Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 02:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 31-10-2021, 09:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
Cześć Panowie,
Tak jak obiecałem tak robię - jestem już po montażu instalacji LPG firmy KME do mojego auta (jak w temacie) silnik identyczny jak w obecnych Vitarach.... i cóż mogę powiedzieć - ten wątek będzie taką kroniką odnośnie "zachowania" LPG w tym silniku bo jak wiadomo, jest to pierwsza tego typu (do silnika K14D) instalacja w Polsce, a chyba i w Europie.
Dlaczego KME - bo jest to Producent, który obecnie jako jedyny sprawił wrażenie, że jest w stanie poprawnie zagazować ten silnik, czyli posiada odpowiedni sterownik, podzespoły i co ważne personel techniczny. Oczywiście najważniejszy jest montażysta tak naprawdę - po wielu,wielu badaniach rynku zdecydowałem się na firmę Auto-Dakar z Warszawy - powiem tak właściciel Arkadiusz, bardzo konkretny, rzeczowy i wszystkie moje "życzenia" zostały przez niego i jego ekipę spełnione - co według mnie godne pochwały - jeśli to czytacie - jeszcze raz dziękuję za takie podejście.
Wątek z "zagazowania" auta plus fotki są pod linkiem: https://www.facebook.com/permalink.php? ... &__tn__=-R
Co mogę obecnie powiedzieć - autem obecnie zrobiłem 500km -tyle co nic, ale obecnie szacunkowo znam już spalanie LPG - obecnie oscyluje w granicy 7 litrów, co do spalania benzyny to jeszcze tego nie wiem -będę musiał dotankować auto i wtedy wyliczę jak to wygląda - ale to bardziej przy 1kkm.
Dla ciekawskich specyfikacja na jaką się zdecydowałem: sterownik KME Sky Direct (zamontowany przy komputerze auta), parownik AC250 do 250KM (duży naddatek mocy), wtryskiwacze Baracuda - zamontowane pod kątem około 40 stopni - więcej nie udało się uzyskać, no i zbiornik 75litrów brutto - realnie wchodzi 60-65litrów LPG - taki został zamontowany na moje życzenie - idealnie licuje się z górną podłogą (tak dolna miękka podłoga została wyjęta), wlew LPG może być nie wykręcany i mieści się pod klapką PB.
Ze smaczków ze strony firmy Auto-Dakar mogę dodać, że zrobili to bardzo schludnie, wszelkie otwory nawiercone zostały zabezpieczone farbą, pod maską brak tzw. makaronów, a połączenia gumowe (w tym wodne) są na sprężynujących opaskach - co jak wiadomo eliminuje problem "podciekania" płynu chłodzącego - bolączka wszystkich właścicieli LPG, którzy mają opaski zaciskowe ślimakowe - czas trwania montażu ze strojeniem to niecałe 1,5 dnia.
Z eksploatacji obecnej powiem tak - auto zbiera się 1 do 1 jak na PB a wiem co piszę/czuję, bo na LPG w różnych autach, różnych producentów i różnych technologii jeżdżę ponad 20 lat- póki co brak problemów z checkengine itp. - oby tak było cały czas.... po 3 kkm mam pojawić się na 1 przegląd (później co 10kkm)gdzie głównie zostaną sprawdzone korekty i ustawienia wtrysków PB i LPG.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 31-10-2021, 17:08 
Offline

Rejestracja: 31-10-2021, 17:05
Posty: 35
Super :D Ile zapłaciłeś za wszystko? Też myślę nad montażem, ale czekam aż autko będzie miało chociaż rok żeby wyszły ewentualne niedoróbki jak chodzi o silnik i osprzęt, bo potem z gwarancją raczej nici.


Na górę
Post: 31-10-2021, 17:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
no ja swoje auto odebrałem w marcu...tego roku.... o jakiej gwarancji mówisz?:) w myśl przepisów tracę gwarancję na podzespoły, które mają bezpośredni związek z ingerencją LPG- po Polsku nawet cały silnik - tak zdaję sobie sprawę chociaż pewne pole manewru i tak zostaje, ale nie ważne - jak padnie skrzynia, czy napęd czy inne podzespoły to TAK - mam nadal 3 letnią gwarancję na to - warunek - muszę posiadać wpisy o przeglądach i co bardzo ważne z fakturą ich wykonania - zgodnie z GVO - spokojniej pragnę uspokoić tych co zaraz się uniosą, w poprzednim aucie z salonu Chevrolet Cruze (de fakto Opel) nie robiłem przeglądów w ASO tylko w niezależnym warsztacie na fakturę - wszelkie naprawy gwarancyjne i akcje serwisowe robili bez zająknięcia - prosili tylko grzecznie o książkę serwisową i stosowne faktury -więcej tam też założyłem niezależnie LPG - i nawet sondę lambda mi wymienili w ramach gwarancji i nic nie grymasili, że to przez LPG....
cała operacja z dużym zbiornikiem, montażem pod klapką (za takie rzeczy inni dodatkowo doliczają kasę) zamknęła się w kwocie 5500zł brutto na fakturę (pełna kwota widnieje na f vat)....

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 31-10-2021, 18:01 
Offline

Rejestracja: 31-10-2021, 17:05
Posty: 35
Dla mnie chyba średnio się opłaca, musiałbym czekać dwa lata na zwrot kosztów, pozatym waga samochodu wzrośnie, a co za tym idzie spadną osiągi. Ten 1.4 jest tam na styk.


Na górę
Post: 31-10-2021, 21:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
wiesz co - zależy co kto lubi i ile chce mieć dane auto - ja wiem że pobujam się nim około 10 lat - waga wzrosła hmmm no tak zbiornik LPG tej wielkości waży chyba 38kg +paliwo LPG to tak trochę mu wrzucamy do bagażnika.....czy 1.4 jest w nim na styk? jeździłem ostatnio 1.8 w cruze (jest sporo cięższy od sx-a) i zdecydowanie 1.4. jest żywszy......dodatkowo po montażu LPG nie odczułem jak wcześniej w innych autach spadku "zbierania" się auta więc tutaj chyba jednak się mylisz...

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 02-11-2021, 10:33 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
A jeszcze zapytam jak LPG współpracuje ze start stopem? Jak gaśnie auto na światłach a potem odpala to słyszysz 'cykanie' zaworu na butli czy przy SS elektrozawór nie odcina gazu?


Na górę
Post: 02-11-2021, 13:24 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
I w sumie jeszcze drugie pytanie :)

Mówisz, że pali teraz 7 litrów lpg - a ile palił wcześniej samej benzyny?


Na górę
Post: 02-11-2021, 14:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
wiesz co, LPG współpracuje ze start stop bez zastrzeżeń - gazownik wręcz zachęcał mnie, abym go używał i nie omijał - jednak mam nieco inne podejście do tego systemu ze względu na żywotność turbo, parownika, wtryskiwaczy LPG i PB, akumulatora, układu rozrządu... i ja osobiście zamontowałem u siebie "układ", który wyłącza system start-stop w moim aucie ....ale jak jeździłem (W sumie w każdej chwili mogę ponownie włączyć s&s) na s&s z LPG to oczywiście wtryskiwacze w momencie wyłączenia wtrysków PB-tj. zatrzymania pracy silnika wyłączały również wtryski LPG- no i później przy odpaleniu było charakterystyczne (względne ciche) cyknięcie elektrozaworu LPG.
Co do spalania - ciężko się mi jeszcze wypowiadać "wiążąco" (zbyt mały przebieg) ale wstępnie spalanie LPG jest równe temu jak PB ale tutaj trzeba pamiętać, że oprócz spalania LPG dojdzie PB - szacunkowo około litra PB na 100km... ale takie wyliczenia jako wiarygodne będę miał dopiero po przejechaniu około 1kkm...

