieć, iż brak zegarka w lifcie zniechęcił mnie :D
p.


Jak wrażenia jeśli idzie o otwierany dach? Warto?


Na górę
Post: 30-05-2024, 10:23 
Offline

Rejestracja: 02-10-2023, 20:09
Posty: 40
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara II 1.4 MH
psz pisze:
pawel_sz pisze:
Ciekawe, jednakże dobrze, że udało mi się jeszcze teraz kupić wersję 2024 przedliftowa i do tego rocznicową z specyfikacji elegance sun 4x4.
Można powiedzieć, iż brak zegarka w lifcie zniechęcił mnie :D
p.


Jak wrażenia jeśli idzie o otwierany dach? Warto?


Zawsze chciałem mieć auto z otwieranym dachem, dlatego zdecydowałem się dopłacić. Po 6 miesiącach użytkowania mam mieszane uczucia. Vitara jest słabo wygłuszonym samochodem, dodatkow szklany dach zwiększa hałas w środku - jazda z boxem powyżej 120 km/h jest męcząca.
Dodatkowo plastikowy deflektor podnoszący się po otwarciu przedniej części dachu jest strasznie głośny powyżej 70km/h - mam wrażenie, że w innych samochodach jest to lepiej rozwiązane - jest tam siateczka, która dodatkowo wycisza to powietrze.
Fajny gadget i z otwartym dachem fajnie jeździ się wiosną i wczesną jesienią, w warunkach polskiego gorącego lata pewnie roleta będzie cały czas zasłonięta aby ograniczyć nagrzewanie się wnętrza.


Na górę
Post: 01-06-2024, 06:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1697
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ja nie chciałem szyberdachu, ale mam. Nie zgadzam, się, że jest głośny. Wyciszyłem całe auto (2-3 warstwy plus sznury w uszczelkach) oprócz dachu, bo tu nie da się łatwo dostać. Wciąż głośniej jest z otoczenia niż z dachu. W czasie deszczu słychać blaszaną część dachu, a nie szybę.
Szyberdach w pozycji zamkniętej nie szumi, co nie jest takie oczywiste w innych markach.
W pozycji otwartej oczywiście deflektor musi szumieć, ale z tym wiele się nie zrobi - taki urok. Bez niego byłoby gorzej.
W zimie jeżdżę z otwartą zasłonką. W lecie zamknięta, bo słońce za bardzo grzeje. Klima w trybie auto wariuje przy otwartej zasłonce i słońcu. Generalnie jak dla mnie to zupełne zbędny "ficzer".

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 05-06-2024, 13:30 
Offline

Rejestracja: 31-05-2012, 11:50
Posty: 58
Lokalizacja: podkrakowska wioska
Wybrałem tą opcję [tzn. w szyberdachem] bo jednak zima i jesienią optycznie powiększa kabinę a dwa zawsze to szybkie przewietrzanie i jak się da to otwieram dla tzw. poprawy samopoczucia :].
Nie odczuwam jakiś istotnych różnic w akustyce, może dlatego, iż samochód został dodatkowo wyciszony. Mam tylko nadzieję, iż szyberdach nie jest tak zawodny jak miałem w Land Roverze :placze:
p.
ps
co do prześwitu do nie jest on tak wysoki jak miałem w Grand Vitarze ale skoro i tak samochód głównie służy do jazdy drogami lepiej lub gorzej utwardzonymi to chyba nie ma sensu go podnosić.
ps2
co do innych marek, przy zakupie to brałem pod uwagę:
- subaru [xv lub forestera] ale marka odpadła ze względu na podejście serwisu do klienta i bardzo niska jakość obsługi a także większych problemów marki z jakością w stosunku do suzuki,
- mazdę cx5 - ale po namyśle nie potrzebujemy drugiego pontonu, jeden już mamy obecnie [outlander III], no i napęd 4x4 jest nędzy,
- alfa romero tonale - po rozmowie z moim kolega i jego licznych "przygodach" [jest miłośnikiem marki i posiadaczem kolejnego alfa] zrezygnowałem, bo przypomniały mi się przygody z peugeotem i land roverem, szkoda życia na taksówki i czekanie na naprawę gdy droga wzywa :]
p.
ps3
Grand Vitara przez 13 lat [od nowości] nigdy nie zawiodła i przejechała spokojnie 260 tys., tak więc oczekuje, iż Vitara także nie sprawi problemów, oby. 8)


Na górę
Post: 20-07-2024, 14:55 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 141
Suzuki: SCross 4x4
Kolega ma to Tonale czy tylko słyszał o jej usterkowości? Jestem mocno zorientowany na tą Alfę, jeździłem, jedyną wadą dla mnie był mocno przewspomagany układ kierowniczy, na forum Alfaholików poza pretensjami o słabe silniki 130 i 160 koni brak jakiś mocnych wskazań co do istotnych wad.

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
Post: 20-07-2024, 20:24 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 341
Co do szyberdachu (akurat scross), to warto jeszcze wiedzieć że w Suzukach bardzo obniża on podsufitkę i wyzsi pasażerowie mają kłopot. Ja mam przeciętne 180 i na najniższym ustawieniu fotelu kierowcy, do sufitu jest szerokość dloni. Marnie.
Ale przynajmniej to ponure wnętrze jest jakoś doświetlone. Mogliby tylko dać normalna, nawet ręcznie zasuwana nieprzezroczysta zasuwę, bo automatyczna roleta jest półprzezroczysta. Szyber w "gratisie" bo zależało mi na skrzyni automatycznej (el.sun). Świadomie bym nie dokupił.


Na górę
Post: 26-05-2025, 15:16 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 341
Jeszcze opinia z jazdy Vitara FL jako posiadacza Scrossa.
W FL sa duzo czytelniejsze zegary, widac ze troche auto odswiezono. Podobaja mi sie. Skrzynia manualna pracuje tez naprawde dobrze (w scrossie przed sp, manual to byla tragedia). Lekki skok, nie trzeba auta pilowac. Sprzeglo tez ok.
Generalnie jakbym mial teraz jeszcze raz kupic Suzuki (malo prawdopodobne) to raczej Vitare. Jakos wizualnie wydaje sie spojniejsza (poza dziura na "oko saurona") i przyjemnie sie jezdzi.

Jedyne "bugi" to niebezpieczne dzialanie systemu korygujacego tor jazdy. Gorsze niz w starszym systemie. W scrossie tak nie mam ze wrecz wypycha mnie na czolowke w niespodziewanym momencie.
No i auto jednak gorzej sie prowadzi niz scross w zakretach. Jest krotsze i sie buja. Te same zakrety trzeba pokonywac z 10-15km/h wolniej przez te przechyly. Czuc tez ze jest dosc podsterowne (wersja bez allgripa)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]