Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Vitar'89] Mechanizm otwierania i zamykania okien https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=3268 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | antymoskitus [ 30-05-2008, 20:25 ] |
Tytuł: | Vitar'89] Mechanizm otwierania i zamykania okien |
jest to vitarka z 89 gdzie szukać wady , prosze o pomoc silnik jest sprawny !! z góry dzięk |
Autor: | Wrona [ 30-05-2008, 21:25 ] |
Tytuł: | |
witam nie wiem dokładnie jak jest w vitarkach ale skąd wiesz że jest sprawny silniczek od szyby?? rozbierałeś drzwi?? bo jak tak to trzeba było sprawdzić czy po naciśnięciu przycisku pojawia sie napięcie na silniczku. A czy ta szyba wcześniej ciężko Ci pracowała miała opory?? |
Autor: | antymoskitus [ 30-05-2008, 21:47 ] |
Tytuł: | hmm |
podłaczyłem napięcie na krótko i śmiga , |
Autor: | Wrona [ 30-05-2008, 22:05 ] |
Tytuł: | |
no i pięknie sprawdź teraz czy przełącznik ma przejście i będziesz wszystko wiedział |
Autor: | antymoskitus [ 30-05-2008, 22:25 ] |
Tytuł: | hmm |
tak ma przejście przełączniki są dwa , z prawej i lewej strony czy mógłbyś mi dać schemat jak to jest podłaczone ? , że otwierając z lewej , i zamykając z prawej nie wywala bezpiecznika ? nie rozumiem tego wogóle , prosze o pomoc .... ![]() jak zrozumiem chociaż troche to napewno znajde usterke napięcie wprowadzane jest od srony kierowcy prawda ? pozdrawiam |
Autor: | endrio [ 03-06-2008, 21:40 ] |
Tytuł: | |
Masa do prawego włącznika regulacji szyb idzie przez włącznik lewego włącznika (kierowcy) czyli jak nie bądzie tam przejścia to prawa strona nie będzie działać , stary ten post więc pewnie nie aktualny ale może komu się przyda. |
Autor: | Wrona [ 04-06-2008, 19:43 ] |
Tytuł: | |
czyli szyby są podłączone w szereg ![]() ![]() |
Autor: | etom [ 05-06-2008, 00:23 ] |
Tytuł: | |
Wrona pisze: ....silniczki masz podpięte pod mase na stałe a dajesz tylko sygnał napięciem góra-duł .... Jak ? Gdyby silniczek mial stala mase, to nie byloby mozliwosci zmiany kierunku jego obrotow - szyba gora/dol. Wrona pisze: czyli szyby są podłączone w szereg
![]() ![]() To norma, bo dzialanie obu przelacznikow jest uzaleznione od siebie nawzajem. Przy rownoleglym sterowaniu byloby mozliwe jednoczesne podanie na ten sam zacisk silniczka "+" z jednego i "-" z drugiego przelacznika, czyli zwarcie "+" z masa. Poza tym, sterowanie z przelacznika kierowcy ma wage nadrzedna a tego nie da sie zrealizowac doprowadzajac zasilanie niezalezne/rownolegle z dwoch przelacznikow. |
Autor: | Wrona [ 05-06-2008, 12:09 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Gdyby silniczek mial stala mase, to nie byloby mozliwosci zmiany kierunku jego obrotow - szyba gora/dol. a dlaczego nie to zależy jakie ma wyprowadzenia silniczek masa stała a plusem przełączasz między poszczególnymi wyprowadzeniami czyli zmieniasz mu kierunek Cytuj: To norma ale chyba tylko w vitarze
|
Autor: | etom [ 05-06-2008, 16:44 ] |
Tytuł: | |
Wrona pisze: Cytuj: Gdyby silniczek mial stala mase, to nie byloby mozliwosci zmiany kierunku jego obrotow - szyba gora/dol. a dlaczego nie to zależy jakie ma wyprowadzenia silniczek masa stała a plusem przełączasz między poszczególnymi wyprowadzeniami czyli zmieniasz mu kierunek Tak by moglo byc, gdyby byly dwa silniki - kazdy do innego kierunku. Silniczek ma tylko dwa zaciski a kierunek jego obrotow zalezy od kierunku przeplywajacego przez niego pradu.Dla jednego kierunku na zacisku 1 jest "+" a na zacisku 2 "-", dla drugiego - odwrotnie na 1 "-" a na 2 "+". Zreszta wyraznie to widac na schemacie ktory sam dales. ![]() |
Autor: | Wrona [ 06-06-2008, 20:14 ] |
Tytuł: | |
ok wielkie dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie teraz na tym schemacie co dałeś to widzę to he dzięki |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |