Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 05-05-2024, 15:27

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 912 Następna
Autor Wiadomość
Post: 31-01-2022, 09:21 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Co do dyskusji automat vs manual w terenie to polecam filmy terenwizji. Cała ekipa w zasadzi zgodnie twierdzi, że o ile są tylko możliwości finansowe to do terenu najlepszy automat. Nawet Patryk, który ostro katuje swojego Patrola w ostatnim czasie wspomina, że chciałby wymienić skrzynię na automat.
Podobnie kiedy poogląda się filmy z wypraw w dalekie trasy, wszystkie ekipy o ile nie trzymają je finanse i mogą wybrać twierdzą, że automat lepszy. Także jak dla mnie te opinie o wyższości manualu wynikają jak w przypadku "zwykłej" jazdy z niewiedzy i braku kasy. Do tego wiele terenówek to są używki, więc wtedy nie ma wyboru i bierze się co jest.


Na górę
Post: 31-01-2022, 10:57 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Pewnie z mild hybrid zostawia tylko 4x4 plus AT wersji Elegance Sun, ale tak szczerze,takie auto za 140 tysięcy nie jest cenowo konkurencyjne


Na górę
Post: 31-01-2022, 11:04 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Ja od kilku sprzedawców dostałem informację, że 4x4 Elegance Sun od około połowy roku, z automatem będzie dostepna wyłącznie w wersji strong hybrid. Miałem też informację, że w zasadzie już nie uda się prawdopodobnie zamówić takiej konfiguracji z mild hybrid i jest ryzyko, że nie zostanie wyprodukowana i wziąłem samochód z placu. Także będzie to 140+cena strong hybrid+mniejszy (przynajmniej w vitarze tak jest) bagażnik.


Na górę
Post: 31-01-2022, 11:10 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
A to masz jak w banku, nie będzie koła zapasowego, dojdzie 150 kg zabijających środowisko baterii, auto będzie cięższe, zapomnij o 430l w bagażniku, pewnie zjedzie do 340-350.


Na górę
Post: 31-01-2022, 11:21 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Dokładnie, dlatego ja w ogóle nie byłem zainteresowany wersją strong hybrid. Do tego dziwna skrzynia biegów, znacznie mniejsza dynamika, a spalanie wg danych wcale nie jest na poziomie hybryd suzuki i wcale nie jest drastycznie niższe niż w 1.4.
Szkoda, że 1.4 boosterjet wypada z automatu, bo to jest naprawdę bardzo fajny silnikczek, dający lepsze wrażenia niż wskazywałyby czyste dane katalogowe.


Na górę
Post: 31-01-2022, 11:41 
Offline

Rejestracja: 22-06-2018, 20:27
Posty: 165
Suzuki: S-cross 1.5hybrid
peterx20 pisze:
auto będzie cięższe

Akurat to Vitarze strong hybrid wyszło na dobre, tylna oś została dociążona i auto pewniej się prowadzi, lepiej przejeżdża przez poprzeczne nierówności i jest jakoś bardziej zwarte. Polecam się przejechać, różnice czuć prawie od razu.

_________________
Był: S-cross FL 1.0, Vitara shvs
Jest: S-cross 1.5hybrid
:piwo:


Na górę
Post: 31-01-2022, 11:57 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
O, miałes okazję jeździć już tą wersją? Jakieś inne wrażenia z jazdy i porównanie najlepiej do 1.4? Do tej poty chyba nie ma żadnego testu w internecie, a jak pytałem o jazdy to nie było jeszcze testówek.


Na górę
Post: 31-01-2022, 19:07 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Przemekc1 pisze:
O, miałes okazję jeździć już tą wersją? Jakieś inne wrażenia z jazdy i porównanie najlepiej do 1.4? Do tej poty chyba nie ma żadnego testu w internecie, a jak pytałem o jazdy to nie było jeszcze testówek.

Kilka dni temu byłem na przeglądzie 1rok w Vitarze. Pogadałem panem z serwisu i takie mi podał dane :
Skrzynia automat ale jakaś taka na bazie zwykłej ( jakoś to nazwał fachowo )
Sama bateria tylko do miasta i na samym prądzie za dużo nie pojedzie
Jak już pojedzie tylko na prądzie to może uda się uzyskać. 5-5.5l po mieście
Przyspieszenie , przepaść na korzyść 1.4T z MH i tu cofać by się nie chciał bo to blisko realnie 4s dłużej do 100 ma stong hybrid .
Dla emerytów ok do bardzo spokojnej jazdy po mieście, bo poza to już tylko do płynnej jazdy a nie wyprzedzania przy 120km/h

To nie moja opinia tylko pana z serwisu gdzie mieli okazję jeździć tym sutkiem .

