Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
[Vitara] Jakie ciśnienie w oponach https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=9408 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | vitarman [ 15-04-2012, 18:08 ] |
Tytuł: | [Vitara] Jakie ciśnienie w oponach |
Witam. Chciałbym prosić o poradę jakie nabić właściwe ciśnienie do opon w mojej vitarze 1.6 JX z 1996r na lato rozmiar 235/90/R15. Dodam że jeżdżę głównie po drogach asfaltowych,w terenie raczej rzadko i zwykle jeżdżę sam lub z dziewczyną z przodu. Z góry dziękuję za pomoc:) |
Autor: | marirus [ 15-04-2012, 19:02 ] |
Tytuł: | |
235/90R15 to jest jakieś 31" ![]() |
Autor: | Mcgyver [ 15-04-2012, 20:06 ] |
Tytuł: | |
takiego rozmiaru nie ma w żadnej tabeli, jesteś pewny że się nie pomyliłeś? |
Autor: | Blackdog [ 16-04-2012, 11:40 ] |
Tytuł: | |
Oooo ja, na 90 ??? |
Autor: | vitarman [ 18-04-2012, 17:15 ] |
Tytuł: | |
Przepraszam,moja pomyłka,chyba pomyliła mi się ta część rozmiaru z autem od ojca:/ Rozmiar moich opon to 235/75 R15. Dokładny opis na oponie to: FULDA M+S TRAMP 4x4 YUKON 235/75 R15 105T 30x9.50 R15 9R15 E13 (jeśli to ma jakieś znaczenie) Jakie ciśnienie proponujecie w takim razie? Aha ta moja vitarka jest podniesiona o 8 cm tak że te oponki wchodzą bez problemu,takie już były kiedy kupiłem auto,w koleinach masakra ale po dziurach i w terenie super;) |
Autor: | Mcgyver [ 18-04-2012, 19:16 ] |
Tytuł: | |
Według tabeli ciśnień przód i tył powinien byc napompowany do cisnienia 2.2 Bara, a przy obciazeniu tyłu 2.4 Bara |
Autor: | vitarman [ 18-04-2012, 21:12 ] |
Tytuł: | |
ok,dzięki wielkie za pomoc i jeszcze raz sorry za pomyłkę. Pozdrawiam:) |
Autor: | vitarman [ 19-04-2012, 10:28 ] |
Tytuł: | |
Tak myślę jak już jesteśmy przy tym ciśnieniu a kolega Mcgyver ma jakąś odpowiednia tabelę to prosiłbym o podanie odpowiedniego ciśnienia również na zimę. Napompowałem te 2.2 bara i od razu lepiej się jedzie,dzięki:) |
Autor: | aug21 [ 20-04-2012, 21:03 ] |
Tytuł: | |
kolego te cisnienie to przypatkiem nie za duze-mi sie wydaje ze powinno do tej szerokosci opony 1,8. |
Autor: | vitarman [ 20-04-2012, 21:40 ] |
Tytuł: | |
Ja się nie znam dlatego pytam ale skoro tabela ciśnień tak podaje to chyba dobre dane. Jak kupiłem auto i sprawdziłem to miałem 1.5 bar i na asfalcie lepiej sprawuje się to teraz czyli 2.2 bar. W terenie pewnie będzie bardziej trząść ale poza tym chyba nie przeszkadza większe ciśnienie w oponie,chyba że się mylę. W terenie jeżdżę rzadko i raczej w niezbyt ciężkim tak więc myślę,że jest ok tak jak jest:) Chciałbym tylko wiedzieć jeszcze ile nabić na zimę tak na przyszłość żeby wiedzieć |
Autor: | przemek123 [ 21-04-2012, 10:27 ] |
Tytuł: | |
ja jezdze na gumach 235/60r16 i mam 2,3 |
Autor: | marirus [ 21-04-2012, 17:11 ] |
Tytuł: | |
Ciśnienie w oponach dla Vitary to 1,6bara, Grand Vitara I-szej gen 1,8bara. |
Autor: | zakamarek [ 12-05-2012, 06:08 ] |
Tytuł: | |
Witam. Jestem nowym posiadaczem Grand Vitary z 2004.... Ma ona 235/60/r16 Czy można ten rozmiar zamienić na np 235/70/r16 oczywiście wszystkie 4.. Pozdrawiam.. |
Autor: | marirus [ 12-05-2012, 17:50 ] |
Tytuł: | |
Jasne że można z tym że przy max skręconych kołach z przodu obciera o ramę a z tyłu na dobiciu o nadkola ![]() |
Autor: | zakamarek [ 12-05-2012, 21:12 ] |
Tytuł: | |
Planuje podniesienie o jakieś 4cm, a czy mogę przednie koła na szerszych dystansach zakręcić? |
Autor: | marirus [ 12-05-2012, 21:26 ] |
Tytuł: | |
Max 30mm dystans i felga max ET 0 bo im większy dystans i mniejsze ET to opona będzie poza obrys auta wystawać |
Autor: | zakamarek [ 10-06-2012, 06:25 ] |
Tytuł: | |
Wsadziłem 225/70r16 AT Ranger (nadlewki) hiszpańske, wzór bieżnika BF GOODRICH.... W tym momencie jest bez podniesienia i delikatnie z przodu ocierają o nadkole przy połowie skrętu, gdy skręce na max to ocierania nie ma. Podnoszę go o jakieś 30mm. Umówiłem się z kolesiem zajmującym się przeróbkami off road, przy okazji ma mi zakonserwować rame i podwozie... |
Autor: | pawel-foto [ 10-06-2012, 08:59 ] |
Tytuł: | |
zakamarek pisze: Wsadziłem 225/70r16 AT Ranger (nadlewki) hiszpańske, wzór bieżnika BF GOODRICH....
