Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Vitar'89] Mechanizm otwierania i zamykania okien
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=3268
Strona 1 z 1

Autor:  antymoskitus [ 30-05-2008, 20:25 ]
Tytuł:  Vitar'89] Mechanizm otwierania i zamykania okien

jest to vitarka z 89

gdzie szukać wady , prosze o pomoc
silnik jest sprawny !!
z góry dzięk

Autor:  Wrona [ 30-05-2008, 21:25 ]
Tytuł: 

witam
nie wiem dokładnie jak jest w vitarkach ale skąd wiesz że jest sprawny silniczek od szyby?? rozbierałeś drzwi?? bo jak tak to trzeba było sprawdzić czy po naciśnięciu przycisku pojawia sie napięcie na silniczku. A czy ta szyba wcześniej ciężko Ci pracowała miała opory??

Autor:  antymoskitus [ 30-05-2008, 21:47 ]
Tytuł:  hmm

podłaczyłem napięcie na krótko i śmiga ,

Autor:  Wrona [ 30-05-2008, 22:05 ]
Tytuł: 

no i pięknie sprawdź teraz czy przełącznik ma przejście i będziesz wszystko wiedział

Autor:  antymoskitus [ 30-05-2008, 22:25 ]
Tytuł:  hmm

tak ma przejście przełączniki są dwa , z prawej i lewej strony
czy mógłbyś mi dać schemat jak to jest podłaczone ? , że otwierając z lewej , i zamykając z prawej nie wywala bezpiecznika ? nie rozumiem tego wogóle , prosze o pomoc .... :(
jak zrozumiem chociaż troche to napewno znajde usterke
napięcie wprowadzane jest od srony kierowcy prawda ?
pozdrawiam

Autor:  Wrona [ 31-05-2008, 08:58 ]
Tytuł: 

co do schematu to nie mam, ale równocześnie tak?? że trzymasz z jednej strony na otwarcie a z drugie na zamknięcie o to Ci chodzi?? a czemu niał by wywalać bezpiecznik?? tam nie masz dwóch różnych źródeł napięć to raz dwa silniczki masz podpięte pod mase na stałe a dajesz tylko sygnał napięciem góra-duł
Jak Ci pomoże to daje schemacik od baleno podejrzewam że dużej różnicy tam nie będzie

Obrazek


nie wiem jak tam jest ale tutaj widzisz że napięcie jest podane i na przełącznik od strony kierowcy ten główny i na poszczególne osobno. Aha jeszcze jedna sprawa sprawdź czy przy silniczku po przełączeniu przełącznika pojawia sie napięcie przy samym silniczku.

Autor:  endrio [ 03-06-2008, 21:40 ]
Tytuł: 

Masa do prawego włącznika regulacji szyb idzie przez włącznik lewego włącznika (kierowcy) czyli jak nie bądzie tam przejścia to prawa strona nie będzie działać , stary ten post więc pewnie nie aktualny ale może komu się przyda.

Autor:  Wrona [ 04-06-2008, 19:43 ]
Tytuł: 

czyli szyby są podłączone w szereg :szok: o rany ale kicha w tej vitarze :? a jeżeli tak naprawdę jest to puść nową mase bezpośrednio na prawą stronę i powinno zagrać

Autor:  etom [ 05-06-2008, 00:23 ]
Tytuł: 

Wrona pisze:
....silniczki masz podpięte pod mase na stałe a dajesz tylko sygnał napięciem góra-duł ....

Jak ?
Gdyby silniczek mial stala mase, to nie byloby mozliwosci zmiany kierunku jego obrotow - szyba gora/dol.
Wrona pisze:
czyli szyby są podłączone w szereg :szok:o rany ale kicha w tej vitarze :?

To norma, bo dzialanie obu przelacznikow jest uzaleznione od siebie nawzajem.
Przy rownoleglym sterowaniu byloby mozliwe jednoczesne podanie na ten sam zacisk silniczka "+" z jednego i "-" z drugiego przelacznika, czyli zwarcie "+" z masa.
Poza tym, sterowanie z przelacznika kierowcy ma wage nadrzedna a tego nie da sie zrealizowac doprowadzajac zasilanie niezalezne/rownolegle z dwoch przelacznikow.

Autor:  Wrona [ 05-06-2008, 12:09 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Gdyby silniczek mial stala mase, to nie byloby mozliwosci zmiany kierunku jego obrotow - szyba gora/dol.
a dlaczego nie to zależy jakie ma wyprowadzenia silniczek masa stała a plusem przełączasz między poszczególnymi wyprowadzeniami czyli zmieniasz mu kierunek
Cytuj:
To norma
ale chyba tylko w vitarze

Autor:  etom [ 05-06-2008, 16:44 ]
Tytuł: 

Wrona pisze:
Cytuj:
Gdyby silniczek mial stala mase, to nie byloby mozliwosci zmiany kierunku jego obrotow - szyba gora/dol.

a dlaczego nie to zależy jakie ma wyprowadzenia silniczek masa stała a plusem przełączasz między poszczególnymi wyprowadzeniami czyli zmieniasz mu kierunek

Tak by moglo byc, gdyby byly dwa silniki - kazdy do innego kierunku.
Silniczek ma tylko dwa zaciski a kierunek jego obrotow zalezy od kierunku przeplywajacego przez niego pradu.Dla jednego kierunku na zacisku 1 jest "+" a na zacisku 2 "-", dla drugiego - odwrotnie na 1 "-" a na 2 "+".
Zreszta wyraznie to widac na schemacie ktory sam dales.

Obrazek

Autor:  Wrona [ 06-06-2008, 20:14 ]
Tytuł: 

ok wielkie dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie teraz na tym schemacie co dałeś to widzę to he dzięki

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/