Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Vitara 1.6 2006 r. szarpanie na niskich obrotach
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=22439
Strona 1 z 1

Autor:  djs [ 27-10-2023, 09:36 ]
Tytuł:  Vitara 1.6 2006 r. szarpanie na niskich obrotach

Witam!
Żona ma Vitarę 1.6 2006 r. od około pół roku. Po zakupie był robiony przegląd i wymiana świec. Po tym założyliśmy do autka gaz - żona jeździ jako listonoszka po terenie wiejskim, więc takie autko jest jej niezbędne. Od zakupu zrobiła na Vitarce jakieś 5 tys. km. Wszystko działało dobrze do wymiany akumulatora. Został zamontowany większy akumulator niż stary, co wiązało się ze zmianą klem na większe (oryginalne były małe). Od tego momentu zaczęły się problemy zarówno na benzynie jak i na gazie. Najpierw na wolnych obrotach zaczęło się falowanie obrotów. Później autko zaczęło działać na 3 gary, okazało się, że jeden z przewodów wysokiego napięcia miał przebicie. Po wymianie przewodów nadal był problem z falowaniem i działaniem na 3 gary, pojawiały się błędy P0300, P0301, P0302. Wymieniliśmy cewkę zapłonową. Później drugą. Po wymianie cewek błędów już nie było, ale szarpanie pozostało. Na wolnych obrotach na luzie samochód chodzi równo, po ruszeniu pojawia się szarpanie chyba, że bardzo lekko dodaje się gazu. Wówczas szarpania nie ma lub jest mało odczuwalne. Przy normalnych ruszaniu najpierw szarpnie kilka razy, tak jakby nie dochodziło paliwo lub brakowało iskry, a po przekroczeniu 2500 - 3000 tys. obrotów nagle wszystko mija i autko dostaje ostrego kopa - działa jak wcześniej. Szarpanie narasta wraz z temperaturą silnika - im cieplejszy, tym bardziej jest to odczuwalne. Zgodnie z przeczytanymi na forum poradami były sprawdzane ponownie cewki - są OK, świece - też są w porządku (były nawet założone inne nowe i nic się nie zmieniło). W tym tygodniu sprawdzone zostały luzy zaworowe - są wszystkie zgodne z fabryką. Na zimnym silniku zawory wlotowe miały po 0,20 mm a wylotowe po 0,30 mm luzu. Prawdopodobnie przed sprzedażą ktoś serwisował silnik i stąd te wyniki. Sprawdzony był czujnik położenia wału oraz czujnik położenia wałka rozrządu - wszystko w normie. Mechanik z elektrykiem zastanawiają się, czy to nie może być problem z nieodpowiednim stykiem silnika do masy. Ja zastanawiam się co jeszcze może być? Wygląda to na jakiś problem z elektryką i to występujący przy niskich obrotach. Coś z regulatorem napięcia? Może uszkodzenie sterownika silnika?
Czy ktoś z Was miał podobny problem i znalazł jego rozwiązanie?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/