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 06-11-2021, 18:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
Update po pierwszym 1kkm. Spalanie LPG 60/40 miasto trasa (130km/h) 7,95 L + do tego spalanie PB 1,11L per 100km oczywiście. System start-stop w całym cyklu wyłączony.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 08-11-2021, 08:41 
Offline

Rejestracja: 02-01-2021, 08:49
Posty: 21
Suzuki: SX4 S-CROSS
Wg moich obliczeń na 100km oszczędność wynosi 10zł.

Czy ktoś wie jak wygląda w k14d regulacja zaworów?


Na górę
Post: 08-11-2021, 10:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
A według moich wziętych z życia to dokładnie 15,60zł na korzyść "LPG".
Spalanie samego PB przez te 12 kkm graniczyło właśnie w granicach średni 8 litrów....w trasie przy wyższych prędkościach tj140km\h do nawet 9 litrów PB. Tak nie jestem eko driverem, który tylko toczy się autem i jara się że przy 50km\h spalił 6 litrów....lubię korzystać z całego zakresu jego mocy...
Luzy są regulowane hydrauliczne, ale w innym wątku kolega dostał zwrotkę od Suzuki, że po 50kkm jazdy na LPG padnie głowica ;) coś na zasadzie "bo tak" :)

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 06-12-2021, 09:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
update: jestem po 1 standardowym przeglądzie LPG - spalanie PB na przestrzeni 3kkm od 1,2 do 1,07L/100km - włącznie z porannymi rozruchami 100% na PB, spalanie LPG pokrywa się natomiast prawie z wyliczeniami komputera pokładowego i przy mojej "nodze" oscyluje w granicach 8,2L/100km. Podczas przeglądu potwierdzono jej poprawne działanie - następny przegląd za 10kkm z wymianą filtrów.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 06-12-2021, 09:51 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 232
endriu333 pisze:
A według moich wziętych z życia to dokładnie 15,60zł na korzyść "LPG".
Spalanie samego PB przez te 12 kkm graniczyło właśnie w granicach średni 8 litrów....w trasie przy wyższych prędkościach tj140km\h do nawet 9 litrów PB. Tak nie jestem eko driverem, który tylko toczy się autem i jara się że przy 50km\h spalił 6 litrów....lubię korzystać z całego zakresu jego mocy...
Luzy są regulowane hydrauliczne, ale w innym wątku kolega dostał zwrotkę od Suzuki, że po 50kkm jazdy na LPG padnie głowica ;) coś na zasadzie "bo tak" :)


Na 100km ?? Wybacz nie wierzę :)

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 06-12-2021, 10:08 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Zależy od tego gdzie i jak jeździsz. Ja mam średnie spalanie z 6 tys km w okolicy 6.5 litra i generalnie przy spokojnej acz dynamicznej jeździe spalanie po mieście (poznańskie korki) to ok 7 litrów na oleju 0w20 a przy 5w30 dobre 7.5 - do tego jak endriu nie korzysta ze start stopu kolejne pare dziesiątych można doliczyć. A na autostradzie potwierdzam, że przy przepisowych 140 auto pali ok 8.5-9 litrów.

Ważne też jaką masz wersje - 2wd w manualu spali mniej niż mój allgrip w automacie.


Na górę
Post: 06-12-2021, 13:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
no ja mam wersję Allgrip, ale w manualu ;)
Tomasz62 tu wiara nie ma nic do tego ....to czysta fizyka z dodatkiem matematyki :)
a czy Ty w to wierzysz ..... sorki ale mam to gdzieś....

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 06-12-2021, 14:02 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Generalnie bardzo dużo zależy od tego jak ktoś jeździ. Jak wziąłem testówkę na jazde próbną i jeździłem tak jak zawsze to spalanie miałem w okolicy 7.6-7.8 gdzie teraz jak już nauczyłem się korzystać z dobrodziejstw 'hybrydy' to tak jak pisałem - z fuelio średnie spalanie na ten moment mam 6.4 litra z 6000 km.


