PiotrIr pisze:
... to czy jednym z nich jest temperatura turbo?
Wg opisu z serwisówki nie jest sprawdzana temperatura turbo.
Opis systemu A-STOP
System A-STOP ENG wykonuje następujące kontrole w celu zmniejszenia emisji, zużycia paliwa i hałasu na biegu jałowym podczas postojów pojazdu. System monitoruje stan pojazdu w zależności od sygnałów z odpowiednich czujników i przełączników.
• Kontrola automatycznego zatrzymania silnika
• Automatyczne uruchamianie silnika
System informuje kierowcę o stanie tych elementów sterujących, zapalając lub migając lampką kontrolną ENG A-STOP znajdującą się w mierniku wielofunkcyjnym.
Automatyczne zatrzymanie silnika
Po spełnieniu wszystkich poniższych warunków moduł sterujący ENG A-STOP wysyła sygnał zatrzymania silnika do ECM za pośrednictwem linii komunikacyjnej CAN. Moduł ECM zatrzymuje silnik.
• Akumulator jest wystarczająco naładowany.
• Temperatura akumulatora wynosi od 5 do 70 ° C (od 41 do 158 ° F).
• Prędkość pojazdu jest mniejsza niż 3 km / h (2 mile / h). (Model M / T)
• Prędkość pojazdu wynosi poniżej 0 km / h (0 mil / h). (Model A / T / model z podwójnym sprzęgłem)
• Prędkość pojazdu wyższą niż 6 km / h (4 mile / h) zarejestrowano po uruchomieniu. (Model M / T)
• Prędkość pojazdu większa niż 5 km / h (3 mile / h) została zarejestrowana po uruchomieniu. (Model A / T / model z podwójnym sprzęgłem)
• Pojazd nie jest prowadzony do tyłu.
• Temperatura płynu chłodzącego silnika wynosi między 48 a 105 ° C (między 118 a 221 ° F). (Model M16A)
• Temperatura płynu chłodzącego silnika wynosi między 42 a 105 ° C (między 108 a 221 ° F). (Model K14C / model K10C)
• Temperatura płynu chłodzącego silnika wynosi od 18 do 95 ° C (od 64 do 203 ° F). (Model D16AA)
• Temperatura spalin silnika jest wyższa niż określony poziom (model D16AA).
• Z wyjątkiem sytuacji, gdy DPF® jest w trakcie regeneracji lub minęło co najmniej 5 sekund od zakończenia regeneracji DPF® (model D16AA). Aby uzyskać szczegółowe informacje, patrz Opis regeneracji DPF®: D16AA.
• Podciśnienie w wzmacniaczu hamulca jest wyższe niż określony poziom.
• Bieg jest przestawiony na „Neutralny”. (Model M / T)
• Pedał sprzęgła jest zwolniony. (Model M / T)
• Dźwignia wyboru jest przesunięta do zakresu D lub N. (Model A / T / model z podwójnym sprzęgłem)
• Kąt nachylenia wynosi od –14% do 14% (model A / T / model z podwójnym sprzęgłem)
• Pedał hamulca jest wciśnięty. (Model A / T / model z podwójnym sprzęgłem)
• Ciśnienie hydrauliczne w głównym cylindrze hamulcowym jest wyższe niż określony poziom. (Model A / T / model z podwójnym sprzęgłem)
• Pedał przyspieszenia jest zwolniony.
• Kontrola automatycznego zatrzymania silnika nie jest blokowana przez przełącznik ENG A-STOP OFF.
• Kaptur jest zamknięty.
• Drzwi kierowcy są zamknięte, a pas bezpieczeństwa kierowcy zapięty.
• Moduł ECM nie wykrył żadnego kodu DTC związanego z układem A-STOP w silniku ENG.
• ECM pozwala zatrzymać silnik.
• Moduł sterujący ESP® nie wykrył żadnych kodów DTC związanych z układem A-STOP ENG.
• ABS nie działa.
• Temperatura w kabinie mieści się w ustawionym zakresie temperatur (model Auto A / C).
• Wylot powietrza jest sterowany z wyłączeniem pozycji „DEF” (model Auto A / C).
• Moduł sterujący ENG A-STOP nie wykrył DTC.
Gdy aktywowane jest automatyczne zatrzymanie silnika, sygnał świetlny ENG A-STOP wysyłany jest do miernika wielofunkcyjnego za pośrednictwem linii komunikacyjnej CAN. Następnie zapala się lampka kontrolna ENG A-STOP.
UWAGA:
Jeśli silnik zostanie uruchomiony, gdy maska silnika jest otwarta w przypadku rozruchu skokowego itp., „Kontrola automatycznego zatrzymania silnika” zostanie zawieszona, dopóki zapłon nie zostanie ustawiony na „OFF”.
Ostatnie zdanie dało mi wskazówkę jak pozbyć się SS raz na zawsze, sposób wykonania umieściłem gdzieś tu na forum w temacie związanym ze SS.