Paffcio pisze:
A jak z prowadzeniem z większymi prędkościami podczas wichury? Jest stabilnie czy "tak sobie"? Wobec zmieniającego się klimatu i warunków pogodowych czynnik prowadzenia staje się dla mnie ważniejszy niż napęd AllGrip i poważnie rozważam pożegnanie się z Suzuki zwłaszcza, że często wożę z sobą rowery na haku, co też ma wpływ (mniejszy ub większy) na stabilność auta.
Prowadzenie zaskakująco dobre. Nie odczułem problemów. Masz jednak trochę racji. Fizyki się nie oszuka. S-Cross jest stosunkowo lekki i ma mało aerodynamiczny kształt. Będę obserwować.
Przemekc1 pisze:
Gratulacje z zakupu
Jakie wrażenia z aktywnego tempomatu? Sprawdza się i nie gubi? Próbowałeś jazdy w korku z aktywnym tempomatem?
Czy jest zauważalna różnica w dynamice między trybem auto i sport?
1) Przy trudnych warunkach atmosferycznych i opadach śniegu aktywny tempomat zwyczajnie nie działa. Dostajemy stosowny komunikat i nie da się go uruchomić. Narazie testy na autostradzie, więc o jeździe w korku niewiele mogę powiedzieć. Na autostradzie tempomat spisuje się dobrze. Dla przykładu: jeśli nam ktoś zajedzie drogę przy ustawionym tempomacie na 120 km/h, to w zależności czy ten pojazd porusza się szybciej od nas, czy wolniej to tempomat sam decyduje, czy trzyma stałą prędkość, czy zwalnia, niezależnie od zadanej minimalnej odległości do pojazdu przed nami. Dzięki temu jedzie się płynnie. Jedyne do czego można się przyczepić to, gdy na autostradzie zmieniamy pas z prawego na lewy, a ktoś na prawym jechał przed nami wolniej niż ustawiliśmy na tempomacie, to nasze auto gwałtowne przyspiesza do zadanej prędkości. Na mój gust przyśpieszanie mogłoby być nieco płynniejsze.
2) Różnica między trybami jest kolosalna. Zupełnie inne auto. Dodatkowo przy lepszej dynamice spalanie mi spadło na Sport. Nie wiem jak to się ma do pracy układu 4x4, ale zdecydowanie wybieram Sport przy codziennej jeździe.
peterx20 pisze:
Dzięki za wpis, bardzo ciekawe obserwacje. A bawiłeś się CarPlay czy Android auto, link działa stabilnie?
Nie ma sprawy. Testowałem Apple CarPlay. Link działa bardzo ok, z uwagami:
- Jak odpalasz FB na telefonie podczas streamowania muzyki to muzyka się stopuje.
- Przy odpalonych Google Mapach, informacje o otrzymywanych wiadomościach wyświetlane na ekranie przysłaniają nawigację. Tu pewnie przydałby się większy wyświetlacz. Trzeba pozmieniać sobie ustawienia notyfikacji w telefonie.
- Wszystko idzie po kablu. Bezprzewodowy Apple Car Play i Android Auto podobno są w wersji Elegance. Mi to nie przeszkadza, bo i tak te systemy żrą baterię jak oszalałe, a ładowarki indukcyjnej w S-cross brak. Problemem jest natomiast to wtedy, jeśli chcemy pociągnąć sobie zasilanie kamerki. Port USB jest jeden, a zapalniczka jest w podłokietniku.
Update spalania z około 500 km, tryb sport przez 80%, prędkość autostradowa (130-140 km/h) przez 70%, prędkość 90 km/h 20%, 10% w mieście. Spalanie wg komputera 7.8 l, spalanie rzeczywiste przy dystrybutorze 7,26 l.