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 31-01-2022, 21:39 
Offline

Rejestracja: 22-06-2018, 20:27
Posty: 165
Suzuki: S-cross 1.5hybrid
Przemekc1 pisze:
O, miałes okazję jeździć już tą wersją? Jakieś inne wrażenia z jazdy i porównanie najlepiej do 1.4?

Tak, trochę miałem okazję pojeździć tą Vitarą, po osobiste wrażenia z jazdy i porównanie do 1.4shvs zapraszam do zakładki Vitara II->Vitara strong hybrid.

_________________
Był: S-cross FL 1.0, Vitara shvs
Jest: S-cross 1.5hybrid
:piwo:


Na górę
Post: 01-02-2022, 09:25 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Wracając do dyskusji o „elitarnym” AT:
https://tremec-blog.com/10-reasons-a-ma ... automatic/
:-)


Na górę
Post: 01-02-2022, 09:40 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 235
peterx20 pisze:
Wracając do dyskusji o „elitarnym” AT:
https://tremec-blog.com/10-reasons-a-ma ... automatic/
:-)

:piwo: To Ci pa "Elito"

Przemekc1 pisze:
Co do dyskusji automat vs manual w terenie to polecam filmy terenwizji. Cała ekipa w zasadzi zgodnie twierdzi, że o ile są tylko możliwości finansowe to do terenu najlepszy automat. Nawet Patryk, który ostro katuje swojego Patrola w ostatnim czasie wspomina, że chciałby wymienić skrzynię na automat.
Podobnie kiedy poogląda się filmy z wypraw w dalekie trasy, wszystkie ekipy o ile nie trzymają je finanse i mogą wybrać twierdzą, że automat lepszy. Także jak dla mnie te opinie o wyższości manualu wynikają jak w przypadku "zwykłej" jazdy z niewiedzy i braku kasy. Do tego wiele terenówek to są używki, więc wtedy nie ma wyboru i bierze się co jest.

Kolejny wiedzący lepiej (vide pewna partia) i siedzący w cudzej kieszeni ? Napisałbym Ci, że bredzisz ale jestem kulturalny i nie napiszę :)

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Ostatnio zmieniony 01-02-2022, 09:44 przez Tomasz62, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: 01-02-2022, 09:42 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Ten artykuł to jest parodia rozmów manual vs automat, "masz większą kontrolę, kazdy potrafi jeździć automatem" hitem jest "jazda auitomatem jest jak przygotowanie sobie wykwintnego posiłku w przeciwieństwie do zamówienia fast fooda" :D

Wracając do temanu s-crossa, biorąc pod uwagę, że Suzuki stwierdziło, że za dużo jest na magazynie hamulców ręcznych żeby dodawać elektroniczy auto-hold, to czy są jakieś przeciwskazania do używania na dłuższym postoju na światłach hamulca ręcznego mając w skrzynię w trybie D? Wydaje mi się, że nie, bo skrzynia biegów "nie wie" czy jest używany hamulec nożny czy też ręczny, ale może ktoś ma inne zdanie.


Na górę
Post: 01-02-2022, 09:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jaclaw pisze:
Tak przy okazji, jak to jest z tym hydrokinetykiem, bo na ile rozumiem jak to działa, to powinien on być bardziej odporny na błędy, bo tam nie ma bezpośredniego tarcia w sprzęgle jak w manualu i chyba powinien lepiej sprawdzać się w trudnych warunkach (szczególnie przy napędzie 4x4) typu śnieg, błoto?

Sprzęgło hydrokinetyczne w Vitarze ma trzy stany pracy - release, slip, connect.
Spalić go nie można, co najwyżej ugotować olej, ale przed tym zapewne ostrzeże kontrolka. Wygrzebywanie się ze śniegu, błota, a w szczególności piasku - zdecydowanie hydrokinetyk.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 01-02-2022, 10:49 
Offline

Rejestracja: 13-12-2021, 17:47
Posty: 5
Kilka faktów z pierwszych dni użytkowania (4x4 i AT)

1) Hałas na oponach zimowych (test przypadł na weekend, gdy podmuchy wiatru miały u nas do 140 km/h i padał śnieg z deszczem):
- do 70 km/h w mieście rewelka. Cichutko jest.
- do 100 km/h jest bardzo ok później zaczyna się robić nieco głośniej,
- na autostradzie i 130-140 km/h jest ok, gdy nie wieje. Przy podmuchach wiatru hałas odczuwalny przy słupkach B kierowcy i pasażera. Da się z tym żyć bo podmuchy nie są ciągłe, no ale hałas faktycznie jest nasilony).