W tym momencie jest bez podniesienia i delikatnie z przodu ocierają o nadkole przy połowie skrętu... Czyli bieżnikowane nie trzymają wymiaru. Bo ja mam też AT 225/70/16 BF GOODRICH i nie trą. Ale nie o to mi chodzi. Daj znać jak wyszło podniesienie i ile kosztowało bo ciągle o nim myślę. Moja Suzi dostała na razie jedynie osłony pod silnik i reduktor. |
Autor: | zakamarek [ 10-06-2012, 13:19 ] |
Tytuł: | |
Widocznie jest tak jak mówisz.... A powiedz ile Cię wyniosły osłony pod silnik? Rok masz który? 400-500zł zapowiadał. Czyli robota i same podkładki pod sprzężny bo mówi że amorków szkoda ruszać jak są w dobrym stanie tzn ma zamiar przespawać troche ich mocowania by nie byłe za krótkie. |
Autor: | marirus [ 10-06-2012, 13:23 ] |
Tytuł: | |
zakamarek pisze: Wsadziłem 225/70r16 AT Ranger (nadlewki) hiszpańske, wzór bieżnika BF GOODRICH.... http://www.suzuki-grandvitara.info/foru ... highlight= i nie będzie ocierać, mam tak i robi W tym momencie jest bez podniesienia i delikatnie z przodu ocierają o nadkole przy połowie skrętu, gdy skręce na max to ocierania nie ma ![]() |
Autor: | pawel-foto [ 10-06-2012, 13:26 ] |
Tytuł: | |
Taka jak Twoja -2004r. Osłony z montażem, coś 900- 1000zł za cały komplet (2szt). Aluminium 5mm grubości. |
Autor: | marirus [ 10-06-2012, 19:36 ] |
Tytuł: | |
zakamarek pisze: ...mówi że amorków szkoda ruszać jak są w dobrym stanie tzn ma zamiar przespawać troche ich mocowania by nie byłe za krótkie. lepiej niech ci nie rusza mocowań amorów a zrobi ich dystans np z profila 50x50mm http://desmond.imageshack.us/Himg545/sc ... es=landing lub coś takiego http://www.bits4vits.co.uk/store/vitara ... d_173.html
|
Autor: | zakamarek [ 11-06-2012, 19:33 ] |
Tytuł: | |
no właśnie o tym mówił... szkoda ruszać czyli szkoda zmieniać na np iron mena.... |
Autor: | pawel-foto [ 11-06-2012, 19:49 ] |
Tytuł: | |
A to coś jest może gdzieś w Polsce dostępne czy najlepiej pospawać? http://www.bits4vits.co.uk/store/vitara ... d_173.html |
Autor: | marirus [ 12-06-2012, 11:42 ] |
Tytuł: | |
zakamarek pisze: no właśnie o tym mówił... Jak komu pasuje ale w Ironmana bym nie szedł bo nie grzeszą wytrzymałością jakjuż to Old Man Emu(OME) Dobinson lub Lovells, Trail Master
szkoda ruszać czyli szkoda zmieniać na np iron mena.... Paweł a co do przedłużenia amortyzatora to taniej i prościej będzie rzaczej pospawać |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |