Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 17-11-2025, 13:56

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 21-01-2019, 13:42 
Offline

Rejestracja: 04-10-2016, 08:43
Posty: 142
Suzuki: S-Cross 1.4 AT AWD
Ja wytyczne "dotarciowe" dostałem takie (i na takie instrukcja trafiałem w internecie), żeby po prostu normalnie korzystać z samochodu i po 1000km zrobić wymianę oleju i filtra.

Oczywiście przez normalne korzystanie rozumiem, że nie katujemy silnika na zimnym tylko dajemy się rozgrzać wszystkim układom, itp oczywistości. Ale cała reszta ma nam dawać radość z używania samochodu - nie ograniczamy się do niskich obrotów itp.

_________________
Suzuki S-Cross FL 1.4 Allgrip AT Elegance Sun (2017)


Na górę
Post: 21-01-2019, 14:16 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
Nic, używaj normalnie . Nie wiem w jakich zakresach obrotów pracuje turbina, nie należy gasić silnika bezpośrednio po wysokich obrotach. Można ostatni kilometr przejechać na niskich obrotach lub zaczekać minutę ze zgaszeniem auta.


Na górę
Post: 21-01-2019, 15:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2019, 19:16
Posty: 51
Suzuki: Vitara II FL
Akurat jeśli chodzi o chłodzenie turbiny to został u mnie dobry zwyczaj po użytkowaniu poprzedniego autka z silnikiem 1.9 TDI ;). No cóż czasu ani kilometrów się nie cofnie więc pozostaje przejechanie pozostałych 400 km według wszystkich zaleceń ;)

_________________
Suzuki Vitara 1.4 140 2WD


Na górę
Post: 21-01-2019, 16:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1022
Lokalizacja: Warszawa
Nic się nie stanie, silników się już nie dociera pod względem uszczelnienia i ułożenia (bo to już się dokonuje na etapie produkcji), wymiana oleju po tysiaku i zalecenie nieprzesadzania z obrotami to kwestia oczyszczenia silnika z opiłków (może być zalany olej który nie smaruje tak dobrze w wyższych temperaturach ale za to lepiej czyści silnik, tak robi do dziś np. Honda w motocyklach).


Na górę
Post: 15-11-2025, 16:10 
Offline

Rejestracja: 22-09-2025, 15:35
Posty: 31
Suzuki: VitarallFL1.4
Co myslicie o wyjezdzie w trakcie docierania silnika autem zaladowanym czterema osobami i walizkami? Taki wyjazd sie szykuje 200km w jedna strone. Nie za ciezko bedzie mial na pierwszy 1000km?


Na górę
Post: 16-11-2025, 11:50 
Offline

Rejestracja: 03-05-2007, 19:52
Posty: 48
Lokalizacja: SR
Suzuki: Vitara 1.4 4WD 2016
Moja Vitara 1,4S z salonu wyjechała już z hakiem. Zaraz w następne dni kilkakrotnie z 4 osobami, pełnym bagażnikiem, i max na przyczepce zrobiłem kilka kursów 300 km w góry, do nowej inwestycji. Dopiero teraz zrozumiałem, że moja biedna "SUZI" musiała mieć ciężko i żal mi się zrobiło. Po przeczytaniu wpisu wyżej, idę do garażu ją przeprosić i żeby to ostatni raz tak było. :skoczek:


Na górę
Post: 16-11-2025, 15:12 
Offline

Rejestracja: 22-09-2025, 15:35
Posty: 31
Suzuki: VitarallFL1.4
Szczerze mowiac to dopiero po przeczytaniu tematu zaczalem sie zastanawiac czy dobrze docieram silniek bo wczesniej uwazalem ze to nie ma sensu. Jest kednak rzeczywiscie informacja w instrukcji odradzajaca jazde z przyczepka przez pierwsze kilometry wiec juz sam niewiem...


Na górę
Post: 16-11-2025, 17:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12456
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W zasadzie chodzi tylko o nie piłowanie ani nie zamulanie, żeby się normalnie wszystko ułożyło.


Na górę
Post: 16-11-2025, 20:44 
Offline

Rejestracja: 22-09-2025, 15:35
Posty: 31
Suzuki: VitarallFL1.4
No tak też do tego podchodze. Jezdze normalnie bez skrajności do poerwszej wymiany oleju...


Na górę
Post: 16-11-2025, 21:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1736
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Dziś takiego typowego docierania jak kiedyś się nie stosuje, bo silniki wychodzą z fabryki dużo precyzyjniej wykonane. Natomiast spokojna i równa jazda jak najbardziej jest pożądana przez pierwsze kilka tysięcy kilometrów. Nie za nisko (to nie diesel), nie za wysoko. 2-3 tysiące obrotów pewnie są idealnym zakresem.
Potem zmiana oleju i filtra. W Suzuki to jest po 1000km. Natomiast w innych autach robiłem po 3-5kkm.

Liczba osób na pokładzie nie ma większego znaczenia, chyba że jedziesz w bardzo górzysty teren. Załadowana przyczepka to może nie być najlepszy pomysł. Ale przy równej i spokojnej jeździe nic nie powinno się stać.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-11-2025, 12:51 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 310
Suzuki: S-Cross
wawax pisze:
Dziś takiego typowego docierania jak kiedyś się nie stosuje, bo silniki wychodzą z fabryki dużo precyzyjniej wykonane. Natomiast spokojna i równa jazda


Jak kojarzę jak kiedyś wnikałem to po prostu silniki są 'wstępnie' docierane w fabryce.
Natomiast z spokojna i równa jazda absolutnie nie. Spokojna tak - równa nie. Pierścienie powinny się ułożyć na różnym obciążeniu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]