Na górę
Post: 06-12-2021, 22:49 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 418
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
prebenny pisze:
Generalnie bardzo dużo zależy od tego jak ktoś jeździ. Jak wziąłem testówkę na jazde próbną i jeździłem tak jak zawsze to spalanie miałem w okolicy 7.6-7.8 gdzie teraz jak już nauczyłem się korzystać z dobrodziejstw 'hybrydy' to tak jak pisałem - z fuelio średnie spalanie na ten moment mam 6.4 litra z 6000 km.

Co rozumiesz przez "nauczyłem się korzystać z dobrodziejstw hybrydy", możesz się podzielić jakimiś trikami?


Na górę
Post: 07-12-2021, 10:17 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Od początku jaka jest zasada działania hybrydy - przy 'hamowaniu' (w przypadku Suzuki przy puszczeniu gazu) ładuje baterie żeby potem wykorzystać zmagazynowany prąd przy przyspieszaniu wspomagając silnik spalinowy.
Idąc dalej żeby wykorzystać jak najlepiej tą metodę działania musisz jak gromadzić jak najwięcej prądu w baterii czyli jak najdłużej hamować bez użycia hamulców żeby jak najwięcej energii poruszającego się auta odzyskać do baterii także jak widzisz, że za 300 metrów zapaliło się czerwone światło w mieście to nie jedziesz i nie zaczynasz hamować 20 metrów przed sygnalizacją tylko puszczasz auto luzem niech sobie odzyskuje energie.

Tak samo w trasie - zachowaj odstęp od auta przed Tobą, bo ludzie rzadko jeżdżą płynnie na tempomacie tylko na ogół trochę przyspieszają, trochę zwalniają więc jak jedziesz trochę dalej zamiast używać hamulców możesz znowu puścić auto luzem żeby trochę zwolniło używając odzyskiwania energii.

Generalnie nie jest to żaden rocket sciencie tylko w sumie zasady, których uczą w szkołach bezpiecznej jazdy - przewiduj i jedź defensywnie (a bynajmniej nie znaczy to, że jeżdże jak zawalidroga i ruszam ostatni ze świateł ale też nie jeżdżę z gazem w podłodze od świateł do świateł siedząc na zderzaku auta przede mną.


Na górę
Post: 15-03-2022, 19:17 
Offline

Rejestracja: 25-01-2022, 18:11
Posty: 4
Suzuki: sx scross
Witam, i jak się koledze jeździ na tym gazie? Jakieś problemy, uwagi? Sam mam 1,4 mile hybrid i zastanawiam się po obecnych szaleństwach czy nie zainwestować w gazik. Tym bardziej że rocznie robię coś koło 25 tys. więc sie szybko zwróci koszt instalacji. Tylko raczej odradzają wszyscy ten silnik pod gaz.


Na górę
Post: 17-03-2022, 14:17 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Nie wiem jak u Endriu ale u mnie się właśnie montuje instalka KME także zobaczymy jak to będzie działać.


Na górę
Post: 17-03-2022, 19:45 
Offline

Rejestracja: 25-01-2022, 18:11
Posty: 4
Suzuki: sx scross
Super, może w końcu pokaże się więcej opinii i informacji o instalacjach LPG w naszych s crosach. Takich z pierwszej ręki. Do tej pory przeszukiwanie internetu kończyło sie wnioskiem że "LPG jest niezalecane" do tych silników. A przecież postęp w Instalacjach dokonał się ogromny. Ja pytałem w BRC - mam z nimi dobre doświadczenia z poprzednich pojazdów z LPG - ale do tego modelu nie zakładają instalacji. KME to chyba Łódz? I jak się podjęli instalacji to raczej mają opracowane sterowniki itp. Napisz prosze jak działa instalacja, jakie spalanie, czy występują (oby nie) jakieś problemy, jaki koszt instalacji. Więcej wiedzy to zawsze pozytywna przesłanka do podjęcia decyzji, a pomału dojrzewam :-)


Na górę
Post: 18-03-2022, 10:13 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Ja zakładam w Poznaniu w PITECu. Co prawda oni są dystrybutorem STAGa ale do bezpośredniego wtrysku polecają KME.

