Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 05-05-2024, 17:18

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 08-09-2008, 14:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-09-2008, 13:46
Posty: 4
Lokalizacja: Małopolska
Witam.
Jestem świeżo zarejestrowanym forumowiczem wiec proszę o wyrozumiałość.
Mam Vitarę 2.0 V6 24V z 1998 roku. Autko nabyłem w czerwcu i przejechałem do tej pory 10 tys. Wszystko chodzi dobrze, jedynie mały problem z wolnymi obrotami. Rano po zapaleniu auto ma jakieś 300 - 400 obrotów przez co kontrolka ciśnienia oleju gaśnie z opóźnieniem. Po 3-5 sekundach takiej nierównej pracy wskakuje normalne 800 obrotów i jest ok'. Potem jak silnik jest ciepły tez ma problemy z utrzymaniem właściwych obrotów, które po wyluzowaniu spadają bardzo nisko. Czasem nawet auto zgaśnie. Mechanik zdiagnozował (?) problem z silniczkiem krokowym i jest to prawdopodobne bo po przeczyszczeniu chwilowo było lepiej. Czekam mnie jednak najwyraźniej zakup tego silniczka. W serwisie powiedzieli, że oryginał kosztuje 1020 zł.
Mam pytanie. Czy można kupić zamiennik i gdzie go znaleźć. Ewentualnie czy da się naprawić mój silniczek lub inaczej rozwiązać ten problem.
Pozdrawiam wszystkich i czekam na rady i sugestie


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2008, 16:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
poszukaj na allegro kto sprzedaje taką vitarę na cześci zadzwoń i zapytaj, zamienniki pewnie nie istnieją, albo nie da sie ich zamówić znając życie :lol:

części do tego silnika nie są niestety tanie i łatwo dostępne :placze:

podjedź też do innego mechanika i zobacz co ten powie ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-09-2008, 20:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2007, 21:38
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
a falowanie wolnych obrotów z czym może być związane?

_________________
Adam


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-09-2008, 18:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
z LPG ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-09-2008, 19:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2007, 21:38
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
koziou pisze:
z LPG ;)

No niby tak, ale jak zrobiłem reset kompa ECU i jeździłem tylko na PB to też po dłuższej jeździe falował na wolnych, a przecież LPG nie włączałem :szok:

_________________
Adam


Na górę
 Tytuł: Obroty
Post: 20-09-2008, 08:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-09-2008, 13:46
Posty: 4
Lokalizacja: Małopolska
Z moich obserwacji wynika, że falowanie obrotów nie jest związane z LPG. Problem o którym pisałem rozpoczynając wątek na razie pozostaje nie rozwiązany - głównie z braku czasu. Zaobserwowałem natomiast, że silnik stabilniej pracuje na LPG niż na benzynie. Być może jest to związane z tym, że na gaz przełącza się po uzyskaniu odpowiedniej temperatury. U mnie na zimnym silniku po odpaleniu najpierw męczy się kilka sekund na bardzo niskich obrotach (300-400), żeby potem nagle wskoczyć wysoko na 1500-2000. Po przejechaniu kilkuset metrów wszystko wraca do normy.
Zakładając instalację LPG do tego silnika miałem wątpliwości jak się będzie sprawować, ale po przejechaniu 12 tys. stwierdzam, że jest nieźle. Silnik pracuje spokojnie, równo i jakby ciszej na gazie

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6


Na górę
 Tytuł: Prośba
Post: 20-09-2008, 08:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-09-2008, 13:46
Posty: 4
Lokalizacja: Małopolska
W dalszym ciągu szukam silniczka krokowego do mojego silnika (2.0 V6 24V z 1998 r). Jeśli ktoś wie o sprawnym oryginale albo dobrym zamienniku to będę wdzięczny :D

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-09-2008, 10:01 
Offline

Rejestracja: 11-10-2007, 18:54
Posty: 70
1.Sprawdż silniczek krokowy podłączając napięcie ( więcej niż 5 ale max.12 V ) do końcówek , jeśli element ruchomy silniczka zmienia położenie w sposób płynny jest O'k
2.Przeczyść jeszcze raz stożek( lub inaczej wyglądający element silniczka a odpowiadający za zamykanie i otwieranie przepływu dodatkowego powietrza ) silnika krokowego następnie gniazdo ,które on zamyka oraz najbliższą okolicę zaworu w ciągu kol.ssącego .Sam silniczek wymyj w benzynie ekstrakcyjnej ,potem przedmuchaj sprężonym powietrzem ,na końcu napuść np.: WD 40 .zmontuj i uruchom silnik .
Daj znać o wyniku , ewentualnie podejmiemy następne kroki .
Co do zamiennika silniczka krokowego to prosiłbym o jakieś nry z niego ,może coś wymyślę .


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-09-2008, 13:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2007, 21:38
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
a gdzie szukać tergo silniczka krokowego (vitara long 2.0, H20A, V6, 24V)? Może u mnie z falującymi obrotami to on jest winien?

_________________
Adam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]