2) Spalanie (na oponach zimowych)
- z trasy autostradowej (350 km) i trybu sport wyszło mi 7,9 l, prędkość 130-140 km/h, bez aktywnego tempomatu,
- z trasy ekspresowej (150 km) i trybu auto wyszło mi 9,1 l, prędkość 110-120 km/h, na 50% aktywny tempomat,
- osobisty wniosek: nie wiem po co jest tryb auto, bo i dynamika gorsza i spalanie zdaje się wyższe,
- tankowałem, gdy komputer pokazywał średnią 9,1 l, przy dystrybutorze wyszło mi jednak, że rzeczywista średnia to 8,6 l. Za mało danych jeszcze by stwierdzić na pewno, ale możliwe, że komputer zawyża spalanie o ok 0,5 l.

3) Głośniki (wersja Premium)
- nie jestem melomanem, ale dodatkowy głośnik z wersji Elegance faktycznie nie jest głupim pomysłem,

4) Mały ekran środkowy w wersji Premium:
- dla mnie jest bardzo ok. Bardzo dobra ostrość i jasność. Po zmroku dotykowe przyciski po obu stronach powiększają optycznie całość. Responsywność jest doskonała (podobno w większym bywa z tym różnie).

To narazie tyle.


Na górę
Post: 01-02-2022, 11:13 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
A jak z prowadzeniem z większymi prędkościami podczas wichury? Jest stabilnie czy "tak sobie"? Wobec zmieniającego się klimatu i warunków pogodowych czynnik prowadzenia staje się dla mnie ważniejszy niż napęd AllGrip i poważnie rozważam pożegnanie się z Suzuki zwłaszcza, że często wożę z sobą rowery na haku, co też ma wpływ (mniejszy ub większy) na stabilność auta.

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 01-02-2022, 11:15 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Gratulacje z zakupu :)
Jakie wrażenia z aktywnego tempomatu? Sprawdza się i nie gubi? Próbowałeś jazdy w korku z aktywnym tempomatem?
Czy jest zauważalna różnica w dynamice między trybem auto i sport?


Na górę
Post: 01-02-2022, 14:39 
Offline

Rejestracja: 31-10-2021, 17:05
Posty: 35
DS pisze:
Sprzęgło hydrokinetyczne w Vitarze ma trzy stany pracy - release, slip, connect.
Spalić go nie można, co najwyżej ugotować olej, ale przed tym zapewne ostrzeże kontrolka. Wygrzebywanie się ze śniegu, błota, a w szczególności piasku - zdecydowanie hydrokinetyk.


A mi w salonie powiedzieli że automat ma suche sprzęgło. To jak to w końcu jest?


Na górę
Post: 01-02-2022, 14:48 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Wstyd, że mając taką niewielką gamę silników sprzedawcy opowiadają takie bzdury, w boosterjetach jest sprzęgło hydrokinetyczne.


Na górę
Post: 01-02-2022, 14:54 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
wopper pisze:
Kilka faktów z pierwszych dni użytkowania (4x4 i AT)
… ciach
To narazie tyle.

Dzięki za wpis, bardzo ciekawe obserwacje. A bawiłeś się CarPlay czy Android auto, link działa stabilnie?


Na górę
Post: 01-02-2022, 18:17 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
DS pisze:
Sprzęgło hydrokinetyczne w Vitarze ma trzy stany pracy - release, slip, connect.
Spalić go nie można, co najwyżej ugotować olej, ale przed tym zapewne ostrzeże kontrolka. Wygrzebywanie się ze śniegu, błota, a w szczególności piasku - zdecydowanie hydrokinetyk.

Dzięki za wyjaśnienie.

Poczytałem sobie nieco o tego typie sprzęgle i jednego nie potrafię znaleźć - jak to działa przy wolnych obrotach, czyli pewnie chodzi o ten tryb "release? W wielu artykułach opisują ogólną zasadę oraz to, że przy najwyższych biegach może występować fizyczne złączenia, aby uniknąć poślizgu - podejrzewam, że chodzi o ten tryb connect. Natomiast nie mogę znaleźć informacji, co się dzieje, gdy auto stoi na "luzie", podejrzewam, że cały czas płyn tam raczej wiruje, a jeśli tak, to auto stoi dzięki hamulcom, czy jest to jednak jakoś inaczej realizowane?

Jakby się komuś chciało to wyjaśnić, to byłbym wdzięczny, ewentualnie chętnie przyjmę namiar na jakiś materiał, który to wyjaśnia.


Na górę
Post: 01-02-2022, 18:53 
Offline

Rejestracja: 13-12-2021, 17:47
Posty: 5
Paffcio pisze:
A jak z prowadzeniem z większymi prędkościami podczas wichury? Jest stabilnie czy "tak sobie"? Wobec zmieniającego się klimatu i warunków pogodowych czynnik prowadzenia staje się dla mnie ważniejszy niż napęd AllGrip i poważnie rozważam pożegnanie się z Suzuki zwłaszcza, że często wożę z sobą rowery na haku, co też ma wpływ (mniejszy ub większy) na stabilność auta.