Generalnie wysłali zapytanie i do STAGa i KME i obydwie firmy odpisały, że ten silnik jest 'prosty' pod lpg (co prawda montaż lekko przekichany w sensie ilości roboty/rozbierania żeby się do kolektora dostać).
Ja poszedłem w KME, bo majster mówił, że KME daje więcej możliwości strojenia w przypadku 'za dużego' zużycia benzyny a druga rzecz parę lat temu miałem STAGa w Maździe CX-7 z bezpośrednim wtryskiem (2.3 DISI) i to auto potrafiło palić 18 litrów lpg i 5 PB jeżdżąc dość spokojnie po mieście i ni cholery nie szło go wystroić żeby zużywał 'sensowne' ilości PB.

Zobaczymy jak będzie na KME ale jeszcze nie wiem czy auto będzie do odbioru dzisiaj czy w poniedziałek także cokolwiek i tak będę mógł powiedzieć dopiero za 2-3 tygodnie jak już te 2-3 tankowania będą.
Natomiast dla mnie jest przy montażu LPG jeszcze jedna istotna rzecz - zasięg. Na paliwie 45 litrowy zbiornik nie starczy mi dojechać do warszawy i z powrotem na 1 zbiorniku co jest nieco irytujące. Zbiornik od gazu będę miał 65-70 litrów (wejdzie pewnie 60) także to już powinno starczyć na dojazd poznań-wawa-poznań.


Na górę
Post: 18-03-2022, 11:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
PITECa polecam. Robiłem u nich moje Suzuki.
Profesjonaliści.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 21-03-2022, 11:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
hej, chwilę mnie niebyło na forum- tak, mam KME Sky Direct - obecnie przejechałem już 10kkm więc czas na update- spalanie PB to 1,3L, a LPG to od 7,5 do 9 litrów - w zależności w jakiej konfiguracji jadę (szybko/wolno/ auto/przyczepka motocyklowa). Co do "niedogodności" jakie obecnie występują to da się zaobserwować. że raz na 5 zatrzymań auta (dojazdu do świateł) auto za mocno schodzi z obrotów (tak jakby miało zgasnąć, ale nie gaśnie) - jest to spowodowane najprawdopodobniej tym, że ciśnienie na listwie paliwa to coś około 300barów (jedno z największych w tego typu silnikach) no i niestety ciężko to wykalibrować....czy mi to przeszkadza trochę tak, ale mając o tym wiedzę przed montażem i tak bym założył LPG. No i jeszcze jedna "niedogodność" to raz na 1kkm potrafi "zapalić" się chceck egine (błąd ciśnienia paliwa)oczywiście sterownik KME zna błąd i go sam usuwa- jest spowodowane właśnie tym nieszczęsnym bardzo wysokim ciśnieniem i czasami potrafi płatać figle.
Oczywiście w/w na serwisie cyklicznym LPG będę zgłaszał- jak to wyeliminują to super a jak nie to cóż dalej będziemy jeździli :)
Co do reszty bez zastrzeżeń - jestem bardzo zadowolony z LPG i kultury jej pracy (elastyczność itp.).

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 23-03-2022, 13:38 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Ja dzisiaj odebrałem swojego to na początku trochę start/stop strajkował i nie chciał silnika gasić ale pod koniec drogi do domu już na światłach silnik zgasił więc może aku musiał doładować i faktycznie podczas zwalniania pod światłami delikarnie potrafiły falować obroty ale ja mam automat i było to kompletnie nie odczuwalne. Wtryski poprosiłem barracudy, bo są ciche także w środku akustycznie też nie ma różnicy pb<->lpg. W trakcie jazdy w zasadzie nie czułem różnicy pb/lpg ale jeszcze muszę pojeździć.
Butla 75l 680/250 - delikatnie podnosi podłogę ale nadal jest płasko po złożeniu foteli a zasięg liczę 700+ km będzie także całkiem ok.
Teraz zobaczymy jak ze spalaniem będzie czy było warto.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]