endriu333 pisze:
Jeszcze sprawdziłem sobie fakturę z Suzuki, przy 1 przeglądzie po 1kkm ASO Suzuki zalał mój silnik tj. K14D olejem 5w30 co tylko potwierdza, że olej ten jest "autoryzowany" do tego silnika, zgodnie zresztą z tym powyższym wydrukiem/zdjęciem z instrukcji, w mojej opinii woda 0w20 jest tylko dla spokoju Suzuki, żeby pseudo ekolodzy się od nich odczepili....
Na forum Vitara II temat ten był wałkowany dla silnika
K14D (ten z hybrydą) i w skrócie jest tak:
- Suzuki Polska zaleca oficjalnie (sam też do nich w tej sprawie pisałem): 5W30, uzasadniają to rzekomymi warunkami drogowymi i klimatycznymi jakie u nas panują,
- samo Suzuki jak i przedstawicielstwa z Węgier i Niemiec (jeden z forumowiczów do nich pisał) wskazują jednak na 0W20, ale jednocześnie Suzuki Węgry potwierdziło, że 5W30 też jest dopuszczalny,
- kilka osób (ale nie wszyscy) twierdzi, że po zmianie z 5W30 na 0W20 (na własną prośbę) odczuwa, że silnik pracuje lżej, lepiej pracuje i nieco mniej spala.
Ogólnie zdania na ten temat są podzielone, bo niektórzy uważają, że oleje typu 0W20 to tłusta woda i szczególnie przy dużym obciążeniu łatwiej zerwać film olejowy, inni za to twierdzą, że lepiej smarują ciasno spasowane silniki i są lepsze przy niższych temperaturach. Pytanie za 100 pkt. czy Suzuki zaleca 0W20 TYLKO z powodów "ekologicznych", a może to jednak ma sens i to raczej Suzuki Polska promuje 5W30 z uwagi na jego dostępność i może chęć pozbycia się zapasów? Konia z rzędem temu, kto potrafi to poprawnie ocenić.
Przy czym nie wiem, czy to nie powinien być
osobny temat (ewentualnie kontynuowany w sekcji Vitara II), bo oryginalnie temat dotyczy silnika 1.4 z 2018, czyli jak mniemam
K14C (bez hybrydy), a tam chyba nie ma takich wątpliwości, bo zarówno oficjalnie Suzuki, jak i Suzuki Polska i ASO zalecały 5W30.