Prowadzenie zaskakująco dobre. Nie odczułem problemów. Masz jednak trochę racji. Fizyki się nie oszuka. S-Cross jest stosunkowo lekki i ma mało aerodynamiczny kształt. Będę obserwować.

Przemekc1 pisze:
Gratulacje z zakupu :)
Jakie wrażenia z aktywnego tempomatu? Sprawdza się i nie gubi? Próbowałeś jazdy w korku z aktywnym tempomatem?
Czy jest zauważalna różnica w dynamice między trybem auto i sport?


1) Przy trudnych warunkach atmosferycznych i opadach śniegu aktywny tempomat zwyczajnie nie działa. Dostajemy stosowny komunikat i nie da się go uruchomić. Narazie testy na autostradzie, więc o jeździe w korku niewiele mogę powiedzieć. Na autostradzie tempomat spisuje się dobrze. Dla przykładu: jeśli nam ktoś zajedzie drogę przy ustawionym tempomacie na 120 km/h, to w zależności czy ten pojazd porusza się szybciej od nas, czy wolniej to tempomat sam decyduje, czy trzyma stałą prędkość, czy zwalnia, niezależnie od zadanej minimalnej odległości do pojazdu przed nami. Dzięki temu jedzie się płynnie. Jedyne do czego można się przyczepić to, gdy na autostradzie zmieniamy pas z prawego na lewy, a ktoś na prawym jechał przed nami wolniej niż ustawiliśmy na tempomacie, to nasze auto gwałtowne przyspiesza do zadanej prędkości. Na mój gust przyśpieszanie mogłoby być nieco płynniejsze.

2) Różnica między trybami jest kolosalna. Zupełnie inne auto. Dodatkowo przy lepszej dynamice spalanie mi spadło na Sport. Nie wiem jak to się ma do pracy układu 4x4, ale zdecydowanie wybieram Sport przy codziennej jeździe.

peterx20 pisze:
Dzięki za wpis, bardzo ciekawe obserwacje. A bawiłeś się CarPlay czy Android auto, link działa stabilnie?


Nie ma sprawy. Testowałem Apple CarPlay. Link działa bardzo ok, z uwagami:
- Jak odpalasz FB na telefonie podczas streamowania muzyki to muzyka się stopuje.
- Przy odpalonych Google Mapach, informacje o otrzymywanych wiadomościach wyświetlane na ekranie przysłaniają nawigację. Tu pewnie przydałby się większy wyświetlacz. Trzeba pozmieniać sobie ustawienia notyfikacji w telefonie.
- Wszystko idzie po kablu. Bezprzewodowy Apple Car Play i Android Auto podobno są w wersji Elegance. Mi to nie przeszkadza, bo i tak te systemy żrą baterię jak oszalałe, a ładowarki indukcyjnej w S-cross brak. Problemem jest natomiast to wtedy, jeśli chcemy pociągnąć sobie zasilanie kamerki. Port USB jest jeden, a zapalniczka jest w podłokietniku.

Update spalania z około 500 km, tryb sport przez 80%, prędkość autostradowa (130-140 km/h) przez 70%, prędkość 90 km/h 20%, 10% w mieście. Spalanie wg komputera 7.8 l, spalanie rzeczywiste przy dystrybutorze 7,26 l.


Ostatnio zmieniony 01-02-2022, 19:52 przez wopper, łącznie zmieniany 6 razy.

Na górę
Post: 01-02-2022, 19:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jaclaw pisze:
Jakby się komuś chciało to wyjaśnić, to byłbym wdzięczny, ewentualnie chętnie przyjmę namiar na jakiś materiał, który to wyjaśnia.

Działanie Connect i Slip jest jasne, co do Release to mam wątpliwości. Wrzucę jutro film - przejazd z podglądem na żywo parametrów skrzyni, będzie można przeanalizować.
Co do luzu (N) - w zasadzie to nie wolno go używać, skrzynia nie ma wtedy odpowiedniego smarowania. Postój na światłach itp. - trzymamy auto na hamulcu, skrzynia ma status Release.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 01-02-2022, 19:14 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Czy robiąc taki test możesz sprawdzić czy jest jakaś różnica w hamulcu nożnym/ręcznym? Ciekawi mnie czy skrzynia w jakikolwiek sposób rozróżnia takie zatrzymanie.


Na górę
Post: 01-02-2022, 19:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
OK, zrobię taki test.
Prośba do admina - czy możesz utworzyć nowy wątek dotyczący skrzyni 6AT w S-Cross/Vitara i przenieść tę dyskusję tam?

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 01-02-2022, 19:48 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
wopper, dzięki za odpowiedź. W czwartek idziemy z żoną wstępnie pomacać w salonach S-Crossa i Xceeda, w sobotę pewnie będą jazdy próbne. Bardzo jestem ciekawy obu tych aut. Coś mi się jednak wydaje, że wygra Kia...

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 912 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]